Pěkný článek, který shrnuje "užitkovou" historii Citroenu. Kromě překlepůu Berlinga a Jumpyho let výroby mám ještě 2 připomínky: pokud je výčet předností uváděný v prvním odstavci vztahován i na 2cv, tak je chyba, že 2cv má samonosnou karoserii. Kachna má šasi, na kterém jsou upevněny nápravy a karoserie. Druhá pripomínka je k tomu, že i když má kachna vzduchem chlazený motor, tak v chladném počasí topí jako ďas. Ta naše sice v zimě nejezdí, ale na jaře a na podzim, když je třeba si zatopit, tak není problém...
Citroën HY nebyl vyráběn z vlnitého plechu, ale ze standardního tenčího plechu, který byl zpevněn profilací ve tvaru vln. Vím to, protože to auto mám :-)
Důvodem nebyla pouze snaha o snížení výrobních nákladů za ušetřená kila, ale i redukce pohot. hmotnosti a tím zvýšení nosnosti. Designér HY se nikdy netajil tím, že ho inspiroval Junkers Ju 52.