Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GS (2008) na českém trhu: nové motory, nová výbava, ceny GS 460 a GS 450 h jsou shodné

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Polovinu prodeje řady GS tvoří na českém trhu hybridy a ani po uvedení nového osmiválce GS 460 se prý nic nezmění. GS 450h a GS 460 budou mít stejnou cenu.

Třetí generace modelové řady GS byla uvedena na trh v roce 2005 a jednalo se o vůbec první sériově vyráběné vozy postavené na filozofii designu L-finesse. Počet prodaných vozů GS k dnešnímu dni překročil v celosvětovém měřítku metu 100 tisíc kusů. K tomuto úspěchu přispělo i uvedení verze GS 450h, která v roce 2006 zavedla do této modelové řady pohon Lexus Hybrid Drive. O rostoucím zájmu zákazníků značky Lexus o technologie hybridního pohonu svědčí i to, že verze GS 450h hraje v prodejích stále významnější roli, a v současnosti představuje více než 40 % z celkového počtu vozů řady GS prodaných na evropském trhu.

GS 450h

V poslední době sílí pozice vozu GS 450h coby vysoce výkonné vlajkové lodi celé modelové řady. Kromě modrých částí loga Lexus na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru lze GS 450h lépe rozpoznat dle označení „hybrid“ na modrém pozadí v dolní části zadních dveří, a dalších modrých prvků vystupujících z předních i zadních sdružených svítilen. Standardní nabídka barev karoserie v rámci modelové řady byla u modelu GS 450h rozšířena o „Černou opálovou“, tedy barvu nabízenou výlučně pro vozy Lexus s hybridním pohonem.

GS 460

Model GS 460 nahrazuje dřívější verzi GS 430.Lexus GS460 bude mít osmiválec 4608 cm3 s výkonem 255 kW při 6400 ot./min a s nejvyšším točivým momentem 460 Nm při 3600 ot./min. LS460 přitom jezdí s 280 kW při 6400 ot./min a 493 Nm při 4100 ot./min. Proti naší dřívější neoficiální zprávě dnes tiskové prohlášení výrobce slibuje stejný systém přípravy směsi D-4S jako v LS 460, který kombinuje přímé a nepřímé vstřikování paliva do válce. K plnému využití výkonnostního potenciálu nové jednotky V8 přispívá zejména její spojení s osmirychlostní automatickou převodovkou, která v této automobilové třídě zatím čeká na konkurenci.

GS460 bude o desetinu sekundy rychlejší než hybridní GS450h, když se normovaná akcelerace z 0 na 100 km/h uskuteční za 5,8 s, kdežto GS450h zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Oba modely mají nejvyšší rychlost omezenou na 250 km/h.

Lexus GS (model 2008) na českém trhu
MotorGS 300GS 460GS 450h
Zdvihový objem [cm3]299546083456
Válce/ventily6/48/46/4+el.motor
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]183/6200255/6400218/6400+el.m.
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/3500460/3600368/4800+el.m.
Max. rychlost [km/h]240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,25,85,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,611,07,9
Pohotovostní hmotnost [kg]162017351865
Cena [Kč]1.339.000,-1.759.000,-1.759.000,-

Systém aktivních stabilizátorů

Pro verze GS 460 a GS 450h se nyní nabízí systém aktivních stabilizátorů ve spojení s pneumatikami typu run flat. Jsou zde použity stabilizátory s proměnnou tuhostí které omezují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami. Systém byl v Evropě poprvé představen ve voze LS 600h. Jeho hlavní částí je akční člen umístěný uprostřed na stabilizátorech vpředu i vzadu. Akční člen je složen z bezkontaktního stejnosměrného motoru a redukčního převodu, který je schopen vyvinout krouticí moment na levou i pravou část tyče stabilizátoru. Elektronická řídicí jednotka systému vypočte požadovaný krouticí moment na základě informací z čidla úhlu natočení kol v kombinaci s rychlostí vozu. Síla použitá nezávisle na tyčích stabilizátorů vpředu i vzadu snižuje náklon karoserie, a tak přispívá k lepší stabilitě vozidla.

GS 300

Model GS 300 se nabízí se zcela novými koly o rozměru 17 a 18" a je standardně vybaven systémem AVS (adaptivní tlumení). Díky AVS může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti GS 300 s využitím různých nastavení tlumičů: ‘Normal’ pro běžnou jízdu, nebo ‘Sport’ zajišťující lepší ovladatelnost a kontrolu nad náklonem karoserie. AVS v obou režimech automaticky a nepřetržitě přizpůsobuje charakteristiku tlumení a to na všech čtyřech kolech nezávisle.

Další zlepšení aerodynamických vlastností vozu přispělo ke snížení celkových emisí CO2 téměř o 4 %, nyní tedy činí 226 g/km.

Úpravy designu

Modernizovaná modelová řada GS těží z mnoha jemných vylepšení vnějšího i vnitřního provedení vozu. V exteriéru byly provedeny opatrné, nicméně zřetelné změny v provedení masky chladiče a světlometů, ukazatele směru se přesunuly do vnějších zpětných zrcátek, byl snížen zadní nárazník kvůli lepší aerodynamice a v nabídce barev se nově objevila verze „černý opál“, nabízená výhradně pro vozy GS 450h s hybridním pohonem.

V interiéru byla vylepšena kulisa řadicí páky, spínače a ukazatele na přístrojové desce, byla doplněna zdířka pro připojení dalšího audio přehrávače, pro modely GS 460 a GS 450h je nyní ve standardní výbavě kožený potah sedadel a volitelně se nabízí kožená sedadla s povrchovou úpravou semi-anilin.

Modernizovaná řada GS se u prodejců Lexus objeví začátkem roku 2008. Cena modelu GS 300 byla nově stanovena na 1.339.000,- Kč. Verze GS 460 a GS 450h budou nabízeny za shodnou cenu 1.759.000,- Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (29)
3. 11. 2007 17:48
Re: PRO cuisine!!!]
o něm v článku nic není .... pokud se cítil dotčenej tak se měl bránit stejně ... žádný zákazy prodeje nikde nebyly takže asi čeřili vodu ...
3. 11. 2007 16:58
Re: PRO cuisine!!!]
hmm zajmavý .. dík ... ale je to přes rok a půl starý a auta se prodávaj dál takže se dá asi usuzovat že obvinění bylo plané ...
3. 11. 2007 12:25
Re: Lexus GS - GURU
kterýmu ??? máš nějakej odkaz že bych si to přečet a rozšířil obzor ?
3. 11. 2007 12:00
Re: Lexus GS - GURU
komu ?? lexusu ???
2. 11. 2007 15:26
Re: PRO cuisine!!!]
Husteeeee..ten co neumi jazyk chvali toho co---taky neumi jazyk-mel si pod tim Pendolinem zustat >:D >:-[]