Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letošní ročník mistrovství republiky ve sprintech zná vítěze. Byl to boj do posledního závodu!

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)
Pátý ročník mistrovství republiky v motoristických sprintech nabídl napínavé souboje až do posledního závodu. V několika kategoriích rozhodoval o titulu jediný bod.

Sport rychlých kol, výkonných motorů a spáleného benzinu či kouřící nafty je odnepaměti drahý špás. Sprinty se snaží mířit opačnou cestou.

Pořadatelé přidali závody O tom, že tento směr získává čím dál více příznivců, svědčí letošní rok. Loni organizátoři snížili počet závodů a soustředili se na kvalitu jednotlivých podniků. Startujících naštěstí neubylo. Jelikož došlo k výraznému zlepšení organizační úrovně, bylo do sezony 2017 zařazeno patnáct podniků. Během nich se v 29 kategoriích objevilo celkem 914 nadšenců!

„Mám radost, že lidé přibývají a baví je to. Zásluhu na tom má nejen předsednictvo Svazu motoristických sprintů, ale rovněž celý organizační tým. Počítám do toho také komisaře a pořadatele, kteří se snaží klást důraz na bezpečnost, za kterou zodpovídají,“ říká Tomáš Vavřinec.

Automobilový reprezentant v závodech do vrchu měl díky zaběhnutému šampionátu a sehranému kolektivu svých kolegů čas, aby se vrátil do své oblíbené disciplíny. Stal se vicemistrem Evropy a získal trofej FIA (Mezinárodní automobilová federace). Podíl na úspěšné sezoně mají také partneři šampionátu, což je především olejářská společnost Motul či výrobce autobaterií Banner.

Když chyběl pouhý bod

Pokud byla řeč o vyrovnaných bitvách v seriálu, měli jsme na mysli především nejnižší objemovou třídu benzinových čtrnáctistovek. Tady rozhodl fi niš Františka Pokorného (Swift GTi), který až v závěrečném podniku na letišti v Mnichově Hradišti dokázal předstihnout o jediný bodík půvabnou Slovenku Katarínu Hrušovanskou (Honda Civic), vedoucí od prvního závodu.

Závěrečné klání také rozhodlo o domácím titulu v kategorii I (cestovní vozy). O dva body zvítězil Vlastimil Hercok (Nissan GT-R), pravidelný účastník sprintů od jejich vzniku.

Absolutní pořadí kategorie II (speciální vozy) ovládl Jiří Toula. Jeho VW Brouk představuje unikátní stavbu. Karoserii doplnil havarovaný motor z Audi A8, který nyní dává 330 koní. Výfuk pochází z umývacího dřezu, podlážky z odkapávače v kuchyni a nádrž z vojenské várnice. Jezdí to parádně. I o tom jsou motoristické sprinty.

Výsledky

Kategorie I (cestovní vozy): Hercok (GTR).

Kategorie II (speciální vozy): Toula (VW Brouk).

Motocykl: Matějka (Suzuki GSRX 1000).

Kategorie – benzin do 1400 cm3: Pokorný (Swift GTi); do 1600: Bránik (Honda Civic); do 2000: Jíša (Honda Civic EP3); do 2500: Hospodár (Fiat Punto GT); do 3000: Horák (Opel Kadett); do 3500: Vytiska (Škoda Octavia); do 4000: Švarc (Nissan 370Z); nad 4000: Roud (BMW M3); 4x4 do 4000: Procházka (Volvo V60); 4x4 nad 4000: Pergl (GTR).

Diesel do 2000 cm3: Nevídal (Škoda Fabia); do 2500: Michalka (Alfa Romeo 156); nad 2500: Krejčiřík (BMW); 4x4 do 2500: Doležal (VW Golf); nad 2500: Ammer (BMW 330 D Xdrive). Veteráni (do 1987): Golis Jar. (BMW); ZTP: Suchánek (Octavia).

Kategorie II – benzin do 2000 cm3: Polák (Opel Corsa); nad 2000: Toula (VW Brouk).

Diesel do 2000 cm3: Hudeček (Golf 2), nad 2000: Janeček (Golf Mk2).

Motocykly do 350 cm3: Apltauer (Jawa 350); do 600: Novák (Yamaha R6R); do 750: Přibyl (Yamaha XJ 650); do 1000: Matějka (Suzuki GSRX 1000); nad 1000: Baroňová (Suzuki Hayabusa).

Více na www.smscz.eu.

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)