Nejmenší SUV od Lexusu vstupuje na český trh s hodně lákavými cenami. Až však zaváděcí akční nabídka skončí, i tak bude levnější než prémiová konkurence.
problem je v hmote plastu... ta plastova hmota je nepomerne mohutna k blatniku aj k velkosti auta ako takeho .. neladi to... taketo masivne oplastovanie si moze dovolit uz povedzme trailhawk jeep cherokee s 21 centi svetlostou na terennych pneu ale nie brucho po zemi tahajuci vysavac UX s vizazou hatchu .. posobi to totiz ozaj az gycovo ale co je najpodstatnejsie je ze celkovo neladi to s autom vobec ... ani vizualne ani nijak to plastove peklo .. a pritom vacsi NX aj RX uz to vie uplne ok . tak kde je problem ze tu to zrazu takto pos.rali
Já s nimi tedy vůbec nemám problém. A vlastně (vzhledově) s ničím, vyjma příšerných výplní dveří sotva na úrovni Karoqu [odkaz]
Jinak bych řekl velice pěkná městská stylovka.
I cenově je to asi v rámci prémie a bohaté výbavy přiměřený.
blatnikov je doslova priserne [odkaz] ... kola sa pod tou tonou plastu doslova opticky stracaju utopene v tej plastom obalenej mega diere .... snad len kona to ma este prisernejsie prevedene .. zbytok automobiloveho sveta ale taketo gycove riesenie ozaj nepodporuje... :*)
velky RX sa mi pritom paci... vzdy som ho chvalil .... ale tam je to aj vizualne okolo blatnikov uplne ine kafe [odkaz] ... rovnako s oplastovnanim blatnikov a jeho prevedenim nemam problem ani pri NX [odkaz] .. ale uz pri tomto UX je to ozaj nevkusne... nesedi mi to k autu ... kona to iste... kym na santa fe aj tuscone je podobne ako pri vacsich lexusoch opat vsetko ok tak na mensej Kone to uz ale zase to oplastovanie hmotou neladi rovnako ko pri mensom UX... skoda
Někdo holky jiný vdolky....mě se naopak celá věc velice líbí. Lemy jsou řešeny jen napůl hranatě a celkový dojem je dobrý. Budou dobře chránit lak na parkovišti u supermarketu...... ;-) Ještě by to chtělo vkusné lišty na dveře..... :-) Mě naopak chybí vyšší výkon. Ale chápu, že Toyoťácká filosofie je jinde... :-!
Hlavně ten zadní lem vypadá jak špatně vyrobenej angličák. Na fotkách hezké barvy, ale s těmi blatníky se to tluče... asi bych volil tu tmavou šedou, tam to nejvíc splývá.
Viz to co jsem napsal Karlovi. Lexus si přeci hraje na prémii, tak by měl být lepší, než nejlevnější SUV na trhu a měl by konkurovat té prémii, co dal odkazy Pája.. Jestli je lepší, nemohu soudit, ale rozhodně není hezčí... a to ani než ten Duster... jo a co říkáš na ta tykadla v kapličce přístrojů? >:D
Že ses zas chytil nevinného vtipku >:D Mne nechybí nic, taky proto doufám, že se směle může srovnávst s prémií a ne mainstreamem ;) Jen se mi nelíbí...
Ale UX je samozřejmě trochu dál = a jak sem si přečet 131kW pro městskejch crossover nestačí = i já pamatuju sportovní hatchbacky s takovejma výkonama :-)
To jsou kecy, Jaguár úplně stejně prodává XE s čtyřválcovou naftou jako BMW nebo Audi, jen jim to lidi tolik nekupujou.
PS: Ten Lexus je typickej:
Scénář ovšem načrtla umělá inteligence, konkrétně systém Watson společnosti IBM. Ten prohledal úspěšné reklamy na luxusní auta za posledních patnáct let a vybral z nich několik společných bodů, ze kterých vytvořil základní osu scénáře.
A přesně tak staví Lexus prémiová auta - podívá se, co dělalo Audi posledních patnáct let, a podle toho to nabouchají ;-)
Tak teď si odhalil filozofii Lexusu [odkaz] [odkaz] :-)
Viz já 10:36 my se ale nebavíme o čtyřválcový naftě žejo = místo který Lex nabízí benzín hybrid = a ostatní se přizpůsobujou jemu = včetně Audi ;-)
Realita milionů levnejch za prémii vydávanejch pleček s tříválcema a levnou technikou podvozku atd. prodávanou kvůli lepšímu balícímu papíru za prémii = a k nim miliony mainstremovejch zákazníků = to je prostě realita D3
Přidal bych Jag a Maserati = D3 fakt reálně ztrácí = v milionech ročně logicky ztrácíš exkluzivitu. A stejně logicky si už víc lidí koupí nějakej prémiově lowendovej model a motor :-)
Proč zrovna Dusteru? Proč nemůže být UX třeba auto laděné více na pohodu a pohodlí, namísto na tupé řezání zatáček (protože to jediné je přeci důležité)?
Tak to by zajímalo i mě, jak to myslíš. Že to nemůže být konkurent pro třílitrovou X2M je jasný, ale tímhle směrem nemíří většina Lexusů. Špatně to podle všeho nejezdí, má to ošizenou čtyřkolku, dynamicky žádná závodnička, ale taky je to Lexus, ne BMW. Jiné auto, jiná cílová skupina.
Jak já to mám vědět. Pája dal odkaz na (zřejmě) připravovanou X2M. A že by se tomu UX mělo být schopno rovnat. Tak jsem jen napsal, že to samozřejmě schopno nebude. Dynamicky samozřejmě nebude ani nějakému jinému, než podladěnému (benzínovému) dvoulitru.
Tak tomu pořád nějak nerozumím. Ono je na UX něco srovnatelného s Dusterem? Mě tedy přijde SAMOZŘEJMĚ lepší, než nejlevnější SUV na trhu.
Jak už jsem psal - pohon výkonově průměrný, 4x4 podprůměrné. Na druhou stranu hybrid, asi docela prémiový interiér. Vzhled je kontroverzní, mě se líbí, jiným ne. Podle mě to v některých aspektech na D3 nemá, v jiných ano.
Jak už tu kdosi psal - pokud se něco reálně prodává za prémiové ceny, asi to je prémie.
Pája komentoval, že za tu cenu by měl být srovnáván s D3
Blue Sun se diví srovnání s D3
Já napsal, že je asi logické, že SUV za 900 tisíc by asi mělo být lepší, než nejlevnější SUV na trhu, potažmo by mělo být srovnáváno s auty za podobnou cenu, co psal Pája.
Ale jo, nic proti tomu, že za prémiovou cenu by měl být srovnáván s prémií. Ale nějak to od tebe vyznělo, že je snad sotva srovnatelný s Dusterem, nebo že snad pochybuješ, jestli je vůbec lepší.
Jinak mi nepřišlo,že se BS diví srovnání s D3. Já ho tedy pochopil jinak. Zhruba tak, že asi není zásadní problém, pokud Lexus nejezdí stejně, jako BMW.
No, Duster se mi líbí víc, opravdu a upřímě :-) Lexus se mi nelíbí vůbec, ještě možná v šedé barvě a bez tykadel v přístrojovce. Ne, prostě ne, Lex je ve většině případů pro mne auto, které bych už minimálně 5 let obešel, stejně jako Toyotu, protože mimo možná zajímavého pohonu se mi auto musí líbit.
Ale k tvé otázce, ten Duster tam byl jen jako příklad nejlevnějšího SUV, kde bude kompromisů asi více, než u auta za 1M
K poslední větě - asi bych bral raději čtyřkolku z Dustera, než těch 7kw z Lexu, ale jinak...Pokud bych k sobě postavil srovnatelné verze D3 a UX, a k tomu Dustera, tak si dovolím odhadovat, k čemu to UX bude mít o hodně blíž. :-)
Trochu bokem - u jednoho modelu Lexu zase (myslím si) nemá co postavit BMW. Ale to opravdu není důležité, sakra už toho nechme, nebo ze mě bude Sakra >:D
4kolku nepotřebuješ, je Karle k ničemu ! Už si na to Sakra zvykni ! Nikdy nikde není dobré mít 4kolku ! Jediná dobrá je ta s elektromotrem, co má PSA a Lex, ta je vlastně nejlepší ! Tam je to jiné, protože je fajn, když ti na mokrém povrchu zabere i druhá náprava při výjezdu z křižovatky, nebo na kostkách v kopci....
Já si nemohu pomoct, ale D3 či Jag ve srovnatelné výbavě a modelu prostě vypadá líp.. mrkni co dal Pája.
Kdybych neřešil cenu - X2 i Jag se mi líbí víc.Ale nemyslím, že by to něco znamenalo.
Víc než Mondeo se mi taky líbí třeba P508, a nemyslím, že by z toho plynulo nějaké převratné zjištění.
Mě se interiéry Lexusů líbí opravdu hodně, ext. už většinou s nějakou výhradou. Ale to je jen věc vkusu.Nemyslím, že by se tím dala porovnávat nějaká prémiovost.
Tobě se kupodivu víc líbí Duster a mě z toho každým coulem křičí levný design (pochopitelně, to nekritizuju). UX podle mě nemá levný design, ale asi je dost velká skupina, které to nesedne.
Víš co se mi líbí na Dusteru ? Protože to auto si na nic nehraje, nehraje si na sportovní, ani drsné auto, má karoserii naprosto konvenční, je to vlastně zvýšené kombi, žádná postupně splývající záď jako u většiny moderních SUV a Crossoverů (takže má i kufr), má světlou výšku na průchod terénem, né třeba jako některá SUV, co jsou zvýšená jen stropem kabiny, ale podvozek jaksi zůstal při zemi. Je to jedno z mála SUV, co tak i vypadá, žádné výstřelky ani blbniny. Proto je taky tak úspěšné.
Interiéry Lexusu se mi taky líbily, až do té módy s tykadly, vůbec nechápu k čemu to tam je ?
U Lexe mam prostě pocit (a u Toyoty), že si dizajnéři říkají.. hmm to auto je moc hezké a konvenční, pojďme to nějak vylepšit. Dají si LSD a tvoří, tu chromovaná příď jak kdyby to byl pluh na sníh, támhle tykadla nad volant, jindy zase vyříznou blatníky hranaté...
Mondeo jsem si vybral ze 2 důvodů, jeden byla dobrá zkušenost s předchozí generací a ta druhá, že se mi to auto fakt líbí, ve vyšších výbavách vypadá jako kus pořádného auta s tím agresivním Mustang čumákem. Vím, že jsou i lepší auta, ale v poměru ceny a toho jak funguje a jezdí jich zas tolik není.
P508 je krásná ! Ale Icockpit mne nebere, takže bych takové auto doma asi nepotřeboval, ale pokaždé, když ho uvidím, tak se otočím a zasním se :-) Auta vybíráme podle osobních preferencích v první řadě :-) A musí se nám líbit.
To, co u Dusteru popisuješ, je ale spíš praktická stránka věci, než design.
Proti vzhledu Mondea nic nemám, patřím spíš k těm, kterým se líbí, když jsem před dvěma lety kupoval A6, tak jsem chvíli stál v Áčkách nad téměř novým Mondeem Titanium za stejný prachy, ale vyhrálo srdce nad rozumem.
P508 - máme to stejně, krásný auto, ale iCockpit... ;-\ I Koubek ve svém videotestu říká, že aby viděl na budíky, musí si dát volant hodně nízko, níž, než mu vyhovuje. A to není žádnej liliput. ;-\
To co popisuju dělá z Dusteru to, že vypadá jako konvenční SUV, ten archetyp klasické karoserie tam je všude vidět. Kdežto takový paskvil, jako je UX, CHR a jiné... prostě to není můj šálek kávy :-)
Jo, já taky koukal na nový Fokus, novou Oktavii (! i tak hluboko jsem klesl >:D ), ale za stejné peníze už bylo zánovní Mondeo s minimálním nájezdem...chápu tě...
Ano, je, a dalo by se pokračovat, Q3, X6, Q8, Edge, Captur........ to by byl seznam >:D Ale to už nemužu moc kritizovat, jinak proti sobě poštvu celou místní komunitu
No vybral sis spíš blbě = čet si nedávnej srovnávací test 6ti modelů týhle třídy = což sou auta o 20-30 cm kratší = s názvem Nákupní tašky? Duster s odstupem nejhorší = rozválcoval ho Fiat 500X, CX3, Crossland X i Kona a Arona = je fakt že tam je nějakejch 70-80 tisíc odstup. A víc = ale i tak = s odstupem to nejhorší. O třídu níž = neni to už moc i na tebe? ;-)
Ale Duster není nákupní taška, má plnit funkci SUV pro chudší obyvatele a že se mi líbí jak vypadá a i to že si na nic nehraje. Nesrovnavam ho s konkurencí a už vůbec ne s nákupními taškami, za tu cenu je logické, že ho technicky lepší a hlavně dražší auta předběhnou.
Já moc nechápu, proč se tu mluví o nějakém "městském crossoveru", což má evokovat skladné a mrštné, tj. logický menší, auto, když UX má 4,5 metru. Je to prostě SUV ve třídě tiguanu nebo X1/X2, což jsou auta kratší a nikdo o nich jako o "městských" nemluví, jsou to prostě SUV nižší střední. Tím plácáním o městském vozítku se maskuje nedostatečnost techniky UX, zejména absence možnosti 4x4 mimo top verzi, chabou dynamiku navzdory papírovým údajům o výkonu a nedostatečný prostor uvnitř na dané vnější rozměry. Akční cena je vzhledem ke značce dobrá, bude-li ale někdo chtít standardní auto této třídy, tj. čtyřkolku s dynamickými parametry odpovídajícími zhruba stopadesátikoňovému dýzlu, pak musí za UX vypláznout skoro dvakrát tolik než je akční nabídka, z tohoto pohledu už UX žádné terno není.
Hybrid je vždy plný kompromisů, někde funguje dobře, někde úplně špatně. Z hybridů mi dává nejvíce smysl Mercedes, nafta pluh in, do města i na dálnici
Zrovna jsem to řešil, mám éčko na operák, v březnu budu měnit, tj. musím teď nechat zadat do výroby, tak jsem zkoušel, jestli už jsou schopni nabídnout právě ten 220de, ale zatím ne, prý až další auto. Škoda, páč pro mou potřebu je právě kombinace nafty a el. v plug-in hybridu ideální a éčko jako auto mi docela vyhovuje.
To mě ani nepřekvapuje...Nabíječky bývají spíš neobsazené, protože většina majitelů EV nabíjí doma. Stavba těch veřejných stanic není nejlevnější a EV aut je přecijen pořád málo. Takže se asi snaží pár chudáků, kteří mají vybito a nemají kartu, nachytat aby to aspoň trochu stáhli, protože se za standardní ceny ani zdaleka nedá mluvit i businessu typu čerpací stanice.
Jezdím po městě s Toyotou CHR, které mě pozitivně překvapilo a souhlasím s testy, které ho pasují na horní hranici mainstreamu. Říkal jsem si, že by stačilo vylepšit pár věcí a mohou to vydávat za Lexus.
UX na mě v tomhle ohledu působí, že je přesně ono. Sice je o trochu větší než CHR, ale na fotkách zvenčí, ale hlavně z interiéru je vidět, že posloužila jako základ. Dokonce ty sedačky podle fotek jsou podle mě stejné jako má verze Selection - [odkaz] mám úplně stejné, jen jednobarevné v té světlé kůži až nahoru. Výplně dveří tvarově taky stejné, architektura zbytku je prakticky taky stejná.
Co mi na CHR chybí k "prémii": silnější motor, lepší odhlučnění motoru při vyšší zátěži, infotainment a jeho displej s "hodinkami" a třeba i hlasité stahování oken. Ta okna jsou takový fun fact, motorek stahování je hlučnější než samotný elektromotor, který pohání celé auto >:D Z testu co jsem četl jinde, je přesně tohle na UX vyladěné.
No chtěl jsem říct, že UX přesně tyhle věci řeší a příplatek cca 200-300k mi smysl dává, obzvlášť když UX je o půl třídy větší. Nedělal jsem srovnání v konfigurátorech, ale podle toho ceníku vychází vzhledem k výbavě levněji než třeba takové BMW X1, než X2 výrazně. Kdo jezdí do centra Prahy, tak s hybridem tady dost ušetří ještě navíc (parkování).
Je teda fakt, že chybí nějaká top motorizace, ale X1 a X2 samozřejmě jezdí většinou jako 18d. Takže mě to přijde dobrý, teď už jen aby lidi věděli že to existuje a Lexus to dokázal prodat :-):yes:
...a trochu mě štve že s tím nepřišli o čtvrt roku dříve >:D
Já teda X2 vídám docela v benzínu, ono to asi není úplně typické fleet auto. Ceníkovka 20i šplhá s výbavou přes mega, jasně... pak je otázka, jestli ti Lexus z těch akčních 950 za hybrid ještě něco sleví. Pokud ne, tak si myslím, že reálná kupní cena bude srovnatelná (250h proti sDrive 20i s nějakou výbavou).
Souhlas, jak by to konkrétně vycházelo je otázkou. Každopádně ta cena mi přijde adekvátní.
UX jsem osobně neviděl tak nevím, ale určitě bych to zvážil. S CHR jsem hodně spokojený a od začátku vnímám jen ty 3 věci co jsem zmínil, které UX řeší a jsem ochotný za ně připlatit...ale teď už je pozdě, tak třeba příště :-)
Jo, ty akční ceníkovky jsou asi v pořádku... jen některé automobilky používají akční ceny jaksi místo slev. Člověk pak třeba zjistí, že to, co by před půlrokem dostal slevu, je dneska ve formě akční ceny... a po konci akce se to zase vrátí zpátky do formy slevy. Často takhle vypadají různé "dny Peugeot" a podobně - že se jen oficiálně napíšou do ceníku reálné ceny, za které se normálně prodává celý rok.
Ale dobře, to je jen takové přemítání na okraj, ceníkové ceny jsou prémiovou optikou ok a nic jiného hodnotit nemůžeme.
...ta asymetrie "oplastovaných děr" pro kola v blatnících je hrozná:
[odkaz]
Klidně se zase umínusujte, ale pro změnu zkuste k těm palcům dolů přidat i nějaký ten argument. ;-)
Nic v zlom ale kto kresli Lexus a Toyoty ? mozno mal ist Kaban radsej k nim a nakreslit im foremnejsie auta. Viem Americanom to je jedno chlastaju ten hnusny Budweiser s malych flasiek su radi ze od toho menej boli hlava ako od Molson Canadian a potom sa im zda aj Prius ako od Ital Design.