Ty jsi schizofrenik? Že vedle pod audi meleš o tom, jak je těžký v6 motor na přední nápravě vlastně špatně. >:D
Nebo je camry zadokolka s motorem podél? A kde bereš jistotu, že motorizace ES pro Evropu budou stejné jako americké?
V dnešní době chtít v Evropě konkurovat nové pětce a A6 s předokolkou, to je - slušně řečeno - HODNĚ odvážné... Jsem zvědav, jestli nabídnou alespoň nějakou verzi 4x4.
Ale to je jedina a tipujem ze drviva vacsina ma quattro. Som fakt zvedavy ci bude aj AWD v Lexuse a ake. Odhadujem ze nieco na sposob z RX teda ziaden kardan len elektro a baterky.
Ne to neni jediná = v končící generaci byla předokolka 1.8 TFSI a 2.0 TFSI a 2.0 TDI
Audi je většinově výrobce aut s přednim pohonem. Pohon všech kol má menšina vyrobenejch kusů = u A6 doufám převažuje 4x4, když už nemá prémiovej pohon :-)
Přesně, dokonce i Alfa už pochopila, že v tomto segmentu je třeba mít motor uložený podélně za přední nápravou a zadokolku (vč. alternativní čtyřkolkové verze). :-)
že ES je luxusnější než GS, jak napsal v článku? Proč je tedy GS výrazně dražší než ES, viz třeba US ceny? Myslím, že je to přesně naopak, GS je regulérní zástupce prémiové vyšší střední, ES je jen levný předohrabový ošul.
Lexus dlho premyslal, ci ma ist cestou BMW (RWD -> AWD), alebo Audi (FWD -> AWD). Tymto dal odpoved.
To nie je z mojej hlavy, ale vysoko postaveneho cloveka z Lexusu...
ES není cesta ani BMW ani AUDI. ES má, na rozdíl od nich, motor napříč, tedy koncepce shodná jako třeba Ford Fusion, Buick Regal, Toyota Camry, VW Passat nebo řada jiných zástupců střední (vyšší střední) na US trhu. Takovou koncepci používá BMW, AUDI nebo Merc o dvě třídy níže, tedy v nižší střední (X1/X2/2er, A3/Q3, A/GLA), ale ne ve vyšší střední.
Přesně tak, Lexus v Evropě nefunguje, tak to zkusí metodou “nižší cena za ojeba.nou techniku s prémiovým znáčkem”. Ono se jim na to pár hamunnů chytí. ;-)
To je tvrdá realita = prémiová dražší konstrukce Lexus GS šestiválec hybrid vyjde podobně jako ne moc povedená 4válcová výkladní skříň VW = vítej v Evropě kontinentu fajnšmekrů na auta :-)
Teraz už majú passat nms, ktorého ceny sú viac ušité pre US trh, ale predtým sa vo V6 verzii predával cenovo naozaj blízko ES-ka a Dinar ma tu presviedčal, že sú to konkurenti :-)
No, právě že nezapomínám, přesně v tom je ta ironie premiovosti lexusu, svou přebouchanou camry začal na us trhu lexus konkurovat levné us variantě passatu.
Teď je na řadě Evropa, "premiový" lexus se svou předokolkou a motorem napříč proti MBE nebo 5er? Samo že ne, bude mít problém s obyčejným passatem. A které z těch aut ES vs. passat je/bude ve srovnání s tím druhým předražené, uvidíš sám. :-)
Som rád, že si spomínaš, takže "Lexus je konkurencí VW" je skôr v Tvojich očiach, ja to stále vidím trochu inak ;-)
Čo sa týka ES-ka, tam u mňa platí dtto čo pred rokmi, ja by som si ho nevybral. A rebrand na prémiu predsa nie je výmysel Lexusu, máme tu golfa prezlečeného za Audi, Navaru za Mercedes a kopec kopec iných. LEX nerobí nič, čo by už dávno nerobila nemecká/americká/japonská prémia.
EDIT: Teraz som si pozrel detaily o Camry vs. ES, rozdielov je viac ako dosť. To rovno môžeme debatu hodiť na úroveň, že A4 je iróniou na prémiu, pretože stojí na základoch passatu. Ja Ti neviem, byť Tebou, moc by som sa v tom nevŕtal :-)
To bych úplně neřekl, že byla jejich logika. GSko zařízli, protože se neprodávalo v USA a ES budou vozit do Evropy, protože nic jiného ve vyšší střední prostě nemají. Prodeje ES vs GS v USA byly něco jako 9:1... Američtí spotřebitelé rozhodli, my se tu spíš jenom vezeme.
Takový postup prorazit s mainstreamovou platformou nebude jejich první a asi ani poslední. NX (konkurence X3, Q5, GLC) a RX (konkurence X5, Q7, GLE) jsou také postavené s motory napříč se všemi důsledky na spornou prémiovost výsledného produktu a jestli se nepletu, tak nedávno Lexus uveřejnil, že evropské prodeje v podstatě drží nad vodou právě NX, které se prodává daleko lépe než všechny GS, IS, LS dohromady. Takže je pravděpodobné, že to vidí jako jedinou šanci jak tady prorazit a něco prodat, protože na poli klasické koncepce v Evropě jim to prostě nefunguje a drtivou většinu prodávají tak či onak už dnes v EU s motory napříč.
To ale mozes aplikovat na akukolvek znacku. SUV skratka frcia a na ukor ostatnych modelov. Nevidim na tom nic nenormalne. Navyse, tento trend nema len EU, ale aj US.
To nejsme ve sporu, SUV frčí před louží i za louží. Ale jde o poměr, v Evropě BMW prodá 3/4er cca 2-3x víc než X3/X4 a stejné je to u Merce nebo Audi. Lexus naopak prodá 3x víc NX než IS, tedy zcela opačný poměr a stejné je to když se porovná 5er s X5 a RX s GS. Není se tedy co divit, že Lexus následuje cestu RX, NX, tedy motor napříč, protože těm se daří násobně lépe (i se zohledněním dobrých prodejů SUV obecně) než modelům s prémiovou konstrukcí (IS, GS).
Mne to vysvetlovat nemusis. Problem je, ze prave na to Lexus akosi rezignoval. On ziadny model v tej triede nema, lebo ho zabil.
Uprimne, nikdy v zivote by som ES pred GS neuprednostnil. Ale kedze je ES lacnejsie, je jasne, ze GS umrie.
Docela by mě zajímal zdroj té informace, dle tohoto ne moc starého článku se nástupce GSka už testuje na okruhu. Zřejmě to nebude sedan, ale konkurence pro A7, CLS a BMW 6...
Auto úspěšné pro Evropu musí mít nejen zdařilou techniku, ale v první řadě se musí zalíbit náročnému evropskému vkusu. A to Lexusy nesplňují ani náznakem! 8-s
Lexus to ofiko rikal :-) mam nejednoho Lexuse a motam se kolem techto vozu :-) takze ano GS konci a auto na odkaze je Toyota Crown :-) kdyby jste nemel stary clanek tak vite, ze v prosinci bylo pak odhaleno, ze to byl zrovna Crown co byl tak maskovan na okruhu :-) Takze GS konci a misto nej jde do evropy ES blizsi info o motorizacich a pohonech zatim uplne neni...protoze mozna budou nejake zmeny jeste v pohonech, ale to se dozvime v dalsich informacich od Lexusu :-)
...neumím si představit, že výrobce, který dá na trh LC přijde do dvou let s předokolkou. GS je výtečný sedan s pohonem, který by se mi líbil (šestiválec + baterky). Auto jezdí mnohem lépe než jak vypadá a odkaz GeekStara podporuje mou domněnku, že Lex spíš rozšíří portfolio.
Camry by se neprodávala, tak přijde se znakem Lexu.
Sympaticke ale priestorovo mizerne riesene GS uz kritizovali aj Aziati - vzadu malo miesta na hlavu (ja sa tam ledva zmestim).
NX sa predava nie len kvoli SUV mode, ale chyba kombi - rodinny kociar na dialnice.
A to nepride ani s ES ani s Camry.
Japonska ne-logika ako vysita. Avensis kombi sa nepredaval kvoli motorom a neskutecnej ofajcenosti v strednej triede, tak ho zrusili. Sedan este horsi predaj.
Lexus uplne bez kombi.
Tak typicke pre japoncov - harakiri v priamom prenose.
Od Passata az po E klasse isu prave kombi ... nie len v EU.
Uprimne, kdo z Vas tu jezdi v aute vzadu? vetsinou jste za volantem a vzadu deti, neni LS a podobne velke vozy. A zajimave ze ja vezl kluka 195 cm a pochvaloval si misto vzadu jak nad hlavou tak nohou :-) takze proste kdo chce psa bit, hul si vzdy najde :-)
Čo sa mňa týka, tak ES-ko bolo tým posledným spomedzi sedanov, ktoré by som si vybral. Netuším, čo sa za tie roky kedy som v ňom sedel naposledy zmenilo, ale tento krok nepovažujem za výhru pre zákazníka. Uvidíme, aká bude reálna technika a cena, ale v tejto chvíli vravím tejto zmene nie.
Čo by som naopak uvítal všetkými desiatimi je Camry namiesto Avensisu. Tá nová je MEGA, super podvozok, nové hybridné motory, pred etalónom by som ju rozhodne uprednostnil!