Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jeden z nejslavnějších českých soutěžáků Leo Pavlík: Quattro byla škola!

Automobilový jezdec Leo Pavlík patří k legendám českých rallye. Získal šest národních titulů a dokázal zkrotit nejsilnější vozy na světě.
Zpět na článek
Avatar - praděda7
17. 3. 2018 14:48
Lež jako věž!
Automobilka Škoda, která tehdy nesla označení AZNP, dávala v té době nadějným jezdcům každým rokem k dispozici na další sezonu v té době vyráběný soutěžní speciál.

Soutěžní speciál od AZNP dostal jen někdo s velmi dobrými styky. A navíc musel mít neposkvrněný kádrový profil. Ale i mezi takovými se našli nadprůměrní jezdci, to je pravda.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Zetti
18. 3. 2018 07:21
Re: Lež jako věž!
Je faktem, ze zajet si za bolsevika na zapad - natoz pro auto byl majstrstik. To vyzadovalo velke kovane styky v tehdejsim rezimu. 2 mesice na vyjezd, tj. vyridit devizovy prislib, NSR vizum a vyjezdni dolozku, to uz musela byt hodne cervena tlacenka.
18. 3. 2018 07:50
Re: Lež jako věž!
Šlo hlavně o doložku, na jejíž žádosti bylo třeba souhlasu zaměstnavatele (přímý vedoucí, zvláštní oddělení a výbor KSČ organizace) a tuším i uličního výboru z místa bydliště. Vízum dostal prakticky každý, jen bylo třeba o něj požádat a vyzvednout - přímo na ambasádě v Praze, devizový příslib (získat normálně bez šance, otázka čekání několika let s nejistým výsledkem) šel obejít pozváním. Na hranicích bylo třeba dát pozor, aby u člověka nenašli celníci žádné prachy navíc nad denní minimum. Nejlépe je u sebe v tu chvíli vůbec nemít. Dovážené auto muselo být "darované".

Nebylo třeba nutně "červené tlačenky" někdy pomohla i jen "zelená" (stokoruny). Na sklonku režimu se otevřely nové varianty a možnosti dovozu auta, oficiálně třeba přes organizaci SEMEX.

(Pokud si dobře pamatuji.) :-!
Avatar - Zetti
18. 3. 2018 08:11
Re: Lež jako věž!
Uplne dobre si to nepamatujes. DP se podaval tusim do konce roku a prideloval / neprideloval do konce brezna. Kdo to nedostal, musel zadat znovu. To znamena kdyz jsem chtel jet ven, musel jsem pozadat o DP a v dalsim roce pak ty ostatni blbosti a v zari jsem startoval.
Stihnout vsechno za dva mesice byla tezka utopie. To byla pointa meho prispevku
18. 3. 2018 08:31
Re: Lež jako věž!
Jak nepamatuji ? Kde mám chybu ? To jsi nepochopil, nebo jsi to dobře nepřečetl.

Mně šlo právě o to, že devizový příslib nebyl vůbec potřeba. Vycestoval jsi na pozvání, kdy jsi chtěl, pokud jsi získal doložku.

O devizák žádali jen ti, co čekali (zpravidla marně), že si vymění valuty v oficiálním kurzu na dovolenou u moře. >:D

Když jsi chtěl káru, musel jsi to řešit jinak.
Avatar - Zetti
18. 3. 2018 08:56
Re: Lež jako věž!
Dyt to neni dulezity, na pozvani se dalo jet jen k pribuznym, nikoliv do fabriky, na DP se necekalo leta, ale zadalo opakovane (2x muj pripad). Teprve koncem osmdesatek se zavedlo slozeni penez na cestu. S jednou z tech variant v kapse si mohl pro vyjezdni dolozku, na to se cekalo tydny, tydny se cekalo i na vizum. Ulicni vybory v mem pripade uz nebyly. Mas pravdu, zvlastni oddeleni firem a odevzdat vojenskou knizku.

Auta mohly opravdu jen darem a zase od pribuznych. I to probehlo proclenim s vyjimkou svatebniho daru. Ze by nejaka firma mohla dat nekomu gratis auto, to uz zase chtelo hodne cervenou tlacenku. Oni si mocni tenkrat poradili stejne tak jako si poradi dneska.
17. 3. 2018 15:05
Skvělý článek
takové počtení je balzám.
Po kolmanovým žvástu o Passatu a Machalovo suprtrapným rozcvičování rozcvičování s tou nánou.
Prostě dávejte jen takový věci a bude to FAJN FAJN FAJN!
>:D :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2018 18:12
Re: Skvělý článek
Jj, to je článek skvělý, ale antiklikaci. Muselo to být šíleně přeskočit že škodovky do silných aut. Vzpomeňte jak nestíhali Sibera a Triner.