Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS-F: známe výkony i cenu japonské verze

Aleš Jungmann
Diskuze (115)
S představením prvního modelu ze stáje „F“ přichází nová etapa vozů automobilky Lexus.

IS-F...tři písmena. Tři důležitá písmena. Znamenají přelom v produkci japonského výrobce prémiových vozů. Vrcholná verze sedanu střední třídy Lexus IS se v Japonsku začne prodávat již 25. prosince 2007. A my známe oficiální parametry japonské specifikace.

Osmiválcové IS-F je podle vyjádření lidí z Lexusu zaměřeno na sportovně založené jedince. To ale ostatně nemuseli říkat, vždyť kdo jiný si koupí automobil s výkonem 311 kW při 6600 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 505 Nm při 5200 otáčkách za minutu. Hodnota kompresního poměru je 11,8:1, vrtání x zdvih 94,0 x 89,5 mm a celkový zdvihový objem činí 4968 cm3. O přenos sil k zadním kolům se stará osmistupňová bezspojková převodovka Sport Direct Shift. Tachometr je ocejchován do 300 km/h.

Oproti klasickému modelu IS bylo pochopitelně provedeno mnoho změn. Kromě motoru, převodovky, celého podvozku či kol z lehkých slitin byl upraven také interiér tak, aby odpovídal výlučnému postavení IS-F mezi svými soukmenovci. Změny v interiéru i exteriéru se pochopitelně nesou v duchu L-Finesse, což je designový znak automobilky Lexus.

Automobil vykazuje, dle japonské metodiky měření, kombinovanou spotřebu 8,2l /100 km, přičemž vypouští do ovzduší 283g/km CO2. Při jeho stavbě byl kladen velký důraz na ekologii, to znamená, že velká část materiálů byla vyrobena s minimálními exhalacemi škodlivin a lze je po dovršení životnosti vozu ekologicky zlikvidovat.

Výroba modelu IS-F bude probíhat v domácí továrně ve městě Tahara a cílem Lexusu je prodat v Japonsku 40 těchto vozů měsíčně. Cena je stanovena na 7.660.000 JPY, což je v přepočtu přibližně 1.279.000,-Kč (cena včetně japonské spotřební daně, nezahrnuje však daň ekologickou).

Aleš Jungmann
Diskuze (115)
12. 10. 2007 08:57
Jste zarputili nemcouri.
BMW je okoukane, M-B je okoukane a navic uz ztraci prestiz znacky. LEXUS v evrope raketove stoupa na popularite. Nemluve o tom, ze LEXUS ma techniku o ktere se evrope ani nesni, nejen hybridy ale veskerou techniku. Ale mnozi evropane jsou stale zarputili evropane. Jen tak mimochodem kdyby se ty plasty, 2vyfuky nad sebou obevili u jajekoli evropska znacky vsichni by se u toho udelali, ale protoze je to JAPONEC nelibi se vam to.
12. 10. 2007 08:47
SUPER AUTO
Videl nekdo IS ve skutecnosti??? A pokud ano, otocili jste se za nim??? Urcite ano. Rozhodne je to nejzajmavejsi auto z moznych srovnatelnych aut. A toto bude urcite super sprinter.....
Avatar - 125S
11. 10. 2007 13:31
Re: Pro každého něco...
Už první LEXUS Ls400, byla ve svý době bomba, perfektní podvozek a aerodynamika, super kvalita, úspornej motor,tichost a navrch ty optytronový budíky :-) LEXUS si začíná budovat image(i kdyý v americe ho už má) v Evropě. Nabízí něco jinýho, něco navíc... ;-)
Avatar - Falco
10. 10. 2007 21:04
Re: Slintám, Německé škatule třeste se !!!
"Němci totiž usnuli na vavřínech, a to by se jim nemuselo vyplatit. Německé automobilky potřebují dostat od těch cizích za uši, aby se nad sebou zamyslely, urychlily vývoj, zlepšily kvalitu" - souhlas!!
Avatar - Falco
10. 10. 2007 21:00
Re: Slintám, Německé škatule třeste se !!!
Evropa se snaží postavit první hybrid?! Nevědomost je sladká, viď?