Lexus RX dorazí v nové generaci s hliníkem
Kompozitní materiály a hliník jsou v posledních dvaceti letech stále více využívány výrobci vozů prémiových značek především v Evropě, kde k hlavním průkopníkům patří automobilky Audi a BMW.
Japonská Toyota ovšem hodlá po vzoru severoamerického Fordu a jeho nové generace pick-upu F-150 využít hliník i na výrobu povrchových panelů karoserie svých velkosériových modelů v čele se sedany řady Camry, u nichž se má od modelového roku 2018 jednat především o kapoty.
Tuto informaci přinesl magazín Automotive News, který v souvislosti s ní zmiňuje i novinky ohledně prémiového SUV Lexus RX. Jeho nová generace, která má být představena v příštím roce, má údajně sdílet základy s Toyotou Highlander a díky tomu má poprvé ve své historii nabídnout sedmimístný interiér.
V konstrukci skeletu má i nadále převažovat ocel, ale kapota motoru i zadní výklopná stěna mají být vyrobeny z hliníkové slitiny a tento materiál má být údajně použit i na některé další povrchové panely karoserie. Důvodem je snaha o dosažení nižší hmotnosti oproti současnému provedení při dosažení vyšší tuhosti karoserie a zachování maximální komfortní výbavy vozu.
Nový Lexus RX má dorazit na severoamerický trh jako modelový rok 2016 v provedeních RX 350 a RX 450h se zážehovými vidlicovými šestiválci ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Chybět nemá ani paket F Sport, který je k dispozici i pro současné provedení.
Vedle využití hliníkové slitiny na výrobu karosářských dílů mají v blízké budoucnosti Toyota i Lexus v rámci své snahy o snižování hmotnosti svých vozů používat i další slitiny lehkých kovů, kompozitní materiály a různé pryskyřice, jimiž mohou být nahrazovány některé konstrukční prvky z oceli.