Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LFA bude mít nástupce. Jednou...

Michal Fokt
Diskuze (3)
Ani obrovská ztrátovost projektu supersportu LFA Toyotu neodradila od záměru navázat v budoucnu na jeho odkaz.

Vývoj a výroba supersportovních aut bohužel není úplně lukrativní byznys, živí se jím se střídavým štěstím opravdu pouze malá hrstka značek a ti ostatní na takových projektech pouze prodělávají. Výjimkou nebyl ani Lexus a jeho karbonové LFA. Přestože se po pětisetkusové sérii jen zaprášilo a každé z aut stálo nejméně 7,5 milionu korun, Toyota na celém projektu ztratila obrovské peníze. Ale pochopitelně výměnou za výrazný imageový stimul pro luxusní značku Lexus.

Nejspíš to zafungovalo, protože šéf Toyoty Akio Toyoda "je nakloněn myšlence jeho nástupce". Nevrátí se ani letos, ani příští rok, ale "jednoho dne", tedy někdy v budoucnu. Patrně ve chvíli, kdy se začne na tento fenomenální sporťák zapomínat, což ovšem určitě ještě chvíli potrvá.

Řekl to alespoň výkonný viceprezident Lexusu Mark Templin a dodal, že "Akio věří, že si každá generace zaslouží mít auto jako je LFA, proto jsme postavili LFA pro generaci současnou". Teď je ovšem otázkou, co Toyota míní tou "generací" - může to totiž být až 20-25 let, což ovšem už vyzkoušeli kolegové od Hondy a moc se to neosvědčilo.

Příznivci Lexusu se ovšem nemusí obrnit zenovou trpělivostí, protože za dva-tři roky je tu nástupce modelu SC, naznačený konceptem LF-LC. Luxusní gétéčko by se mělo od studie lišit jen minimálně a jeho údajně dvěma turby přeplňovaný motor V8 poskytne výkon kolem 600 koní, tedy na úrovni LFA, ovšem za zlomek ceny.

Není přitom bez zajímavosti, že i původní LFA mělo být podle Bloombergu supersportovní kupé v cenové relaci kolem 2,5 milionu korun, tedy na úrovni Nissanu GT-R, prodražily ho až následně nejnovější technologie.

Michal Fokt
Diskuze (3)
12. 8. 2014 23:04
Re: LFA pohádka
Je to jako přebírání zaručených zpráv o dalším Wankelu :-) Který bohužel už jako hlavní pohoná jednotka na 95% nebude [brečím ]. :-(
12. 8. 2014 12:24
Re: LFA pohádka
To je v poho, u tohoto autora jsme na upřesňování informací (kde se ukáže, že realita je v podstatě opakem článku) už roky zvyklí :-)
12. 8. 2014 11:48
LFA pohádka
Zkusím být stručný. Všechny tyto řeči o budoucím LFA jsou neopodstatněné a nepravdivé. Nikdo z Lexusu, dokonce ani Akio Toyoda nic takového neřekli. Samozřejmě, Auto.cz jen převzalo zprávu, která se od konce minulého týdne šíří jako lavina napříč internetem, na tom nevidím nic špatného. I dnes další a další světová média nadále zveřejňovala radostnou zvěst o příštím LFA, a to už za tak dobré nepovažuji. Již o víkendu bylo totiž známo, kde se tahle legenda vzala.

Pohádka vznikla v Japonsku během akcí pro média v souvislosti s zahájením výroby NX. Jeden žurnalista vedl řeč s panem Toyodou o stávajícím LFA a následně také (společně s jinými novináři) s VP Lexusu Templinem. Debata se však točila v obecné rovině kolem názorů Lexusu na halo car, třeba jako byl naposledy LF-LC. Mark Templin neřekl nic, z čehož by bylo možno usuzovat, že se v Lexusu kdokoliv vážně zabývá myšlenkou na stavbu budoucího LFA.

Pokud média spekulovala o období 20-30 let, je to jen odkaz na slova pana Toyody o tom, že se v Toyotě a v Lexusu dějí velké věci vždy zhruba s tímto časovým odstupem, a také na jeho slova o tom, že je nakloněn myšlence, aby každá generace dostala svůj mimořádný automobil. Nic víc za tím vším není.

Pokud média spekulují o tom, že nový LFA bude v horizontu 20-30 let, je otázkou, jakou hodnotu taková zpráva má. Výroba aut není kosmický program ani stavba dálnice, situace se může změnit ze dne na den. Taková zpráva není nic jiného, než pohled do křišťálové koule, a to ještě nepříliš čisté.

Z rozhovoru s Markem Templinem existuje písemný záznam nahrávky, není obtížné jej najít na Facebooku, na Twitteru, ve vyhledávačích. Tato bublina splaskla velmi rychle. Ještě jednou raději zopakuji, že tohle není útok na Auto.cz, ale jen snaha o zpřesnění zveřejněné informace.