Lexus LFA zlepšil vnímání značky veřejností
Historie modelu Lexus LFA se začala psát již před patnácti lety a veřejnosti se první koncept představil v lednu roku 2005 jako LF-A. Cesta k sériovému modelu zabrala dalších téměř pět let a během ní byl představen druhý koncept kupé LF-A a následně studie roadsteru.
Premiéra sériového LFA, z jehož označení zmizela pomlčka, se odehrála v říjnu roku 2009 na autosalonu v Tokiu. Produkce série pětiset exemplářů supersportovního kupé s výjimečným desetiválcem v přídi se rozeběhla v prosinci roku 2010 a byla ukončena o dva roky později.
Většina supersportů zazáří, užije si svých pět a někdy i více minut slávy, aby následně uvolnila prostor svému nástupci, ale Lexus LFA se nástupce nedočkal. To je možná jeden z důvodů proč je i více než pět let od svého představení a téměř tři roky od ukončení výroby stále v hledáčku médií i příznivců supersportů.
Mark Templin, viceprezident Lexus International, se o LFA a jeho odkazu rozpovídal v rozhovoru pro MotorAuthority, v němž mimo jiné uvedl, že mezi důvody neklesající popularity tohoto modelu patří i dlouhý vývoj, na jehož konci stál stroj, odhalující skutečné schopnosti a možnosti své značky.
Pro Lexus, jehož historie se začala psát v roce 1989, představoval vývoj modelu LFA finančně náročný program. Ten se ovšem i podle Templina velmi dobře odrazil v image značky, která byla i přes tehdy nabízený sériový model IS F vnímána především jako usedlá a s ohledem na sportovní vozy velmi konzervativní.
V současnosti má Lexus poměrně pestrou paletu modelů, v níž lze narazit na modely, v jejichž označení figuruje písmeno F, které se mohou přímo postavit evropské konkurenci v podobě vozů BMW s nepřehlédnutelným M ve svém názvu.
Díky tomu a plánům na další výkonné modely, které ovšem nebudou mířit mezi astronomicky drahé supersporty nemá nyní Lexus potřebu se zabývat vývojem modelu svou technikou a schopnostmi přímo navazujícího na LFA, což Mark Templin uvedl již dříve a nyní opět potvrdil.
Ohledně sportovně zaměřených modelů se hodlá Lexus věnovat především vozům s označením F-Sport a sériím F, z nichž těmi nejnovějšími jsou kupé RC F a sedan GS F.
Pro vzdálenější budoucnost Templin samozřejmě nevylučuje možnost vývoje modelu pro další posílení image, ale k tomu i přes skutečnost, že se již nevyrábí stále přispívá i model LFA, který se má díky týmu Gazoo Racing postavit i na start letošních 24 hodin Nürburgringu.