Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover ve Frankfurtu: Poslední zvonění pro Defender

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Už se o tom za 63 roky mluvilo nesčetněkrát, ale nyní to už asi bude pravda. Defender se chystá na zasloužený odpočinek.

I když se druhé nejstarší auto světa (ještě déle se soustavně vyrábí už jen předválečný Morgan 4/4) dožije minimálně roku 2015, už nyní mu zvoní hrana asi nadobro. Nástup normy Euro 5 pro svou kategorii ještě s novým motorem přežije, zpřísnění bezpečnostních požadavků, chystaných spolu s flotilovými limity emisí CO2 právě na zmíněný rok, asi těžko. Novým indickým majitelům automobilky totiž chybí sentiment jejich euroamerických předchůdců.

Čtyři roky znamená hromadu času na doladění nástupce, u nějž zatím není jasný ani budoucí design, ani definitivní filozofie. Musí se totiž ještě vyřešit, zdali se najde dostatek zájemců o ryze spartánské provedení v duchu dnešního „defíku“. Jednou z možností, určenou k otestování reakcí veřejnosti, je koncept DC100, který se představil v zavřené i otevřené verzi. Hrany mu zůstaly, jednoduchost také, jen ty tvary více než méně připomínají Škodu Yeti. Zcela ovšem zmizela rustikalita, pro níž milují hranatý landrover miliony fanoušků po celém světě. Takhle to tedy asi nepůjde, ale je možné, že šéfové automobilky budou mít úplně jiný názor.

Koncept dostal ryze moderní techniku – přeplňovaný dvoulitr v naftové i benzinové verzi, osmistupňovou automatiku a elektronicky řízený pohon všech kol – po mechanických špérách, pevných nápravách a dalším železe tedy ani stopy. Nechybí systém Terrain Response a dlouhý seznam sofistikované terénní výbavy, počínaje navijákem, schopným unést celý vůz, přes dálkové měření hloubky vodních toků (brodivost činí 750 mm), proměnnou světlou výšku a tuhost tlumičů, až po výsuvné hroty v pneumatikách. Seznam, ze kterého každého pravověrného fanouška puristických ocelových surovců rozbolí hlava, doplňuje ještě telematický systém s možností dálkové aktivace palubních funkcí, kamerový systém kolem vozu a samočinný parkovací asistent.




Ladislav Čermák
Diskuze (0)