GTI: ocenil bych, kdyby jsi na tohle auto napsal nějakou půlstránkovou poezii, samozřejmě zakončenou zvoláním "brawo lexus!" , protože tohle auto si to zaslouží, to s baterkama i bez. A nebo ti to ta chobotnice z Wolfsburgu zakázala? >:D:-!
GTI-ho bych do toho nezatahoval, ten je zaháknutý na jiném vláknu, kde opěvuje Yetiho. Máš pravdu, toto je i pro mne pomyslný vrchol designu. Každý máme svůj pohled na svět a estetické cítění a tímto autem mne Lexus dostal. V sobotu to tuším bylo i na Primě v autosalónu a Pepa pěl samou chválu. Jen spotřeba byla vyšší než deklarovaná, ale koho to u takového auta zajímá.
300h je klasický hybrid, dojezd v EV režimu se tedy pohybuje kolem 2-3 kilometrů. Pokud něco nezměnili. S každým brzděním baterie nabíjíš, takže to není takový problém.
Ano, ale nesmíš brzdit deskama, ale motorem. Pokud zabrzdíš prudce za 5sek nic nedobiješ. Mi auto dobíjí kondík a po dálnici nedobíjím i desítky km, že toyotí hybridy nežerou ani po dálnici musí být úspornými spalovacími motory.
I když brzdíš prudce, auto může rekuperovat (pokud to neumí, tak je to jen nedokonalost konkrétního systému). Rozdíl je v tom, že razantně klesne účinnost rekuperace (spoustu energie proměníš v teplo brzdami). Když pojedeš opravdu pilu, tak pravděpodobně nebudeš mít neustále k dispozici elektromotor. Ale za každou zatáčkou ti něco dá. Při běžné jízdě jsem s energií nikdy neměl problém. Ať už jsem jel rychle, nebo na pohodu. A i na dálnici funguje.
Jinak když jedeš ekonomicky, auto je ve skutečnosti schopno rekuperovat mnohem více energie, než se vejde do akumulátorů. I když rychlejší/ agresivnější jízdou klesne účinnost, tak je energie dost.