Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

Letošní ročník ankety Motor roku opět ovládlo BMW

 

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty.

Anketa Mezinárodní motor roku má nejen své stálice i nováčky. Před pár lety šlo prakticky pouze o souboj tří automobilek – BMW, Hondy a Toyoty. Z nich je nyní na výsluní zejména BMW, ale ani jedna z japonských značek se za své výsledky nemusí stydět. Počítat se nyní zjevně musí i s Volkswagenem a poprvé v historii ankety se dočkalo vítězství i Subaru. Hlavním oceněním je pochopitelně Motor roku a tento titul připadl letošnímu suverénovi, desetiválci BMW 5.0 V10, velmi dobře na tom je i Volkswagen 1.4 TSI. Za zmínku stojí i fakt, že osmé místo patří i po veteránských sedmi letech motoru Honda 1.0 IMA. Skutečně působivé…

                                    

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10318
2.Volkswagen 1.4 TSI270
3.BMW 3.0 Diesel233
4.Toyota 1.5 Hybrid200
5.Volkswagen 2.0 FSI Turbo199
6.BMW 3.2139
7.Subaru 2.5 Turbo104
8.Honda 1.0 IMA62

Dále se hodnotí samostatně novinky předešlého roku jakožto Nejlepší nový motor. Tím se stal čtyřválec 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, nabízený prozatím pouze v modelu Golf GT. Bezpochyby skvělé třetí místo si odváží sedmilitrový osmiválec z Chevroletu Corvette, jde o první významnější úspěch amerických objemů.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)250
2.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS450h)196
3.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette Z06)123
4.Mercedes-AMG 6.2 (CLK, ML)117
5.Porsche 3.4 boxer (Cayman)102
6.Honda 1.8 i-VTEC (Civic)81

Další speciální kategorií je Nejúspornější motor, což je od počátku doména hybridních Japonců, pouze dvě místa v elitní šestce zbyla na turbodiesely Fiatu a Renaultu. Hondě se s novým Civicem Hybrid nepodařilo porazit Prius, je to tedy až druhé místo.

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5 (Prius)196
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)127
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ingis)111
4.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)74
5.Toyota 3.5 V6 Hybrid (GS 450h)54
6.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Mégane, Laguna)49

Poslední speciální kategorií je Nejvýkonnější motor, v němž primát náleží s propastným rozdílem pětilitrovému desetiválci od BMW, je zároveň Motorem roku. Druhé místo si může připsat Ferrari Modena, potěšeni budou jistě i u Mercedesu a Chevroletu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5-litre V10 (M5, M6)342
2.Ferrari 4.3-litre V8 (F430)160
3.Mercedes-AMG 6-litre bi-Turbo (SL65, CL65, Maybach)130
4.Chevrolet 7-litre V8 (Corvette ZO6)103
5.Porsche 3.8-litre (911)54
6.BMW 3.2-litre (M3, Z4 M)52
Zbytek kategorií se už striktně drží zdvihového objemu. V té nejmenší kubatuře do 1,0 l se na vrcholu již neuvěřitelných sedm let drží motor 1.0 IMA od Hondy, nabízený v hybridním kupé Insight a napřesrok plánovaný též do modelu Jazz. S tímto stavem nic nezmohl ani tříválec Toyoty (tedy on je vlastně Daihatsu…).

PořadíMotorBody
1.Honda 1.0 IMA (Insight)282
2.Toyota 1.0 (Aygo, Yaris/Echo/Vitz, Citroen C1, Peugeot 107)239
3.Ford 1.0 supercharged (EcoSport)144
4.Smart Diesel 799cc (ForTwo)99
5.Suzuki 1.0 (Wagon R+)94
6.Smart 698cc (ForTwo)81

Motory od 1,0 l do 1,4 l, tam začíná vládnout motor 1.4 TSI s dvoustupňovým přeplňováním od Volkswagenu, od druhé Hondy 1.3 IMA z hybridního Civicu (od června se bude nabízet i v Česku) ho ale dělí nijak významných 14 bodů, což je druhý nejtěsnější výsledek letošní ankety. Na loňského vítěze, motor 1.3 JTD od Fiatu zbylo až třetí místo.

PořadíMotorBody
1.Volkswagen 1.4 TSI (Golf)264
2.Honda Hybrid 1.3 IMA (Civic)250
3.Fiat-GM Diesel 1.3 (Panda, Grande Punto, IDEA, Doblo, Lancia Ypsilon, Opel/Vauxhall Agila, Corsa, Astra, Meriva, Tigra, Combo, Suzuki New Ignis)188
4.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4 (Citroën C2, C3, Xsara, Ford Fiesta, Fusion, Mazda 2/ Demio, Peugeot 1007, 307)103
5.Toyota Diesel 1.4 (Yaris/Echo/Vitz, MINI)52
6.Volkswagen 1.4 FSI (VW Polo, Golf)50

Motory od 1,4 l do 1,8 l : Svou pozici z loňska suverénně potvrdila hybridní patnáctistovka od Toyoty, speciální konstrukci nového motoru Honda 1.8 i-VTEC patří druhé místo a na třetí pozici si určitě nebude stěžovat ani šestnáctistovka z Mini Cooperu S, takže vlastně také BMW…

PořadíMotorBody
1.Toyota Hybrid 1.5-litre (Prius)274
2.Honda 1.8-litre (Civic)129
3.MINI 1.6-litre Supercharged (Cooper S)126
4.Renault Diesel 1.5-litre dCi (Clio, Modus, Mégane, Scénic, Nissan Micra/March, Almera, Tiida/Note/Versa)110
5.Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.6-litre106
6.Toyota 1.8-litre VVTL-I 19094

Motory od 1,8 l do 2,0 l : Vítěz z loňska se nezměnil, stále jím je dvoulitrový turbomotor od Volkswagenu. Poněkud překvapivá situace nastala na druhém a třetím místě. Několikanásobný vítěz této kategorie, ďábelský 2.0 VTEC se 240 koňmi je až třetí, předstihl ho totiž i jeho mladší sourozenec 2.0 i-VTEC, který byl však dosud hodnocen výrazně hůře. Je u něj napsáno, že se jedná o motor z Civicu Type-R, ten však, jak známo, vloni skončil. Jde tedy patrně o jednotku 2.0 i-VTEC z amerického Civicu Si. Ten je vylepšenou verzí toho z CTR a dostane jej příští rok i nová generace tohoto hot-hatche. Nebo v tom snad mají páni porotci zmatek?

PořadíMotorBody
1.Volkswagen/Audi 2.0 FSI Turbo (Golf GTi , Audi A3, A4, A6, Skoda Octavia, Seat Leon)218
2.Honda 2.0 i-VTEC (Civic Type-R)131
3.Honda 2.0 VTEC (S2000)126
4.BMW Diesel 2.0 (X3, 120d, 320d, 520d)108
5.Renault/Nissan Diesel 2.0 (Laguna, Mégane)97
6.Mitsubishi 2.0 Turbo (Evo IX, Outlander/Airtek)95

Motory od 2,0 l do 2,5 l : Milovníci značky Subaru zaplesají, boxer 2.5 má zlato! Co k tomu dodat? Snad jen že porazil motor 2,5 l od BMW i oturbenou dva-trojku z Mazdy 6 MPS. Turbodiesely se v této kategorii drží poněkud v pozadí.

1.Subaru 2.5 Boxer Turbo (Forester, Impreza, Saab 9-2X)155
2.BMW 2.5 (325, 525, Z4)153
3.Honda Diesel 2.2 (Civic, Accord (Europe), CR-V, FR-V)145
4.Mazda 2.3 Turbo (6MPS)141
5.Toyota Diesel 2.2 D-CAT (Avensis, Corolla Verso, RAV4, Lexus IS220d)115
6.Fiat Diesel 2.4 JTD Multijet (Alfa 159, 166, Brera, Lancia Thesis, Fiat Croma)87
Honda 2.2 VTEC (S2000)87

Motory od 2,5 do 3,0 l : A zase to BMW… Tentokrát zvítězilo díky dvoustupňově přeplňovanému třílitrovému turbodieselu. Druhé místo patří pro změnu opět BMW, bronz získal třílitrový hybrid od Hondy. A šesté – hádejte…

PořadíMotorBody
1.BMW Diesel 3.0 Twin Turbo (535d)278
2.BMW 3.0 (Z4, 330, 530, 630, 730)182
3.Honda 3.0 V6 Hybrid (Accord)163
4.Audi/VW Diesel 3.0 V6 (A4, A6, A8, Q7, Touareg, Phaeton)92
5.Jaguar Diesel 2.7 V6 Twin-Turbo (S-Type)76
6.BMW 3.0 (330, X3, X5)73

Motory od 3,0 do 4,0 l : Šestiválec BMW 3,2 l patří k těm nejúspěšnějším motorům ankety a ani letos nenašel přemožitele, hybrid od Toyoty si udržuje uctivou vzdálenost, stejně jako Porsche, obě značky však mají v elitní šestce hned dvojnásobné zastoupení.

PořadíMotorBody
1.BMW 3.2 (M3, Z4 M)235
2.Toyota 3.5 Hybrid (GS 450h)189
3.Porsche 3.8 (911)156
4.Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo)131
5.Toyota 3.3 Hybrid (Lexus RX 400h)102
6.Audi 3.2 V6 FSI (A4, A6, A8)89

Motory na 4,0 l : V nejvyšší objemové kategorii je o vítězi jasno, BMW 5.0 V10 ovládl tři letošní kategorie, u ostatních prestižních značek mají o čem přemýšlet. Zajímavostí jistě je, že je v elitní šestce také turbodiesel stejné konfigurace jako ten od BMW, spaluje však naftu a nese logo Volkswagenu.

PořadíMotorBody
1.BMW 5.0 V10 (M5, M6)310
2.Ferrari 4.3 V8 (F430)159
3.Mercedes-AMG 6.0 bi-turbo (SL65, CL65, Maybach)108
4.Volkswagen Diesel 5.0 V10 (Touareg, Phaeton)91
5.Chevrolet 7.0 V8 (Corvette ZO6)78
6.Ferrari 5.7 V12 (612, Superamerica)75
A na závěr menší statistika. O letošní suverenitě BMW není pochyb, jak si ale vedou jednotlivé značky s přihlédnutím na všechna bodovaná místa?

Top 10

  • BMW
  • Toyota
  • Honda
  • VW
  • Fiat (+ Ferrari)
  • Mercedes-Benz
  • Porsche
  • Chevrolet
  • Subaru
  • Renault
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin dostal další úder, Soul zakročil proti anonymním účtům Bitcoin dostal další úder, Soul zakročil proti anonymním účtům

Jižní Korea zakázala používat anonymní bankovní účty k…

Fiala: Nebudeme součástí dražby o vládu s ANO Fiala: Nebudeme součástí dražby o vládu s ANO

Pokud hnutí ANO vytváří programové expertní týmy s KSČM,…

Česká Pepsi se prodávala rok, přibližuje majitel Mattoni významný obchod Česká Pepsi se prodávala rok, přibližuje majitel Mattoni významný obchod

Nápojářský trh v Česku čeká výrazné přeskupování sil.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
Policie ČR převzala první várku nových Superbů. Budou hlídat dálnice po celé republice

Policie ČR převzala první várku nových Superbů. Budou hlídat dálnice po celé republice

Dnes 14:16

Mladoboleslavská automobilka dodá dopravní policii ČR celkem 38 automobilů.




Blesk.cz

Dusno v Prostřeno: Hnidopiška Zdenka versus pšoukající Markéta!

Dusno v Prostřeno: Hnidopiška Zdenka versus…

Prostřeno ze Středočeského kraje, ve kterém září zejména mladá recesistka Markéta, ve středu odhalí další…

Ničí vaši krásu zima? 4 rady, jak nemít popraskané rty a lámavé vlasy

Ničí vaši krásu zima? 4 rady, jak nemít popraskané…

Rozpraskané rty, suchá pokožka a vlasy bez života? Vypadá tak v zimním období také? Poradíme, jak s tím zatočit.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Malý Saros? Výšku nahradí jinde, chválí gólmana, který vytlačil Mazance

Malý Saros? Výšku nahradí jinde, chválí gólmana,…

Měří jen 178 centimetrů. Finský gólman Juuse Saros často slýchá, že je na současné brankářské poměry malý.…

 

Reflex.cz

Vědci se přiblížili rozluštění tajemné řeči delfínů: Tato zvířata používají 7 hlavních zvuků

Vědci se přiblížili rozluštění tajemné řeči delfínů:…

Delfíni mají vysokou inteligencí a používají komplexní systém klikání, mlaskání a hvízdání, kterým se…

Muslimský imám z Prahy a jeho bratr jsou stíháni pro teroristické trestné činy

Muslimský imám z Prahy a jeho bratr jsou stíháni pro…

Bývalý muslimský duchovní a zároveň český občan Sámer Shehadeh, jeho bratr a švagrová čelí nyní trestnímu…