Lexus LFA bude mít nástupce. Jednou...
Vývoj a výroba supersportovních aut bohužel není úplně lukrativní byznys, živí se jím se střídavým štěstím opravdu pouze malá hrstka značek a ti ostatní na takových projektech pouze prodělávají. Výjimkou nebyl ani Lexus a jeho karbonové LFA. Přestože se po pětisetkusové sérii jen zaprášilo a každé z aut stálo nejméně 7,5 milionu korun, Toyota na celém projektu ztratila obrovské peníze. Ale pochopitelně výměnou za výrazný imageový stimul pro luxusní značku Lexus.
Nejspíš to zafungovalo, protože šéf Toyoty Akio Toyoda "je nakloněn myšlence jeho nástupce". Nevrátí se ani letos, ani příští rok, ale "jednoho dne", tedy někdy v budoucnu. Patrně ve chvíli, kdy se začne na tento fenomenální sporťák zapomínat, což ovšem určitě ještě chvíli potrvá.
Řekl to alespoň výkonný viceprezident Lexusu Mark Templin a dodal, že "Akio věří, že si každá generace zaslouží mít auto jako je LFA, proto jsme postavili LFA pro generaci současnou". Teď je ovšem otázkou, co Toyota míní tou "generací" - může to totiž být až 20-25 let, což ovšem už vyzkoušeli kolegové od Hondy a moc se to neosvědčilo.
Příznivci Lexusu se ovšem nemusí obrnit zenovou trpělivostí, protože za dva-tři roky je tu nástupce modelu SC, naznačený konceptem LF-LC. Luxusní gétéčko by se mělo od studie lišit jen minimálně a jeho údajně dvěma turby přeplňovaný motor V8 poskytne výkon kolem 600 koní, tedy na úrovni LFA, ovšem za zlomek ceny.
Není přitom bez zajímavosti, že i původní LFA mělo být podle Bloombergu supersportovní kupé v cenové relaci kolem 2,5 milionu korun, tedy na úrovni Nissanu GT-R, prodražily ho až následně nejnovější technologie.