Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LFA jen na leasing, spekulanti mají smůlu

Diskuze (20)
Lexus LFA se dostane k prvním zákazníkům v lednu 2011. Supersport vyrobený v limitované edici ale nebude určen k přímému prodeji, zájemci budou muset přistoupit na dvouletý leasing.

Lexus pro model LFA volí strategii, která nemá v historii této automobilky obdoby. Výroba bude zahájena v prosinci 2010 a první vozy budou dodány v lednu 2011, jedinou cestou, jak získat vůz, ale bude objednávka u dealera a následný dvouletý leasing. Automobilka tak zůstane po celou tuto dobu majitelem auta a zabrání spekulacím v době výroby. Cena bude pevně stanovena, na konci leasingu budou auta jejich provozovatelům nabídnuta k odkoupení.

Pokud by tržní cena LFA přesáhla obnos požadovaný Lexusem, nemůže se automobilka zlobit, ačkoliv její představitelé tvrdí, že si nepřejí, aby auta „jen stála v garážích a obchodovala se za rostoucí ceny.“ V Japonsku si ale zřejmě uvědomují riziko opačného scénáře. Kdyby si movití zákazníci kupovali LFA jen na krátkou dobu, při dalším prodeji by hrozilo, že hodnota vozu poklesne a další zájemci upřednostní zánovní auta před novými.

Ať je skutečný důvod jakýkoliv, Lexus nabídne ke každému z 500 aut (do USA se dostane jen 150 kusů) možnost personalizace „do posledního stehu na sedadlech“. V USA bude speciálně proškoleno 15 zaměstnanců Lexusu, kteří budou od března vyhledávat potenciální zákazníky a komunikovat s nimi. Kromě toho budou v Japonsku proškoleni mechanici určení pro servisování LFA. To bude probíhat u vybraných dealerů, kteří budou vybaveni speciálními přípravky a nářadím.

Doporučujeme
Lexus LFA: 4,8 l, V10, 412 kW, 480 Nm, žádné elektromotory

Diskuze (20)
Avatar - theolli
28. 11. 2009 00:21
Re: Nekalé obchodné praktiky
Ale k tomu by sa ako k právnej otázke mohli vyjadrit tunajsí právnici, napr. GTI. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
27. 11. 2009 22:39
Re: Hloupa taktika
Ono to mas spatne nastavenu tu myslenku, prave ze v tomto segmente nemam image,a vyrobit realtivne tuctovku v xxxx kusovej serii byim ani ziadnu image neprineslo. Ja si myslim, ze ide o reklamu v podobe auta, ktore podom bude nasledovat lacnejsia verzia, ktora bude planovana na masovejsiu produkciu. Celkom by to davalo zmysel.
27. 11. 2009 22:37
Re: Vyjádření Lexus ČR
Myslim si, ze maju toklo rozumu, a penazi na pravnikov, aby vedeli co si mozu dovolit a co nie ;)
A ja osobne ziadny problem v tomto sposobe predaja nevidim, co sa tyka porusovania zakonov. Proste maju svoj byrobok, ktory chcu predat za dane podmienky, ak sa to niekomu nepaci, tak nech si skoci vedla a kupi nieco od konkurencie...
Co sa tyka ceny, dlhodobo sa aj takto oplati vaznym zaujemcom, ale ti zas nie su prekupnici ale zberatelia...
Osobne si myslim, ze 500 kusov ja asi adekvatny pocet, ktory teraz mozu na 100% pri takje cene predat, a hlavne, ide im o prestiz, vyvoj a vyrobu toho auta by asi nepokryval ani predaj 1000 ci 5000 kusov, takze nemaju potrebu tu limitovanu seriu rozsirovat.
27. 11. 2009 10:32
Re: Vyjádření Lexus ČR
taky jsem to chtel napsat,v EU by to neproslo pravne, hned by nane skocil nejakej EU urad a nasadil jim pokutu, i tak si myslim ze v dalsich castech sveta se z toho spousta lidi nejak vykrouti a Lexus utre, takze z toho bude akorat velka nafoukla kauza a spekulacni ceny to jeste vic rozbouri :-!

navic 500 kusu je prd, takze z toho bude nakonec prave ten garazovej exponat se spekulativni cenovkou

zajimalo by me jak se pak treba resej odcizeni, jakoz akaznik bych pak chtel nahradni auto stejne tridy a hned jak to pujde tak i dalsi LFA, takze z 500 kusu najednou muze bejt 501,502,503,atd...
27. 11. 2009 07:53
Re: LFA
No nevim. Nebál bych se, že LFA nebude nabízet radostný pocit z jízdy.
LFA je opravdu drahá, ale Supra také nebyla uplně "lidovým" sporťákem. V USA cena kolem 100 000 USD.
A Celica v poslední generaci mi v silnější variantě nepřišla tak uplně slabá. Toyota chtěla nabídnout relativně levné kupé, což se jí i celkem povedlo.