Toyota: Vozů Lexus budeme prodávat stejně jako před krizí

Toyota: Vozů Lexus budeme prodávat stejně jako před krizí

 

Japonský koncern chce během letošního roku prodat více než 500 tisíc Lexusů.

Vedení automobilky Toyota oznámilo, že chce během letošního roku zvýšit počet prodaných modelů značky Lexus zhruba o čtvrtinu. Podle těchto plánů by se v roce 2012 prodalo na celém světě 500 až 510 tisíc nových Lexusů, zároveň by to znamenalo, že by se prodej této prémiové značky vrátil na úroveň z období před příchodem světové finanční krize.

V loňském roce Lexus na celém světě prodal asi 404 tisíc nových aut. V roce 2007, tedy v době před světovou finanční krizí, si zákazníci koupili 518 tisíc vozů této značky.

Lexus loni ztratil titul nejprodávanější prémiové automobilové značky ve Spojených státech amerických, kterou držel několik let. Japonská automobilka se během loňského roku musela potýkat s následky ničivého zemětřesení v Japonsku, které ovlivnilo výrobu. I kvůli tomu se nejprodávanější prémiovou značkou v USA mohlo loni stát BMW.

Japonská prémiová značka ale bojovala také se špatnou image v Evropě, kde nestačila na velkou německou trojku – Audi, BMW a Mercedes-Benz. V České republice se podle údajů Svazu dovozců automobilů loni prodalo 180 Lexusů, zatímco třeba Audi za tuto dobu u nás prodalo 3.675 aut. Na domácím japonském trhu si zákazníci v roce 2011 pořídili 42.365 Lexusů, BMW pak v zemi vycházejícího slunce loni prodalo 34.195 vozidel.

Lexus chce nalákat nové zákazníky inovovaným vzhledem svých aut, proto bude upravena (a sjednocena) maska chladiče u všech nových modelů. Nový vzhled využije také nová generace sedanu GS, která na český trh podle dřívějších zpráv dorazí v dubnu 2012. Vedení automobilky tvrdí, že vozy jejích konkurentů (Audi, BMW a Mercedes-Benz) jsou na silnici snadno rozpoznatelné, a tímto směrem se chce v blízké době ubírat i Lexus.

Německé prémiové trio ale není jediná konkurence pro Lexus, japonský výrobce o zákazníky na některých trzích bojuje i s Infiniti a Acurou, které se rovněž chtějí stát globálními značkami.

Toyota předpokládá, že v letošním roce prodá na celém světě 8,58 milionů automobilů, což by bylo o 21 % více než v roce 2011. Kvůli přírodním katastrofám v Japonsku a Thajsku loni Toyota prodala o 6 % méně aut než rok předtím.

Lexus.auto.cz: Vše o značce Lexus na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…