Myslím, že 458 Italia si ho dá k snídani. Tu cenu prostě neokecají. Za podobné peníze se prodávala Carrera GT, auto s karbonovým monokokem a motorem uprostřed...s výkonem přes 600koní. Auto to nebude špatný. Ale i motor v M5 má navrch.
medveď, Me2d, Tebe lícuje ofina s kožuchom? >:-[] chápem, že po lesoch Ferrari nejazdí, ale dávaj bacha, aby Taliani nezačali používať v kokpitoch kožušinky z "medveďov" z českých luhů a hájů ;-)
Cítajúc technické a dynamické údaje, som unesený. Japan strikes back. Ferarri Europa, McLaren MP4 12C ci Lambo Murcielago dostali plnohodnotného súpera.
Lenze...
Cenovka je 375t. eur? Sú si Jponci istí, ze to chcú i predat? Pretoze uz spomenutá európska konkurencia je rovnako dynamická, po estetickej stránke este prítazlivejsia a LACNEJSIA. Napr. taký McLaren má o 30 kW viac a mal by stát do 200t. eur. A to je skoro o polovicu menej.
Japonské sportiaky ako Nissan Z370 ci GT-R majú moje sympatie, lebo prinásajú dynamiku európskych supersportov za podstatne nizsiu cenu. Toto ale Lexus-san prestrelil. 8-s
Toyota na tom nic nevidela ba naopak v propoctu kolik prachu a let v tom leti, tak jiz neni vedi, ze prodelaji dost penez na kazdem prodanem kuse! Toto je imagovka neco jako vyhozene penize ve formuli jedna!
Pise se to ve vetsine zahranicniho tisku, ze ztrati na kazdem voze prachy!
Nejdrazsi bylo, ze puvodne jak se vuz vyvijel tak spousta veci na tom byla vyrobena z hliniku a po X letech se rozhodlo, ze nektere casti se prepracuji z carbonovych vlaken! Problem je, ze cely projek trval prilis dlouho i na supercar!
Jinak pekne auto! Na lexus.com je configurator a zaloha je 25 000 liber! Tak si pospichej!
Tady nejde to ze to neco stoji ale ze spousta veci uprostred vyvoje musela byt opet prepracovana jelikoz se vyvoj materialu posunul nekam jinam!
To je jako by jsi v polovine stavby zjistil, ze nosniky na stavbe by mohli preci byt z lepsiho materialu a tim padem bys vse predelaval zpet! Od vykresu po vypocty...atd!
Ja osobne jsem cekal, ze predek auta bude jako u konceptu ;-(((!
Ani McLarenov sa nevyrobí 10000 ks, je to rovnako malosériovka, a predsa sú schopní podobné auto vyrobit za skoro polovicnú cenu. A McLarenu nejde iba o image, nech to stojí, co to stojí; im ide o zisk a prezitie.
Jsem tak trochu zmaten, trochu nerozhodný a neschopen zaujmout jednoznačný názor. A to vše z jediného důvodu a tím je již několikrát zmíněná cena.
Z designu jsem, když ne nadšen, tak určitě potěšen. Takto dle mne má vypadat supersport z "nejvýchodnějšího" východu. Žádná snaha o napodobení "klasického" supersportovního designu, jako třeba McLaren MP4-12, který bude zajisté výborný, ale vypadá prostě jako "standartní supersport". A snažit se "lézt do zelí" Ferrari a nebo nedej bože Lamborghini by mohlo dopadnout jako nepovedený vtip. Takto jsem prostě okouzlen.
Jestli z designu nejsem přímo nadšen, tak z motoru jsem přímo unešen a to hlavně v kontextu hybridní turbo doby a jsem rád, že Toyota (Lexus) ukrotila své zelené smýšlení a vykašlali se na nějaké snahy cpát někam baterky. Zde musím jen dodat: "Haló, hoši z Hondy, vstávat, otevřít oči a přestat jist jen hlávkový salát, nedělá vám to dobře. Chtělo by to krvavej steak, aby ste se pěkně nas*ali"!!
No a nakonec ta "matoucí" cena. Pořád se mi do mysli "vtírá" jiná japonská bestie v podobě GT-R od Nissanu. Nissan očividně pochopil, že na plnou konkurenci zavedeným supersportovním značkám, nebo modelům nemá (určitě pro Evropu) dostatečnou image, vyjímečnost, prostě tu auru jakési přidané hodnoty a i když postavil auto, které dokáže jízdně spoustu ze supersportovní konkurence porazit, nemůže si účtovat "stejnou" cenu. U LFA mám ten pocit, že cena je prostě vysoká. Jasně, Toyota použila svou "luxusní divizi", kde se dá mluvit o jakési vyšší image, ale.... vždyť si Lexus celou svou historii buduje image výrobce "nejlepších limuzí". A nejednou "obrat" k supersportům ? Více by mi sedělo navázat na legendární Supru pod značkou Toyoty. Nissan taky prodává GT-R pod značkou Nissan a ne pod Infinity. A dle mne je to tak dobře. Je to přeci pokračovatel legendárních skylinů.
Každopádně o prodej všech 5ti set kusů se Toyota určitě bát nemusí a auto to bude (je) zajisté famózní, ale věřím, že na tvářích majitelů těch "klasik" tento počin vyvolá "jen" úsměv s velkou dávkou uznání.
ked si toyota moze dovolit takyto vystrlok, tak mam dost :-) Ale je to jediny sposob, ako presne prebrat HONDU, vyhrabat este rychlo NSX V10 a laskavo ho dokoncit :-)
Toyota predsa akehosi nastupcu Supry uz predstavilo, zase dalsi bod k tomu, aby honda ako druha najvacsia automobilka v krajine prestala robit kraviny a pridala tiez nejaky sportak (ked zaerazali S2000).
bola taká štúdia myslím... Ale ostalo po nej ticho.
čo mňa furt se*re sú tie ceny USA vs EU:
kurz EUR/USD je dnes 1,50, suma rovnaká, takže klient v EU platí polovicu navyše 8-s
No nie sme sprostí že si toto necháme? A čo robí múdra EU komisia? Prečo nechá tak evidentne prehnané ceny? Lebo však aj nemecké lux trio by to muselo v EU zlacniť a prišli by o marže, a to si radšej v EK podplatia potrebných ľudí...no fuj.
Hodila by sa nejaká megafirma, ktorá by začala do EU voziť plné nákladné lode US modelov Audi/BMW/MB a predávať pekne u nás, že ako by to pohlo s cenami. alebo niečo také...
No ano...svinstvo, len ten posledny napad ma hacik, boli by to US specifikacie, rozdielne od EU vo viacerych veciach, ktore navonok nevydno...ja osobne US ani nahodou...racej EU!!!!
Smerovky su detail, ide o techniku. Dobre vies (dufam), ze v USA maju 87 oktanovy bendzin, pricom mi 95 resp. 98, tym padom je motor trochu inak nastaveny, rozdiel najdeme aj v nastaveni podvozkov (rozdielne cesty resp. styl jazdy) ci prevodovky (u niektorych). O inych svetlach, emisnych normach a podobne nevravim... je toho dost, dokonca jedno auto u US specifikacii a to iste v EU nemusi mat rovnako dlho zaruku... proste su tak trochu prekopane...
neverím že baworák predávaný v usa má inak nastavený podvozok ako v európe :-! inak v amerike tiež poznajú benzín premium či ako sa to volá ktorý má viac oktánov
No vidis, ty si myslel na baworakov, (cize eu auta) ja sa narokom vyhol US autam, a myslel hlavne na Japoncov...(cize ani US, ani EU)...tam sa pozri na CX-7, Murano, RX... a podobne
Ano, aj X5, aj MB ML, tusim aj GL...co na tom?? zmeny sa robia vo fabrike nie?? a mimochodom, hovoril som hlavne o mimo EU autach!!!! kolko krat to zdoraznim?
to číslo benzínu v USA je jiný - jejich 91 je vyšší než naše 95ka, takže naopak co jezdí ve Státech na "premium fuel" přenastaví pro EU na 95ku
...jinak obecně moc neplatí že by v USA mely nižší normy, jak se dost lidí snaží vsugerovat, a dost EU zemí uznává jejich homologaci DOT - takže moderní auta stačí "naučit blikat" a přidat mlhovku, kde není
...btw. auta v detailech i v rámci EU - údajně třeba laky jsou optimalizovány na zimní posypy štěrkem (asi ne v Řecku a Španělsku), optimalizovány např. na velikost, hranatost a tvrdost toho posypovýho materiálu...
No, o takychto veciach hovorim (ako napr. ty o tych lakoch...)
S bendzinom neviem, v USA som nikdy nebol a nestudoval bendzin, no com cital (americky tester aut) tak vraj vyssi stupen bendzinu ako 87-cka je vraj tazsie zohnatelna...neni to na kazdej cerpacke!
Zase prizvukujem, ze so myslel najme na Japonskych vyrobcov, ktory prisposobia auto na US aj na EU a to dost rozdielne. Ten isty motor ma iny vykon, iny krutak, odpruzeie je tiez inac nastavene, dokonca aj servisne intervaly (v extreme).... nemozeme vsetko hadzat do jedneho mecha...napr. ako ste vy spomenuli nemecke auta sa lisia naozaj minimalne...