sa akosi vrece roztrhlo a to sa este chysta porsche macan a aj BMW X4 , vravi sa aj o SUV od alfy a aj jaguar nieco uz chysta... automobilky uz na to prisli ze mat SUV vo svojej ponuke znamena mat uspesnu dojnu kravu ktora prinasa velke uspechy..... ved kde by dnes bolo porsche bez cayenne ci BMW bez X5,X6,X3 a X1? Lexus ak chce zvysit predaje tak bez SUV to nepojde ... luxusne limuziny su dnes uz prezitok... v mode su SUV roznych velkosti tak ako kedysi boli v mode limuziny roznych velkosti... a SUV nerobia predajne uspechy len luxusnym znackam.... len si pozrime ako uspesne sa predava duster od dacie alebo kaskaj od nissana ci sportage od kie..... je jasne ze mat SUV je dnes proste trefa a cesta k uspechu :yes:
Co by bylo z Porsche bez Cayenne? Nejspíš stále samostatná automobilka, protože by pravděpodobně neměli dostatek peněz na to, aby je vůbec napadlo snažit se koupit VW. ;-)
SUV se pořád prodává mnohem méně (u D3 je to v Evropě v nejlepším asi necelá polovina, ale spíš něco jako šestina až desetina) než odpovídajících sedanů/ kombi (levnější SUV jsou na tom lépe než dražší). Ty přežitku. :-! Je to zkrátka rostoucí segment a nevyplatí se ho ignorovat. Mercedes prodá skoro dvojnásobek R, které je považováno za propadák, v porovnání s GL.
Kde by bolo BMW? Tam, kde pred tym. Vyrabalo by zabavne auta. A neexperimentovalo by s modelmi typu X6/X4, ci GT...
A co sa tyka Lexusu - tomu neusiel vlak, ako tvrdi clanok. Lexus sa bal a velmi dlho zvazoval model NX (200t a 300h). Preto, ze RX je najpredavanejsim modelom, ktory nechce kanibalizovat.
Myslím,že něco prodají..ale většina ldí koupí tu RAV4 nebo Mazdu CX5.. ;-)
Lexus bude drahý a malý..
Sedany jsou na ústupu..stačí se projí po ulici v Praze enbo v Brně.. >:-[]
MPV a SUV jsou jasnou volbou pro rodiny s dětmi. :yes:
Berou klienty i oblíbeným kombíkům..
To je realita. :-!
A proč ne? Vždyť nedávno Toyota a BMW podepsali smlouvu o spolupráci a to tak, že Toyota bude BMW dodávat (pomáhat s vývojem) hybridního ústrojí a BMW bude Toyotě dodávat svoje dieselové motory :-!
Ako uz uviedol "_MT_", dohoda sa tykala vylucne Toyoty, bez Lexusu. BMW by sa dodavanim svojich motorov vzdalo svojej vyhody voci konkurencii (Lexusu). A pokial viem, BMW sice bude dodavat motory, ale len do urciteho objemu.
BMW bojuje na poli premie a tam sa Toyota nikdy mierit nebude. Takze 4valce budu fajn. Dokonca ani objem vyroby nebude tak velky, aby to BMW pocitilo. Kedze, pokial viem, diesely od BMW budu len v modeloch predavanych v EU.
Co sa tyka znevyhodnenia Lexusu, o to sa nebojim. Z jedineho dovodu a tym je ponimanie znacky. Ked si niekto povie Toyota/Lexus, napadnu ho hybridy. U BMW skor 3.0d :-) Navyse, Lexus uz na v talone pohon na vodik a je skoro vo finalnej faze. Zjavne i to je dovod, preco este nie je vonku uplne nova generacia LSka, ktora bola vzdy vykladnou skrinou technologii.
Ja osobne som zvedavy na vysledok spoluprace v oblasti sportoveho auta. Neviem si dost dobre predstavit vyber totozneho auta od premioveho BMW s adekvatnou cenovkou a nepremiovej Toyoty s nizsou cenovkou. Leda ze by to oddelili dostupnou vybavou.
Rád by som videl psychologický profil kupca lexusov - čo ho k takému zúfalému kroku vedie, keď si má možnosť za tie isté peniaze si kúpiť osvedčený nemecký luxus? :-)
Jedinú prednosť vidím možno v kvalite, ale dizajn majú SUV-ka od Lexusu - ako to slušne povedať - tragický. Aspoň na môj vkus. Totálna asymetria v interiéri a čerešničkou na torte sú tie prihlúplé malé okienka pred prednými dverami. Žiadne SUV ich nemá - okrem Lexusu. Druhá generácia na ne síce "zabudla", ale v tretej sa opäť vrátili.