Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover představuje dodávku! Moc toho neodveze, v terénu ale bude excelovat

David Bureš
Diskuze (1)
Za základ užitkového vozidla posloužil model Discovery. Z něho byly následně odstraněny dvě zadní řady sedadel.

Land Rover si spojujeme primárně s terénními automobily a SUV, které se náročných podmínek opravdu nebojí, ať už mluvíme o rodinně zaměřených modelech (Discovery) nebo luxusních vozech (řada Range Rover). Po konci Defenderu z nabídky vypadl pracovní nástroj, automobilka se ale tuto mezeru rozhodla nyní částečně zaplnit. Představuje Discovery ve verzi Commercial.

Jestliže Defender byl pracovním strojem do různých podmínek, pro armádu, farmáře i horskou službu, novinka funguje jako dodávka. Discovery Commercial vznikl tak, že konstruktéři vzali dnes nabízenou pátou generace Discovery. Z ní vyňali dvě zadní řady sedadel, boční skla nahradili zatmavenými a dovnitř aplikovali dělící mříž. Z rodinného vozu pro sedm osob do každého terénu se tak stal užitkový vůz, který náklad dokáže převézt i mimo zpevněné silnice.

Odstranění dvou řad sedadel vytvořilo nákladní prostor o objemu 1.856 litrů, což však ve výsledku není moc, třeba dodávka Ford Transit Connect Van nabízí prostor velký 3.700 litrů. Tady jde ale hlavně o ty terénní schopnosti, auto zvládne převézt náklad i do hodně nehostinných podmínek. Nákladní prostor Discovery Commercial je dlouhý 1.635 mm, vysoký 939 mm a široký 1.411 mm. Elektricky ovládané víko je dostatečně rozměrné, dovnitř umožní naložit předměty až předměty s rozměry 1.000 x 735 mm. Discovery Commercial navíc utáhne až 3,5tunový přívěs.

Jestliže se vám to celé zdá jako předvánoční vtip, vězte, že Land Rover tuto netradiční dodávku hodlá opravdu prodávat, Discovery Commercial byl prozatím uveden na britský trh. Tam je nabízen s dvěma vznětovými motory, čtyřválcem Sd4 (177 kW) a šestiválcem Td6 (190 kW), oba kombinovanými s automatickou převodovkou, a to hned ve třech stupních výbavy. První zákazníci se vozu mají dočkat v druhém čtvrtletí 2018.

Výbava přitom zůstává na úrovni osobního Discovery, oproti jiným dodávkám je tak tato hodně luxusní. Už základní verze má vzduchový podvozek, tempomat, vyhřívané čelní sklo nebo klimatizaci. Vyšší verze přidávají i navigaci, diodové světlomety, vyhřívané přední sedačky, sledování mrtvého úhlu nebo hudební systém Meridian o výkonu 380 W.

Tak tuhle dodávku bychom si nechali líbit. Nebo vy snad ne?

David Bureš
Diskuze (1)
19. 12. 2017 13:46
Naozaj neviem ...
ktorý uponáhľaný a vynervovaný zásobovač, kuriér, ... bude mať čas, aby to takto "laboratórne" naukladal?!
P.S. A bohovský deal je tá mriežka v úprave N1!!