Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendy východního bloku: Ty nejzajímavější pětidveřové modely

Hatchbacky dnes patří mezi nejoblíbenější druhy karoserie. Zatímco na Západě už v sedmdesátých letech byly trendem, na Východě teprve nastupovaly.
Zpět na článek
29. 6. 2016 13:13
29. 6. 2016 13:50
29. 6. 2016 13:47
29. 6. 2016 13:56
29. 6. 2016 14:59
29. 6. 2016 15:06
29. 6. 2016 18:27
29. 6. 2016 12:59
kterej picus
dal k dacii fotku renaulta 30?
Rozbalit vlákno
11
29. 6. 2016 13:13
Re: kterej picus
A kdo dal ke článku s nadpisem "Ty nejzajímavější pětidveřové modely" fotku čtyřdveřovou verzi Polonezu? >:D

V článku také chybí u nás málo známý pětidveřový Iž s pohonem zadních kol! (když tedy odhlédneme od notoricky známé Samary a Favorita).
29. 6. 2016 13:18
Re: kterej picus
dobry den, vcera se mi evidentne moc nevedlo, muzete mi prosim poslat odkaz na fotku at to muzu smazat, diky moc
29. 6. 2016 14:42
Re: kterej picus
no renco snad poznas auto s kufrem
Avatar - pumpkin
29. 6. 2016 23:59
Re: kterej picus
Iž Orbita :-)
29. 6. 2016 13:16
Re: kterej picus
dobry den, to jsem byla ja, mohl byste mi prosim poslat odkaz na danou fotku, smazu, diky moc
29. 6. 2016 13:24
Re: kterej picus
tak dame se omlouvam za picusa coz muzsky rod. je to ten zelenej rencek a je i hned na titulce
Avatar - Ozzman
29. 6. 2016 13:26
Re: kterej picus
A ten se mi zrovna líbí >:D
29. 6. 2016 13:50
Re: kterej picus
A měl PRV V6, současný Talisman se musí spokojit s R4 turbo 1,6 l... :'-(
Avatar - Ozzman
29. 6. 2016 14:06
Re: kterej picus
No na druhou stranu ta jednašestka je ve všem měřitelném lepší ;) Ale Talismanu by rozhodně V6 slušel.
29. 6. 2016 13:47
Re: kterej picus
A ten čtyřdveřový červený Polonez je taky na titulce. :-)
Avatar - JirkaV8
29. 6. 2016 23:48
Re: kterej picus
slovní projev přímo epesní ;-\
29. 6. 2016 13:19
Legendy východního bloku
krásně ukazují jeho legendární technickou zaostalost za západem. >:-[]
Rozbalit vlákno
84
Avatar - Ozzman
29. 6. 2016 13:26
Re: Legendy východního bloku
Jééééé to si zase píchl do vosího hnízda >:-[]
29. 6. 2016 13:29
Re: Legendy východního bloku
Pravda bývá někdy krutá.
29. 6. 2016 13:37
Re: Legendy východního bloku
ale má pravdu... jak píše... krutou
29. 6. 2016 13:45
Re: Legendy východního bloku
To tedy jo, Barik už tady určitě někde číhá s připravenou plamennou obhajobou všestranných kvalit socialistické automobilové produkce! >:D
29. 6. 2016 13:49
Re: Legendy východního bloku
Očekávám tradiční "soukromou zprávu" od soudruha Gilgíta. >:D
29. 6. 2016 13:50
Re: Legendy východního bloku
>:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Ozzman
29. 6. 2016 13:52
Re: Legendy východního bloku
>:-[] >:-[] >:-[] Já neříkám, že je vše špatné, nebo ošklivé, ale pravda to je >:D
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 13:54
Re: Legendy východního bloku
Tak tohle byly masiové vozy, tam ta kvalita byla všelijaká... a zejména u lady a Moskviče šla po roce 91 docela do kopru, u Moskviče se to zvedlo až použitím motorů Renault, světel Hella a další západní techniky do jejich vozů což byly vlastně různě upravené auta na základě Aleka (ty slvné názvy jako Ivan Kalita, Knjaz Svjatogor, Ivan Dolgoruky atd)

Nicméně z tohohle seznamu rozhodně nejlepší FSO Polonez a 2141 Aleko. Proti Dacii konce 70 a 80. let těžkej luxus.
29. 6. 2016 14:00
Re: Legendy východního bloku
Tak třeba zrovna moskvič byl na tehdejší rudou bídu úplná limuzína,dost místa,dal i 150 a nikdy nezapomenu na kultovní kontrolku oleje s nápisem Maclo. >:D
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 14:02
Re: Legendy východního bloku
tu měla už i Volha 21 >:D
29. 6. 2016 14:03
Re: Legendy východního bloku
Nikdy jsem nepochopil, že se k nám Polonez vůbec nedovážel, vždyť 125p se k nám vozil po tisících dlouhá léta. Alespoň v menších počtech by to bylo vítané zpestření tehdejší automobilové bídy. Škoda, kvůli Solidaritě bylo asi toto auto pro československé soudruhy ideologicky závadné, vždyť v 80. letech se do PLR ani moc nesmělo jezdit! 8-s
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 14:11
Re: Legendy východního bloku
Asi nebyl zájem nebo to neplnilo naše předpisy podobně jako ZAZ,ty se sem taky nikdy nevozily až Tavria po revoluci, ono koncem 80. let už sem Mototechna začla vozit všechno možné ze západu, i když v omezených počtech. Byla tu Toyota, Daweoo Racer, tuzex vozil Una, Escorty, Sierry, dále různé Renaulty, Peugeoty atd
29. 6. 2016 14:40
Re: Legendy východního bloku
Ano, na Tavrije si dobře pamatuju, to byl neuvěřitelný křáp, importér sídli kdesi v Maldé Boleslavi >:D
Jasně že sem Tuzex vozil kde co, rozhodující ale bylo, že pro nějakých 95 % naší populace ty auta byla naprosto nedostupná! :'-( :no: :no: :no:
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 14:49
Re: Legendy východního bloku
No dneska je taky Audi nebo Mercedes pro 70% lidí nedostupný a tak jezdí v ojetinách nebo v tříválcový Fabii a I10, Sparku, Pandě atd.

Tak tehdá byl pro někoho nedostupný Racer za 140 a jezdil v šáde za 60 no.

To je never ending story, do porovnání cen a blahobytu vám vždycky vypadnou ty byty, domy, energie, nájmy a služby, že , kde to bylo přesně opačně.
dámský kadeřník 20 Kčs, dneska 250.
A ta Madla co brala 2500 kčs dneska těch 25 000 nemá. Kolik platila babička v domov důchodců za totáče a kolik chtěj dnešní soukromé domovy a sanatoria Atd atd.
29. 6. 2016 15:02
Re: Legendy východního bloku
S tím Racerem jseš ještě moc skromný, stál bratru 191 000 Kčs, pokud si dobře pamatuju! (a žádný zázrak to rozhodně ani tehdy nebyl) :-) Tvoje srovnání tehdejších tuzexových aut s dnešní prémií kulhá na obě nohy, to je fakt demagogie prvního stupně. >:D A o tvém oblíbeném tématu srovnání tehdejší a současné životní úrovně se tebou fakt nemá cenu bavit, to je naprostá ztráta času. Škoda, že se současní věční remcalové nemohou alespoň na pár dní vrátit třeba do roku 1987, aby si užili shánění toaletního papíru, vložek, jízdních kol, videí, aut, slušného oblečení a vlastně všeho, o co byl tehdy zájem! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 15:10
Re: Legendy východního bloku
dneska bydlení vůbec nikdo neshání, jen mě se minulý týden ptali 3 lidi, z toho dva co neznam (z prodejny + jedný firmy kde sem byl) jestli nevím o levnějším pronájmu(podnájmu).

Když Globus a Tesco zlevní banány "čikita" z 36 kč na 25 za kilo, maj tam 3 shnilý trsy.....Dneska v Tescu měli jednu, slovy JEDNU dvoulitrovou Fantu, měl sem to vyfotit, nebot jí zlevnili z 33,50 na 18,90.

Takže asi takhle, ono kdyby stál za totáče rohlík korunu a paštika Májka 7, byly by taky plný regály taky.
Ony sou plný regály proto, že je to předražený nebo tak luxusní, že na to lidi nemaj, jakmile to daj do slevy, mizí to rychlostí blesku.

Že za totáče dělali na sklad traktory a přitom měli jednu továrnu na výrobu toaletáku , která když vyhořela nebylo ho kde brát je věcí tou, že v plánování seděli idioti.
29. 6. 2016 15:27
Re: Legendy východního bloku
Přesně jak jsem říkal, škoda času (a deviz)! >:D
Avatar - Uživatel_5340709
29. 6. 2016 16:29
Re: Legendy východního bloku
Chlapče ty jsi tak směšný se svými výpočty cen za socialismu a dnes. O benzínu nemluvě, a ani ty rohlíky ti nevychází. Ten stál 40 halířů, takže při platu 2500 si jich koupil 6 250. Při dnešní ceně 1,50 a průměrném platu 20 tis. si jich koupíš cca. 13000. Jestli dnes pláčeš že nemáš na potraviny tak seš opravdu lempl, protože na ty si vyžebrají i bezdomovci, kteří to vůbec neřeší. Samozřejmě kupují ale to nejlevnější.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 16:50
Re: Legendy východního bloku
Prave ze Vy to pocitate jen na benzin a rohliky ale ty byty najmy domy sluzby a energie vam unikaji. Je fajn koupit si 2x vic rohliku kdyz na byt setris 7x dele vid.Haha
Avatar - Uživatel_5340709
29. 6. 2016 17:04
Re: Legendy východního bloku
Za socialismu byly byty v OV? Byl s nimi reálný trh?
A co vím tak dům jsi postavil tak od 80 tis. do 200 tis., což bylo 32-80 platů. To máš dnes adekvátně 800 tisíc až 2 miliony. Když už nic, tak je to skoro stejně a ještě k tomu máš levnější rohlíky a benzín. Teď to nemyslím osobně, ale diskuse na ACZ se pomaličku stávají zeď nářků levicových lemplů.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 17:13
Re: Legendy východního bloku
Druzstevni byt 3+1 stal v roce 1979 30 000 Kcs. V praze. Dnes ta sama kralikarna akorat o 37 let starsi po casto spekulativni rekonstrukci stoji 3-3,5 mega. Za jak dlouho sis nasetril 30 000 z vyplaty 2000 a za jak dlouho si nasetris 3 mega z vyplaty 20 000. Hehe
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:36
Re: Legendy východního bloku
Barichello ty jsi neskutečně ulahný ksindl, co komentář to lež. Aby někdo dostal družstevní byl musel se zapsat do pořadníku, zaplatit na konci 80' 40 tis. a čekal až se budou družstevní stavět (což mohlo být i 15 let), poté musel odpracovat povinně 1000 hodin na stavbě a bylo to celkem jen 12% bytového fondu a stavělo se na nakradených pozemcích a z materiálu z nakradených továren, absolutní většina lidí bydlela v podnájmech, bytech které jste vy komunisti nakradli a neudržovali, to se vám to rozdávalo.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 17:17
Re: Legendy východního bloku
Ano patrovy barak + pozemek 50 kmm za prahou v roce 1980 stal 200 000. Dnes to same s pozemkem stoji 5 mega ty dvoumilione. Opet za jak dlouho sis nasetril 200 000 z 2500 a za jakndlouho 5 mega z 20000.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:46
Re: Legendy východního bloku
Patrovou novostavbu za Prahou dnes lze koupit běžně okolo 3 M [odkaz] a na klíč, za komunistů stavba byl horor, za 200 tis. šel postavit jen částečnou svépomocí, to znamená min několik let života obětovat stavbě a shánění materiálu (nic nebylo). 200 tis. plus vlastní práce a čas se stavbou domu to je dražší než dnes a dnes můžete přijít a zítra bydlet.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:36
Re: Legendy východního bloku
Tenhle papundeklák je o víc jak půlku menší než to co stálo za totáče 200 tis a ještě to mělo navíc sklepy :-)
Tohle je montovaná hrachovina kde zkušenější cviřitel aikida či karate se ti prokopne z ložnice do obýváku >:D >:D

Srovnávej srovnatelné

[odkaz] a i tohle je menší a z horších materiálů
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:32
Re: Legendy východního bloku
zase nelžete, energie a plyn je dnes levnější než za vaší vlády, na byt jste si neměl jak za komunistů šetřit, družstevních bylo jen 12% a jinak to byly jen pronájmy
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 17:02
Re: Legendy východního bloku
Mas kalkulacku? Tata bral v roce 88 jako technik v Avii 3000 Kcs. Platil najem mesicne 600 kc. Dnes obdobny technik ma 20 000 Kc a plati 10 000 pronajem. Kolik % tvoril najem z vyplaty za sociku a kolik dnes. Sranda ze. A vzit si hypo s 20 000 cistyho jako single (ze tech 20 nema kazdy) si lajsne malokdo..
Tohle Vam ve vypoctech chybi rohlici:)
Avatar - Uživatel_5340709
29. 6. 2016 17:06
Re: Legendy východního bloku
Ten nájem je kde? /město/
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:48
Re: Legendy východního bloku
Barichello jen primitivové posuzují druhé podle svých nezdarů. Člověk, který si za celý život nazajistí vlastní bydlení a platí sám nájem 10 tis. je buď blbec nebo lhář, často obojí, ve vašem případě.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:31
Re: Legendy východního bloku
V tom případě je blbců půlka Prahy, Brna atd.
Všechny ty náplavy z moravy, severních a jižních čech, slovenska či ukrajiny atd. Z kolegů a přátel do věku 40 let kdo nedostal bydlení od rodiny, platí pronájmy nebo hypo. Neznam jediného člověka asi z 50 lidí, co bydlí jinak.
1. 7. 2016 09:42
Re: Legendy východního bloku
Tak jen pro zajímavost: plat kvalifikovaného autoelektrikáře na ČSAD ještě v roce 1991 činil 1650,-Kč hrubého, na TD obdoba dnešní STK na nákladní vozy a autobusy 1850,-Kč hrubého. Svačina tamtéž sice jen 2,50. Výstavba 2patrového domu v roce 1974-1978 vyšla na cca 400 000,-Kč, podotýkám, že v okrese Frýdek-Místek
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 17:08
Re: Legendy východního bloku
Takze po odpocteni podnajmu a pronajmu ci splatky hypo lidem zbyde 5-10 cistyho. Kde maj obleceni hygienu pojistkymhd ci vlak bus nebo auto a jesre nejakou kulturu ci zabavu. Si fakt muzou debuzirovat. S detma nebo treba pak s rodici co musi mit peci a doplacis jim na to z vyplaty k duchodu kterej maj malej uplnej ideal. Premyslej u toho co pises
Avatar - Uživatel_5340709
29. 6. 2016 17:20
Re: Legendy východního bloku
To je realita, že nejvíc z platu zaberou náklady na bydlení. V Německu je to až 75% z platu a jistě ti nemusím říkat, jaká je tam životní úroveň. To byla pokřivená politika komunistů a oni moc dobře věděli, že k tomu všemu co páchali, že kdyby lidi neměli kde bydlet, byl by to jejich konec. Nebo by to znamenalo se potýkat s pernamentními nepokoji. Ale klidně si tu veď ty svoje rudý kecy, je doba, že budeš mít určitě hodně posluchačů - bohužel.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 18:17
Re: Legendy východního bloku
rudý kecy?

Víš chlapče, ono když chceš tvrdit, že dnes je výrazně lepší životní úroven jak dřív, tak to musíš vzít od dudlíku, sunaru po domov důchodců a funus.
Jenže to se ti silně nehodí do krámu vid, protože ono to nvyjde tak zářivě.

Dneska se máš lépe, pokud si dědil majetek a bydlení (získané za totality z 70%), restituoval ty nebo tvoje famílie atd. to si skutečně koupíš víc jablek, rohlíků a benzínu.
Ale jakmile vypadneš po škole z domova s holou ** a pojedeš na vlastní nohy, bude to trošku jinak.

50-60% výplaty pokud se bude pohybovat kolem českého průměru vrazíš za hypo nebo pronájmy a podnájmy, zatímco za totáče tě to stálo 20% výplaty. Topení voda, plyn tě stojí taky víc, stejně tak většina služeb a lékařská péče, školy, jesle, domovy seniorů atd.
Takže budto budeš žebrota, která vydá 80-90% platu jen aby měla kam složit halvu a dopravila se do hokny a najedla se, nebo budeš otrok, co oddělá 300-350 hodin měsíčně aby mu z vejplaty mimo toho co je nutný k přežití zbylo aspon 30-35%.
A tak zatímco moji rodiče odmykali dveře od bytu v 15:15 vysmátí z pohodové atmosféry s kolegy ve fabrice , dnešní moderní blahobytář přilítne domů v 7 večer jako unavená vystreslá troska a ještě má žít rodinným životem a věnovat se dětem. Pročpak se asi rozvádí tolik lidí a proč mi chodí brečet kamarádky na rameno, že maj po 10-15 letech vztahu puklé srdce. A proč je spotřeba antidepresiv a omaných látek jaká je. To bude tím blahobytem vid. A proč dneska nikdo nechce děti nebo max jedno a komár s porodností a stárnutím obyvatel neměl problém.

Pokud někde tráví v práci 75% času proto, aby si zaplatil byt nebo papundeklovej barák bez sklepu z Itongu a se zahradou 200m2, tak ho upřímně lituju. Moje představa o blahobytu je někde jinde, než strávit život v práci a domů se chodit vyspat.

A jelikož tohle nikde neuvedete, tak vaše hlásání o blahobytu jsou jen učelové, manipulativní a demagogické KECY!!!
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:57
Re: Legendy východního bloku
vy musítče být zapšklá chudinka, moc vám to přeji, užerte se tou nenávistí
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:19
Re: Legendy východního bloku
Já? Já se jen směju vám ulhancům co vidí jen černobíle.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 18:35
Re: Legendy východního bloku
A ještě vám ušetřím práci - až zas někdo vytáhne že družstevní byt nebyl vlastně tvůj - hypotéka do jejího plného splacení po 15-35 letech znamená, že barák/byt taky není váš, pokud bydlíte v nájmech tak to vůbec není vaše. a neznám jediného člověk mimo politických, kterého by vyhodili z družstevního bytu.

Gro je v tom, že ti zbyde dnes 40-50% výplaty po zaplacení bydlení, a za totáče ti zbylo 80-85%. Tak kde je ten blahobyt? Kolik stála výchova dítěte od jeslí po vysokou tehdá a kolik stojí ted? Kolik stál 20 let pobytu v Domově důchodců tehdá a kolik stojí dnes? Když se ti nepodaří dostat do státního, solíš 15-22 táců. Takový důchod nikdo nemá prakticky, takže za milou babičku(maminku atd) budeš doplácet měsíčně k jejímu důchodu 5-12 tisíc? Z čeho? Nebo jí necháš umřít? Nebo kdo se o ní bude starat jako o nemohoucí když všichni chodí do práce?

30 000 / 2000 je 15, 15 měsíců si šetřil na byt za průměrné výplaty za komára.
3 000 000 / 20 000 je 150 měsíců. 10 násobek proti totáči
200 000 / 2500 je 80, 80 měsíců si šetřil an barák s pozemkem.
5 000 000 / 20 000 je 250 měsíců. 3 násobek.

Za totáče nebylo maso a v 11 nebly rohlíky.

Ano, ale zapomenete na to, že tátův kolega si dal v 6:30 snídani, v 10:00 si šel do kantýny na rybí salát a dvě housky + pito, ve 12 na oběd a ve dvě na druhou svačinu - párek s křenem a 2 rohlíky + kafe.
Kdo dneska jde na 2 svačiny? Půlka lidí na to nemá prachy, druhá půlka čas. Takovéhle 2 svačinky dnes stojí dohromady 90 Kč a víc. To kdyby sis dával, prožereš měsíčně 2 000+ za svačiny. Tehdá si to dávalo půlka fabriky. K obědu každej den maso a ještě moučník, stará generace co zažila maso před válkou jen o neděli a jinak se cpala přes týden bramborama se zelím si připadala jak v ráji. Takový oběd (polévka, hlavní jídlo, pití a moučník) stojí dnes v restuaraci v praze 160-250 Kč

Kde máš blahobyt?

Proč tu účelově lžete a krmíte tu ty (co to nezažili a nenechali si vyprávět od těch co to zažili) bludy?
Wolff ačkoliv ho moc nemusím měl minule pravdu, tohle se Vám hrozně nehodí do krámu protože sem jedinej člověk, co se nebojí napsat pravdu a ví přesně jak to bylo, protože sem si vše nechal vyprávět od pamětníků a lidí co v tom žili.
Ano systém co tu byl nebyl dokonalý a místy stál za *, ale vaše neustálé překrucování pravdy a vyzdvihování jen určitých částí (samozřejmě špatných z minula jen dobrých ze současnosti) mě nutí psát tuhle realitu.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:56
Re: Legendy východního bloku
hypoléka 3 mil, luxusní bydlení mimo Prahu, v Praze je vše samozřejmně dražší, ale také jsou vyšší platy, splátka 15 tis., pokud vám a vaší staré zbude po takové splátce 5 tisíc, tak si nafackujte, protože jste neschopní lemplové, přesně tací jako vy volají po socíku
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:12
Re: Legendy východního bloku
Umíš číst? Já psal o jednom člověku, co sem taháš starou.

Spousta lidí žije sama.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 10:05
Re: Legendy východního bloku
nemohu za to, že si ani nevrzneš ksindle, potom se uspokojuješ takovýmto lhaním co tu předvádíš, mimo velká města a jejich okolí lze sehnat starší kvalitní domek okolo 1 mil., hypotéka měs. 4200,-: [odkaz] (dokonce pozemek 5000 m2)
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 10:32
Re: Legendy východního bloku
Mimo města není práce, proto tam nikdo nechce bydlet, budto musíš denně dojíždět 50-100 km, nebo dělat pokladní v COOpu za 12 čistýho nebo podobně placené joby co tam jsou na vesnici.

Co nám doporuší příště? 3+1 v Teplicích za 450 000 kč?

A taktně vynecháš cikány a nezaměstannost?

proč nikdy neumíš napsat k tomu A i to B, ulhanče
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 18:57
Re: Legendy východního bloku
1,50 za rohlík? Kde?

I vy hypermarketech stojí 1,90 až 2,50 >:D >:D O vesnici vůbec nemluvě. tam od 2,50 vůbec není.

Takže 8 000 vid vs 6250.....

A to mam pocit že kdysi byl za komára rohlík i za 10 halířů, samo zas byly nižší výplaty.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:59
Re: Legendy východního bloku
1,50 je cena například všude v Albertech, Kauflandu nebo Lidlu, tam chodím nakupovat skoro každý den, tak tu nonstop nelži ty bolševickej ksindle, za komára od konce 70 let stál rohlík 0,30 (dostával jem v 70 letech od rodičů 5,- na sváču, 10dkg českého salámu za 3,10, 3x rohlík a kačku jsem ušetřil), průměrný plat 1980 2656,- (bralo minimum lidí, jako dnes) viz [odkaz]
29. 6. 2016 17:10
Re: Legendy východního bloku
Je vidět že jsi mladý a ten "totáč" jsi nezažil. Rohlík stál 40 haléřu a malá Majka 1,50.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 18:51
Re: Legendy východního bloku
Já nepsal kolik to stálo, ale že kdyby to stálo 1 resp 7, leželo by tam toho plné regály. Stejně jako dnes leží v regále coca cola za 35 a mizí jen když je za 19 a, jogurty floriany za 13 kč nikde nebere a když sou za 6 nosí toho plata atd.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:14
Re: Legendy východního bloku
Bolševik Barrichello srovnává Moskviče s Mercedesem a Audi, to je síla >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:21
Re: Legendy východního bloku
Ne já srovnával tuzexové fiaty, peugeoty, renulty, fordy, motorechnové toyoty, daweoo atd za totáče s dnešní prémií.

Ty máš velké problémy číst psaný text vid, ty školy pod dohledem NSA musely být slabota vid >:D
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 09:37
Re: Legendy východního bloku
nelžete psal jste mercedes a audi, vy bolševici jste neuvěřitelné ***, vy jste schopní lhát i o komentář níže a popírat co jste před chvílí napsal
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 10:30
Re: Legendy východního bloku
Mercedes a Audi je prémie. Ano. Psal sem, že dneska na ně taky 70% lidí nemá, jako nemělo za totáče na ty daewoo, citroeny, fordy, reanulty, hillamyn, fiaty atd.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 08:22
Re: Legendy východního bloku
Klidně tam ty bolševický ulhanče ty byty, nájmy, energie zařadíme: 75% obyvatel bydlí ve vlastním, žádné nájmy neplatí, velká část má hypotéku splacenou a veškeré úroky a splátky jim násobně vynahradil vzestup ceny nemovitosti (kupoval jsem byt za 1,5 M a při konci 20 leté hypotéky stál 5M), ono když jste nakradli bytový fond a potom jste jej neudržovali, to se vám ty nájmy stanovovaly, ale nebylo to tak růžové jak lžete, energie (plyn, elektřina) jsou dnes levnější než z vás komunistů, voda dražší, kadeřní za 20,- v 80' stál sestřih na ježka, dnes 100,-, ale je 12x vyšší kupní síla.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:07
Re: Legendy východního bloku
75% bydlí ve vlastním a kolik % z nich platí tu hypotéku nebo to na hypotéku mělo, ulhanče, Zbytek zdědil to, co postivili komunisti nebo si lidi postavili z drtivé většiny za komára, těch baráků postavených před rokem 1948 zas tak mooc není, a těch po roce 1990 co byly postavené bez hypo taky ne, kecálku.

Nebo koupil ruiny a rekonstruoval, jednoduché no.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:10
Re: Legendy východního bloku
Prolhaný ulhanče a demagogu, 12x vyšší kupní síla?

12x 3000 je 36 000 Kč. Ukaž mi jde dají technikovi v průmyslovém podniku dneska 36 000 Kč čistého, prolhanče. Dostane 18-20 a je rád, proto firmy nemaj lidi, protže lidi to za ty almužny odmítají dělat a bud pracují v cizině nebo dělaj jiný věci.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 6. 2016 09:14
Re: Legendy východního bloku
Hlupáku, víš co je to nákupní koš, nebo indexy CPI, PPI? Tak se zjišťuje kupní síla. To je trošku něco jiného, než ty tvoje socialistické demagogické počty a násobení dvou čísel.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:27
Re: Legendy východního bloku
Nákupní koš co se týče rohlíku a aut, co nákupní koš nemovitostí, energií a služeb. Ten tam nemáš?
Navíc čísla křiví 15% zbohatlé elity, z níž to polovina nakradla pologeálně nebo nelegálně >:D

Počítej blahobyt tak, jak uvádím. Kolik ti zbylo na život za totality po doečtení nájmů a bydlení a energií a kolik ti zbyde dnes.
Vezmu ti modelový příklad.
Dostal si v roce 1989 3000, zaplatil si nájem 600, zbylo ti 2400. Za 2400 sis koupil 6000 rohlíků po 40 hal.. Dneska 20 000 Kč, 10 dáš za nájem či hypo a zbyde ti 10 000 Kč, takže za ty si koupí 5 000 rohlíků po 2 kč.
Takže i těch rohlíků si koupíš méně, milej CPI a PPI >:D >:D
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 09:34
Re: Legendy východního bloku
Proč počítáte nájmy jen v Praze a to komerční? Ty platí jen 5% osob. 75% bydlí ve svém, 15% v bývlých regulovaných nájmech měst a obcí, které jsou nižší a 5% ve služebních bytech.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:40
Re: Legendy východního bloku
Bydlí ve svém, takže měsíční nájem vč. energií (inkasa) v praze v OV cca 4000- 9 000 dle fondu oprav + dan z nemovitosti+pojištění domácnosti. Jo na to sem taky zapoměl, pojistky. Ty taky sedí vid. Tam to bylo za totáče nějak 300 kč ročně vx dnes 3500 ročně >:D >:D
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 09:47
Re: Legendy východního bloku
byldení ve svém s energie všetně fondu oprav až 9000, bolševiku ty perlíš, to si asi topíte celoročně napno elektřinou a přitom větráte, nebo jste jen ulhaný ksindl, jak jste už nepočetněkrát předvedl, bydlím v Praze mám byl 90 m2, měsíčně 2 lidi: fond oprav 2000,-, voda 300, plyn 250, elektřina 700, pojištění jsem zrušil platil jsem 120, daň z nemovitosti tuším 300, celkem 3550 v nejluxusnější pražské čtvrti, za byt jsem zaplatil i s úroky 2,5 M dnes má hodnotu 6 M, a to neoperuji jako vy s nakradenými byty, kterých měl bolševik většinu, to se vám rozdávalo, když jste kradli
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:57
Re: Legendy východního bloku
Dan z nemovittosti 300 za 90m2, teda to se máš molodče, já platím za 67 metrů 900 dan. fondy oprav sou představ si to různé. Kmarád paltí 500, já 800, další kamarád 2500 a třetí kde zajíčínaj 4000.
Takže se dá krásně platit i 9 000 měsíčně. ono někdo taky platí elektriku 300 kč měsíčně a jiní platí 900, to samé plyn. TV zákadní dnes zadarmo, kdo nemá svojí anténu dneska ve většině baráků musí solit aspon základní balíček za 150-200, ještě telefon. za totáče šlo volat za korunu celej den jistou dobu.

Na vesnici zase plyn, elektrika nebo uhlí či dřevo, popelnice, vodné stočné nebo vodárna a stočné, ohřev vody (bojler) atd.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 11:16
Re: Legendy východního bloku
hovado psal jsem měsíčně, jste prostě chorobný lhář
Avatar - Ozzman
30. 6. 2016 10:16
Re: Legendy východního bloku
No, sice sem za socíku nežil a opravdu v to netoužím, ale Barik z těch jiných prosocialistických propagand řekl jednu pravdivou věc, kterou tu asi dost lidí nemůže chápat, protože v té situaci nejsou. Pokud jsi dnes mladý člověk, single, po škole a žiješ v Praze či okolí, tak s průměrným platem si opravdu vyskakovat nemůžeš. Hypotéka je drahá a když ti rodiče nepomohou, tak dáš více než půlku platu do bydlení a na nic moc jiného máš na 20-40 let utrum. Platy v Praze jsou sice v průměru vyšší, ale ten průměr dělají hlavně specializované pozice špičkových odborníků, mezi které většinou trvá pár let /desítek let se vypracovat... do té doby holt takový absolvent musí žít u rodičů, ve spolubydlení, nebo se uskromnit s hypotékou/nájmem a makat. Ceny nemovitostí v Praze jsou šíleně nastřelené oproti zbytku země.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 10:28
Re: Legendy východního bloku
Já žádný propagandy nedělám, já srovnávávm blahobyt, Ale komplexně, ne tak jak se to někomu hodí do krámu.
A jak sám vidíš, tak v globálu se teda nějak o moc lepší nemáš.
Můžeš cestovat, ale ono moc není za co vid a můžeš si koupit víc věcí (ovšem polovina z nich nebyla v té době k mání ani na západě)

To je asi tak vše.
Krom toho strávíš v práci víc hodin a většinou za horších podmínek.

Zaslepení fanatici to ale nevidí, hlavně nechtějí vidět. Nebo už mají tak vymyté palice.
Avatar - Ozzman
30. 6. 2016 10:40
Re: Legendy východního bloku
Já fakt nevím, jak bych se měl za socíku, ale mimo to bydlení si nestěžuji, mohu si dovolit jít do restaurace a nejíst jen nejlevnější jídlo, mohu živit vlastní auto a zajet si párkrát do roka na dovolenou, mohu si koupit spotřební věci, kdyz potřebuju a ne na ně šetřit léta a dopřát si "luxus" toho, že si mužu koupit věci, které k životu vlastně nepotřebuji a bydlení holt bude řešit asi hypotéka, co se dá dělat :-) Nezbývá mi, než se snažit pracovat a dostat se na nadprůměrné platové ohodnocení + ve dvou je to taky jednodušší :-)
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 11:34
Re: Legendy východního bloku
bohužel jste uvěřil lžím Barichella díky tomu, že neznáte reálie doby minulé, jako mladý člověk po škole jsem bral za komunistů 30% průměrného platu (980,-) a na OPBH mi řekli, že singl v pořadníku se dočká nájemní smlouvy na garsonku IV. kategorie (WC společné, někdy i koupelana) za cca 20 let, takže nějaké teoretizování o levných nájmech v komunistama nakradených bytech je bezpředmětné, šel jsem bydlet k babičce (mnozí takové štěstí něměli), vzhledem k násobným cenám potravin než dnes (kilo hovězího na dnešních 600,-) jsem si maso nemohl dovolit každý den, když se nám rozbila pračka musel jsem si brát půjčku, nejhorší pračka (nekvalitní komunistický co skákala po koupelně a zničila dlaždičky při ždímání) stála cca 6000, kvalitní zahraniční cca 12 000, dnes mladý člověk v Praze s průměrným platem si může okamžite kupit skromné bydlení za 1,5 M a platit 6,5 tis. měsíčně hypotéku [odkaz] (na Sreality jsou i levnější byty než toto 1+1), maso si může dopřát každý den a z toho co ušetří si může koupit dvě pračky každý měsíc, nevěřte lhářům jako je Barichello, který vám tvrdí že se může v Praze bydlet jen za 10 000,- v nájemním bytě
Avatar - Ozzman
30. 6. 2016 11:41
Re: Legendy východního bloku
Asi si sedíš na vedení, já žádným lžím nevěřím, já tu realitu žiju, stejně jako desítky mých vrstevníků ;) A kupovat si 1+1 nepotřebuji, když plánuji rodinu, takže to chce už o trochu větší bydlení a tam se cena rapidně zvyšuje. Taktéž zapomínáš v těch tvých propočtech ještě na další náklady, když to posčítáš i s tím 1+1 dáš skoro 10 tisíc na bydlení.... Neříkám, že to nejde, ale že to není žádný med, uvázat se na 20-30 let... a co bylo tehdy, je mi jedno, já žiju teď do minulosti se vracet nepotřebuji a rozhodně bych v životě komunisty nevolil... ;)
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 11:43
Re: Legendy východního bloku
popsal jsem vám reálie doby v případě mladého člověka v Praze po škole, nic víc nic méně, prostě za komunistů to nebylo tak, že hned všichni dostali nakradené byty za nízké nájemné a na všechno měli, protože za bydlení zaplatili málo, po materiální stránce to bylo násobně horší než dnes, po stránce možností/svobody ani nemluvě
Avatar - Ozzman
30. 6. 2016 11:52
Re: Legendy východního bloku
Já se o tom nepřu, popisuji jen reálie dnešní doby z mého pohledu mladého člověka po škole :-)
Avatar - Uživatel_5340709
30. 6. 2016 09:56
Re: Legendy východního bloku
Víš ono na všechno nazírat komunistickou optikou a kombinovat to s bezelstným prosťáčstvím - to nikam moc nevede. Leda tak se stát právě zákazník rudých soudruhů.
Tady máš jen na vysvětlenou jak se tvoří index CPI, že ho tvoří náklady ze všech sfér. To jen tak až zase budeš politicky po soudružsku koumat. To ale nemusíš, je to zbytečné.
[odkaz]
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 10:11
Re: Legendy východního bloku
chtěli jste srovnávat blahobyt, srovnávám. Ale to se Vám nelíbí, že protože aby ses měl dneska líp se vším všudy, za současných nákladů na bydlení, služby, energie atd musíš mít tak 40 000 kč a výše vid. Kolik lidí v republice to má...

Jinak se máš líp jen pokud si zdědil bydlení postavené z drtivé většiny za komunistů, srandisto.
2. 7. 2016 20:41
Re: Legendy východního bloku
Za 40 stoji zivot trosku za vyliz*** ...
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 09:23
Re: Legendy východního bloku
blbečku 12x vyšší kupní síla dnes neznamená že násobíte 12x platy, 12x znamená, že si koupíte dnes 12x více ve spotřebním koši (včetně nákladů na bydlení) než oproti průmernému platu v 1989, který byl 3240,- tz. cca 8x nižší, z de srovnání kupní síly před 89: [odkaz]
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:28
Re: Legendy východního bloku
Platy byl 8x nižší, jistě, ale dnes sou taky ceny všecho 7x-16x vyšší, ulhanče >:-[]
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 09:31
Re: Legendy východního bloku
z toho se ksindle nevylžeš: [odkaz] a to ceny energií klesly oproti udávanému roku 2012 a jsou už levnější než za vaší bleševické hrůzovlády a to do těch cen za bolševika nejsou započítány úplatky nebo náklady na shánění a stání ve frontách (naši vezli písek ze Slovenska, nikde v Čechách jej 6 měsíců nesehanli, krást odmítali)
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:46
Re: Legendy východního bloku
Krom tv+rozhlas a benzínu a nafty tam máš všechny energie vyšší, molodče, zejména to vodné a stočné je lahdůka - to dnes není 1177% ale tak 1400%, stejně tak teplo, co každý rok neustále zdražuje, takže ceny v roce 2011 sou pasé.

dále tam nějak zapoměli na uhlí, dřevo, služby řemeslníků, sociální a zdravotní služby vid atd.
I ten kadeřník vyjde dráž vid, tak pak kdo kecá.

že sou levnější potraviny a benzín vyjma některých mléčných výrobků víme. Ale to bys musel bydlet pod mostem a nikam nechodit krom práce. Pak se budeš mít líp.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 09:49
Re: Legendy východního bloku
táta na melouch opravoval lidem auta za 40 kč na hodinu v roce 1989, dneska stejný melouchář resp. garážník bere 400-550 na hodinu.
10-14x takové výplaty ale 60% lidí nemá, demagogu.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 09:56
Re: Legendy východního bloku
vidíte a já jezdím do značkového servisu za 600,-/hodina a odečtu si to ještě z daní, moc vám ten váš život přeji, rohlíky za 2,50, náklady na vlastní bydlení: fond oprav a energie 9000,-/měs, garážníka za 550,-, jste prostě uhlaný ksindl, dále hovado jako jste vy nekrmím
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 10:15
Re: Legendy východního bloku
Do značekého servisu čeho?

Garážníci za šáde taky neberou 550, ale za takovej opel, bmw, audi atd už jo
Avatar - Ozzman
30. 6. 2016 10:51
Re: Legendy východního bloku
Sorry, ale ty se tu projevuješ taky jako totální zabedněnec a ještě hulvát. Žiješ mimo realitu průměrného mladého člověka, který si to třeba z daní nemůže odečíst, nebo ty náklady na život ho prostě stojí hodně, víš kolik mladých po škole nemá třeba ani to auto?? Natožpak na byt... tohle neni obhajoba socialismu (tam sem nežil a žít ani nechci), ale faktu, že absolvent po škole s holou zadnicí to prostě a jednoduše lehké nemá a k nějakému jmění se dostane až v pokročilém věku, pokud si nenakrade, neni to super talent a raketově vydělá, nebo nezdědí..... a takových je většina....
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 11:56
Re: Legendy východního bloku
uklidněte se, s Barichellem jsme nikde nemluvili o najakých mladých lidech po škole, takže co si dokážete odečítat z daní, je jen věcí vašich možností, za které jste si odpovědný sám, mladí to lehké neměli nikdy, ale dnes to mají nejlehčí v historii, takové možnosti jsme neměli, to se s bídou za komunistů nedá srovnat, opakuji, Barichellem levné nájemné za komunistů v nakradených neudržovaných domech a bytech jste nejprve musel získat a mně osobně řekli na OPBH za 20 let, když máte čekat na bydlení 20 let, tak je nějaké "nízké" nájemné bezpředmětné
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 12:40
Re: Legendy východního bloku
Proč si chodil na OPH ulhanče a nekoupil si družstevní byt v Praze za 30 000? Můj táta si ho koupil jako singl, ženil se až od 4 roky později.

A furt byl rozdíl bydlet ve státní za 500 s výplatou 2000-3000, i když to nebylo tvoje a bydlet dnes za 10 000 v soukromém z výpalty 20 000. Taky to nneí tvoje. Stejně jako to není tvoje do úplnéh splacení hypo. A svoje nikdo z mladých po škole nemá, pokud nechce bydlet s rodiči a nedostal prachy nebo nějaký bytpo babičce a dědečkovi
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 12:55
Re: Legendy východního bloku
družstevních bytů bylo v bytovém fondu 12%, dostalo se na obsolutní minimum lidí, muselo se odporacovat 1000 hodin a více při stavbě, byly to převážně paneláky (do toho bych nešel bydlet nikdy) při přidělování byli upřednosťnováni řemeslníci, dnes 10 000 za nájemní byt platí minimální množství lidí, tak tu nelžete jako by to byla většina a všude, v celé republice platí komerční nájem jen cca 5% lidí (cca 15% je v obecních a služebních bytech, kde jsou nájmi nižší)
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 13:18
Re: Legendy východního bloku
Otec na žádné stavbě nepracoval a nebyl řemeslník, ale technik v automobilce. A nebyl členem strany ani nikdo z rodiny. Pohákáři. Jo musel se zapsat do pořadníku 5 let předtím než se to fyzicky začlo stavět.

Na vsích se stavěli svépomécí bytovky , to si trochu pleteš.
Avatar - cechblog
5. 7. 2016 20:42
Re: Legendy východního bloku
ještě tu o krarkulce, nesmíš věřit všemu co ti nalže soudruh tatínek
29. 6. 2016 14:16
Re: Legendy východního bloku
V té jsem nikdy neseděl,dík za info. :-)
30. 6. 2016 07:51
Re: Legendy východního bloku
Presne tak. To ma napadlo ako prve, ked som videl tie zazraky na kolesach. Chudaci inzenieri, ked videli, ze sa zapadu nemaju sancu ani priblizit - demotivacia s velkym D.
29. 6. 2016 13:56
Legendy z CCCP
a jeho kolonií se samozřejmě do světových dějin motorismu nijak zvlášť nezapíšou,ale nebyly všechny zas tak strašné,tak třeba dacia byla ve srovnání s děsivým embéčkem nebo hororovým trabantem ještě celkem normální auto. :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 14:01
Re: Legendy z CCCP
Tak proti traboši a wartasu do doby nahrazení smradlavých dvoutaktů 4takty VW byly Auta jako Samara, Dacia či Aleko těžký luxus.

Ostatně Aleka jezdí dodnes, tuhle sem potkal dva, loni 10 najedou (ano to byl sraz Moskvič klubu no) >:D >:D
29. 6. 2016 14:20
Re: Legendy z CCCP
Moskvič už jsem neviděl roky,což je zajímavé,protože žigulík vidím celkem často.Ale moskvič vlastně nebyl masovka ani za Husáka.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 14:25
Re: Legendy z CCCP
Já je vidím pravidelně, ale jen ty Aleka, ty starší už nejezdí. Ale Aleka maj nadšenci a důchodci ve středních čechách a normálně s tím jezdí na bílých značkách. Vídám jich nekolik (různé barvy).

Nopak Tavrii sem neviděl léta, žiguly sou vidět nejvíc ty hranaté krabice, ty starší už taky vyjimečně a pak sem tak 110 řada a Priora. Nivy nepočítám, ty vídám furt
29. 6. 2016 14:42
Re: Legendy z CCCP
Jasně že nejvíc jsou ze žigulů vidět modely s klasickou koncepcí, protože byly prostě nejlepší (zejména původní řada 2101-2106 s pěkným italským designem) ! :-)
29. 6. 2016 15:08
Re: Legendy z CCCP
Souhlas s Dacií, to bylo spolu se Zastavou tehdy jediné opravdu moderní auto z RVHP, nicméně ji Rumuni totálně zazdili kvalitou výroby, nejenom že se hodně kazila mechanicky (v testu Světa motorů popisovali že homokineťáky nevydržely ani 30 tisíc, což musela být hrozná sranda když se nové skoro nedaly sehnat),ale tak šíleně zpracovaný interiér,byť okopírovaný z kvalitního vzoru, jsem neviděl u žádného jiného auta,nebo třeba lak vypadá jak nastříkaný doma vysavačem a kovofiniškou...Na Trabantu bylo hororové jenom to,že ho soudruzi vyráběli tak dlouho - v době vzniku Trabanta na přelomu 50. a 60. to bylo moderní a chytře udělané miniauto - není chybou konstruktérů, že ho vyráběli dalších 30 let a muselo v NDR suplovat rodinný vůz.
29. 6. 2016 15:23
Re: Legendy z CCCP
Dacia mala problémy s kvalitou až od 1978, keď ukončia spoluprácu s Renaultom.
29. 6. 2016 15:29
Re: Legendy z CCCP
A Lada někdy od poloviny 80. let, kdy z Togliatti odešli poslední italští kontroloři. 8-s
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 15:55
Re: Legendy z CCCP
Právě, ta kvalita Dacie (soused v baráku jí měl, kombíka s těmi 4 kulatými světlomety) byla naprosto otřesná, to i pověstné DODO (šáde) nebo sovětská produkce na tom byli o parník líp.
A že by Dacie byla nějak moderní proti tomu Aleku, Favoritu nebo Samaře bych teda neřekl.
spíš takhle - byla moderní do jejich příchodu.
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 13:59
rozhodně tam chybí
Lada Samara, ZAZ Tavria, Favorit a Iž 2126 Orbit.

Vše už se produkovala ještě za dob socialismu, Samara od roku 1984, Tavria od roku 1987, Favorit od roku 1998 a Iž 2126 Orbit od roku 1987
Rozbalit vlákno
6
29. 6. 2016 14:12
Re: rozhodně tam chybí
Nejvíc by mě zajímal ten Iž, na fotkách vypadá docela pěkně! (na svou dobu) :-!
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 14:18
Re: rozhodně tam chybí
Iž měl zajímavé prototypy, škoda že se to nedostalo do výroby [odkaz]

Orbit byl taková jiná Samara, některé díly byly stejné jako třeba přední světla
[odkaz]
29. 6. 2016 14:45
Re: rozhodně tam chybí
Mýlíš se, původní Samara měla světla z Autopalu, které bohužel neměly blikače sahající za roh do blatníku, tak jak to právě má ten Iž na tvé fotce. Jinak jak jistě víš, ani po technické stránce neměla ta auta společného zhola nic, protože ten Iž měl klasickou koncepci s podélně uloženým motorem a pohonem zadncíh kol. :-!
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 14:50
Re: rozhodně tam chybí
Zajímavé, tady píšou trochu něco jiného [odkaz]
29. 6. 2016 14:55
Re: rozhodně tam chybí
No tak to píšou holt blbě! ;-)
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 12:22
Re: rozhodně tam chybí
blogy to jsou ty "správné" zdroje ...
29. 6. 2016 14:46
Bohumil Stejskal by
to okomentoval jasně: "buďme rádi,že to je za nama".A já dodávám,že včil možem jezdit v takych karach,o kterych se nam kdysik ani nesnilo. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
29. 6. 2016 14:59
příšerný
mr.d.ky 8-s
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 15:02
Re: příšerný
Zajímavý, že jedna mr*ka je původem západní licence z francie, durhá je okopírovaná ((pravda výrazně přepracovaná) francie s okopírovanou nápravou audi a třetí je výplod věhlasného italského studia.

Takže vlastně západ produkoval mrd*ky, minimálně co se týče designu >:D >:D >:D
29. 6. 2016 15:06
Re: příšerný
Se tvojí tradiční dávkou levičácké demagogie jsi jaksi pozapomněl, z jakých let ten původní západní design (a technika) pocházely, a kdy ho pak soudruzi zavedli do výroby. (Nemluvě o katastrofální nekvalitě těch východních "zázraků".) >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
29. 6. 2016 15:48
Re: příšerný
Ono nejde o to kdy ho zavedli, ale jak dlouho to pak bylo ve výrobě. V roce 1988 nic z toho postránce designu tak moc zastaralého nebylo (ostatně podívej se na lanciu kappa a dokdy se dělala) ale problém byl, že se to vyrábělo ještě v roce 2000-2005. Ale za to už mohl někdo jiný....že
2. 7. 2016 20:46
Re: příšerný
Kdo prosimte mohl za to ze se to vyrabelo este v roce 2005 ?

Parta tech komousskejch blbu tady mela holy zadky a nulovou invenci.
Muselo bejt priserny bejt chytrej a ambiciozni clovek v ty dobe - to bylo jako skocit pod vlak protoze varanta 2 byla jen podpis spoluprace ....
Avatar - Barrichello
3. 7. 2016 12:37
Re: příšerný
Jelcinova vláda.
V AZLK v Moskviči byla před finálním dokončení motorárna, velmi moderní. Jenže idioti do toho nedali poslední část prostředků a mezitím se to rozkradlo a nechalo chátrat. Privatiazce zpackané nebo žádné.

Jelcinova vláda Moskvič a ZIL doslova pohřbila
29. 6. 2016 15:21
Polonez bol najlepším autom východu
Najmä keď v polovici 80. rokov dostal motor s výkonom 60 kW a päťstupňovú prevodovku.
Druhá naj bola Lada 1600.
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2016 15:33
Poděkování paní grafičce
Tak teď už jsou ty úvodní fotky O.K.! :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
29. 6. 2016 20:05
Re: Poděkování paní grafičce
Mám štěstí.. dívám se až teď.
:-)
Avatar - chetoos
29. 6. 2016 18:27
Legendy
Musím předem říct, že mě články tohoto typu zajímají. Mám moc rád staré auta a hlavně ty z východního bloku. Fso Polonez znám moc dobře. Jelikož bydlím kousek od polských hranic není problém toto auto na silnici spatřit. Poláci jich mají dodnes spousty. U nás dokonce jezdí dělníci v Polonezu v karoserii Pick-up. Dacii tu ani neznám, ale vím, že známí co byli v Rumunsku říkali, že jich tam jezdí hodně. právě verze 1320.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
30. 6. 2016 00:05
Doplňte chýbajúce
Oukej, tak kto si spomenie na ďalšie 5-dveráky východného bloku? Lada Samara, Škoda Favorit, Iž Orbita, ešte jeden Iž, ktorý bol ale asi skôr Moskvič s karosériou liftback, Dacia 2000, ó ešte pomaly zabudnuté Yugo Florida!
Hmm, ešte niečo?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 09:16
PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
s příšernou kvalitou, vyráběných desítky let v nezměněné podobě a s cenou násobnou oproti dnešním autům ve stejné třídě, motory se generálkovaly okolo 60 tis. až na džiguly, ty měly licenční italské, ty se dělaly až po 100 tis., dnes nájezd 400 tis. bez mechanického opotřebení viz rozbor Dacie logan v článku na tomto servru
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 10:18
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Jojo, zato stoupačky v plastu dneska vydrží 10-15 let a apk tečou jak niagara , dříve 50, vodárna je kaput za 4 roky, dřív 45 let sigma vid.....

Chci vidět jak si oplem nebo VW z roku 1980 najel 400 tis bez generálky, srandisto.

ještě bys nám mohl naspat že za socíku nebyly smartphony a internet vid >:D >:D
30. 6. 2016 12:08
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Bariku, ty seš fakt naprosto beznadějný případ. I když teď ekonomika roste jako nikdy a nezaměstnanost je na historickém dně, lidi jako ty budou pořád jen nadávat, remcat a brečet, jak bylo téměř vše před rokem 1989 lepší, nebe modřejší, tráva zelenější, lidí milejší atd., atd. My,, kteří to bolševické svinstvo pamatujeme, samozřejmě víme, že je to úplná pitomost, ale možná, že některé prosčí mladé nepamětníky můžeš na chvíli zblbnout... Každopádně by bylo lepší, pokud bys své ultralevičácké výlevy ventiloval na Novinkách, tam je takových zoufalců dost a dost a mohl by jsi si s nimi krásně notovat (vše před r. 1989 bylo lepší, teď je vše před krachem, USA jsou největší zločinci všech dob, Putin a Rusko naopak vzor všech ctností atd, atd.) >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 12:36
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Nezaměstnanost je sice minimální, ale podívej se jaké firmy platí platy. Pracovník na CNC strojí 25 000 hrubého, prodavačka 16 hrubého atd. řidič na kamionu má 35 000 hurbého, německo a francii 75 000 hrubého. Kdo by jezdil tady....
Pak se diví že nemaj lidi navíc když je nulová podpora studijních oborů ze stran firem a státu.
Za lamužnu nikdo dělat nechce a místo na tech. obory šli všichni na vysoké s huminitárnimi a sociálními směry.

O Putionovi tu nepíšu slovo, o Rusku taky. To sis zas vybájil kde?
30. 6. 2016 12:51
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Nízké platy v této zemi jsou jen a jen následek toho, že tady v letech 1948-1989 totalitně vládli komunisté a že tedy tato země ztratila nejlepší poválečná desetiletí normální existence a rozvoje. Nebýt této tragické dějinné katastrofy, tak se tady už dávno máme jako v Rakousku nebo Německu. :-!
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 13:16
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Jo?

Zapoměl si na takový podstatný fakt, že většinu firem tady vlastní zahraniční firmy, v momentě kdy tu stoupne cena práce jdou okamžitě jinam nebo nahradí lidi stroji a roboty.
Těm jde jen o zisk, proč se přenusunula výroba do asie, afriky, jižní ameriky. Kvůli pevné pracovní síle. Kvůli ničemu jinému.

Nebýt otevření východních trhů po roce 1990, spousty západních zemí vč USA čekala ekonomická stangance až krach v ltech 95-00. Sou na to ověřené ekonomické studie.
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 13:46
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
jasně bolševiku o krachu západu jsem od vás slyšel 40 let, zatím jediní kdo krachli byli bolševici a rusáci
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 15:25
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Jasně.
Náš soused rotmistr Nusle vůbec věci posuzoval podle barvy.
Ze zásady odmítal pít mléko, neboť se mu zdálo málo zelené. Kdo byl zelený, byl dobrý. Kdo měl barvu jinou, byl lump. My jsme měli protekci, neboť se jmenujeme Zelenkovi, zato lékárník Černý z druhého patra nacházel často před svým prahem rozbušky, dvakráte pak pod rohožkou minu.

Poznáváš se? že to Šimek s Grossmanem napsali podle tvýho tatínka nebo staršího bráchy , vid? Akorát tu červenou zaměnili za zelenou

>:D >:D >:D >:D >:D
30. 6. 2016 15:23
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Ano, většinu firem u nás teď vlastní zahraniční firmy, protože ty české soudruzi ukradli a pak svojí neschopností buď dovedli rovnou ke krachu, nebo alespoň k totální nekonkurenceschopnosti. 8-s :no:
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 15:29
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Které české předválečné firmy komunisti ukradli a v jakém rozsahu je znárodnili a v ajkém rozsahu je vrátili?
Ted nepiš o živnostníkách Franta Vomáčka a syn, výrobka vřeten a těstovin, ale o velkých firmách.

Já vím o jedné, kterou ukradli a kde dělalo v roce 1939 120 lidí a zabírala 900m2, v roce 1990 tam dělalo 2600 lidí a zabírala 2900m2.

To byla krádež roku >:D

pak vím o jedné chemičce, kterou šlohli a do které od roku 1948 do roku 1989 investovali 12 miliard korun. To byla taky zlodějna, panečku >:D >:D
30. 6. 2016 16:18
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
No vidím, že tvoje komoušská zabedněnost je ještě větší, než jsem si myslel! >:-[] >:-[] >:-[] :no: :no: :no: Zkus se trochu zamyslet, třeba tě něco napadne samotného! >:D
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 19:47
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Slavný Bata vid.
Když si pustíš komunistickou agitku "Botostroj", uvidíš jak se k zaměstancům chovají někteří dnešní podnikatelé a agentury co je pronajímají firmám. To byli vizionáři ti komanči už vroce 1954 lidem předvedli, co je čeká o 50 let později, ta scénka se záchodem je trefná, akorát tam jim ho dělali otevřený, dneska místo toho měří čas na stopkách a prostřednictvím karet >:D >:D
[odkaz]

A s přečasy to vystihli taky úplně dokonale. Tuhle mi kámoš vyprávěl jak za ním v pátek ve 4 odpoledne přišel šéf a že má přijít v sobotu. On na to že mají rodinnou oslavu. Nezjaímá, budto přidete nebo nechodte vůbec, venku čeká 100 jiných
Opět naprostí vizionáři, že [odkaz]

Jak ty agitky dokáží být někdy přesné, že :o))
1. 7. 2016 00:08
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Vždycky už si myslím, že se tu těmi svými komouškými žvásty a "myšlením" už nemůžeš víc ztrapnit a vždycky mě nakonec přesvědčíš o opaku. Tak jen tak dál! >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
1. 7. 2016 02:18
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Mýtem je, že ČSR patřila mezi deset nejvyspělejších států světa. Nepatřila, v národním důchodu na hlavu byla na 17. místě, před ní byly všechny západoevropské vyjma Itálie a skandinávské státy kromě Finska, dokonce i poražené Německo a Rakousko. V roce 1932 byla úrovní cen vůbec nejdražším státem světa. Byly-li ceny v českých zemích v roce 1913 přepočtené na zlato rovny 100, pak koncem roku 1932 v ČSR byly 102, zatímco v USA 92, ve Francii 80, v Belgii 74, v Japonsku 67. Laicky řečeno: za určitý obnos bylo v ČSR ke koupi méně zboží než v zahraničí. Domácí výroba byla drahá vlivem kurzu koruny (Rašínova měnová politika) i nedostatečnou technickou úrovní výroby, což podlamovalo export. O technologické vyspělosti svědčí i tento údaj: v roce 1937 tvořil podíl strojírenských výrobků v čs. exportu pouhá 3 %; dovoz stejné komodity byl značně vyšší.

Vyspělost státu se posuzuje také podle neekonomických kritérií. Počet negramotných obyvatel klesl ze 7,39 % v roce 1921 na 4,06 % v roce 1930, v Podkarpatské Rusi za stejné období z 50,16 na 30,88 %. Kojenecká úmrtnost klesala, v roce 1936 činila 123,54 (počet úmrtí dětí do jednoho roku na tisíc narozených dětí), kdežto v sousedním Německu a Rakousku byla již o dva roky dříve 66, resp. 80. Horší byla v Evropě jen v Bulharsku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Lotyšsku.

V roce 1932 bylo v ČSR na tisíc obyvatel 25,1 posluchačů rozhlasu, v Rakousku 69,9, v Německu 61,6, v Maďarsku 37,2. V roce 1935 dosahovala průmyslová výroba jen 70,1 % své úrovně z roku 1929, obdobně se těžilo jen 68 % uhlí, vyrábělo se 44 % železa a 54 % oceli, vývoz celkově dosahoval jen 29 % objemu z roku 1929. Ostatní země se hospodářsky z následků světové hospodářské krize již vzpamatovaly.
1. 7. 2016 11:42
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
To co tady uvádíš nic nemění na tom, že pokud bysme nespadli do ruské sféry vlivu a zachovali demokracii a tržní hospodářství (a přijali Marschallův plán), nejpozději v 60. letech by u nás zavládl blahobyt západního typu a určitě bychom na tom dnes nebyli hůře, než třeba Rakousko. Únor 1948 byl pro Čechy osudovou události naprosto katastrofálního dopadu, který znehodnotil život dvěma generacím Čechů (nebo je přinutil k emigraci). A to se ještě nebavíme o stovkách popravených, tisících umučených v pracovních lágrech, vyhozených z práce a ze škol, naprosto zlikvidovaném životním prostředí a hlavně o zcela zdevastované morálce většiny lidí, kterou se nepodařilo plně napravit ani po čtvrt století od revoluce. 8-s 8-s 8-s
Avatar - Barrichello
1. 7. 2016 11:55
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Ta morálka je 25 let po samteovce ještě horší jak před ní.....

Jinak já tu neobhajuji socialimus, já tu dělal srovnání blahobytu. že to po započtení všech nákladů komplexně pro průměrného čecha nevychází nijak špičkově a že vy to nemůžete unést a hned je pro Vás každý komunista je váš boj.

Já jen nerad dogmatické hlášky, že banány sou levnější a koupíš si víc rohlíků a benzínu. Ano koupíš.

Ale musíš říct to B že spousta věcí je výrazněji drašžích a že jsou to oproti rohlíkům zásadní položky v životě.

A že do blahobytu patří i délka pracovní doby a kultura pracovního prostředí.

A to sem zcela vynechal kolik lidí za totáče fušovalo ve fabrikách a tím si vydělalo další peníze, kolik lidí kradlo na polích a stavbách či jzd a levně si anstavěli baráky a domy....

[odkaz]
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 12:20
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
napiš ještě nějakou rudou pohátku bolševiku ať se zasmějeme
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 12:37
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Největší ulhanec a zaslepený komunistobijec si tu ty >:D >:D
Bojuješ s větrnými mlýny >:D
Avatar - cechblog
30. 6. 2016 13:01
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
bolševiku proč jsi nenapsal nějakou další pohádku jako například výše o tom jak komunistické ocelové zrezlé turbky už při instalaci, co se spojovaly závity s žíní, vydržely 50 let a dnešní plast po 10 letech teče, nebo jak nebyl problém získat družstevní byt komunistů za 30 000, my co jsme v té době žili se aspoň od srdce zasmějeme, nebo jak dnes v bytech s osobním vlastnictím a splecenou hypotéku se platí za fond oprav a spotřebu 9000 měsíčně
Avatar - Barrichello
30. 6. 2016 19:43
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
Stalinisto, ty trubky tam dodnes sou a dodnes nezrezly, jak může zreznout pozink vid. Soused z nich má dodnes vrata, dával je dohromady ještě jeho dědeček v roce 1960 >:D >:D
Avatar - cechblog
5. 7. 2016 20:38
Re: PANOPTIKUM ODPORNÝCH A NEKVALITNÍCH ZÁPADNÍCH PLAGIÁTŮ
nesmíš věřit všemu co ti nakuká soudruh tatínek, vodovodní trubky žádný pozink neměly
Avatar - Stejsn
30. 6. 2016 09:58
Já když to vidím,
tak jsem strašně rád, že bolševik táhnul do haj*zlu a vyrábíme tu teď (byť německý) fabky a oktávky, a ne granty, kaliny a podobný zrůdy.
Rozbalit vlákno
0