Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Land Rover Discovery SCV6: První jízdní dojmy

Doba atmosférických osmiválců pomalu končí i u Land Roveru. Model Discovery dostal nový přeplňovaný šestiválec, který pomůže snížit spotřebu. Co dalšího umí?
Zpět na článek
30. 11. 2013 11:22
30. 11. 2013 11:40
30. 11. 2013 11:47
30. 11. 2013 11:57
30. 11. 2013 12:07
30. 11. 2013 12:32
30. 11. 2013 12:35
30. 11. 2013 12:17
30. 11. 2013 12:25
30. 11. 2013 15:16
1. 12. 2013 19:38
Avatar - petrumr
30. 11. 2013 11:22
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Adam162
30. 11. 2013 11:40
Re: haha
kto čo ničí? Tie autá sú stavané aby niečo vydržali, Land Rover nieje žiadny Francúzský šuvix ani Hnůjdai ;-)
Avatar - petrumr
30. 11. 2013 11:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PlumJelinek
30. 11. 2013 11:57
Re: haha
Čím je ničí a co by měli dělat po prodění?
Avatar - petrumr
30. 11. 2013 12:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PlumJelinek
30. 11. 2013 12:32
Re: haha
Každý z těch offroadů má od výrobce stanovenou brodivost, takže do této hloubky by snad mělo auto zvládat brodění bez problémů bez úprav, různými terréními úpravami se podle mě brodivost a jiné offroad schopnosti pouze zvyšují.
Avatar - petrumr
30. 11. 2013 12:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
30. 11. 2013 12:17
Re: haha
konkretne kusy su mozno urcene na testovania a prezentaciu a ine komercne ucely, ty mas ale starosti :-) zavidim
Avatar - petrumr
30. 11. 2013 12:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 11. 2013 15:16
Re: haha
Čemu by měl zákazník neuvěřit??? Tebe to zase bere? ;-)
Avatar - petrumr
1. 12. 2013 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dzakobo
30. 11. 2013 14:00
nešťastná evoluce
Dát do krabicoidního dvoutunového auta kompresorový motor je chyba! Bude to užrané jako 3,0 TFSi - odstrašující případ (bohužel kvůli USA trhu).
V laboratoři při měření spotřeby se nevyužívá kompresor (motor saje při atmosférickém tlaku a přebytek vzduch jde za kompresorem obtokem zpět do sání, takže na pohon kompresoru se spotřebuje cca 0,5 kW - tedy zanedbatelná ztráta, ovšem násobně vykompenzovaná menším třením o 2 válce místo V8). Když ale bude řidič šlapat výrazněji na plyn, přijde na řadu práce kompresoru, který si ovšem vezme až 20% výkonu motoru, a to se v nádrži projeví. Když už dali kompresor, mohl mít motor Millerův cyklus, to by mělo trochu smysl. Mnohem lepší je atmosférický motor, kterému svědčí ohledně spotřeby co největší zatížení, který u této krabice je velmi časté. Spotřeba většiny řidičů bude minimálně 13l vs. 9l nafty. Takže ČR o nic nepřišla, ač zastánce benzínu, tady bych bral dehet i přes jeho nevýhody. LR :no:
Rozbalit vlákno
13
30. 11. 2013 15:15
Re: nešťastná evoluce
Takže jsi s tím nejel, ale víš všechno dopředu? ;-)

Ty jsi ten střelec, co drandí v levým a snaží se vytlačovat auta, co se tu tím chlubil minulej tejde, viď?...
Avatar - Dzakobo
30. 11. 2013 16:05
Re: nešťastná evoluce
Umíš napsat něco technickýho k věci?? Když tomu nerozumíš, tak šoupej nohama. Když komp. motor nepracuje v milerově cyklu, tak i když má přímý vstřik a jiné featury, tak to nemůže být diametrálně jiné, než u toho 3,0 TFSi. Např 3,0 BMW díky spalování směsi jen u svíčky při nízkém zatížení a přeplňování twinscrollem umí vykouzlit spotřebu velmi podobnou dieselu, a to se vyplatí, ne však tento pažravý bazmek >:-[] :no:
30. 11. 2013 16:40
Re: nešťastná evoluce
Napíšu jediný...přestože tě od minulýho týdne beru za burana, kterej za volantem nepoužívá mozek, tak teoretický znalosti máš. Na druhou stranu jsem s tímhle motorem zajel jízdou lehce nad předpisy v XJ za 9l/100, sportovnější jízdou za 13.
K těm 9-ti se je schopnej při troše plynulosti dostat i kompresorovej V8.
Takže teoreticky máš pravdu, prakticky úplně ne a to hlavně s příhlédnutím k tomu, že benzín je podstatně míň náchylnej na kvalitu paliva, proto některý východnější země mají právě v něm favorita.
Avatar - Dzakobo
30. 11. 2013 23:24
Re: nešťastná evoluce
Rozdíl mezi mými a většinou ostatních příspěvků je ten, že mají obsah, nad kterým se lze smysluplně zamyslet a čitateli dají nějaký poznatek do života. Když není na co reagovat, tak nepíšu, ale když mám dojem, že je potřeba něco uvést na pravou míru, tak píšu. Ale FAKTA! A na nějaké slaboduché dohadování o ničem nehodlám plýtvat čas. Základem je, že já se vždy chci dostat věcem (hlavně v automobilismu) na kobylku, a pochopit co se proč a jak chová, na co si dát pozor a ostatní před tím varovat (nebo na to přinejmenším upozornit).
Dobrá diskuze lze vést jen fakt proti faktu. Když tu někdo plácá, že spotřeba bude jen o 2 litry vyšší, tak ať napíše z čeho vychází. Kdyby se alespoň mrknul na spritmonitor...... A že by řidiči BMW oproti Audi měli výrazně jiný jízdní styl, o tom se dá polemizovat. Jinak škoda slov.
BTW: BMW M6 ve 3000 ot/min má 214 kW =(3000*680/9549) - docela jste se s těmi 220 trefil p. Jungmanne :-)

doporučuji si zapamatovat 9549 - často se to hodí >:D
1. 12. 2013 06:01
Re: nešťastná evoluce
Z vlastní zkušenosti ty kobylko :-) Ty si dávej pozor, abys' psal vůbec pod správný články konstanto... Tohle je o Discárně, ne o BMW.
Naučit se jednu konstantu neznamená sežrat moudrost světa, tobě jich zatím nepomůže ani sto.

A některý konstanty jsou teoreticky fajn, nezapomeň ale, že nejdůležitější je praxe. Ty svůj čas neztrácej, přihlaš se znova do autoškoly a začni se na silnicích chovat slušně, pak bude fajn ;-)
1. 12. 2013 09:58
Re: nešťastná evoluce
Nic proti, ale s kolegou souhlasím. Kompresor je ideální přeplňování pro sportovní auto, ale v takové krávě bude spotřeba šílená... Hlavně nechápu, jaký má smysl takový downsizing. U Audi žere 3.0 TFSI úplně stejně jako předchozí 4,2 možná i víc.
Downsizing - turbo, ne kompresor.
1. 12. 2013 13:32
Re: nešťastná evoluce
Je mi jedno jak žere u Audi, bavím se o V6 JLR.
1. 12. 2013 20:34
Re: nešťastná evoluce
Jak asi bude žrát ve 2,5tunové krabici se stálým pohonem všech kol?
Avatar - Ja Prvni 123
30. 11. 2013 15:45
Re: nešťastná evoluce
ctu to asi potreti.. snazim se pochopit.. ale nejak se ztracim: kde ztraci kompresor 20% vykonu?
Atmosfericky petilitrovy osmivalec se bezne pouziva pri plnem zatizeni?!!
A nakonec ta spotreba ... proc budu jezdit s benzinem na horni hranici a s naftou na spodni hranici moznosti?
Rozdil bude max 2 litry... proti vyssi cene noveho auta i drazsiho servisu "olejozrouta"... a v neposledni rade smrdici ruce pri kazdem tankovani...
Ne - kdo ma na aristokrata mezi off-roady, ten by 100% radeji koupil benzin.
:-!
Avatar - Dzakobo
30. 11. 2013 16:00
Re: nešťastná evoluce
Dejme tomu, že atmosférický 3l motor produkuje 200 kW při 6600 ot/min. Když na něj přidám kompresor který bude dávat plný tlak, tak spotřebuje např. 40 kW v těch 6600 ot/min, ale pokud bude tlačit např. 1 BAR, tak dodá motoru dvojnásobné množství vzduchu, takže vstřikování může 1x navýšit dávku paliva. 200-40= 160 kW, 160x2= 320 kW. Motor může dát 320 kW oproti atmo verzi, ale při bídné účinnosti (o 20% menší než atmo). Jestliže má tedy při zatížení atmo účinnost 35%, tak kompresorem přeplňovaný bude mít 28%..... :no:
30. 11. 2013 20:32
Re: nešťastná evoluce
vieš tvoj problém je že máš síce zvládnutú teóriu ale prax očividne žiadnu...
30. 11. 2013 16:31
Re: nešťastná evoluce
Tvé dva litry neodpovídají ani rozdílu ve výhřevnosti mezi benzínem a naftou.
30. 11. 2013 16:41
Re: nešťastná evoluce
Dva litry to nebudou ;-) reálně 3-4 to je u XF, který se nemusí prát s aerodynamikou krychle a je cca o půl tuny lehčí.
Avatar - Pepa_007
30. 11. 2013 19:21
Discovery, kterého mít nebudete
Nějak nechápu tuto informaci: "Discovery, kterého mít nebudete".On se nebude vyrábět? Nebo jenom dovážet? Pokud se nebude dovážet co je za problém si jej koupit v Německu, Polsku, Slovensku, Rakousku? Nejde to? cizincům neprodávají? Divné.
Rozbalit vlákno
5
30. 11. 2013 19:38
Re: Discovery, kterého mít nebudete
Tuhle motorizaci v EU nenabízí. Koupit ho můžeš, třeba v USA.
30. 11. 2013 19:59
Re: Discovery, kterého mít nebudete
V Německu je v nabídce ;-)
30. 11. 2013 22:30
Re: Discovery, kterého mít nebudete
Vážně? Po tomhle motoru jsem se víc sháněl u velkého RR, nicméně v německém ceníku RRS jsem ho tedy neviděl.
1. 12. 2013 05:57
Re: Discovery, kterého mít nebudete
V RRS zatím není ani v D.
1. 12. 2013 10:12
Re: Discovery, kterého mít nebudete
Vůbec mi nedošlo, že je to článek o Land Roveru. :-) Na Disco jsem nikdy nekoukal. Má chyba.