Tak další termín do typu designu, tentokrát orgasmický, ee pardon organický... To už je pomalu na vydání slovníku, abysme věděli, co který design vlastně je.
Pane Vaverko, IS nebyl posledním typem který nezapadal do řady nejnovější Lexusů. Zapomněl jste na GX, který byl pro letošní modelový rok jen drobně vylepšen, dokonce dodnes neobdržel ani "Spindle Grille", čímž zůstal v celé modelové řadě Lexusu zcela ojedinělým (pomíjím dosluhující IS a IS F).
Palubní deska a středový tunel IS nemají nic společného s CT, odkazují na LFA. Nejedná se jen o nějaký můj dojem, hovoří o tom také samotní tvůrci nového IS. I kdyby o tom však neřekli ani slovo, inspirace ikonickým LFA je zřejmá na první pohled, v případě verze F Sport jde o citaci takřka doslovnou a otevřeně přiznanou.
prist do eu s namakanym autom ale bez diesla :-( , to je ako keby prisiel passat do USA len s TDI-ckami ... ja neviem ci to v lexuse robia eu zakaznikom naschval ale to auto bez slusneho diesla nema v eu ziadnu sancu.... dopadne este horsie ako kizashi ktore ponuka aspon 4kolku a je lacnejsie... nerozumiem... chcem pochopit ale nejde to... to auto preda v eu par kusov... pricom keby tam dali nejaky diesel povedzme 2,2 130KW od toyoty tak by to auto mohlo ist na dracku...... skoda reci... su veci ktore nema zmysel asi riesit.... ;-\
infiniti vdaka dieslom od medaka preda urcite podstatne viac aut ako tento lexus... snad potom sa japoncom v lexuse otvoria oci... ked ich infiniti zotrie
no vidíš, a ja ako aktuálny majiteľ lexusu som absolútne rád, že nemajú žiadny diesel, aspoň v tom nejazdí každý.
navyše tam už diesel mali a nič nešlo na dračku, takže japončíci zjavne vedia lepšie ako mudrlant tvojho typu aká je ich obchodná stratégia;-)
Tak ono je to i tom jaky diesel nabizeji. Lexus nabizel jediny diesel a sice nepovedeny 2.2 D-CAT 130kW, ktery i do Avensisu byl dost nestastna volba, v radoby sportovnim Lexusu IS uz byl uplne mimo misu. Ona vubec minulou generaci Lexusu IS zabijela nabidka motoru, protoze ani ten 2.5V6 benzin nebyl v kombinaci s rozvaznym automatem velky zazrak a jako premiovy sportovni sedan bylo ISko zoufale podmotorizovane. Ono koupit si vzhledove sportovni premiovku za nemale penize a pak pozorovat jak cloveku da na dalnici straslive piti tuctova Octavia nejakeho cestaka nepotesi. >:D Minulemu ISku zoufale chybel ten trilitr co se daval do GSka, to by byla takova celkem dustojna motorace.
Nicmene duvodem absence Lexusu v Evrope nejsou jenom ty motory, faktem je ze Lexusy svoji kvalitou na narocnem evropskem premiovem trhu proste neobstoji, protoze zaostava za nemeckou konkurenci. Jsou relativne uspesni v Americe, protoze tam jsou jednak mene narocni zakaznici, jednak nabizeji vozy levneji nez Nemci a navic se mohou oprit o silnou asijskou komunitu, ktera casto preferuje asijske vozy. V Evrope nemaji ani jednu z techto vyhod a tudiz jsou bez sance.
3,5 V6 se do IS montoval a montuje, jen se nenabízí v EU. V tomhle mě dostalo Infiniti. Do M montují 5,6 litrovou V8 jako sportovní vrchol a v EU místo ní nabízí "sportovní" naftový šestiválec, se skoro polovičním výkonem. >:D
Jde to i bez dieselu. Kdo chce diesel, není to zákazník pro Lexus. Je snad zřejmé, že kdyby Lexus měl tu vůli, diesely by určitě do svých aut montoval. Hlavními trhy jsou ale USA, Blízký východ a nově také Rusko a Čína. Tam po dieselech zřejmě nikdo nepláče. Ani v Evropě si však Lexus nevede špatně, viz čísla z loňského roku:[odkaz]
45.000 prodanych aut rocne v cele EU + vychodni Evrope + slusneho kusu Asie neznamena, ze si Lexus nevede spatne, to znamena ze na techto trzich Lexus efektivne neexistuje. To je jenom tak pro zajimavost cca tretina prodeju Saabu tesne predtim nez zkrachoval. Jestli maji za 2012 o dve procenta vice nebo mene je irelevantni, potrebovali byt prodavat desetkrat tolik, aby si jich na trhu vubec nekdo vsimnul. >:D
Duvod proc Lexus nenabizi diesel je zrejmy a sice ten, ze zadny nemaji. Toyota delala velke diesely pouze do Land Cruiseru a to nebudou asi idealni motory pro sportovni sedany.
Smysl sdělení byl jinde. Lexus v rámci působnosti TME prodává rok od roku více aut. Třeba na rozdíl od zmíněného Saabu, který již neexistuje. Argument, že Lexus nemontuje do svých diesely, protože žádný nemá, je trošku demagogický. Kdyby Lexus s diesely počítal, už by je měl. Mateřská Toyota je jedna z nejinovativnějších automobilových společností na světě (přesně druhá v tuto chvíli), do vývoje vkládá obrovské prostředky. Pokud si tato firma něco usmyslí, dokáže to. Viz okolnosti vzniku LS 400 a celého Lexusu, případně LFA, viz světová prvenství, které zpravidla jeho nové modely přinášejí. Předpokládat, že by Toyota nebo Lexus nebyly schopny vyvinout konkurenceschopný diesel je naivní. Lexus diesely nemá, protože s nimi v tuto chvíli nepočítá. Z hlediska značky je vlastně ani nepotřebuje, protože stěžejním trhem Evropa není a ještě dlouho nebude. Zhruba za dva roky začne Toyota nabízet auta s palivovými články. Kdo si potom vzpomene na nějaký diesel?
Vsechno souvisi se vsim. Lexus chape, ze nema na to uspet na narocnem evropskem trhu a na mene narocnych trzich USA a Asie diesel nepotrebuje, tak ho nevyviji. Ano, Toyota by asi dokazala vyrobit slusny silnejsi diesel, ale ani s nim by jejich vozy v Evrope uspet nedokazaly a tudiz by se nakladny vyvoj nikdy nezplatil.
Toyota bude mit za dva roky technologicky demonstrator s palivovymi clanky, ktery bude nabizet pro nekolik nadsencu. Realne ta technologie nema nadeji na masivni nasazeni behem pristich dvaceti let. Diesely tu s nami budou jeste velmi dlouho.
Ja s porozumenim nemam vobec problem. Lexus si zaklada na hybride, ktory rad propaguje. Preto by bolo nelogicke, aby svoju snahu zabil tym, ze bude ponukat diesel. A dajme si ruku na srdce - aj keby Lexus diesel mal, uprednostnil by si ho pred nemeckymi konkurentami?
Som majitelom IS 250 a nad dieselom som nikdy neuvazoval, preto mi absencia vobec nechyba. Prave naopak, stvalo ma, ze ISko v hybride nemali. Mam dalsi dovod kupit novu generaciu :-)
rad pisem tuto vetu a sice, ze "jenom blazen by chtel do Lexusu dizl".
Ten hybrid bude dobre vozenie, len by to chcelo lepsie zrychlenie, 8+ naznacuje skor priemernu rozvaznu dynamiku, nie asi uplne adekvatnu dizajnu.