Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus UX vstupuje na český trh. Pro lákavé ceny musíte spěchat!

David Bureš
Diskuze (109)
Nejmenší SUV od Lexusu vstupuje na český trh s hodně lákavými cenami. Až však zaváděcí akční nabídka skončí, i tak bude levnější než prémiová konkurence.

Lexus na konci roku přichází na český trh s dvěma důležitými novinkami. Jednou je sedmá generace velkého sedanu ES s pohonem předních kol, který nahrazuje GS. Druhou pak nejmenší SUV v nabídce, UX, které se má stát klíčovým modelem pro nárůst prodejů. Právě UX se krátce po ES dočkalo českého ceníku.

A ceny novinky jsou opravdu lákavé. Lexus UX na český trh vstupuje s akčními cenami, které znamenají, že vůz pořídíte už za 799.000 korun. Tato cenovka se vztahuje na variantu UX 200 s dvoulitrem o výkonu 126 kW pod kapotou, kombinovaným s převodovkou CVT a pohonem předních kol.

Základní výbava Elegance přitom čítá diodové světlomety, 17palcová kola z lehkých slitin, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou nebo balíček bezpečnostních asistentů Lexus Safety system+ zahrnující tempomat, brzdový asistent s detekcí chodců, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel.

Video se připravuje ...

Akční nabídka se však vztahuje jen na prvních 50 objednaných kusů UX, pokud ji tedy chcete využít, měli byste spěchat. Jinak UX v základu přijde na 900.000 korun. Ani to však není špatná cena, konkurence z řad kompaktních prémiových SUV je vesměs dražší. Mercedes-Benz GLA 220 4Matic s dvoulitrem o výkonu 135 kW (a, pravda, pohonem všech kol) stojí 923.230 korun, Volvo XC40 se čtyřválcem T4 (140 kW) pak 927.500 korun.

Lexus UX – srovnání základní ceny s konkurencí
ModelLexus UXBMW X1Mercedes-Benz GLAVolvo XC40
Verze200 FWDsDrive20i220 4MaticT4 FWD
Pohon4x24x24x44x2
Zdvihový objem [cm3]1987199819911969
Největší výkon [kW/min]126/6600141/5000-6000135/-140/4700
Točivý moment [N.m/min]205/4800280/1350-4600300/-300/1400-4000
PřevodovkaCVT7DS7DS8A
Max. rychlost [km/h]190226230210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,27,67,18,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,667,26,6
Základní cena [Kč]900.000 (799.900)*958.100923.230927.500
*Nižší cena se vztahuje na aktuální akční nabídku, platnou pro prvních 50 objednaných aut

Zbývající nabízené varianty UX už jsou hybridy, UX 250h kombinuje dvoulitr s elektromotorem o systémovém výkonu 130 kW. Ve výbavovém stupni Comfort Top ho teď pořídíte za akčních 949.000 korun (standardní cena činí 1,1 milionu), přičemž k němu dostanete i parkovací senzory vpředu a vzadu, včetně parkovací kamery, navigaci, bezklíčový vstup, sledování mrtvého úhlu nebo vyhřívaná přední sedadla.

Stupeň Prestiege Top stojící v současné akci 1.059.900 korun dále přidává kožené čalounění, 18palcová kola nebo elektricky ovládané víko kufru s funkcí otevírání pomocí pohybu nohy.

F Sport Plus pak znamená motorizaci UX 250h E-Four, což znamená kombinaci hybridního ústrojí s pohonem všech kol. Výbavu doplní elektricky nastavitelná sportovní přední sedadla a další sportovní doplňky. Čtyřkolku je možné dále pořídit pro verzi Luxury, čítající dále prémiový audiosystém Mark Levinson s 13 reproduktory, kožené čalounění, ventilování předních sedaček, vyhřívaný volant, head-up displej nebo elektronický kartový klíč.

Lexus UX – technická data a české akční ceny
Verze200 FWD250h FWD250h E-Four
Zdvihový objem [cm3]198719871987
Největší výkon [kW/min]126/6600107/6000107/6000
Točivý moment [N.m/min]205/4800180/4400180/4400
Výkon elektromotoru [kW/min]-8080
Výkon hybridní soustavy [kW/min]-130130
PřevodovkaCVTe-CVTe-CVT
Max. rychlost [km/h]190177177
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,28,58,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,6-5,84,1-4,34,5-4,8
Cena Elegance [Kč]799.000--
Cena Comfort Top [Kč]-949.000-
Cena Prestiege Top [Kč]-1.059.000-
Cena F Sport Plus [Kč]--1.129.000
Cena Luxury [Kč]--1.279.000

David Bureš
Diskuze (109)
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2018 23:53
Re: HNUX
Tak teď si odhalil filozofii Lexusu [odkaz] [odkaz] :-)

Viz já 10:36 my se ale nebavíme o čtyřválcový naftě žejo = místo který Lex nabízí benzín hybrid = a ostatní se přizpůsobujou jemu = včetně Audi ;-)

Realita milionů levnejch za prémii vydávanejch pleček s tříválcema a levnou technikou podvozku atd. prodávanou kvůli lepšímu balícímu papíru za prémii = a k nim miliony mainstremovejch zákazníků = to je prostě realita D3
Avatar - Emel
22. 11. 2018 22:31
Re: HNUX
To jsou kecy, Jaguár úplně stejně prodává XE s čtyřválcovou naftou jako BMW nebo Audi, jen jim to lidi tolik nekupujou.

PS: Ten Lexus je typickej:

Scénář ovšem načrtla umělá inteligence, konkrétně systém Watson společnosti IBM. Ten prohledal úspěšné reklamy na luxusní auta za posledních patnáct let a vybral z nich několik společných bodů, ze kterých vytvořil základní osu scénáře.

A přesně tak staví Lexus prémiová auta - podívá se, co dělalo Audi posledních patnáct let, a podle toho to nabouchají ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2018 17:15
Re: HNUX
Správně Jag je úplně normální prémie :-)

Maserati = je úplně normální prémie

Lexus = je úplně normální prémie [odkaz]

D3 miliony aut a motorizaci mainstream = včetně milionů mainstreamovejch zákazníků ;-)
Avatar - Emel
22. 11. 2018 16:02
Re: HNUX
Jaguar je úplně normální prémie, nenabízí nic, co by D3 neuměla. Jen nenabízí celé spektrum a neprodává se tak dobře.

Maserati je trošku jiný příběh, to je historicky značka o level exkluzivnější než prémiovky.
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2018 10:36
Re: HNUX
To sou = nechrlej malý modely s tříválcema apod. ;-)