Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus CT 200h: České ceny a výbavy

Diskuze (33)
Ceník nového prémiového hybridu začíná na 699.000,-Kč a končí na 979.000,-Kč.

Výlučně hybridních modelů je na trhu již několik, zatím žádný ale nespojil hybridní pohon, kompaktní karoserii a pozici v prémiové části trhu. V tomto proto patří Lexusu CT 200h prvenství, stejně jako ve spotřebě paliva – kombinovaných 3,8 l/100 km je nejlepší hodnota v segmentu, které se jen blíží Audi A3 1,6 TDI (4,1 l/100 km). V neprémiové nižší střední třídě se Lexusu CT 200h vyrovná Toyota Auris HSD.

Technika Lexusu CT 200h je odvozena právě od Aurisu HSD a Toyoty Prius. Pohon obstarává zážehový motor 1,8 l (73 kW při 5200 min-1, 142 Nm při 4000 min-1) a synchronní elektromotor s permanentním magnetem, který dává maximálně 60 kW, resp. 207 Nm. Celkový výkon soustavy činí 100 kW. Energie je uchovávána v palivové nádrži (45 l) a akumulátorové sady, uložené pod podlahou zavazadelníku. Akumulátory pracují s napětím 201,6 V a mají kapacitu 6,5 Ah.

Lexus CT 200h je postaven na nové podlahové platformě, vpředu jsou kola uchycena pomocí vzpěr McPherson, vzadu je lichoběžníková náprava. Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem dostalo poměrně přímý převod (14,6:1), mezi krajními polohami napočítáte 2,7 otáčky volantu.

Karoserie nejmenšího Lexusu má vnější rozměry 4320 x 1765 x 1430 mm, rozvor měří 2600 mm, součinitel odporu vzduchu se podařilo snížit na hodnotu cx=0,28. Zavazadelník má základní objem 375 l, po sklopení zadních opěradel vzniká zcela rovná ložná plocha a užitečný objem 985 l.

Standardní výbava obsahuje dlouhý seznam bezpečnostních systémů (stabilizační systém, asistent pro rozjezdy do kopce, čelní, boční, okenní a kolenní airbagy, aktivní opěrky hlavy a jiné), diodová světla pro denní svícení, zadní světla složená z diod, rádio s MP3/USB/Aux a Bluetooth hands-free, multifunkční kožený volant, automatickou klimatizaci a další.

Nejlevnější provedení Comfort má 15palcová litá kola a audiosystém se 6 reproduktory. Jediným příplatkem je metalický lak za 20 tisíc korun.

Provedení Executive místo toho jezdí na 16palcových kolech, má navíc přední mlhovky a vyhřívání předních sedadel. Připlatit si lze za HDD navigaci s parkovací kamerou a 10reproduktorovým audiem (+60.000,- Kč) a dvojici paketů.

Paket Luxury se skládá ze samostmívacího vnitřního zrcátka, předních a zadních parkovacích senzorů, tempomatu, dešťového senzoru a bezklíčového vstupu. Paket Dynamic obsahuje také parkovací senzory, dešťový senzor a bezklíčový vstup, dále má 17palcová kola a zatmavená boční okna. Jednotlivě stojí pakety 40 tisíc korun, společně jsou za 60 tisíc.

Nejvyšší výbavou je Premium. Zahrnuje všechny výše jmenované položky a dále přidává kožené čalounění, elektrické ovládání sedadla řidiče, audio Mark Levinson a alarm. Připlatit si lze za přednárazový systém s adaptivním tempomatem (+60.000,- Kč) a střešní okno (+25.000,- Kč).

Lexus CT 200h - ceny na českém trhu (prosinec 2010)
ModelCT 200h
Spalovací motor (Atkinsonův cyklus)
Zdvihový objem [cm3]1798
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]73/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]142/4000
Elektromotor (synchronní, permanentní magnet)
Nejvyšší napětí [V]650
Největší výkon [kW]60
Největší toč. mom. [Nm]207
Převodovkahybridní E-CVT
Celkový výkon [kW]100
Max. rychlost [km/h]180
Rychlost EV [km/h]50
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,3
Komb. spotřeba [l/100 km]3,84,1
Emise CO2 [g/km]8794
Pohotovostní hmotnost [kg]1370-14101410-1465
Cena Comfort [Kč]699.000,--
Cena Executive [Kč]-739.000,-
Cena Premium [Kč]-979.000,-

Diskuze (33)
Avatar - Norge
2. 12. 2010 20:24
Re: HSD
..jo,jo det stemmer.
Takk skal du ha og ha det fint dag
;-)
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2010 08:44
Re: HSD
Já se přestěhovat můžu. Ty už rozum těžko dostaneš...
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2010 08:43
Re: HSD
:yes:
V Norsku jsem strávil před pár lety tři týdny a velmi rád bych se tam zase vrátil. Velice krásná a příjemná země, vzato celkově. Hlavně ta pohoda mi tam vyzařovala snad ze všeho, i z městského provozu.
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2010 08:13
Re: Hybrid - nehybrid
Není 3D v nižší střední dnes trošku sebevražda? Nějak se začínají ze silnic vytrácet ve prospěch pětidveřových univerzálů a to i ve sportovnějším provedení. Ovšem mohli by to zkusit, třeba by se chytlo.
Avatar - Blue Sun
2. 12. 2010 08:10
Re: Další hybridní nesmysl
Další, kdo má problémy s chápáním psaného textu. Je hezké, že autor článku něco počítá, ale počítá nesmysly. Jak a proč vysvětlovat nebudu, stejně bys mě zase z něčeho nařkl.