reklama


Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

 

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty.

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty. Z nich je nyní na výsluní zejména BMW, ale ani jedna z japonských značek se za své výsledky nemusí stydět. Počítat se nyní zjevně musí i s Volkswagenem a poprvé v historii ankety se dočkalo vítězství i Subaru. Hlavním oceněním je pochopitelně Motor roku a tento titul připadl letošnímu suverénovi, desetiválci BMW 5.0 V10, velmi dobře na tom je i Volkswagen 1.4 TSI. Za zmínku stojí i fakt, že osmé místo patří i po veteránských sedmi letech motoru Honda 1.0 IMA. Skutečně působivé…

                                    

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10318
2.Volkswagen 1.4 TSI270
3.BMW 3.0 Diesel233
4.Toyota 1.5 Hybrid200
5.Volkswagen 2.0 FSI Turbo199
6.BMW 3.2139
7.Subaru 2.5 Turbo104
8.Honda 1.0 IMA62

Dále se hodnotí samostatně novinky předešlého roku jakožto Nejlepší nový motor. Tím se stal čtyřválec 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, nabízený prozatím pouze v modelu Golf GT. Bezpochyby skvělé třetí místo si odváží sedmilitrový osmiválec z Chevroletu Corvette, jde o první významnější úspěch amerických objemů.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)250
2.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS450h)196
3.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette Z06)123
4.Mercedes-AMG 6.2 (CLK, ML)117
5.Porsche 3.4 boxer (Cayman)102
6.Honda 1.8 i-VTEC (Civic)81

Další speciální kategorií je Nejúspornější motor, což je od počátku doména hybridních Japonců, pouze dvě místa v elitní šestce zbyla na turbodiesely Fiatu a Renaultu. Hondě se s novým Civicem Hybrid nepodařilo porazit Prius, je to tedy až druhé místo.

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5 (Prius)196
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)127
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ingis)111
4.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)74
5.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS 450h)54
6.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Mégane, Laguna)49

Poslední speciální kategorií je Nejvýkonnější motor, v němž primát náleží s propastným rozdílem pětilitrovému desetiválci od BMW, je zároveň Motorem roku. Druhé místo si může připsat Ferrari Modena, potěšeni budou jistě i u Mercedesu a Chevroletu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5-litre V10 (M5, M6)342
2.Ferrari 4.3-litre V8 (F430)160
3.Mercedes-AMG 6-litre bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)130
4.Chevrolet 7-litre V8 (Corvette ZO6)103
5.Porsche 3.8-litre (911)54
6.BMW 3.2-litre (M3, Z4 M)52
Zbytek kategorií se už striktně drží zdvihového objemu. V té nejmenší kubatuře do 1,0 l se na vrcholu již neuvěřitelných sedm let drží motor 1.0 IMA od Hondy, nabízený v hybridním kupé Insight a napřesrok plánovaný též do modelu Jazz. S tímto stavem nic nezmohl ani tříválec Toyoty (tedy on je vlastně Daihatsu…).

PořadíMotorBody
1.Honda 1.0 IMA (Insight)282
2.Toyota 1.0 (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107)239
3.Ford 1.0 supercharged (EcoSport)144
4.Smart Diesel 799cc (ForTwo)99
5.Suzuki 1.0 (Wagon R+)94
6.Smart 698cc (ForTwo)81

Motory od 1,0 l do 1,4 l, tam začíná vládnout motor 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, od druhé Hondy 1.3 IMA z hybridního Civicu (od června se bude nabízet i v Česku) ho ale dělí nijak významných 14 bodů, což je druhý nejtěsnější výsledek letošní ankety. Na loňského vítěze, motor 1.3 JTD od Fiatu zbylo až třetí místo.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)264
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)250
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)188
4.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4 (Citroën C2, C3, Xsara, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/ Demio, Peugeot 1007, 307)103
5.Toyota Diesel 1.4 (Yaris/Echo/Vitz, MINI)52
6.Volkswagen 1.4 FSI (VW Polo, Golf)50

Motory od 1,4 l do 1,8 l : Svou pozici z loňska suverénně potvrdila hybridní patnáctistovka od Toyoty, speciální konstrukci nového motoru Honda 1.8 i-VTEC patří druhé místo a na třetí pozici si určitě nebude stěžovat ani šestnáctistovka z Mini Cooperu S, takže vlastně také BMW…

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius)274
2.Honda 1.8-litre (Civic)129
3.MINI 1.6-litre Supercharged (Cooper S)126
4.Renault Diesel 1.5-litre dCi (Clio, Modus, Mégane, Scénic, Nissan Micra/March, Almera, Tiida/Note/Versa)110
5.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre106
6.Toyota 1.8-litre VVTL-I 19094

Motory od 1,8 l do 2,0 l : Vítěz z loňska se nezměnil, stále jím je dvoulitrový turbomotor od Volkswagenu. Poněkud překvapivá situace nastala na druhém a třetím místě. Několikanásobný vítěz této kategorie, ďábelský 2.0 VTEC se 240 koňmi je až třetí, předstihl ho totiž i jeho mladší sourozenec 2.0 i-VTEC, který byl však dosud hodnocen výrazně hůře. Je u něj napsáno, že se jedná o motor z Civicu Type-R, ten však, jak známo, vloni skončil. Jde tedy patrně o jednotku 2.0 i-VTEC z amerického Civicu Si. Ten je vylepšenou verzí toho z CTR a dostane jej příští rok i nová generace tohoto hot-hatche. Nebo v tom snad mají páni porotci zmatek?

PořadíMotorBody
1.Volkswagen/Audi 2.0 FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Skoda Octavia, Seat Leon)218
2.Honda 2.0 i-VTEC (Civic Type-R)131
3.Honda 2.0 VTEC (S2000)126
4.BMW Diesel 2.0 (X3, 120d, 320d, 520d)108
5.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Laguna, Mégane)97
6.Mitsubishi 2.0 Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek)95

Motory od 2,0 l do 2,5 l : Milovníci značky Subaru zaplesají, boxer 2.5 má zlato! Co k tomu dodat? Snad jen že porazil motor 2,5 l od BMW i oturbenou dva-trojku z Mazdy 6 MPS. Turbodiesely se v této kategorii drží poněkud v pozadí.

1.Subaru 2.5 Boxer Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X)155
2.BMW 2.5 (325, 525, Z4)153
3.Honda Diesel 2.2 (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V)145
4.Mazda 2.3 Turbo (6MPS)141
5.Toyota Diesel 2.2 D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Lexus IS220d)115
6.Fiat Diesel 2.4 JTD Multijet (Alfa 159, 166, Brera, Lancia Thesis, Fiat Croma)87
Honda 2.2 VTEC (S2000)87

Motory od 2,5 do 3,0 l : A zase to BMW… Tentokrát zvítězilo díky dvoustupňově přeplňovanému třílitrovému turbodieselu. Druhé místo patří pro změnu opět BMW, bronz získal třílitrový hybrid od Hondy. A šesté – hádejte…

PořadíMotorBody
1.BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (535d)278
2.BMW 3.0 (Z4, 330, 530, 630, 730)182
3.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)163
4.Audi/VW Diesel 3.0 V6 (A4, A6, A8, Q7, Touareg, Phaeton)92
5.Jaguar Diesel 2.7 V6 Twin-Turbo (S-Type)76
6.BMW 3.0 (330, X3, X5)73

Motory od 3,0 do 4,0 l : Šestiválec BMW 3,2 l patří k těm nejúspěšnějším motorům ankety a ani letos nenašel přemožitele, hybrid od Toyoty si udržuje uctivou vzdálenost, stejně jako Porsche, obě značky však mají v elitní šestce hned dvojnásobné zastoupení.

PořadíMotorBody
1.BMW 3.2 (M3, Z4 M)235
2.Toyota 3.5 Hybrid (GS 450h)189
3.Porsche 3.8 (911)156
4.Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo)131
5.Toyota 3.3 Hybrid (Lexus RX 400h)102
6.Audi 3.2 V6 FSI (A4, A6, A8)89

Motory na 4,0 l : V nejvyšší objemové kategorii je o vítězi jasno, BMW 5.0 V10 ovládl tři letošní kategorie, u ostatních prestižních značek mají o čem přemýšlet. Zajímavostí jistě je, že je v elitní šestce také turbodiesel stejné konfigurace jako ten od BMW, spaluje však naftu a nese logo Volkswagenu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10 (M5, M6)310
2.Ferrari 4.3 V8 (F430)159
3.Mercedes-AMG 6.0 bi-turbo (SL65, CL65, Maybach)108
4.Volkswagen Diesel 5.0 V10 (Touareg, Phaeton)91
5.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette ZO6)78
6.Ferrari 5.7 V12 (612, Superamerica)75
A na závěr menší statistika. O letošní suverenitě BMW není pochyb, jak si ale vedou jednotlivé značky s přihlédnutím na všechna bodovaná místa?

Top 10

  • BMW
  • Toyota
  • Honda
  • VW
  • Fiat (+ Ferrari)
  • Mercedes-Benz
  • Porsche
  • Chevrolet
  • Subaru
  • Renault
Spolupracujeme s TipCars.com
Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín Vitana má problém na Slovensku, jeho úřady nařídily stáhnout balený kmín

Kontrolorům vadí přítomnost hořčice, měla být podle nich…

Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem Ať je držení zbraní řešeno běžnými zákony, ne ústavou, říkají Hamáček se Štěchem

Ministerstvo vnitra chce ústavním zákonem povýšit právo…

Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu Penta zastaví zanedbanou část Smíchova u Strahovského tunelu

Marek Dospiva a jeho spolupracovníci ze skupiny Penta…

Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly Brabec: Národním parkům hrozí zánik, Senát odhlasoval nesmysly

Podle ministra životního prostředí odsouhlasili senátoři…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

McLaren RM50-03: Hodinky za 25 milionů korun!

Dnes 16:52

U McLarenu teď můžete za nejžhavější novinku v nabídce nechat stejnou sumičku peněz, jako za hypersport P1. Ale tentokrát jde o hodinky...




Blesk.cz

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“ do Prahy, majitelka je zoufalá

Záhadné zmizení fenky Kofi: Ze Znojma „se zaběhla“…

Gabriele Hradecké ze Znojma utekla ze zahrady sedmiletá fenka Kofi středního vzrůstu. Zoufalá majitelka rozjela…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Schumacherův manažer už to nevydržel: Rodina o něm neříká celou pravdu!

Schumacherův manažer už to nevydržel: Rodina o něm…

O zdravotním stavu legendy formule 1 Michaela Schumachera dál panují jen dohady. Bývalý manažer sedminásobného…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama