Podobných případů jsme viděli již mnoho. Úspěšný (nejen) evropský vůz se stane inspirací pro vzhled laciného čínského stroje. Nyní je to ale trochu jiné – z bočního pohledu je totiž Landwind E32 na první pohled s Evoquem totožný.
jestli je to k pláči nebo k smíchu. Ale asi není obrany proti těmto plagiátům. Kdo chce dneska prodávat a tím pádem přežít, nechce si mocipány v Číně poštvat proti sobě. Dokonce jsme klesli tak hluboko, že jsme odepsali Tibet. Chudák Havel se musí v hrobě obracet. :-(
Říká se, že velmoci nemají zásady, ale zájmy. Pragmaticky vzato, nemá smysl kritizovat Čínu za nedodržování lidských práv, ona si z té kritiky stejně asi těžkou hlavu nedělá. Přesto si myslím, že to ČR s tím pragmatismem přehnala... ze zásady. A taky trošku proto, že si tím trošku snižuje kredit.
Hele, o české zahraniční politice se (kupodivu) nedá říct, že by to bylo úplně kam vítr tam plášť... vždy tu bylo pár osobností, kterým záleželo na nějakých principech.
ono něco okopírovat není taky jen tak ;-) , ale proč by měl číňan dlouho přemejšlet a pak něco vyrábět o čem neví jestli bude mít úspěch když si může dát práci s něčím o čem ví že se prodá ;-)
A říkám to pořád to že někdo kopíruje je jedna věc ale to že to někdo kupuje je druhá věc !!!
Svého času se Aérospatiale nebo možná už Eurocopter (kam nyní ta vrtulníková divize spadá) pokoušel v Číně soudit po té co se v Číně začala vyrábět bezlicenční kopie jejich vrtulníku (přičemž jiné typy jsou tam normálně vyráběny na základě licence).
Skončilo to výrokem čínského soudu, že ta kopie je důkazem vyspělosti čínských inženýrů když pro stejné zadání došli nezávisle ke stejnému řešení jako západoevropský výrobce. :no:
Proč by se tohle nemělo stávat, když vláda v Číně podporuje tyhle postupy a to zcela bez zardění. Nejen světové automobilky pak jen potichu přihlížejí a nechtějí nikomu zkřivit vlásek, aby náhodou hordy činských úředníků a spotřebitelů neobrátily svůj hněv vůči nim. To by pak asi daná automobilka musela zavřít alespoň jednu továrnu, propustit zaměstnance a rozloučit se s rozkvětem a nadějným trhem jakým Čína v dnešní době bezesporu je. Jediné v co mohou automobilky doufat, je co nejpozdější vstup těchto šmejdů na světový trh. Patentování krádeže je pak jen pouhým výsměchem slušným lidem. S firmami z Číny spolupracuji a tak vím jak uvažují, do doby kdy jsou maxima výhod na jejich straně, hovoří o vyrovnaném partnerství. Běda ale, pokud by to mělo být jinak. Běda nám .....
Souhlasím, že je to špatně, ale na druhou stranu je to mentalita většiny asijských národů (viz chování Japonců po druhé světové válce nebo později Korejců) a jak ukazuje historie tak v okamžiku, kdy z tohoto období "vyrostou" a stanou se vyspělými průmyslovými státy, tak začnou vyvíjet svoje vlastní věci a ctít autorská práva. Myslím, že v Číně se za 10-15 let stane to samé.
Žádná škoda. Originál je s tou nesmyslně spláclou střechou a nadměrně vysokým pontonem tak disproporčně ošklivý, že je ten design pro lidi s normálním výtvarným cítěním stejně nepřijatelný. Ale chápu, že asiaté mají někdy divné představy o kráse: viz vlnobití u H/K a tenhle zázrak :no: Smutné je, že i u některých lidí v české kotlině se dodnes projevují geny Čingischána a kupují to.
Pokud by konstruktéři říše středu měli mozek v hlavě, budou vyrábět čínské Passaty B5.5 s motorem 1,9 TDI PD jak Baťa cvičky.
.... snad mi to, milý Gilgite, na pozadí Tvých znalostí a nastudovaných informací o čínském automobilovém trhu pomůžeš pochopit. Nebo, jak to mám chápat? Vždyť prošli od 80. let takovým rozvojem, že tohle snad může být jen výplod nějaké místní garáže.
Budu čekat na Tvou opověď a dychtivě hltat inforamce, které nám podáš a za které se vždy do poslední kapky oleje biješ ;-)
Takže jsme se vlastně shodli na tom, že:
1. Čína je velkoproducent plagiátů a šmejdů
2. Opravdu jsi přesvědčen o tom, že tak obrovská a bohatá ekonomika, představí-li 90 modelů, z nich je ca. 60% plagiátů a šmejdů, je opravdový vývoj v oblasti automobilismu?
3. O čínských automobilkách nevím právě tolik co ty, a proto se snažím vést debatu s někým erudovanějším, věci znalým. Kdybychom se bavili např. o zkušenostech s vozy, či vedli debatu na téma, které je mi bližší než tobě, tak bych ti ta témata rád osvětlil.
4. Pořád čekám na ty čínské modely, které tady často anonymně otloukáš o hlavy. Napíšeš teda, o které ty moderní, se světovými značkami srovnatelné, modely čistě čínských automobilů se jedná? ...nebo si zase vybereš něco zástupného, abys nemusel s pravdou ven? ..... jen prosím, buď už konečně konkrétní. Děkuji. :-) ...zatím si jen liješ vyjetý olej do vlastní garáže .... nebo máš jiný důvod ke kličkování? ...chápu, že tento Evoque tě postavil do nepříjemné situace, ale neber si to tak. ;-)
Mno.... tak jo. Přeji ti hodně radostných chvil za volantem kdejakého čínského šmejdu, pardon, originálního, moderního, neplagiátu, já budu dál drandit 50 let vyráběnou dvoumístnou rachotinu, o které si ti tví origináltvůrci můžou nechat dalších 50 let max. zdát. Každý jsme nastavení jinak. Vyznávám hodnoty, snahu, práci, vize.... to jsem já. Ty, jak vidno, jsi nastavený tak, že nevidíš souvislosti a jsi ochoten umísti svou, jistě moudrou hlavu, do zadku někde, kde krádež je standartem, lidská práva výsadou vyvolených a ..... nechce se mi věřit, že je v dnešní době, která je ve znamení šíření a dostupnosti informací, někdo tak omezený jako ty. Nemůžu si vážit ani zlodějů a už vůbec ne sympatizantů. Nicméně, jak říkám, každý jsme nějaký. Přeji ti radost z plagiátů - možná máš peněženku od LV, džíny od Bosse, oblek od Versaceho, Breitlingy, Patek Phillipe, hole Honma, pero Parker atd, atd. atd. ...a to vše za necelých 10000 dohromady... ;-) .... jsi nevycválaný hejsek se stylem Josefa Rychtáře - něco jako Pomocná stráž Veřejné bezpečnosti nebo ....
Na závěr:
Krom pár obecných informací jsi nenapsal nic. Mohl jsi mě diskuzně "porazit" tím, že bys napsal modely aut, reagoval věcně, konkrétně, korektně. Nic z toho. Místo toho jen štěkáš, poučuješ redaktory, kterak to mají dělat a sám máš pravopis čínského premianta..... no.... stačí...
Uzavřu to: "Mohlo by to být s tebou i zábavné, kdyby to nebylo tak smutné."
Vše potřebné jsem již řekl. Gilgite, na počátku tvého působení tady, jsem stál za tebou a tvým pohledem na některé věci - to si dohledej. Že dneska je to ve stavu 0 si poděkuj. Toť vše. Čína je úctyhodná z mnoha důvodů. Až nebudeš vykazovat známky Josefa Rychtáře, jsem ochoten se s tebou normálně bavit. Vždyť o nic nejde. :-)
Právě sis umístil vlastní výtvor hnědé barvy přímo do otevřené pusinky, Josefe 8-s >:-[] ... hodnotit tě nebudu, nejsem odborník ;-) ... a hlavně, co nezvládli rodiče už marně dožene někdo jiný :-! Hodně štěstí, Rychtáři ;-)