Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendární užitkové citroeny - Nestárnoucí nezmaři

Před několika měsíci skončila jedenadvacetiletá kariéra populárních užitkových Citroenů C 15, které přežily mnohé i mnohem ambicióznější konkurenty.
Zpět na článek
20. 10. 2007 11:59
neregistrovaný "Mr. Dutch"
20. 10. 2007 12:09
anonym
20. 10. 2007 16:28
neregistrovaný "321"
20. 10. 2007 21:15
neregistrovaný "jan.jeliman"
22. 10. 2007 12:02
neregistrovaný "H-van"
29. 11. 2007 17:47
neregistrovaný "standa.boril@seznam.cz"
neregistrovaný "Mr. Dutch"
20. 10. 2007 11:59
jumpy a berlingo
autor clanku ma blbe rok vyroby u obou aut....
Rozbalit vlákno
1
anonym
20. 10. 2007 12:09
Re: jumpy a berlingo
to není nic nového >:-[]
neregistrovaný "321"
20. 10. 2007 16:28
krasa
ty fotky mi hrozne pripominaj jednoho reznika(u nas ve vesnici) a fantomase
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jan.jeliman"
20. 10. 2007 21:15
článek
Pěkný článek, který shrnuje "užitkovou" historii Citroenu. Kromě překlepůu Berlinga a Jumpyho let výroby mám ještě 2 připomínky: pokud je výčet předností uváděný v prvním odstavci vztahován i na 2cv, tak je chyba, že 2cv má samonosnou karoserii. Kachna má šasi, na kterém jsou upevněny nápravy a karoserie. Druhá pripomínka je k tomu, že i když má kachna vzduchem chlazený motor, tak v chladném počasí topí jako ďas. Ta naše sice v zimě nejezdí, ale na jaře a na podzim, když je třeba si zatopit, tak není problém...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "H-van"
22. 10. 2007 12:02
Re: článek
Citroën HY nebyl vyráběn z vlnitého plechu, ale ze standardního tenčího plechu, který byl zpevněn profilací ve tvaru vln. Vím to, protože to auto mám :-)
Důvodem nebyla pouze snaha o snížení výrobních nákladů za ušetřená kila, ale i redukce pohot. hmotnosti a tím zvýšení nosnosti. Designér HY se nikdy netajil tím, že ho inspiroval Junkers Ju 52.
neregistrovaný "standa.boril@seznam.cz"
29. 11. 2007 17:47
HY
Dobrý den, pane co mate HY ozvěte se mi prosím, mám taky jednoho ( na špalkách) a rád bych leccos konzultoval. Děkuji, Boril.
Rozbalit vlákno
0