"Rozhodně i proto, že ji obouvají sportovně laděné vozy v oblíbené střední třídě."
17" je pro střední třídu již dnes pomalu základní rozměr, možná základní motorizace jezdí na 16", naopak 17" je už pomalu základ v nižší střední, taková Astra Alu 16 pokud vím ani nenabízí. Sportovní verze střední třídy pomalu a jistě spějí na 19"... asi nějak AT zaspal... pravda, Octavia dost zvláštně k velikosti auta začíná na 15" a to včetně 2,0 TDI, takže podnikový plátek MB se dá pochopit...
To je individuálne: niekto môže mať trebárs strednú triedu so 160 koňmi na 16kach (Passat 1,8TSI), a iný malý hatch s 1,2kou na 17kach (Fabia Monte Carlo).
To ale nic nemění na tom co píšu já a nakonec i Ronault. Odkazovat se v kontextu 225/45R17 na sportovní střední, to pánové trošku zaspali dobu. Pokud budeme jako sportovní brát třeba Insignii OPC... navíc, sportovní nízkoprofil to taky není.
225/45 jsou nízkoprofilový. Považoval bych je určitě za spíš sportovní gumu, protože co jinýho by to bylo. Na luxusní limuzínu se takovej rozměr nemontuje.
Oprav mě jestli se pletu, ale já považuju za "standard":
205/55/16
225/45/17
Myslel jsem si, že 225/50/17 je spíše okrajová záležitost. Je fakt, že na výšku gumy je k 205/55 odpovídající 225/50... jenže na druhou stranu, vnějším obvodem je 205/55 zhruba ekvivalent 225/45, takže pokud je u jednoho auta homologováno 205/55, pak zřejmě v 17" musí být 225/45, jinak by to vedlo k poměrně velké odchylce rychloměru...
Já neříkám, že to není standard je je to nízkoprofilová guma. Při 205/55 16 máš výšku gumy 112 mm a u 225/45 17 máš výšku gumy jen 101 mm. Takže bude auto tvrdší. Jinak já mám v techničáku u Oktávky buď 195/65 15 nebo 205/55 16 nebo 215/45/ 17 z důvodu zachování stejnýho obvodu kola a jak správně píšeš zachování přesnosti tachometru.
Je to trošku hraní se slovíčky... ale pokud se v článku mluví o sportovních derivátech, tak se podívej třeba na Octavii RS - základ je právě 225/45/17", víceméně standard 225/40/18" a extrém 225/35/19". A to jsme u kompaktů. Ve střední třídě bych se dnes neodvážil nazvat 225/45/17 sportovní gumou, to je vše.
Tohle není věc trendu nebo módy. Pneumatika s nízkým profilem je vhodná pro sportovní jízdu a s vysokýmprofilem pro pohodlnou. U 225/45/17 bych se klonil spíš k tý sportovní. Rozhodně se s ní bude jezdit líp ostře zatáčkama než po děravý silnici očekávajíc pohodlí.
Existuje evidentní trend zvětšování kol... já pamatuju časy, kdy 15" byly už něco extra. V souvislosti s tím je zjevné, že to, co ještě před 10 lety byla nadstandardní velikost určená pro výkonné varianty, už je dnes pouze standard... a do role toho nadstandardu se posouvají zase větší kola s menším profilem.
Sportovní guma pro auto střední třídy je pro mě 235/40/18 nebo tak něco... rozhodně víc než 17 a víc než 225, to už je dnes pouze standard. 225/45/17 beru jako sportovní gumu pro kompakt. A nejsou to žádné extrémy.
U výraznější odchylky obvodu kola/pneumatiky, nejde zdaleka jen o případné zkreslení údajů tachometru a s tím souvisejícíh věcí, v podstatě se tím v důsledku "mění" stálý převod, světlá výška, "zaplnění" podběhu blatníku atd.
A podívej se na profil. Mám zimní 225/40 R17 a rozhodně bych to nenazval sportovně laděnou gumou s takovým profilem, natož s 50. Letní mám přední 225/35 R18 a je to taky spíš kompromis mezi sportovností a komfortem.
Takže zimní 225/40 bys rozhodně nenazval sportovně laděnou gumou (s takovým profilem) a 225/35 je podle tebe spíš kompromis mezi sportovností a komfortem?
Takže jaký má (podle tebe) profil sportovně laděná pneumatika, 225/20? 8-s
>:-[]
:yes: >:-[] Co se tady tedy nyní nedozvím.. >:D
Doba se mění..ale pořád se dá říct , že 225/45 R17 je sportovně střižená pneu.
Před pár lety jsme ji měli na BMW 330d..nižší profil je velmi málo komfortní - na normální ježdění!
O příp. R18 ani nemluvě. I když vypadají hezky. ;-)
Musím se omluvit, vyjádřil jsem se trochu polovičatě. Ta zimní mi přišla, že se hodně roluje i na poměry zimní pneu, když jsem jel sportovně laděnou jízdu. Tudíž s vyšší profil by sportovnosti rozhodně neprospěl. A kompromis to je v mém případě, protože moje auto bezproblému snese i 19tky, kdy lze mluvit o sportovní konfiguraci. Mám možná trochu pokřivené hodnoty, jelikož posledních asi deset let jezdím každý den vicéméně sportovními auty a tak jsem zvyklý na pevnější pneu.
A vám snad přijde pneu s profilem 50, jako sportovně laděná guma?
V první řadě se musím omluvit, že jsem se vyjádřil trochu polovičatě. Ta zimní mi přišla, že se hodně roluje i na poměry zimní pneu. A když mluvíme o sportovní jízdě, tak s vysokým profilem tomu moc nepomůžu. U mě to kompromis je, jelikož moje auto bezproblému zvládne i 19tky a v tu chvíli je to ono sportovní naladění. Což se ukázalo i na okruhu, ale na běžný ježdění jsem zvolil mírnější, pohodlnější variantu. O tom jsem se měl zmínit prve. Asi je třeba říct, že posledních asi deset let jezdím každý den víceméně sportovnimi auty, takže mám asi trochu pokřivené hodnoty ohledně tuhosti pneu.
Jinak, vám příjde pneu s profilem 50, jako sportovně laděná?
K otázce na konci - záleží na šířce. A vůbec záleží na tom, jak si definuješ sportovní pneumatiku, protože by jeden mohl argumentovat, že je to spíš otázka konstrukce.
Pokud vím, tak číslo profilu odpovídá procentu vůči šířce, není to konstanta. Tudíž profil padesát bude prakticky vždy vysoký a tím pádem nevhodný čistě z logiky deformace pneumatiky. Pokud se pletu tak mě opravte(a nemyslím to ironicky ani obrazně).
Takový argument by byl samozřejmě správný, respektive je to základ. Mnoho výrobců má několik dezénů a konstrukcí pro jeden rozměr právě s ohledem na použití. Pokud pomineme slicky, poloslicky apod., tak bych od sportovní pneu(nebo se sportovním potencíálem) čekal dobré vlastnosti na suchu a stabilitu ve vyšších rychlostech nebo při zatížení - což podporuje jak vzorek, konstrukce tak i samotné fyzické rozměry. A to je to co mě udivilo, jsem trochu háklivý na přemíru používání slova sportovní.
Já psal o 225/40(18") a 225/35(19"), u (zejména letních) 225/45/17" už se dnes naopak dá mluvit o určitém kompromisu mezi komfortem (205/55/16") a "sportem" (225/40/18", 225/35/19").
Ne nemůže bejt! I u nejširších co znám, konkrétně Pirellek s šířkou 345 je to nekompromisní sportovní pneumatika co má do kompromisu setsakra daleko ;-)
Jestli neznáš význam slovního spojení "může být", tak s tím ti bohužel nepomůžu. ;-)
Co se rozměrů pneu týče, pneumatika o rozměru 345/35 nemůže být sportovní (natož nekompromisně) samotnou výškou svého profilu, ale může to být její mimořádnou šířkou (na poměry osobního automobilu). Výška profilu pneumatiky o rozměru 345/35 je srovnatelná s 60%ní! 205kou (205/60!) u které by nikoho slova o nekompromisní sportovnosti vůbec nenapadla.
Pokud je (podle tebe) rozměr 345/35 automaticky !nekompromisně! sportovní, proč se pak nabízí i v rozměrech 345/30, nebo 345/25? Jak bys potom nazval takový rozměr, hyperultramega sportovní? :-O:*) >:-[]
Hezkej přesvědčivej proslov :yes::-)
Tak a teď si votevři další vokno a podívej se konkrétně na pneumatiky těhle rozměrů a profilu a zjisti si jak to je v reálu ;-)
Podívej se jak vypadají naše silnice a pak si možná rozmyslíš používání takovýho nesmyslu jako nízkoprofilovejch 19" Myslím si, že 16" kola jsou na ty naše rozmlácený silnice až až.
Tady nejde vůbec o mne, já nějaký zastánce obrovských kol nejsem, naopak, ale podívej se na realitu NOVÝCH aut, konkrétně střední třídy SPORTOVNĚ laděné, což je v podstatě dnes jen OPC
Tak si holt jako zákazník musíš vybrat co nejmenší ráfy jinak to z tebe vymlátí plomby ;-) Já taky mám rád velký kola ale tak do 17" Dál už je to šílenost. Míněno na naše děravý silnice.
Si strelil hodne mimo.
Jasne, a preto premiovky (!) ponukaju 17' az od silnejsich motorizacii.
To, ze obycajni vyrobcovia sa snazia vytvarat pozerske auta, ktore ale nie su funkcne je jedna vec, druha vec je, od akych vykonov a nastaveni vozidla je 17' guma prinos a naopak 16' limitacia.
napr. BMW dava 17' az od 328i, a 325d vyssie. 18'seriovo nikam, to su uz len pozerske priplatkove kola k paketom. Podobne su na tom ostatni.
To ze napr. na Insigniu nahodia obrie kola zaruci akurat tak uspech pred dedinskou diskotekou.
Je potřeba uvědomit si dvě věci
- mainstreamová střední je velikostně spíše na úrovni prémiové vyšší střední
- prémie si ráda nechá za cokoli zaplatit, i proto jsou větší kola formou příplatkové výbavy
Jinak samozřejmě nic proti, 16" jsou fajn, problém je v tom, že pokud na ně postavíš nějakou Insignii nebo Mondeo, vypadá to blbě. I na Octavii jsou 16" na hraně.
Pokud se tam dají jiné disky s menším ET, tak ty disky vypadají dobře i v 15" velikosti. Problém octavie III je, že zadní kola jsou strašně utopený, což se dá pořešit ETčkem.
Samotným EéTéčkem ovšem nikdy nevyřešíš optický poměr hmoty ("kovu a gumy") u kola z hlediska průměru disku a průměru/profilu pneumatiky. 15" bude na O3 vypadat relativně nepatřičně/"směšně"/lacině, i kdyby ses rozkrájel a kolo vytáhl až před lem blatníku.
To záleží také na designu disku, jak je pojatý, jak má klopené paprsky. Některé disky opticky zvětšují, podle toho jak mají dělané paprsky. Je třeba si s tím pohrát a vybrat vhodný disk. Vezmi si, že některé disky naopak svým designem opticky na pohled kolo zmenšují a jiné menší naopak vypdají na určitém autě větší. Všechno je to o tom, jak si s tím pohraješ a jaký disk vybereš.
Jistě v něčem máš pravdu. Ale i 15" disky některých výrobců vypadají v 15" velikosti na OIII pěkně a mnohdy lépe než originály a když se vybere vhodný disk po všech stránkách, tak to udělá hodně muziky.
Ale samozřejmě z pohledu ze zadu je pořád 195/65 R15 na OIII úzká, ať tam dáš cokoliv...
Tu je ten test, resp. tabuľka s hodnotením: [odkaz]
Ako tradične víťazí Conti SC5, druhé miesto spoločne obsadzujú Dunlop Sport Maxx a Pirelli P Zero a tretí je Goodyear Eagle F1
A jako tradičně tam není nejlepší značka a konkurence Contíků...MICHELIN. :no:
Používáme oboje a kvalita jízdy je srovnatelná , jenže Michelinky vydrží o sezonu déle..!! :yes:;-)
Já na ten článek právě koukám v časopisu a Michelin tam je jako vítěz celého testu. S životností asi nekecáš, podle tabulky je vypočítaná životnost Michelin 35773 km (nejvíc v testu), continental 30385.
Ten rozdíl je daleko větší. U cesťáků kteří mají km nájezd 8 tis/měs vydržely Continentaly z bídou 1 sezonu(0,5mm vzorek, léto se zadní dávali do předu), Micheliny s přehledem 2 (sezony1,5mm). Zkoušíme různé gumy ale Michelin je zatím top, Continentaly průměr, Barum asi nejhorší.
V nemeckem testu vyharvaj Contiky, takova ohrana pisnicka ;-)
Kdyz porovnam svoje A4 s kolegovymi Contiky, tak A4 je jasna volba. Kolega uz pokukuje po novych gumach. Rekl bych ze A4 budou mit tak o 30% lepsi najezd.
Matador MP46 Hectorra 2 je výborná guma. je hodně sporotovně pojatá, jako fakt je, že za ty peníze fakt hodně dobře drží, zákazníci si jí docela chválili, kamarád si to na golfa V a musím říct, že mě přišla velmi příjemná, nebyla ani tvrdá, jen byla trochu víc slyšet, ale nenazval bych to hučením. Osobně je to v rozměru 225/45 R17 lepší volba jak barum jednoznačně.
...a výrobci pneumatik se tomu také přizpůsobují. Je mnoho rozměrů, které výrobci pneumatik uzpůsobují k potřebám řidiče. Viz například tento rozměr 225/50 R17. V tomto rozměru se dříve vyráběli fakticky jen UHP pneumatiky se sportovním charakterem, jenže u takových pneumatik je to na úkor komfortu a kilometrového proběhu. V posledních letech i v těchto rozměrech výrobci dělají i druhý dezén, který je komfortní, viz například rozměry 225/45 R17, nebo 225/50 R17, ale i 235/45 R17. Tyhle rozměry už se dávno nepovažují za sportovní rozměry, dávají se běžně na normální rodinná auta a tam jsou kladeny jiné požadavky, ať už na komfort, nebo kilometrový proběh.
Výrobci už tak dělají alternativy. Například michelin vyrábí ve spoustě rozměrech dva dezény, jak sportovní Pilot Sport 3, tak i komfortní Primacy Hp nebo Primacy 3, Dunlop dělá v rozměru 225/45 R17 jak Bluresponse, tak i echt sportovní pneu Sport Maxx RT, která sice drží jako kráva, ale po 15 tis. je na drátech.
Nokian dělá komfortní Line a sportovní z Line. Pirelli také dělá UHP P Zero, nebo P Zero Rosso Asim. a P7 Cinturato. Letos na to najel i goodyer, který k F1 Asymmetric 2 začíná děla alternativu Efficientgrip Performance.
A snad to časem udělá i continental, i když tam by to bylo nošení dříví do lesa, protože nevydrží ani jedna, ať komfortní nebo sportovní, sice obě fungují skvěle, ale kilometrák je teda tragický.
No ale hlavně je nutné ty testy brát trochu s rezervou. Nehledejte v tom žádnou čistotu. Vždy se k mimo jízdním vlastnostem přihlíží také k tomu, který výrobce poskytne testovací dráhu, který výrobce šoupne nějaký ten sponzoráček, a tak bychom mohli pokračovat, někde se zkouška provede s 10 l paliva v nádrži, ale pak se před další značkou dojede natankovat až po víčko. A když už ani to nepomůže, tak se u některých pneumatik, které se statistikami vyhodnotí, že si je kupují rodiny s dětma provede test v zátěži, že se místo řidiče se do auta naskladají další 3 lidé a provede se test brždění, který se u jiné pneumatiky provede s jedním pasažérem, protože statisticky si tu pneumatiku kupuje 25 letý kluk, který má nadupané auto a je singl a tohle vše se pak napíše do zápisu malým písmem a hvězdičkou, takže do finálního resume se to veřejnosti úplně nedostane.
řiďte se při výběru pneumatik spíš vlastním rozumem, vlastními požadavky, typem svého auta, jaký tam máte motor a co od té pneumatiky očekáváte, než to, co napíšou někde do testu...
Každému autu i řidičovi sedne jiná guma, takže takový to paušálizování typu "dunlop nikdy" atd. atd. je nesmyslný. Dost lidí pak přijde na servis a ptá se, jaká guma (značka) je nejlepší. >:D
Podstatný je co od tý gumy čekáš. Nejlepší může pro každýho znamenat něco jinýho. ;-) Pro mě je třeba nejlepší zimák ten se kterým všude vyjedu. Nezajímá mě jestli hučí ani jestli má vyšší spotřebu nebo mizerný chování na asfaltu. Podstatný je pro mě chování na sněhu a ledu. Pro někoho jinýho zas bude důležitý aby se moc nesjížděl a nehužel ve 160ti jak meluzína. ;-)
Nepatrí náhodou Nokian pod Michelin? >:D Nie je Nokian dlhodobo na špici pri zimných pneumatikách? Nemyslím si že urobí zle. Tiež mám na zimu Nokian Hakkappelitta 4 a lepšiu pneu na snehu a ľade som ešte nemal. >:D Jasne ak jazdíš hlavne po meste sú ti takéto pneu zbytočné. >:D
Není to pravda. Nokian je na špici hlavně díky zimě, ale poslední roky i díky letním pneumatikám. Díky chladnému létu ve finsku jsou ty pneumatiky špičkové hlavně na mokru, pravdou je, že starší dezény měli problém s životností při vysokých teplotách, ale nová řada Line/zLine je více středoevropská a jak už první sezona ukázala, tak je to krok správným směrem.
V zimním provedení dělá Nokian středoevropskou řadu WR D3, A3, W+ a severskou řadu Hakkapeliitta. Letošní R2 je vhodná i do města, protože má lepší konstrukci a kostru jak starší R. Na ledu ta pneumatika je nepřekonatelná. HKPL 4 byla výborná guma, ale teď už je na trhu HKPL 8, přičemž já považuju za nejlepší drapák HKPL 7.
Alpin A4 není rozhodně lepší jak Nokian. Porovnáme li ho ve stejné konstrukci Alpin A4 vs. WR D3, je nokian jednoznačně lepší v přilnavosti na mokru, sněhu a ledu. Na druhou stranu michelinu nelze upřít, že jako první příšli u A4 v roce 2010 se zaobleným profilem a na první vlaštovku to je výborná guma. Ale nevýhodou je kluznost na mokru a suchu a vyšší hlučnost v některých rozměrech. Problém A4 je v tom, že se nestíhá dochlazovat a stává se příliš vláčnou. Ale guma je to výborná.
Alpin A4 je vyborna, drzi a najezd bude rovnez slusny. Rekl bych ze na sade zimnich a letnich od Michelinu dam 100tis.
Zacinam ale koukat po Vranikach, nejake to testovani a sranda musi byt, kor kdyz davaj dozivotni zaruku na kvalitu vyroby >:D
Otázka za jakých podmínek.... naložené auto..? mokro...? Potom i těch 76 metrů může být hodně... jinak souhlas že na suchu musí auto zabrzdit nejhůře na 40 metrech....
nechapes co jsem chtěl rict
podle legislativy musí byt osobní auto schopny zabrzdit ze stofky na 76 metrech
protože se neuvadi za jakých podmínek, logicky me vychazi, ze na suchu
a samozrejme s maximalni, tedy celkovou hmotosti.
jinak receno, plne nalozeny osobní auto musí byt schopny zastavit ze 100km/h na 76metrech, aby vyhovelo legislative a mohlo na silnici.
protože to zrejme neplati pro led, plati to pro suchy povrch
a autobus musí byt schopny zastavit ze 100km/h na 92 metrech