Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GS 350 F Sport: Do LA míří i sportovní nehybrid

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Všichni zástupci omlazené modelové řady GS už měli svou výstavní premiéru, avšak ještě nikdy se nesešli pohromadě.

Až na autosalonu v Los Angeles se sešli všichni tři bratři z modernizované modelové řady GS. Řeč je jak o základním šestiválci Lexus GS 350, tak i o hybridní verzi GS 450h a o sportovněji střižené variantě GS 350 F Sport.

Model GS 350 má pod kapotou vidlicový šestiválec, produkující (podle prvních informací) z objemu 3,5 litru výkon 226 kW při 6400 min-1 a 375 Nm při 4800 min-1. Proti předchozí generaci se nezměnil počet převodů u šestistupňové automatické převodovky. Nové tvary ale současně navzdory prakticky nezměněným vnějším rozměrům ukrývají prostornější interiér a objemnější zavazadlový prostor. Zároveň nová generace přichází s lepší aerodynamikou, která sníží už tak dobrý koeficient aerodynamického odporu (0,27).

Přepracovaná podvozková platforma má mezigeneračně větší tuhost. Nově vyvinuté, a díky hliníkovým ramenům odlehčené, zavěšení má vpředu o 40 a vzadu o 50 mm širší rozchod kol. Interiér se také drží stylu naznačeného řadou CT. Kromě bohaté komfortní výbavy (včetně např. příplatkového audia Mark Levinson) nabídne i vysokou úroveň bezpečnosti: pět párů airbagů (čelní, okenní, boční vpředu, boční vzadu a kolenní pro oba přední pasažéry), aktivního asistenta pro jízdu v pruzích, head-up displej a další.

Sportovnější verze GS 350 F Sport dodá sportovnější vzhled a vylepšený interiér, avšak výkon agregátu (225 kW) zůstává nezměněn. K úpravám exteriéru patří i nová 19palcová litá kola, která se vzhledově od standardních 17palcových kol téměř neliší. Lexus GS 350 s pohonem obou náprav bude mít na všech kolech pneumatiky o rozměrech 235/40 R19, zatímco provedení s pohonem zadních kol bude mít toto obutí jen vpředu a dozadu dostane o něco širší s rozměry 265/35 R19.

Hybrid GS 450h standardně obouvá kola sedmnáctipalcová a pochlubí se odlišnou optikou světlometů či modrým logem na masce chladiče. Ani v interiéru nebudou změny nikterak zásadní; hlavním rozdílem je pochopitelně pohon. Vidlicový šestiválec pracující s Atkinsonovým cyklem je zde totiž spřažen s elektromotorem; výsledkem je 252 kW a zrychlení z klidu na 96 km/h za 5,6 sekundy.

Hybridní verze i 350 F Sport by měly zamířit i k nám, naopak zážehový šestiválec GS 350 se bude na evropském kontinentu prodávat jen v Rusku, na Ukrajině a v Kazachstánu. Prodej v ČR bude zahájen v dubnu 2012. Časem by se měla objevit i slabší verze GS 250, vybavená šestiválcovým agregátem o objemu 2,5 litru známým z modelu IS 250.

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Avatar - misoo
16. 11. 2011 14:59
cisty predator... :D
[odkaz]