Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendy východního bloku: Prckové do města

Východoevropská města za minulého režimu nebyla nabitá k prasknutí. I proto ve východním bloku nevzniklo tolik miniaut jako na Západě.
Zpět na článek
15. 6. 2016 17:34
15. 6. 2016 20:36
17. 6. 2016 07:43
15. 6. 2016 17:47
15. 6. 2016 17:15
15. 6. 2016 18:21
15. 6. 2016 18:34
15. 6. 2016 21:42
15. 6. 2016 21:28
Tavrija?
[odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Kubass
15. 6. 2016 17:34
Re: Tavrija?
brrr, to je snad to nejhnusnější auto co jsem kdy měl čest potkat na silnici a jet sním, neskutečnej zgarb...
Avatar - Intercool
15. 6. 2016 20:36
Re: Tavrija?
A co potom Škoda 100?
17. 6. 2016 07:43
Re: Tavrija?
A tiež dizajnový a technický hnus Oltcit!
15. 6. 2016 17:47
Re: Tavrija?
Tavria už nesplňuje podmínku miniauta. Byl to normální malý HB, ekvivalent Una, apod.
Avatar - F127
15. 6. 2016 17:15
Yugo
Yugo vycházelo z Fiatu 127 a ne ze 128.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
15. 6. 2016 18:21
Re: Yugo
Yugo by asi mezi miniauty do města být nemělo, protože velikostí odpovídá dobovému VW Polo, Fiatu Uno... a to taky není vyloženě miniauto.
15. 6. 2016 18:34
Re: Yugo
Přesně tak, na Yugo Fiat Jugoslávcům velmi levně poskytl již dávno zastaralou platformu "stosedmadvacítky". Stačí se přece podívat na rozvor a hned je jasné, že 128 základem rozhodně být nemohla! :-!
Re: Yugo
Ktoré Yugo? Zastavy, exportované pod menom Yugo vychádzali jak z Fiatu 127, tak zo 128. Nevyrábal sa len jeden model...
Avatar - F127
15. 6. 2016 21:42
Re: Yugo
Měl jsem samozřejmě na mysli to o kterém se píše v článku.
15. 6. 2016 17:56
jakej prcek do mesta??
za bolševika to bylo normalni rodinny auto, s kterym ti "stastlivci", co vůbec nejaky auto měli, krizovali zadrátovanou část evropy, kde vladli bolsevici pod primym dohledem kremlu.
mestsky vozitko by to bylo mozna na zapade jako 2.-3. auto v rodine, ale zde to bohužel muselo plnit funkci normálního rodinného auta.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
15. 6. 2016 18:09
Re: jakej prcek do mesta??
Mrkni do skříně, jestli tam taky nemáš bolševika...
15. 6. 2016 18:15
Re: jakej prcek do mesta??
v dnesni době snad uz ne
ale byly doby, kdy bolševici "ve skrini" dostali desetitisice svých spoluobcanu na 10+ let do koncentraku a cca 250 na sibenici.
na tom nic nezmeni ani gilgit, kterej me stále ze zahrobi pronasleduje...

tak vzkaz pro tebe gilgite, nectu ty dvoje blaboly
ale to zcela jiste vis, protože je mas porad oznaceny jako neprecteny
15. 6. 2016 18:32
Re: jakej prcek do mesta??
A další tisíce Čechů umírali v komunistických věznicích, koncentrácích a uranových dolech. Buď hned na místě, nebo po propuštění, když měli podlomené zdraví. Ti, kteří to mají na svědomí, bohužel nikdy nebyli potrestáni... 8-s
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 08:49
Re: jakej prcek do mesta??
bolševici sedí v Bruselu a ve vládách Německa, Norska, Nizoemsak atd. diktují nám v čem máme jezdit (zákaz aut se spalovacím motrem od orku 2030), co máme jíst a kupovat pod jakým názvem, čím máme svítit atd atd
Avatar - Uživatel_5340709
15. 6. 2016 18:44
Re: jakej prcek do mesta??
Ve skříni ho nemá, ale tady na diskuzi má minimálně jednoho :-) /gilgita nepočítám/
Avatar - Pixla
15. 6. 2016 21:58
Re: jakej prcek do mesta??
S padesátkou na tachecu už svět nevidím až tak černobíle a spíš mi chybí ta doba těsně po restartu. jezdil sem do NL a v noci se v Německu mohlo i ve vesnici mazat 90, kromě pár míst dálnice co to šlo a když sem večer vyrazil, už v 5 sem si dával dvacet za přechodem Venlo v NL. Nebrečím za časy minulé, byl sem ucho a stačilo nám čučo za 12 kaček, Startky za 4 a stalinovy saně co se do nich lil super, aby na nejbližší zábavě člověk byl za třídu. Vadí mi ale co se děje ted. "Kdyby to mělo zachránit jediný život, tak se to vyplatí" A snížíme rychlost na 80. na 50 a dáme kamery. A Pašíka. Sem vesničan, proti spoustě z Vás omezenec, ale když přišel soused 17 - ti letý kluk o papíry, které ani neměl, protože sedl za traktor a jel s tátou pro seno... Chtělo by se říct exces, ale systém je tak nastavený. Já jezdím od 15 ti a moji kluci také. Musí, když bude pršet, bude řídit i pes, ale ta hrozba iniciativního idiota v uniformě, ta tam prostě bude pořád. Kdyby to mělo zachránit jediný život....
Avatar - Jethro
15. 6. 2016 21:28
Yugo
To Yugo se jmenovalo různě. Na začátku to ale Bylo Yugo 45 a Yugo 55. V USA se prodávalo jako Yugo GV. Pak tu bly názvy Koral, Tempo a Ciao. Existovalo i Yugo 65 a 60. Prodával se také kabriolet Yugo Cabrio. a v Itálii se prodávalo jako Innocenti Koral.
Rozbalit vlákno
0
16. 6. 2016 08:28
Maluch jako rodinný dostavník...
Když s Maluchem podnikla nějakou dálkovou jízdu po Evropě dvojice mladých lidí, dalo se to pochopit jako sportovní výkon a recesi. Když ale takto z nouze běžně cestovaly celé polské rodiny, bylo mi jich opravdu líto a začal jsem si víc vážit Škodovek a Žigulíků. Naštěstí tyto časy komunistické bídy jsou už dávno pryč. Jinak proti Maluchu samozřejmě vůbec nic nemám, naopak je to dodnes sympatické autíčko, ale opravdu se hodí jen na popojíždění po městě. :-!
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 08:55
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Mě je taky líto lidí co jedou v jedničkový Oktávce vzadu do chorvatska popřípadě ve Fabii Junior, HTP a dalších výplodech. Ale když chce někdo šetřit anebo na to nemá, taky se to dá.

Ono v rámci východního bloku existovaly auta jako škoda, dacia, FSO Polonez, Lada/VAZ, Volha, Moskvič, Wartbur atd takže kdo nebyl škudlík anebo chudej, jezdit v tom nemusel.

Krom toho se tu prodávaly i západní auta jako Fiat, Simca, Renault, Hillman, Ford, Toyota, Daewoo atd
Další káry byly z tuzexu, z ambasád a vyslanectví, co tu nechali jako bouračky turisti atd.
Představ si že už byly za totáče i srazy amerik někdy v letech 87-89 a sjelo se na nich třeba i 20 aut. zázraky co
16. 6. 2016 09:16
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Aha, takže když polské či déderonské rodiny masově trpěly namačkány v Maluchách či Trabantech, tak to byla vlastně jejich vina, že? >:D >:D Vlastně ani prostornější auta nechtěly a pokud ano a neměly je, bylo to jen vina jejich neschopnosti? To jsi chtěl říct? Opět co slovo, to levičácká perla! >:D >:D >:D Pokud jsi to totiš ještě nepochopil, tak pro drtivou většinu polských či východoněmeckých rodin bylo prostornější auto prostě NEDOSTUPNÉ a třeba i na toho Malucha se PLR šetřilo řadu let a na Trabanta se v NDR do pořadníků zapisovali už děti! To ty ale asi nevíš a myslíš si, že si šlo za bolševika zajít do autosalonu a vybrat si auto podle své potřeby, že? Fakt seš tak zabedněnej, nebo to ze sebe jenom děláš? >:D >:D >:D
P.S. Jel si vůbec někdy Maluchem? Asi ne, jinak bys to se svezením v jedničkové Oktávce či Fabii HTP rozhodně nemohl srovnávat!
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 09:36
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
No však.

Kdo chtěl, mohl si vydělat jinak.

Dyt to dnes doporučuje každej podnikatel jiným. Proč děláte tam kde máte 15 čistýho? Nedělejte to, běžte dělat něco jiného.

Tak proč někdo makal v PLR za v přepočtu 1000 ku když mohl dělat něco za 2500. Furt stejnej systém, mohli se někam dostat přes tlačenku od známých, mohli se někam dostat přes to stát se straníky, mohli se přeškolit na něco jinýho, mohli támetoto a tuhlento. Nebát se práce jak to lidem dnes říkaj, za totáče si mohl taky makat jak čínana a vydělat si. Doly, lomy, chemičky atd platili luxusně. Horník 8 000 Kčs, známý na přehradě v roce 1957 měl 1900 kč zatímco jeho soused v jzd měl 700. Kamarád dědy dělal v chemičce, začínal tam na 500 a končil v roce 1988 jako vedoucí údržby za 5 000
Dnes to každýmu doporčujete.

Můj táta měl za totáče 3 auta - na první šáde 1000MB se složila celá rodina - táta, děda, babička a praděda. Druhý auto - šáde 120 první generace koupila tátovi máma po svatbě jako místo věna. A třetí si koupil sám (šáde 125)
A byl normální kontrolor v Avii nejdřív na leteckém a pak na vývoji nákladáků. Nebyl členem strany.

Tak mi tu nevykládej pohádky, jak si nešlo za totáče ušetřit na auto.
A bavíme se o normálním človku ve Fabrice.

Ne o řezníkovi nebo elitách, btw tátův soused co lítal s čsa s Ilujišenm jaio navigátor měl Simcu, známý co byl vedoucí autobazaru měl BMW 520, tátů mistr v Avii měl Ladu 1500 a tátovi kolegové měli škodovky, zástavy, dacie a wartasy.
Malucha neměl nikdo, trabanta asi dva lidi co byli bězdětný anebo pracující důchodci.
16. 6. 2016 09:21
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Fakt nechápu, že máš pořád tu zvrácenou touhu tady obhajovat ten bolševický hnus, co tu panoval před rokem 1989... :-!
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 09:50
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Já nic neobhajuju. Já uvádím pouze reálná fakta, kdy vy tady řeknete A ale v 99% případů VŽDY zapomente uvést to B.

Samozřejmě kdo jezdí dnes ve Fabii, Sparku a Fiestě jezdil za totáče Maluchem, Trabošem atd.

Z našeho okolí vím že otec seděl v Maluchu jednou, to když to dovalil soused, co to zajížděl svojí známé - vdově co žila sama a Maluch jí stačil. Jinak neznam nikoho kdo by to měl. Trabanta mělo asi 5 lidí.

Aby tady zas někdo kdo čte vaše příspěvky nenabyl dojmu, že tady půlka národa trpěla skrčeninou v Maluchu a bakelitovém Trabantu.

Jinak PLR krom Malucha jaski produkovala Fiat 125P - tzv polský fiat a později FSO Polonez. Mezitím jeden čas i Zastavu pro polský trh. Předtím zase Varšavu a Syrenu, pokud vámto neušlo....
A samozřejmě se tam vozila i další auta ze zemí RVHP i mimo něj.

že na to někteří neměli je věc druhá, dnes taky nemá sposuta lidí na nové auto a jezdí v 10-15 let staré jedničkové oktávce a 20 let staré felicii
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 10:00
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
A reálně ti unikl fakt, že na družstevní byt zoufalý soudruh, co bral 2000 Kčs a který stál 30 000 Kčs šetřil 15 měsíců, zatímco na dnešní itongovej papundekl s plovoučkama, kde když někdo zakašle, slyšíš to přes dvě patra a když upustí na podlahu sklenici, myslíš že vypukla válka co stojí 3,5 mega šetří při prlůměrné výplatě 20 000 Kč POUHÝCH 175 měsíců.

Takový miniturní rozdíl že.

Jestě lepší je to s domečky.

Můj strýc koupil v roce 1978 parcelu 900 m2 za 26 000 kč a postavil si patrový dvougenerační dům za 110 000. Celkově 136 000 Kčs.
Dnes stejný dům na stejném msítě stojí 5 500 000 Kč.

Takže při kalkulovaných výplatách 2000 Kčs a 20 000 kč šetřil strýc na barák 68 měsíců, zatímco ty na to budeš chodit do práce 275 měsíců.
Protože nikdo tak dlouho čekat nebude, tak hypo a to už si tak na 380 měsících >:D
zatímco za totáče byly pro mladé rodiny bezúročné nebo nízkoúročné půjčky a další výhody.
Proto neměli problém se stárntuím a populační krizí, víš.

To je zas ta druhá strana mince.

Nepostavit soudruh králíkárny a nenastvět si lidi baráky a domky za totáče, nemá 40% národa kde složit hlavu a topí but pronájmy až do smrti, reskpektive do důchodu a pak skočí z mostu, protože z důchodu 11 000 nemůže platit pronájem 12 000 nebo jedou hypotéky a je tak 40% národa na exekucích.

A neskákali jim maminky z voken a pod metro, protože nemaj na nájem a co dát dítěti.
A nescpali se tunou prášků ze stresu.

Vždycky když řekneš A, musíš říct B.

protože to B zásadně neříkáte, musím to dělat holt já >:D
16. 6. 2016 10:08
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
1) Když jsem mluvil o masovém používání Malucha jako rodinného auta, měl jsem na mysli jen a pouze PLR, takže tady reaguješ na něco, co jsem vůbec neřekl. (A o rodinném použití Trabanta jsem se samozřejmě zmiňoval jenom v souvislosti s NDR).
2) Ano, i před rokem 1989 se v ČSSR dalo mírně zbohatnout. Buď jsi udělal kariéru přes KSĆ, nebo jsi rozkrádal "majetek v socialistickém vlastnictví" nebo jsi "nedovoleně podnikal" nebo jsi šel makat třeba do těch dolů. Ani na jednom z uvedených způsobů ale neshledávám nic pozitivního.
3) Pokud je to tady podle tvého názoru nyní tak strašné a nesnesitelné, tak už nezbývá, než ti doporučit odstěhovat se na Kubu nebo ještě lépe do KLDR. Tam se o tebe místní komoušská strana jistě postará a budeš žít "bez stresu"! >:D
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 10:21
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
1) jo jenže PLR dělala vlastní větší auta + dovoz. O tom že by v PLR byl pořadník na 125P a Poloneze 20 let fakt nemám informace.

2) Jo, já netvrdím že to bylo pozitivní. Já tvrdím že si nemsuel mít měsíčně 1 000 kčs nebo později před sametovkou 2 000 Kč, když jiní v té době měli 2,5-10 000 kčs.
Jedinej rozdíl byl v tom, že ses nemohl živit jako podvodník, lobista, politik, rozkrádač dotací a sosat dotace a různé podobné výplody to fakt moc nešlo no.
Ale pokud si chtěl makat od nevidím do nevidím jako někteří dnšní živnostníci co si vydělaj třeba i 40 měsíčně díky šedé ekonomice, která fungovala i za totáče (slavní meloucháři) nemusel si mít taky 2000 ale třeba 8 000. Nebo si na to mohl jít přes stranu jako na to jdou dneska přes politiku a lobbing.
A nemusel si tak jezdit v Trabantu, ale Sierrou či Unem
>:D
3) Kuba už jede víceméně čínský systém socialismu
a v KLDR není komunismus(socialismus), to je vláda jedné dynastie spolu s prvky vojenské junty a japonského císařství.
16. 6. 2016 15:56
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Ty si sice píp (kdybych to napsal tak to vyhvězdičkují), ale na rozdíl od většiny zdejších mládenců máš alespoň v této oblasti celkem přehled, se kterým se dá v obecné rovině víceméně souhlasit. Tuhle záležitost vidím velmi velmi podobně.

Bohužel dnes už se pravda v tomto ohledu nenosí (což je v jistém smyslu prostě škoda). Doba byla v mnoha ohledech výrazně horší, v mnoha zase poměrně lepší. Výrazně horší doba byla pro dvě skupiny lidí:

Pro profesionální flákače (ti byli honění za přivýživu)
A pro podvodníčky všeho druhu (ti byli drbaní za rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví).

Dnešní doba je fajn, ale má taky spoustu negativ, které si (zatím) mladí a zdraví jedinci neuvědomují... a ti staří už to nějak doklepou...

>:-[]

P.S. Jinak rovnost příležitostí je dnes možná ještě víc ovlivněná tlačenkou než dřív, jen na ni možná došáhne víc lidí. To je celé kouzlo kapitalizmu (ten název je vtip, ale tady se hodí).
17. 6. 2016 11:18
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
znam tyhle domecky postaveny svepomoci za cca 100tis, kdy na tom po praci a o víkendech několik let drelo cely pribuzenstvo. dnes domeček podobny velikosti svepomoci do 1mega, na klic 2 mega.

tu parcelu co tvůj strejc koupil nejspis komunisti ukradli bývalými majiteli, kterého poslali na několik let do komunistickyho koncentraku, nebo primo na sibenici
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 10:06
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Jo a ještě pro milovníky tatíčka Masaryka: kolik aut měli lidi za první republiky? Řekněme v roce 1940?
Já znam z vyprávěnní, že na vesnici kde vyrůstala máma měl v roce 1940 auto jeden člověk, a to nějaký pracovník Živnobanky. Jinak nikdo.
To byla životní úroven, že.
Počet aut ve vesnici nastoupl až s příjezdem helmutů z wehrmachtu a pak s příjezdem rudé armády :o)))

A auta se v té době vyráběla už 20 let >:D
16. 6. 2016 10:27
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Sorry, ale teď jseš tady předvedl jako totální komouškej vypatlanec. Srovnávat časy před II, světovou válkou se 60. aý 80. lety je vrchol bolševické demagogie. Za I. republiky byla životní úroveň z dnešního hlediska samozřejmě nízká, ale plně srovnatelná s tehdejší západní Evropou. V roce 1938 jsme byli tuším asi 8. nejvyspělejší země na světě, v roce 1989 už ale 42! Nejlepší poválečná desetiletí kapitalistického rozvoje Evropy naše země kvůli zasraným bolševikům promarnila (nemluvě o těch desetitisících pronásledovaných trpících nevinných lidí). A to je taky důvod, proč se dnes nemáme jako Němci nebo Rakušané, ale mnohem hůř. To, co podělali naši předkové v únoru 1948 se tady bude napravovat ještě nejméně dalších 50 let. Bohužel. :-!
Avatar - Barrichello
16. 6. 2016 10:43
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Pokud sme blyi 8mí, tak to ti co byli 40tí už museli asi pracovat i v noci a jíst jen pohanku.
Tady byla taková bída, že tomu dneska nikdo nevěří.

Samozřejmě ve městech to bylo lepší, ale zkus se zeptat někoho z pamětníků na vsi a někoho kdo nebyl sedlák a továrník. Maso tak 1x týdně pokud vůbec, 5 let staré kalhoty atd...
17. 6. 2016 00:00
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
mit dnes osmou nejvyspelejsi ekonomikou světa jak ceskoslovensko melo nez to tu vzali do ruky komousi, zili bychom si dnes na urovni svycarska a mozna resili zaruceny bezpracny prijem cca 60tis kc mesicne

zajimavy je porovnani státu, které měly podobnou historii a po valce jedni sli smerem ke kapitalismu a druzi vstric komunismu:

rakousko vs. ceskoslovensko - v roce 1955, kdy z rakouska odtahla ruda okupacni armada, mělo ceskoslovensko vyssi hdp na hlavu nez rakousko.
co se stalo za tech 34 let budovani socialismu, ze se u nas staly fronty na hajzlpapir, v masnach byly prazdny haky a když jsme mohli po listopadu 1989 vyjet do rakouska, mohli jsme tak maximalne olizovate rakouske nablejskane vylohy, protože i ta videnska kava v obycejny vidensky kavarne pro nas byla neskutecne draha.
co se stalo, ze hdp na hlavu v ceskolovensku byl po 34 letech budovani komunismu 4x mensi nez v kapitalistickem rakousku??

zapadni vs. vychodni nemecko - proc po ctvrtstoleti prelejvani penez ze zapadu na vychod (přes bilion euro), vychodni nemecko stále zdaleko nedosáhlo na zapadni uroven??

jizni vs. severni korea - zatímco ta kapitalisticka jizni je v mnohem technologicka spicka, proc v te komunisticke lide umiraji hlady??

a další zarny priklad komunistického hospodareni - venezuela - nekdejsi perla latinske ameriky a země, která ma největší zasoby ropy na svete - po 17 letech vlády komunistu je zbidacena a uplne na dne...
Avatar - Barrichello
17. 6. 2016 11:35
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Venezeulu jsme tu řešili. Pokud máš psotavený sociální program na ropě za 80-100 USD za barel, těžko ho můžeš plnit při cenách 30 >:D

Švýcarsko bych sem netahal, to je trošku jiná země.

Rakousko aktuálně bojuje s migranty, do Víděn už spousta lidí nechce jezdit, tam ej víc tmavo než bílo, sestry a doktoři co tam šli za prací do nemocnic se zčásti vrátili zpět protože někteří byli i napadeni při výkonu povolání atd.

To je zase to B o kterém se nemluví.

Jinak já nikde netvrdím že to soudruzi dělali všechno dobře, naopak těžce zaspali a v 70-80 letech to ekonomicky zazdlili.
Ale to bylo spíš o lidech a nechopném vedení a akamrádšoftech, kdy ti co se báli, odmítali inovace a nové směry a trendy nebyli odejiti....
17. 6. 2016 18:32
Re: Maluch jako rodinný dostavník...
Ano, neschopní soudruzi nebyli odejiti, protože je u na vedoucích pozicích držela tehdy všemocná KSČ. Chyba tedy nebyla v lidech (ty u nás rozhodně nebyli horší než na Západě), ale v tom debilním bolševickém zločinném a impotentním režimu, který si u nás 42 let uzurpoval veškerou moc. :-!