Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

 

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty.

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty. Z nich je nyní na výsluní zejména BMW, ale ani jedna z japonských značek se za své výsledky nemusí stydět. Počítat se nyní zjevně musí i s Volkswagenem a poprvé v historii ankety se dočkalo vítězství i Subaru. Hlavním oceněním je pochopitelně Motor roku a tento titul připadl letošnímu suverénovi, desetiválci BMW 5.0 V10, velmi dobře na tom je i Volkswagen 1.4 TSI. Za zmínku stojí i fakt, že osmé místo patří i po veteránských sedmi letech motoru Honda 1.0 IMA. Skutečně působivé…

                                    

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10318
2.Volkswagen 1.4 TSI270
3.BMW 3.0 Diesel233
4.Toyota 1.5 Hybrid200
5.Volkswagen 2.0 FSI Turbo199
6.BMW 3.2139
7.Subaru 2.5 Turbo104
8.Honda 1.0 IMA62

Dále se hodnotí samostatně novinky předešlého roku jakožto Nejlepší nový motor. Tím se stal čtyřválec 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, nabízený prozatím pouze v modelu Golf GT. Bezpochyby skvělé třetí místo si odváží sedmilitrový osmiválec z Chevroletu Corvette, jde o první významnější úspěch amerických objemů.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)250
2.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS450h)196
3.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette Z06)123
4.Mercedes-AMG 6.2 (CLK, ML)117
5.Porsche 3.4 boxer (Cayman)102
6.Honda 1.8 i-VTEC (Civic)81

Další speciální kategorií je Nejúspornější motor, což je od počátku doména hybridních Japonců, pouze dvě místa v elitní šestce zbyla na turbodiesely Fiatu a Renaultu. Hondě se s novým Civicem Hybrid nepodařilo porazit Prius, je to tedy až druhé místo.

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5 (Prius)196
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)127
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ingis)111
4.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)74
5.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS 450h)54
6.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Mégane, Laguna)49

Poslední speciální kategorií je Nejvýkonnější motor, v němž primát náleží s propastným rozdílem pětilitrovému desetiválci od BMW, je zároveň Motorem roku. Druhé místo si může připsat Ferrari Modena, potěšeni budou jistě i u Mercedesu a Chevroletu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5-litre V10 (M5, M6)342
2.Ferrari 4.3-litre V8 (F430)160
3.Mercedes-AMG 6-litre bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)130
4.Chevrolet 7-litre V8 (Corvette ZO6)103
5.Porsche 3.8-litre (911)54
6.BMW 3.2-litre (M3, Z4 M)52
Zbytek kategorií se už striktně drží zdvihového objemu. V té nejmenší kubatuře do 1,0 l se na vrcholu již neuvěřitelných sedm let drží motor 1.0 IMA od Hondy, nabízený v hybridním kupé Insight a napřesrok plánovaný též do modelu Jazz. S tímto stavem nic nezmohl ani tříválec Toyoty (tedy on je vlastně Daihatsu…).

PořadíMotorBody
1.Honda 1.0 IMA (Insight)282
2.Toyota 1.0 (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107)239
3.Ford 1.0 supercharged (EcoSport)144
4.Smart Diesel 799cc (ForTwo)99
5.Suzuki 1.0 (Wagon R+)94
6.Smart 698cc (ForTwo)81

Motory od 1,0 l do 1,4 l, tam začíná vládnout motor 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, od druhé Hondy 1.3 IMA z hybridního Civicu (od června se bude nabízet i v Česku) ho ale dělí nijak významných 14 bodů, což je druhý nejtěsnější výsledek letošní ankety. Na loňského vítěze, motor 1.3 JTD od Fiatu zbylo až třetí místo.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)264
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)250
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)188
4.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4 (Citroën C2, C3, Xsara, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/ Demio, Peugeot 1007, 307)103
5.Toyota Diesel 1.4 (Yaris/Echo/Vitz, MINI)52
6.Volkswagen 1.4 FSI (VW Polo, Golf)50

Motory od 1,4 l do 1,8 l : Svou pozici z loňska suverénně potvrdila hybridní patnáctistovka od Toyoty, speciální konstrukci nového motoru Honda 1.8 i-VTEC patří druhé místo a na třetí pozici si určitě nebude stěžovat ani šestnáctistovka z Mini Cooperu S, takže vlastně také BMW…

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius)274
2.Honda 1.8-litre (Civic)129
3.MINI 1.6-litre Supercharged (Cooper S)126
4.Renault Diesel 1.5-litre dCi (Clio, Modus, Mégane, Scénic, Nissan Micra/March, Almera, Tiida/Note/Versa)110
5.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre106
6.Toyota 1.8-litre VVTL-I 19094

Motory od 1,8 l do 2,0 l : Vítěz z loňska se nezměnil, stále jím je dvoulitrový turbomotor od Volkswagenu. Poněkud překvapivá situace nastala na druhém a třetím místě. Několikanásobný vítěz této kategorie, ďábelský 2.0 VTEC se 240 koňmi je až třetí, předstihl ho totiž i jeho mladší sourozenec 2.0 i-VTEC, který byl však dosud hodnocen výrazně hůře. Je u něj napsáno, že se jedná o motor z Civicu Type-R, ten však, jak známo, vloni skončil. Jde tedy patrně o jednotku 2.0 i-VTEC z amerického Civicu Si. Ten je vylepšenou verzí toho z CTR a dostane jej příští rok i nová generace tohoto hot-hatche. Nebo v tom snad mají páni porotci zmatek?

PořadíMotorBody
1.Volkswagen/Audi 2.0 FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Skoda Octavia, Seat Leon)218
2.Honda 2.0 i-VTEC (Civic Type-R)131
3.Honda 2.0 VTEC (S2000)126
4.BMW Diesel 2.0 (X3, 120d, 320d, 520d)108
5.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Laguna, Mégane)97
6.Mitsubishi 2.0 Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek)95

Motory od 2,0 l do 2,5 l : Milovníci značky Subaru zaplesají, boxer 2.5 má zlato! Co k tomu dodat? Snad jen že porazil motor 2,5 l od BMW i oturbenou dva-trojku z Mazdy 6 MPS. Turbodiesely se v této kategorii drží poněkud v pozadí.

1.Subaru 2.5 Boxer Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X)155
2.BMW 2.5 (325, 525, Z4)153
3.Honda Diesel 2.2 (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V)145
4.Mazda 2.3 Turbo (6MPS)141
5.Toyota Diesel 2.2 D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Lexus IS220d)115
6.Fiat Diesel 2.4 JTD Multijet (Alfa 159, 166, Brera, Lancia Thesis, Fiat Croma)87
Honda 2.2 VTEC (S2000)87

Motory od 2,5 do 3,0 l : A zase to BMW… Tentokrát zvítězilo díky dvoustupňově přeplňovanému třílitrovému turbodieselu. Druhé místo patří pro změnu opět BMW, bronz získal třílitrový hybrid od Hondy. A šesté – hádejte…

PořadíMotorBody
1.BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (535d)278
2.BMW 3.0 (Z4, 330, 530, 630, 730)182
3.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)163
4.Audi/VW Diesel 3.0 V6 (A4, A6, A8, Q7, Touareg, Phaeton)92
5.Jaguar Diesel 2.7 V6 Twin-Turbo (S-Type)76
6.BMW 3.0 (330, X3, X5)73

Motory od 3,0 do 4,0 l : Šestiválec BMW 3,2 l patří k těm nejúspěšnějším motorům ankety a ani letos nenašel přemožitele, hybrid od Toyoty si udržuje uctivou vzdálenost, stejně jako Porsche, obě značky však mají v elitní šestce hned dvojnásobné zastoupení.

PořadíMotorBody
1.BMW 3.2 (M3, Z4 M)235
2.Toyota 3.5 Hybrid (GS 450h)189
3.Porsche 3.8 (911)156
4.Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo)131
5.Toyota 3.3 Hybrid (Lexus RX 400h)102
6.Audi 3.2 V6 FSI (A4, A6, A8)89

Motory na 4,0 l : V nejvyšší objemové kategorii je o vítězi jasno, BMW 5.0 V10 ovládl tři letošní kategorie, u ostatních prestižních značek mají o čem přemýšlet. Zajímavostí jistě je, že je v elitní šestce také turbodiesel stejné konfigurace jako ten od BMW, spaluje však naftu a nese logo Volkswagenu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10 (M5, M6)310
2.Ferrari 4.3 V8 (F430)159
3.Mercedes-AMG 6.0 bi-turbo (SL65, CL65, Maybach)108
4.Volkswagen Diesel 5.0 V10 (Touareg, Phaeton)91
5.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette ZO6)78
6.Ferrari 5.7 V12 (612, Superamerica)75
A na závěr menší statistika. O letošní suverenitě BMW není pochyb, jak si ale vedou jednotlivé značky s přihlédnutím na všechna bodovaná místa?

Top 10

  • BMW
  • Toyota
  • Honda
  • VW
  • Fiat (+ Ferrari)
  • Mercedes-Benz
  • Porsche
  • Chevrolet
  • Subaru
  • Renault
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…