Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

 

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty.

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty. Z nich je nyní na výsluní zejména BMW, ale ani jedna z japonských značek se za své výsledky nemusí stydět. Počítat se nyní zjevně musí i s Volkswagenem a poprvé v historii ankety se dočkalo vítězství i Subaru. Hlavním oceněním je pochopitelně Motor roku a tento titul připadl letošnímu suverénovi, desetiválci BMW 5.0 V10, velmi dobře na tom je i Volkswagen 1.4 TSI. Za zmínku stojí i fakt, že osmé místo patří i po veteránských sedmi letech motoru Honda 1.0 IMA. Skutečně působivé…

                                    

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10318
2.Volkswagen 1.4 TSI270
3.BMW 3.0 Diesel233
4.Toyota 1.5 Hybrid200
5.Volkswagen 2.0 FSI Turbo199
6.BMW 3.2139
7.Subaru 2.5 Turbo104
8.Honda 1.0 IMA62

Dále se hodnotí samostatně novinky předešlého roku jakožto Nejlepší nový motor. Tím se stal čtyřválec 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, nabízený prozatím pouze v modelu Golf GT. Bezpochyby skvělé třetí místo si odváží sedmilitrový osmiválec z Chevroletu Corvette, jde o první významnější úspěch amerických objemů.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)250
2.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS450h)196
3.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette Z06)123
4.Mercedes-AMG 6.2 (CLK, ML)117
5.Porsche 3.4 boxer (Cayman)102
6.Honda 1.8 i-VTEC (Civic)81

Další speciální kategorií je Nejúspornější motor, což je od počátku doména hybridních Japonců, pouze dvě místa v elitní šestce zbyla na turbodiesely Fiatu a Renaultu. Hondě se s novým Civicem Hybrid nepodařilo porazit Prius, je to tedy až druhé místo.

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5 (Prius)196
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)127
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ingis)111
4.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)74
5.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS 450h)54
6.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Mégane, Laguna)49

Poslední speciální kategorií je Nejvýkonnější motor, v němž primát náleží s propastným rozdílem pětilitrovému desetiválci od BMW, je zároveň Motorem roku. Druhé místo si může připsat Ferrari Modena, potěšeni budou jistě i u Mercedesu a Chevroletu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5-litre V10 (M5, M6)342
2.Ferrari 4.3-litre V8 (F430)160
3.Mercedes-AMG 6-litre bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)130
4.Chevrolet 7-litre V8 (Corvette ZO6)103
5.Porsche 3.8-litre (911)54
6.BMW 3.2-litre (M3, Z4 M)52
Zbytek kategorií se už striktně drží zdvihového objemu. V té nejmenší kubatuře do 1,0 l se na vrcholu již neuvěřitelných sedm let drží motor 1.0 IMA od Hondy, nabízený v hybridním kupé Insight a napřesrok plánovaný též do modelu Jazz. S tímto stavem nic nezmohl ani tříválec Toyoty (tedy on je vlastně Daihatsu…).

PořadíMotorBody
1.Honda 1.0 IMA (Insight)282
2.Toyota 1.0 (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107)239
3.Ford 1.0 supercharged (EcoSport)144
4.Smart Diesel 799cc (ForTwo)99
5.Suzuki 1.0 (Wagon R+)94
6.Smart 698cc (ForTwo)81

Motory od 1,0 l do 1,4 l, tam začíná vládnout motor 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, od druhé Hondy 1.3 IMA z hybridního Civicu (od června se bude nabízet i v Česku) ho ale dělí nijak významných 14 bodů, což je druhý nejtěsnější výsledek letošní ankety. Na loňského vítěze, motor 1.3 JTD od Fiatu zbylo až třetí místo.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)264
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)250
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)188
4.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4 (Citroën C2, C3, Xsara, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/ Demio, Peugeot 1007, 307)103
5.Toyota Diesel 1.4 (Yaris/Echo/Vitz, MINI)52
6.Volkswagen 1.4 FSI (VW Polo, Golf)50

Motory od 1,4 l do 1,8 l : Svou pozici z loňska suverénně potvrdila hybridní patnáctistovka od Toyoty, speciální konstrukci nového motoru Honda 1.8 i-VTEC patří druhé místo a na třetí pozici si určitě nebude stěžovat ani šestnáctistovka z Mini Cooperu S, takže vlastně také BMW…

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius)274
2.Honda 1.8-litre (Civic)129
3.MINI 1.6-litre Supercharged (Cooper S)126
4.Renault Diesel 1.5-litre dCi (Clio, Modus, Mégane, Scénic, Nissan Micra/March, Almera, Tiida/Note/Versa)110
5.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre106
6.Toyota 1.8-litre VVTL-I 19094

Motory od 1,8 l do 2,0 l : Vítěz z loňska se nezměnil, stále jím je dvoulitrový turbomotor od Volkswagenu. Poněkud překvapivá situace nastala na druhém a třetím místě. Několikanásobný vítěz této kategorie, ďábelský 2.0 VTEC se 240 koňmi je až třetí, předstihl ho totiž i jeho mladší sourozenec 2.0 i-VTEC, který byl však dosud hodnocen výrazně hůře. Je u něj napsáno, že se jedná o motor z Civicu Type-R, ten však, jak známo, vloni skončil. Jde tedy patrně o jednotku 2.0 i-VTEC z amerického Civicu Si. Ten je vylepšenou verzí toho z CTR a dostane jej příští rok i nová generace tohoto hot-hatche. Nebo v tom snad mají páni porotci zmatek?

PořadíMotorBody
1.Volkswagen/Audi 2.0 FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Skoda Octavia, Seat Leon)218
2.Honda 2.0 i-VTEC (Civic Type-R)131
3.Honda 2.0 VTEC (S2000)126
4.BMW Diesel 2.0 (X3, 120d, 320d, 520d)108
5.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Laguna, Mégane)97
6.Mitsubishi 2.0 Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek)95

Motory od 2,0 l do 2,5 l : Milovníci značky Subaru zaplesají, boxer 2.5 má zlato! Co k tomu dodat? Snad jen že porazil motor 2,5 l od BMW i oturbenou dva-trojku z Mazdy 6 MPS. Turbodiesely se v této kategorii drží poněkud v pozadí.

1.Subaru 2.5 Boxer Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X)155
2.BMW 2.5 (325, 525, Z4)153
3.Honda Diesel 2.2 (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V)145
4.Mazda 2.3 Turbo (6MPS)141
5.Toyota Diesel 2.2 D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Lexus IS220d)115
6.Fiat Diesel 2.4 JTD Multijet (Alfa 159, 166, Brera, Lancia Thesis, Fiat Croma)87
Honda 2.2 VTEC (S2000)87

Motory od 2,5 do 3,0 l : A zase to BMW… Tentokrát zvítězilo díky dvoustupňově přeplňovanému třílitrovému turbodieselu. Druhé místo patří pro změnu opět BMW, bronz získal třílitrový hybrid od Hondy. A šesté – hádejte…

PořadíMotorBody
1.BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (535d)278
2.BMW 3.0 (Z4, 330, 530, 630, 730)182
3.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)163
4.Audi/VW Diesel 3.0 V6 (A4, A6, A8, Q7, Touareg, Phaeton)92
5.Jaguar Diesel 2.7 V6 Twin-Turbo (S-Type)76
6.BMW 3.0 (330, X3, X5)73

Motory od 3,0 do 4,0 l : Šestiválec BMW 3,2 l patří k těm nejúspěšnějším motorům ankety a ani letos nenašel přemožitele, hybrid od Toyoty si udržuje uctivou vzdálenost, stejně jako Porsche, obě značky však mají v elitní šestce hned dvojnásobné zastoupení.

PořadíMotorBody
1.BMW 3.2 (M3, Z4 M)235
2.Toyota 3.5 Hybrid (GS 450h)189
3.Porsche 3.8 (911)156
4.Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo)131
5.Toyota 3.3 Hybrid (Lexus RX 400h)102
6.Audi 3.2 V6 FSI (A4, A6, A8)89

Motory na 4,0 l : V nejvyšší objemové kategorii je o vítězi jasno, BMW 5.0 V10 ovládl tři letošní kategorie, u ostatních prestižních značek mají o čem přemýšlet. Zajímavostí jistě je, že je v elitní šestce také turbodiesel stejné konfigurace jako ten od BMW, spaluje však naftu a nese logo Volkswagenu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10 (M5, M6)310
2.Ferrari 4.3 V8 (F430)159
3.Mercedes-AMG 6.0 bi-turbo (SL65, CL65, Maybach)108
4.Volkswagen Diesel 5.0 V10 (Touareg, Phaeton)91
5.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette ZO6)78
6.Ferrari 5.7 V12 (612, Superamerica)75
A na závěr menší statistika. O letošní suverenitě BMW není pochyb, jak si ale vedou jednotlivé značky s přihlédnutím na všechna bodovaná místa?

Top 10

  • BMW
  • Toyota
  • Honda
  • VW
  • Fiat (+ Ferrari)
  • Mercedes-Benz
  • Porsche
  • Chevrolet
  • Subaru
  • Renault
Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…