Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Leyland Trucks slaví 400.000 vyrobených vozidel

Britský výrobce nákladních vozidel DAF vyrobil již 400.000 vozidel od roku 1980, kdy byl zahájen provoz v jeho současném výrobním podniku.
Zpět na článek
Avatar - Barrichello
3. 12. 2015 10:25
Máte to pomotané
DAF není britský výrobce, nýbrž nizozemský s Leylandem byla společná pouze produkce dodávek LDV - Leyland DAF Vans.

Jinak původyní Lelyand byl rozprodávan a Foden má PaCCAr, který má i DAF, ERF a lelyland co vím skončili.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - shamal
3. 12. 2015 18:27
Máš to taky trochu pomotané... <b class="smile02"><b>;-)</b>
Tak popořádku: DAF je nizozemský výrobce, produkuje také ve Velké Británii, nicméně to z něj nedělá britskou značku i když je to v továrně Leyland. Potud má Baryk pravdu.

Jiná story je spolupráce Leyland - DAF. V Británii docela běžně jezdily náklaďáky s tímto logem [odkaz] na kontinentu se objevily jen dodávky vycházející z typu Leyland Sherpa, které se prodávaly jako DAF řady 200 a 400 https://myntransportblog.files.wordpress… potom co se DAF dostal do finančních potíží spolupráce s Leylandem skončila a dodávky se prodávaly jako LDV, dokonce vznikal prototyp nové dodávky ve spolupráci s Daewoo, ten už se ale na kontinent nikdy nedostal a výrobní linka na něj skončila v Číně. Ve stejnou dobu používal DAF kabiny Leyland pro své lehké řady 45. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c… />
Paccar vlastnil britského výrobce Foden, který byl až do doby než ho koupili amíci (nejdřív Western Star pak Paccar) nezávislý a s Leylandem neměl nikdy nic společného. Ve chvíli, kdy Paccar vstoupil do DAFu dostaly Fodeny kabiny DAF (mmch. stejné jako má dneska Tatra Phoenix).

Pak vstoupil Paccar už spolu s DAFem do upadajícího Leylandu a postupně vyměnil všechny britské typy za auta s geny DAF.

ERF je úplně jiná story ty koupil MAN a údajně na nich hodně prodělal, nejdřív vyráběl auta s kabinami a díly MAN a pak nerentabilní výrobu ukončil docela.

A konečně Seddon-Atkinson, tenm spolupracoval s DAFem a španělským Pe***m a společně vyvinuli kabinu, kterou značně faceliftovanou DAF dodnes používá na svých největších typech. Pak se stal majetkem Iveca, které obratem začalo dodávat své kabiny a komponenty. Dnes patří do konglomerátu Iveco stejně jako zmíněné španělské Pegaso.

Je to téměř nepřehledná historie...
Rozbalit vlákno
0