Ty pokrokové světla umí hlavně dobře oslňovat, sám přepínací automat dálkových nepoužívám, protože je mi líto každého, kterému narvu dálkové do očí, protože automat reaguje až vidí protijedoucí auto, já to poznám mnohem dřív a přepnu než ho vyblejsknu.
a nejlepší co si do normálního svetla daj xenon a pak oslnujou vse kolem
nechapu ze po tom policajti nejdou
přitom se to většinou pozna uz podle toho jak to sviti a i podle typu auta, na kterym xenon nikdy nebyl
měl jsem to na šestce, a fungovalo to dobře, jen se to nesmělo používat na dálnici, tam to notoricky oslňovalo všechny kamióny... na okresce nebyl problém, automat reagoval špičkově.
... to je potom show, když tací vyjedou v mlze, hustém dešti/sněžení a samozřejmě bez světelného senzoru (kde by se taky na Felině vzal, že). Pak se diví a čumí jak vidle, když na ně člověk troubí, problikává je, protože je za těchto podmínek vidí, zejména na dálnici, na poslední chvíli... :no:
Pokrok nezastavíš. Dobre si pamätám, ako som kedysi híkal nad každým na modrobielo svietiacim luxusným autom, keď xenóny boli výsadou najdrahších limuzín. Dnes má xenóny i lowendový Rapid, rozmáhajú sa full-LED a teraz táto laserová high-tech. :yes:
Přesně tak. Pamatuji si, když jsem si před mnoha lety nechal dodělat za dost tučný peníz do 406-ky xenony, budilo to neuvěřitelnost pozornost a nebylo pochyb, že si hodně lidí myslelo, že se k nim z dálky blíží nějaká drahá limuzína >:-[] .
Tohle mi přijde jako honění péra, kdo dál dosvítí. Co přijde pak? Teď mám xenony a stačí mi to bohatě a vlastně by mi vůbec nevadilo, kdybych tam měl místo nich kvalitní halogeny, které jsem taky měl a bohatě mi stačily. Alespoň bych měl levnější žárovky. Když má nějak hňup špatně seřízené halogenové světla, tak to nasere. Když to jsou xenony, tak to někdy je docela průser, protože pak jsem dost dlouho oslněný. S tímhle mi rovnou vypálí oči.
tak ja u xenonu oceňuju hlavne to, ze nemusim kazdejch 5tis km menit zarovku
to ze to sviti lip beru jako bonus, podstatne min pouzivam dalkovy oproti autu s halogenama
Ano pokrok Johnnne. Víc vidíš, víc víš. Jestli jsi rozladěnej z xenonů, sviť si baterkou, jen nikomu při svý jízdě neubliž. Čím víc světla tím líp!
Otázka blbě seřízených halogenů je irelevantní, s xenony mě tlumenýma ještě nikdo neoslnil.
Ty jsi asi traktorista a jezdíš po poli. Viděl si skutečný test adaptivních světel? Všechny oslňují z důvodu pomalé reakce. Špatně seřízené xenony nejsou žádnou vyjímkou.
Tak se rozhodni. Mluvíš o systému automatického přepínání potkávacích a dálkových, který nefunguje ideálně, nebo o špatně seřízených potkávacích? Nebo máš snad na mysli něco jiného (třeba tvarování světelného kužele, zastiňování atp.)?
Tak jak píše Kankunen - prodleva je klidně i sekundu. Jezdím prakticky hlavně v noci cca 3 hodiny/den, přes den minimálně, takže zkušenosti mám více než dobré.
Největší pecka je dálnice. Tam si automatické přepínání dálk/potk. dělá co chce.
Ony i ty halogeny jsou v podstatě zbytečně, klasické žárovky taky slušně svítily (léta to stačilo) a i ty původní "petrolejky" měly něco do sebe a přitom neoslňovaly, že jo... :-O;-)
Prdlajs inovácia, ale opäť snaha vytiahnuť ďalšie peniaze od spotrebiteľa. A neskôr ďalšie peniaze keď sa tie diódy/lasery pokazia, lebo pochybujem o tom že sa bude dať vymeniť len istá (pokazená) časť svetlometu. Takisto ako ako odchádzajú momentálne veľmi populárne zadné full-led svetlá a menia sa len kus za kus s mastnou cenovkou.
Takisto keď som sa zviezol v 7er BMW F01 s full-led svetlami a nejak v pamäti som ich porovnal s adaptívnymi xenónmi v rovnakom modeli, na ktorom som istý čas jazdil, tak s LED nebolo o nič lepšie vidieť ako s xenónmi, teda nevidím význam ani v nich (odhliadnuc od estetiky).
A 600m svetelný lúč sa v európe bude dať použiť len niekde na pár úsekoch ďiaľnic, keďže na tomto kontinente sú cesty všetko len nie rovné, takže opäť prínos minimálny. A to nespomínam ani to, že neviem o človeku čo vie vnímať cestu aj 600m dopredu :no:
suhlas, napchaju auta nezmyselnymi technickymi finesmi a fintickami a zakaznik nech plati, ale hlavne je ze na papieri mas ze mas super bomba mega ultra serepeticky, v praxi samozrejme uplne zbytocne , rovnako ako tie vypinatelne valce, usetri to dva deci paliva ale sanca ze sa nieco doserie stupne o 30 percent, ale hlavne ze mas super bomba spotrebu a finticku aku nik nema, dik neprosim, je skoda ze z dnesnej doby miznu jednoduche kvalitne poctive auta bez blbosti a bez somarin za desatticice eur a prichadzaju tieto neskutocne pretechnizovane auta s ktorymi je uz pomaly viac starosti ako radosti......
tiez pravda, neviem kde realne sa da vyuzit taketo svietenie na dialku, vypalit okoloiducim vodicom sietnicu tiez nie je bohvieco, uz teraz sa mi zle pozera ked jazdim autom a z kazdej strany mi do oci svieta tie hnusne hi-tech svetla drahych aut, raz clovek pride o oci kvoli tomu, ale asi je to pekne na efekt ved co clovek dnes nespravi kvoli krase imidzu a ukazaniu sa, aj organy rozpreda a zdravie si znici .....
za to teba ano ;-) denno denne jazdis baaawooom a striedas ich ako ponozky a predpokladam ze sa uz nevies dockat ako si kupis nejake nove s laserovymi svetlami a vypalis zraky okoloiducim
Pánové, vaše krátkozrakost odpovídá dosvitu halogenů. Víc než 600m rovinky ti najdu v mapách plnej pytel. Na ostatní se mi ani nechce reagovat, co píšeš za bludy.
Foto [odkaz] které má za cíl ukázat srovnání vzdálenosti dosvitu je podle mě podvrh. Ukazuje spíše schopnost používat funkci zesvětlení v nějakém graf. programu. Nebo jsem jediný komu ta cesta připadá osvětlená zcela nepřirozeně?