Lexus GS 350 F Sport: Do LA míří i sportovní nehybrid

Lexus GS 350 F Sport: Do LA míří i sportovní nehybrid

 
 

Všichni zástupci omlazené modelové řady GS už měli svou výstavní premiéru, avšak ještě nikdy se nesešli pohromadě.

Až na autosalonu v Los Angeles se sešli všichni tři bratři z modernizované modelové řady GS. Řeč je jak o základním šestiválci Lexus GS 350, tak i o hybridní verzi GS 450h a o sportovněji střižené variantě GS 350 F Sport.

Model GS 350 má pod kapotou vidlicový šestiválec, produkující (podle prvních informací) z objemu 3,5 litru výkon 226 kW při 6400 min-1 a 375 Nm při 4800 min-1. Proti předchozí generaci se nezměnil počet převodů u šestistupňové automatické převodovky. Nové tvary ale současně navzdory prakticky nezměněným vnějším rozměrům ukrývají prostornější interiér a objemnější zavazadlový prostor. Zároveň nová generace přichází s lepší aerodynamikou, která sníží už tak dobrý koeficient aerodynamického odporu (0,27).

Lexus GS 350 (2012): Generační přiostření

Přepracovaná podvozková platforma má mezigeneračně větší tuhost. Nově vyvinuté, a díky hliníkovým ramenům odlehčené, zavěšení má vpředu o 40 a vzadu o 50 mm širší rozchod kol. Interiér se také drží stylu naznačeného řadou CT. Kromě bohaté komfortní výbavy (včetně např. příplatkového audia Mark Levinson) nabídne i vysokou úroveň bezpečnosti: pět párů airbagů (čelní, okenní, boční vpředu, boční vzadu a kolenní pro oba přední pasažéry), aktivního asistenta pro jízdu v pruzích, head-up displej a další.

Sportovnější verze GS 350 F Sport dodá sportovnější vzhled a vylepšený interiér, avšak výkon agregátu (225 kW) zůstává nezměněn. K úpravám exteriéru patří i nová 19palcová litá kola, která se vzhledově od standardních 17palcových kol téměř neliší. Lexus GS 350 s pohonem obou náprav bude mít na všech kolech pneumatiky o rozměrech 235/40 R19, zatímco provedení s pohonem zadních kol bude mít toto obutí jen vpředu a dozadu dostane o něco širší s rozměry 265/35 R19.

Hybrid GS 450h standardně obouvá kola sedmnáctipalcová a pochlubí se odlišnou optikou světlometů či modrým logem na masce chladiče. Ani v interiéru nebudou změny nikterak zásadní; hlavním rozdílem je pochopitelně pohon. Vidlicový šestiválec pracující s Atkinsonovým cyklem je zde totiž spřažen s elektromotorem; výsledkem je 252 kW a zrychlení z klidu na 96 km/h za 5,6 sekundy.

Hybridní verze i 350 F Sport by měly zamířit i k nám, naopak zážehový šestiválec GS 350 se bude na evropském kontinentu prodávat jen v Rusku, na Ukrajině a v Kazachstánu. Prodej v ČR bude zahájen v dubnu 2012. Časem by se měla objevit i slabší verze GS 250, vybavená šestiválcovým agregátem o objemu 2,5 litru známým z modelu IS 250.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Lexus GS F na okruhu: Osm sekund od Stiga Lexus GS F na okruhu: Osm sekund od Stiga

Na jediném polském závodním okruhu jsem projel několik…

Jízdní dojmy: Lexus GS 450h a 300h – Může být ještě vůbec lepší? Jízdní dojmy: Lexus GS 450h a 300h – Může být ještě vůbec lepší?

Lexus GS jako jediný ve svém segmentu nabízí dvě varianty…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…