Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

 

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty.

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty. Z nich je nyní na výsluní zejména BMW, ale ani jedna z japonských značek se za své výsledky nemusí stydět. Počítat se nyní zjevně musí i s Volkswagenem a poprvé v historii ankety se dočkalo vítězství i Subaru. Hlavním oceněním je pochopitelně Motor roku a tento titul připadl letošnímu suverénovi, desetiválci BMW 5.0 V10, velmi dobře na tom je i Volkswagen 1.4 TSI. Za zmínku stojí i fakt, že osmé místo patří i po veteránských sedmi letech motoru Honda 1.0 IMA. Skutečně působivé…

                                    

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10318
2.Volkswagen 1.4 TSI270
3.BMW 3.0 Diesel233
4.Toyota 1.5 Hybrid200
5.Volkswagen 2.0 FSI Turbo199
6.BMW 3.2139
7.Subaru 2.5 Turbo104
8.Honda 1.0 IMA62

Dále se hodnotí samostatně novinky předešlého roku jakožto Nejlepší nový motor. Tím se stal čtyřválec 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, nabízený prozatím pouze v modelu Golf GT. Bezpochyby skvělé třetí místo si odváží sedmilitrový osmiválec z Chevroletu Corvette, jde o první významnější úspěch amerických objemů.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)250
2.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS450h)196
3.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette Z06)123
4.Mercedes-AMG 6.2 (CLK, ML)117
5.Porsche 3.4 boxer (Cayman)102
6.Honda 1.8 i-VTEC (Civic)81

Další speciální kategorií je Nejúspornější motor, což je od počátku doména hybridních Japonců, pouze dvě místa v elitní šestce zbyla na turbodiesely Fiatu a Renaultu. Hondě se s novým Civicem Hybrid nepodařilo porazit Prius, je to tedy až druhé místo.

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5 (Prius)196
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)127
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ingis)111
4.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)74
5.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS 450h)54
6.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Mégane, Laguna)49

Poslední speciální kategorií je Nejvýkonnější motor, v němž primát náleží s propastným rozdílem pětilitrovému desetiválci od BMW, je zároveň Motorem roku. Druhé místo si může připsat Ferrari Modena, potěšeni budou jistě i u Mercedesu a Chevroletu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5-litre V10 (M5, M6)342
2.Ferrari 4.3-litre V8 (F430)160
3.Mercedes-AMG 6-litre bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)130
4.Chevrolet 7-litre V8 (Corvette ZO6)103
5.Porsche 3.8-litre (911)54
6.BMW 3.2-litre (M3, Z4 M)52
Zbytek kategorií se už striktně drží zdvihového objemu. V té nejmenší kubatuře do 1,0 l se na vrcholu již neuvěřitelných sedm let drží motor 1.0 IMA od Hondy, nabízený v hybridním kupé Insight a napřesrok plánovaný též do modelu Jazz. S tímto stavem nic nezmohl ani tříválec Toyoty (tedy on je vlastně Daihatsu…).

PořadíMotorBody
1.Honda 1.0 IMA (Insight)282
2.Toyota 1.0 (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107)239
3.Ford 1.0 supercharged (EcoSport)144
4.Smart Diesel 799cc (ForTwo)99
5.Suzuki 1.0 (Wagon R+)94
6.Smart 698cc (ForTwo)81

Motory od 1,0 l do 1,4 l, tam začíná vládnout motor 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, od druhé Hondy 1.3 IMA z hybridního Civicu (od června se bude nabízet i v Česku) ho ale dělí nijak významných 14 bodů, což je druhý nejtěsnější výsledek letošní ankety. Na loňského vítěze, motor 1.3 JTD od Fiatu zbylo až třetí místo.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)264
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)250
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)188
4.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4 (Citroën C2, C3, Xsara, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/ Demio, Peugeot 1007, 307)103
5.Toyota Diesel 1.4 (Yaris/Echo/Vitz, MINI)52
6.Volkswagen 1.4 FSI (VW Polo, Golf)50

Motory od 1,4 l do 1,8 l : Svou pozici z loňska suverénně potvrdila hybridní patnáctistovka od Toyoty, speciální konstrukci nového motoru Honda 1.8 i-VTEC patří druhé místo a na třetí pozici si určitě nebude stěžovat ani šestnáctistovka z Mini Cooperu S, takže vlastně také BMW…

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius)274
2.Honda 1.8-litre (Civic)129
3.MINI 1.6-litre Supercharged (Cooper S)126
4.Renault Diesel 1.5-litre dCi (Clio, Modus, Mégane, Scénic, Nissan Micra/March, Almera, Tiida/Note/Versa)110
5.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre106
6.Toyota 1.8-litre VVTL-I 19094

Motory od 1,8 l do 2,0 l : Vítěz z loňska se nezměnil, stále jím je dvoulitrový turbomotor od Volkswagenu. Poněkud překvapivá situace nastala na druhém a třetím místě. Několikanásobný vítěz této kategorie, ďábelský 2.0 VTEC se 240 koňmi je až třetí, předstihl ho totiž i jeho mladší sourozenec 2.0 i-VTEC, který byl však dosud hodnocen výrazně hůře. Je u něj napsáno, že se jedná o motor z Civicu Type-R, ten však, jak známo, vloni skončil. Jde tedy patrně o jednotku 2.0 i-VTEC z amerického Civicu Si. Ten je vylepšenou verzí toho z CTR a dostane jej příští rok i nová generace tohoto hot-hatche. Nebo v tom snad mají páni porotci zmatek?

PořadíMotorBody
1.Volkswagen/Audi 2.0 FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Skoda Octavia, Seat Leon)218
2.Honda 2.0 i-VTEC (Civic Type-R)131
3.Honda 2.0 VTEC (S2000)126
4.BMW Diesel 2.0 (X3, 120d, 320d, 520d)108
5.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Laguna, Mégane)97
6.Mitsubishi 2.0 Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek)95

Motory od 2,0 l do 2,5 l : Milovníci značky Subaru zaplesají, boxer 2.5 má zlato! Co k tomu dodat? Snad jen že porazil motor 2,5 l od BMW i oturbenou dva-trojku z Mazdy 6 MPS. Turbodiesely se v této kategorii drží poněkud v pozadí.

1.Subaru 2.5 Boxer Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X)155
2.BMW 2.5 (325, 525, Z4)153
3.Honda Diesel 2.2 (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V)145
4.Mazda 2.3 Turbo (6MPS)141
5.Toyota Diesel 2.2 D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Lexus IS220d)115
6.Fiat Diesel 2.4 JTD Multijet (Alfa 159, 166, Brera, Lancia Thesis, Fiat Croma)87
Honda 2.2 VTEC (S2000)87

Motory od 2,5 do 3,0 l : A zase to BMW… Tentokrát zvítězilo díky dvoustupňově přeplňovanému třílitrovému turbodieselu. Druhé místo patří pro změnu opět BMW, bronz získal třílitrový hybrid od Hondy. A šesté – hádejte…

PořadíMotorBody
1.BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (535d)278
2.BMW 3.0 (Z4, 330, 530, 630, 730)182
3.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)163
4.Audi/VW Diesel 3.0 V6 (A4, A6, A8, Q7, Touareg, Phaeton)92
5.Jaguar Diesel 2.7 V6 Twin-Turbo (S-Type)76
6.BMW 3.0 (330, X3, X5)73

Motory od 3,0 do 4,0 l : Šestiválec BMW 3,2 l patří k těm nejúspěšnějším motorům ankety a ani letos nenašel přemožitele, hybrid od Toyoty si udržuje uctivou vzdálenost, stejně jako Porsche, obě značky však mají v elitní šestce hned dvojnásobné zastoupení.

PořadíMotorBody
1.BMW 3.2 (M3, Z4 M)235
2.Toyota 3.5 Hybrid (GS 450h)189
3.Porsche 3.8 (911)156
4.Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo)131
5.Toyota 3.3 Hybrid (Lexus RX 400h)102
6.Audi 3.2 V6 FSI (A4, A6, A8)89

Motory na 4,0 l : V nejvyšší objemové kategorii je o vítězi jasno, BMW 5.0 V10 ovládl tři letošní kategorie, u ostatních prestižních značek mají o čem přemýšlet. Zajímavostí jistě je, že je v elitní šestce také turbodiesel stejné konfigurace jako ten od BMW, spaluje však naftu a nese logo Volkswagenu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10 (M5, M6)310
2.Ferrari 4.3 V8 (F430)159
3.Mercedes-AMG 6.0 bi-turbo (SL65, CL65, Maybach)108
4.Volkswagen Diesel 5.0 V10 (Touareg, Phaeton)91
5.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette ZO6)78
6.Ferrari 5.7 V12 (612, Superamerica)75
A na závěr menší statistika. O letošní suverenitě BMW není pochyb, jak si ale vedou jednotlivé značky s přihlédnutím na všechna bodovaná místa?

Top 10

  • BMW
  • Toyota
  • Honda
  • VW
  • Fiat (+ Ferrari)
  • Mercedes-Benz
  • Porsche
  • Chevrolet
  • Subaru
  • Renault
Spolupracujeme s TipCars.com
Lovci dluhů z holdingu APS založili miliardový fond Lovci dluhů z holdingu APS založili miliardový fond

Jihoevropské banky se v příštích letech pokusí zbavit…

Vitásková: V českém energetickém mixu má mít základní místo jádro Vitásková: V českém energetickém mixu má mít základní místo jádro

Základní místo v energetickém mixu Česka by do budoucna…

Lafata vybojoval pro sportovce vrácení daní. Stát jim vyplatí 120 milionů Lafata vybojoval pro sportovce vrácení daní. Stát jim vyplatí 120 milionů

Finanční správa vrátí profesionálním sportovcům část…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Hertl přišel o parťáka, obránce míří do New Jersey

Přestupy NHL ONLINE: Hertl přišel o parťáka, obránce…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Co (ne)fungovalo Slavii a Plzni: obrana lepší než útok, Vrba trefil sestavu

Co (ne)fungovalo Slavii a Plzni: obrana lepší než…

Vstup do bojů o vysněnou Ligu mistrů mají za sebou. Fotbalisté Slavie i Viktorie Plzeň jdou do odvet 3. předkola…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…