Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus GS F: První statické dojmy

Jan Mička
Diskuze (52)
U Lexusu jsme se byli podívat na nový supersedan GS F. Má pětilitrový motor V8 a výkon přes 400 koní.

BMW M5, Mercedes-Benz E63 AMG, Audi RS6 Avant – to jsou supervozy, kterým může konkurovat nový Lexus GS F. Nejde ani tak o papírový výkon, ale především o nízkou hmotnost, objem motoru a na první pohled neuvěřitelně drsný styl.

Lexus GS F jsme si byli prohlédnout na ženevském stánku japonské automobilky a měli šanci do něj usednout. Přístrojová deska a středový tunel jsou v podstatě shodné se standardním GS s atmosférickým motorem 3.5 V6 (hybrid má rozdílnou kulisu převodovky), karbonové obložení, lesklé černé doplňky v oblasti madel dveří a všudypřítomná Alcantara s modrým prošíváním však na první pohled dávají znát, s kým máte tu čest.

Na pozici za volantem si nemůžeme stěžovat ani u standardního „gé-esa“, sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou (podobná najdete i v kupé RC F) však řidiče přimknou ke zbytku vozu a nepustí jej ani v ostrých zatáčkách. Oproti standardnímu GS najdete změny také na přístrojovém štítu. Digitální otáčkoměr je uprostřed, vpravo je analogový rychloměr a vlevo obrovský palubní počítač s ukazatelem podélného a příčného přetížení.

Interiér má zkrátka styl, byť na vystaveném exempláři bylo vidět, že se k němu návštěvníci ženevského autosalonu nechovají v rukavičkách – výklopný kryt přihrádky s držáky na nápoji měl totiž své nejlepší dny za sebou. To byla ale také jediná vada na kráse, protože jinak je dílenské zpracování a úroveň materiálů na špici segmentu luxusních supersedanů.

Design karoserie jde ve šlépějích dříve představeného kupé RC F (bylo na stánku hned vedle), a to včetně temně modrého laku karoserie. Výrobce nešetřil karbonem ani zde (je z něj vyrobena třeba odtrhová hrana zavazadelníku nebo část předního nárazníku), vůz dostal rozšířené prahy a obrovské svislé otvory v předních blatnících. Sedan stojí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami Michelin Pilot Sport 255/35 ZR 19 a vpředu 275/35 ZR19 vzadu.

Pod kapotou Lexusu GS F najdeme masivní, atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s výkonem 350 kW a točivým momentem 575 N.m v rozmezí 4800 – 5700 otáček. To je sice o několik desítek kilowattů méně, než nabízejí agregáty zmíněných konkurenčních vozů, Japonec však exceluje pohotovostní hmotností 1830 kilogramů (pro srovnání: BMW M5 má 1945 kg). Převodovka je osmistupňová automatická jako u RC F.

Mrzí nás fakt, že v tiskové zprávě Lexusu nenajdete hodnoty zrychlení a maximální rychlosti. Ta se totiž klidně může přehoupnout přes 250 km/h. Alespoň bychom věděli, s jakou bestií se bude muset poprat diferenciál TVD s vektorováním točivého momentu, který lze nastavit ve třech stupních (Slalom, Track, Standard) tlačítkem u voliče jízdních režimů (Normal, Eco, Sport S a Sport S+). Pokud však chce mít chce mít Lexus šance v boji proti zmíněným konkurentům, měl by akcelerovat z klidu na 100 km/h za zhruba 4,3 sekundy.

Jan Mička
Diskuze (52)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 21:58
Re: Konkurovat M5?
Co to je poslouchat? Jako že se nesmí říct špatnýho slova vo koncernu? A do kolikátý sklenky >:D
Avatar - AUDIRS6
6. 3. 2015 21:20
Re: Konkurovat M5?
myslel som moj koment tebe o 21:22 >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
ale ak budes posluchat, tak sa vyjadri kde by ti to vyhovovalo viac ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 20:40
Re: Konkurovat M5?
No já to čet. To mám hlasovat kde to vypijem nebo co? :-)
Avatar - AUDIRS6
5. 3. 2015 21:43
Re: Konkurovat M5?
no dobre, a kde ju potom vypijeme ? U vas, ci u nas ? >:D
5. 3. 2015 21:31
Re: Konkurovat M5?
OK stavku beru, já říkám V8 atmo, ty říkáš V8 se slimáky.