Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lexus IS 300h: Hybrid se čtyřválcem o 200 koních

Nová generace IS už nemá být nabízena se vznětovým motorem, jeho místo má zaujmout hybridní verze.
Zpět na článek
11. 12. 2012 21:42
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 12. 2012 10:39
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 08:28
Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Pokud mají jen trochu rozumu, doplní nabídku příští rok o dieselový 4-válec od BMW. Pokud měl být snad benzín-hybrid náhradou dieselu, co se týče spotřeby, tak tabulkově možná, v praxi bude spotřeba o 3 litry vyšší než u dieselu.
Rozbalit vlákno
38
11. 12. 2012 08:38
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Jestlize Lexus (Toyota) uvadi 4.2l kombinovane spotreby u hybridu, potom si muzeme byt jisti realnou spotrebou pod 6l, coz je zhruba na urovni dnesniho dieselu. Navic mas cistejsi provedeni vozu, CVT prevodovku a spolehlivejsi techniku. Je dost mozne, ze pozdeji dieselova verze prijde, myslim vsak, ze zde jiz Lexus nabizi lepsi variantu a pro diesel neni mnoho duvodu.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 09:53
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Rozumný názor. Podotknu jen, že hybridy se ze všech přeměřených vozidel nejvíce liší tabulky / skutečnost ........
Na těch 6 litrů při výkonu 200 k klidně zapomeň. IS není prvoplánově auto do města a na dálnici se bateky brzy vyšťaví ........ 8 v reálu a nebude to ostuda.
Budou mne tu kamenovat, ale srovnatelní BMW 3 jezdí za 5 a to je fakt který byl mnohokrát potvrzen.
Avatar - JirkaVejrazka
11. 12. 2012 10:05
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Nech se prosím svézt nějakým hybridem, abys přestal psát ten nesmysl "na dálnici se baterky brzy vyšťaví". Klidně tě svezu já, jestli chvíli zvládneš nenáviděný Prius.
11. 12. 2012 11:06
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
neviem ako jazdis ty, ale s mojim GS450h dosiahnem udavanu kombinovanu spotrebu 7.9l/100km s prstom v nose a to na eco-rally jazdu ani nepomyslim.
Lexus uz hybridy robi nejaky ten piatok a preto by som im veril a bez ohladu na spotrebu bude aj moje dalsie auto hybrid - kvoli jazdnym vlastnostiam.
BTW, nemal ten atkinsonov stvorvalec mat 2.5l ako terajsia V6? Aspon na Parizskom autosalone prezentovali tento motor ako dva a pol liter.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 13:24
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
A teď prosím ještě tu o Karkulce .......... předem díky. >:D
11. 12. 2012 16:57
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
som rad, ze som ta pobavil, nic to ale nemeni na tom, ze pravdu mam ja ;)
tak, ako sa vodic musi prisposobit pre presadniti z diesla do benzinu (a naopak), tak isto sa musi prisposobit aj hybridu... potom je to pohoda.
11. 12. 2012 12:40
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
To ale není zas až tak úplně pravda. Dělám si svůj výzkum ohledně rozdílů udávané a reálné spotřeby a pro auta vyráběná v posledních třech letech jsou průměrné rozdíly následující:

benzin 18-19%
turbobenzin 27-29%
turbobenzin s přímým vstřikem 28%
turbodiesel s přímým vstřikem 27%
hybrid 30%

Osobně tam proti turbomotorům (jakýmkoli) nevidím žádný významný rozdíl. Proti atmosférickým benzinům ano, ale je vidět, že jak elektromotor, tak to turbo jsou ty prvky, které dělají rozdíl proti papíru větším. Nicméně údaje u turbomotorů a hybridů jednoduše kecají zhruba stejně. Podle tohoto by ten Lexus mohl jezdit v praxi za cca 5,5-6 litrů.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 13:26
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Měřili to ve Světě motorů a bylo to 50% navíc u hybridů ...... taky si udělali takový malý výzkum :-)
11. 12. 2012 13:49
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Tak já myslím, že údaje ze Spritmonitoru od stovek lidí s mnoha různými hybridy je vypovídající o něco více než kdo ví kolik měření s kolika auty v SM (předpokládám, že tam šlo o jedno auto, nečetl jsem ten test). Na druhou stranu je pravdu, že ten, kdo si kupuje hybrid, bude mít tendenci jezdit o něco úsporněji, takže tam částečně ten nižší rozdíl může být i z tohoto důvodu.
12. 12. 2012 01:33
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Promiň, ale 8 litrů stačí většímu, těžšímu a silnějšímu GS450h. A baterie si na dálnici nevybije.
Avatar - CommonUser
11. 12. 2012 09:04
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
To su zasa "smradlave" reci. Urcite bude 250 konova nafta lietat za 3-4 litre ... >:D >:D >:D
TTT zistila, ze moderna nafta a spolahlivost nejdu dokopy. Tak naco si bude hyzdit hlavny atribut - spolahlivost u svojej premiovej znacky.
A ktory ze 4 valec od BMW ma tych 250 PS ? Okrem toho BMW bude dodavat naftu len do 2 litrov.
11. 12. 2012 09:18
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Súhlasím s "CommonUser" vo vete: moderná nafta a spolahlivosť nejdú dokopy. Ďalej kultivovanosť hybridu a dieselového motora sa nedá porovnať o tom niet pochýb. Eleganciu s akou sa hybridný Lexus rozbieha v chladnom počasí mu môže "dieselová konkurencia" iba závidieť.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 09:55
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Trochu se pleteš - u Toyoty/lexusu zjistili, že pořádném diesely neumí udělat. Proto uzavřeli dohodu s BMW.
250 koní není třeba - pokud vím, BMW nabízí kolem 200 koní, což je nachlup stejně jako nové IS s hybridem - aktorát ten elektromotor nebude mít a nikomu to v EU nechybí.
11. 12. 2012 10:36
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Ak by si v Toyote dali cieľ vyrobiť najlepší a najspoľahlivejší dieselový motor na svete, som presvedčený že by to dokázali. Toyota nevidí v dieselových motoroch budúcnosť preto nemrhá prostriedkami na vývoj niečoho čomu neverí. Dohodu s BMW ohľadom dieselových motorov považujem za najlepšiu voľbu z najhoršieho. (BMW diesel motor medzi dieselovými autami ).
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 13:28
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Na vývoj a výrobu nejlepšího motoru měli 14-16 let... Výsledek - motory BMW.
Avatar - CommonUser
11. 12. 2012 11:54
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Benzin + elektro bude cca 250 PS. Tak preco by som mal porovnavat so slabsim motorom ?
Nevedia naftu ? Ked prisiel DCAT, tak neviem ci nejaky 4 valec mal v tej dobe 177 PS a tak pokrocily DPF filter (redukcia NOx). Ani BMW ani Daimler - len zacinali s bluetecom.
Vsetko je otazka penazi. Asi preto bude brat BMW hybridy od TTT ... skusali odladit vykonovy hybrid v X6 a nevyslo im to (spotreba vyssia ako bez elektromotoru).
Ano BMW ma vykonne a kultivovane nafty s dobrou spotrebou paliva. Ale spolahlivost ? Prave 2.0d 130kw ma dost problemov. Uvidime kam sa to posunie s Euro6.
11. 12. 2012 10:02
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
"...moderna nafta a spolahlivost nejdu dokopy..."

Neslo by to este dodatocne zaradit do "Zlateho Ventilku"? Takyto klenot by mal byt uchovany pre buduce generacie...
11. 12. 2012 10:37
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Neporozumel som. Rozpíš to prosím.
Avatar - CommonUser
11. 12. 2012 11:27
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Ty mas kolko nabehane na modernej piezovstrekovej nafte s DPF ? Aku realnu zivotnost ma DPF v meste ? A vstreky ? Co do toho tankujes ? Preco vznikla komodita "Premiova nafta" ? Preco vznikli specializovane DIESEL servisy ?
Nastartujes aj pri -35 (SK 2009) ? Cistis pravidelne EGR ?
Zlaty ventilek si zaves na nos a behaj na tvojom ojazdenom superfare.
11. 12. 2012 12:04
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
1. dakych 200-300 tisic km
2. malu, lenze DPF (a diesel obecne) nie je do mesta
3. co so vstrekmi?
4. raz sa mi podarilo omylom zo 2 litre benzinu, ale inak zasadne naftu
5. pre blbych vodicov ochotnych platit viac
6. vid bod 5.
7. ano
8. osobne nie (mozno servis)

Ano, moje "superfaro" je ojazdene v zmysle ze nema na pocitadle 0km. Kupoval som ho nove pred 2 rokmi. Ak mas este daku otazku, kludne sa pytaj. Mimochodom, 20 rokov pracujem v oblasti vyvoja a testovania spalovacich motorov, a presli mi rukami diesely od velkych lodnych dvojtaktov az po pretekarske specialy...
Avatar - CommonUser
12. 12. 2012 13:33
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
1. Hovorime o jednom aute ci o 10 ? Myslim jedno auto, ktore si sam servisoval.
2. Nie je do mesta ? Kde to mas u "vyrobku" napisane ? Takze do mesta kupit dalsie auto ? No to sa ten diesel fakt oplati !
3. Aku zivotnost maju vstreky ?
4. A co VIFy ?
5. Poznas podiel biozlozky v normalnej nafte ? Aka je sirnatost beznej nafty definovana EU smernicou ?
6. Ano, preto servisy posielaju vstreky a turba na repas prave k tymto sepcialistom ?!?!
7. V garazi urcite.
8. Ty ani nevies co ti robia s autom (co uctuju) ?!?! >:-[]

Na nafte som mal nudzak castejsie ako cirkevnych sviatkov. Na benzine 0.
CDI piezo-problemy, TDI PD + DPF, podfuknute hlavy, nafta v oleji ... si slepy ci ... ?
20 rokov ako marketingovy "odbornik" ? Kludne nam tu napis pre koho robis, ocekujem.
11. 12. 2012 09:24
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Lexus si kupujú uspešní ľudia, ktorí chcú špičkovú techniku a nekompromisnú spoľahlivosť. Povedz mi prosím, prečo by si kupovali model s dieselovým motorom od BMW? Hlavne ak je v ponuke hybridná verzia.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 09:58
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Dieselový motor od BMW JE ŠPIČKA nebo to snad chceš zpochybňovat?
Jinak máš vcelku pravdu - ale pro masový prodej IS hybrid není žádným argumentem - a pokud se předem smířili s tím, že budou prodávat v poměru 1 / 20 versus MB C a BMW 3, pokud se smíří s tím, že je potupí kdejaké Volvo a Infiniti (které nabízí jak hybrid, tak diesel od Mercedesu) - tak fajn.
Avatar - Carlos Santana
11. 12. 2012 10:05
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Předchozí generace měli dieslový motory, pochybuju že by do nové generace nějaký diesel nedali. Ale ten hybrid s benzínem zní zajímavě, i kdyby byla spotřeba 6litrů místo 4.2 je to pořád hodně zajímavá nabídka a spotřeba na 200 koníkový motor je suprová :yes:
Avatar - Carlos Santana
11. 12. 2012 10:29
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Eh, první věta...moje chyba :no: , nečetl jsem prohlášení Lexusu o nasazení dieslu do nové generace...
11. 12. 2012 11:04
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
BMW je medzi dieslami špička - nepochybujem. Môj osobný problem je v tom, že dieselové motory v bežných autách nerešpektujem. Rešpektujem ich v Off roadoch, LKW, autobusoch, traktoroch atď. tam patria.

Lexus sa pravdepodobne nikdy nebude predávať ako BMW alebo Mercedes.
Lexus nebude nikdy rozšírená taxikárska značka v Nemecku.
Lexus zrejme nebude vyrábať nákladné autá.
Lexus image nedobehne bohatú historiu BMW a MB z ktorej obe značky v podstate žijú.

Mám LEXUS neznie ako mám BMW , Mercedes. Či znie lepšie alebo horšie je na vás.

Lexus je spoľahlivá alternatíva k BMW a Mercedesom. Netvrdím, že dokonalá.
Avatar - Carlos Santana
11. 12. 2012 13:05
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
S tím kam patří diesel s tebou souhlasim...ale...

1)To mozna asi ne, v Evropě si nezískal takovou oblibu jako BMW nebo Mercedes mezi managery...ale pár jedinců koho mrzí všednost BMW a MB se taky najde
2)Nechápu jak si to myslel, to je na taxikářích
3)Proč by to měla automobilka zaměřená výhradně na luxusní vozy dělat?
4)S bohatou historií souhlasim

Ego značky BMW si začíná hrát samo proti sobě, když řekneš mám BMW a v garáži ti stojí rozkvetlá E36...schovávat se jenom značku auta taky nezní moc cool ;-)
11. 12. 2012 18:22
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Ahoj Carlos,

2) Bezný taxík na nemeckom letisku je MB E-class.
3)Merecedes Benz je považovaný za premiovú luxusnú značku, no výraba dodávky, minibus, LKW
11. 12. 2012 09:27
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Srovnání průměrné spotřeby dle Spritmonitor:

Toyota Auris Hybrid - 5,19 l
Toyota Auris 1.4 D-4D - 5,46 l
Toyota Auris 2.0 D-4D - 6,63 l

Lexus GS450h - výkon 345k - 8,9 l
BMW 535d - výkon 313k - 8,29 l
Audi A6 3.0 TDI 313k - 8,71 l

Je tam ale hodně proměnných, takže je to jen zběžné srovnání.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 09:59
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Dobré srovnání - teď ještě srovnat ceny a můžeme být o hodně chytřejší ...........
11. 12. 2012 11:55
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Nevím, jak je na tom s cenami prémie, takže osvětlím jen Auris:

Pořizovací cena HSD je cca o 60 000 dražší, než menší diesel, a cca o 10 000 dražší, než silnější (přesně jsem teď na cenu nekoukal, bude se to možná trochu lišit, navíc je to výběhový model, takže jsou možná nějaké akční nabídky na různé verze) diesel.

Jenže! :
HSD nabízí rellativně (když je člověk smolař, rozbije se mu snad i pravítko o tužku) vyšší spolehlivost a hlavně v náběhu po měste o dost menší spotřebu, než diesel.

Hybrid vychází tedy daleko lépe, než nafta.
Navíc automaticky dostáváš slušný automat, slušný rozjezd díky elektromotoru (není to na závodění samozřejmě) a o komfortu v hlučnosti ani nemluvě.

Prostě mi nafta vychází jako dobrá do náklaďáků a tam, kde vím, že budu jezdit stovky km dlouhý trasy (ve svým okolí neznám nikoho).

Fakt někdy Prius vyzkoušej, na běžný ježdění je to parádní auto.
Moje dlouhodobá spotřeba je cca 4,6 na 100.
Avatar - CommonUser
11. 12. 2012 11:59
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
A hlavne by som do toho zahrnul aj cenu servisu (a mozno aj odtahovky) + poistka + dane v niektorych krajinach, nie len prvotnu cenu.
11. 12. 2012 13:19
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Auris Hybrid Active - 489.900,- Kč
Auris 1.4D-4D Active - 434.900,- Kč
Auris 2.0 D-4D Active - 449.900,- Kč (pouze manuál, s automatem se nedodává)

Lexus GS450h - 1.399.000,- Kč
BMW 535d - 1.460.000,- Kč
Audi A6 3.0TDI BiT quattro Multitronic - 1.463.200,- Kč
Výbavu jsem nesrovnával.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 13:33
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Safra, že se tedy nepodávají jenom Lexusy s hybridem??? Teď už tomu fakt nerozumím.....
11. 12. 2012 17:18
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
A proč by se měli prodávat jen Lexusy s hybridem ? Každý chce od auta něco jiného a proto si něco jiného kupuje. Kdyby každý uvažoval rozumně, tak si prémiovky nekoupí nikdo ;-)
Totéž platí i o nákupu samotných "paliv", kdyby lidi uvažovali rozumně, tak jsou prodeje dieselů poloviční, protože většině lidí se nevyplatí a přesto se prodávají.
11. 12. 2012 09:36
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Pokud se nemylim, tak Toyota se zavazala, ze BMW motory nebude davat do Luxusu. Hybridu v Lexusu fandim. Pripada mi to jako rozumna cesta.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 10:00
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
Omyl - toto bylo řečeno o 6-válcích. O 4-válcích nepadlo ani slovo.
11. 12. 2012 23:09
Re: Bez dieselu = bez šance na dobré prodeje
[odkaz]

"The agreement clearly stated that BMW will not supply any diesel engine for Lexus", said Plas.
Avatar - Ham.
11. 12. 2012 11:24
Pro Evropu zcela ujeté
Od začátku roku u nás prodal Lexus 63 aut. To je samo o sobě na zavření krámu. Nejprodávanější model je IS, který má nadpoloviční podíl dieselů na prodeji, nebude pokračovat dieselech. To je jistá sebevražda. To mohou v Evropě rovnou zavřít krám.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - CommonUser
11. 12. 2012 11:29
Re: Pro Evropu zcela ujeté
V podstate mas pravdu, problem ale je v cene, ked nafta je lacnejsia v ISku o peknych par tisicok !
Avatar - Ham.
11. 12. 2012 11:33
Re: Pro Evropu zcela ujeté
To je problém všech hybridů, poměr cena/soubor vlastností pro uživatele je u hybridů tragický.
Avatar - CommonUser
11. 12. 2012 11:57
Re: Pro Evropu zcela ujeté
Pozor ! Ja som to porovnal s IS250 - to je cisty benzin !
11. 12. 2012 13:25
Re: Pro Evropu zcela ujeté
Lexus za 1-10/2012 prodal v ČR 156 aut a ne 63, alespoň dle SDA CIA. Pro srovnání Jaguar prodal 71 aut nebo Infinity 62, takže na tom tak zle není.
Navíc pro Lexus je stěžejní trh v USA, tam prodá mnohem víc než v Evropě.
Avatar - WinDiesel
11. 12. 2012 13:37
Re: Pro Evropu zcela ujeté
To o tom stěžejním trhu v USA už jsme tady slyšeli mockrát. Právě na tom stěžejním trhu v USA předloni BMW a Mercedes přespurtovaly dlouhé roky vedoucí Lexus - a světe div se, kolem 30% se prodává v dieselu.....
Toto fakt není dobrý argument.
V Číně si to zase rozházeli s Číňany. Kdy už si Lexus přestane namlouvat, že Evropě není třeba se přizpůsobovat a že je třeba Evropě vnucovat řešení které se hodí do krámu Toyotě?????
11. 12. 2012 17:35
Re: Pro Evropu zcela ujeté
A co má společného to, že se po 10 letech před Lexus dostalo BMW a Mercedes s tím, že USA jsou pro Lexus stěžejním trhem ?
Podívej se na čísla, v roce 2011 prodal Lexus v USA 198tis. aut, v Evropě 27tis., tedy USA jsou pro něj důležitější trh než Evropa.
Lexus vzniknul jako značka pro ameriku podobně jako Infinity nebo Acura.
V USA je podíl dieselů mezi prodanými auty někde na úrovni 3%, hybridy na tom jsou tuším podobně. V obou případech jde o okrajovou záležitost.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 12. 2012 21:42
Klasika
Spomenie sa hybrid a armada ludi, co v zivote s hybridom nejazdili, resp. su ako vodici uplne neschopni prisposobit soferovanie charakteru motora, tu keca nezmysly o spotrebe atd.

Ked nevies s Lexusom CT200h ci Priusom jazdit pod 5 litrov bez technik hypermilingu, tak nevies soferovat. Resp. jazdis ako prasa. Bodka.
Rozbalit vlákno
1