Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Liaz měl na začátku devadesátých let vyrábět elektromobil! Projekt 01.02 XGJ ale skončil fiaskem

S Liazem máme spojené téměř výhradně nákladní vozidla. Ale věděli jste, že severočeská automobilka se zabývala také elektromobilem?
Zpět na článek
16. 8. 2017 07:43
Avatar - Bubáq
15. 8. 2017 19:07
Hezky popsaný příběh, ale..
... proč Kanaďane odstoupili???
Rozbalit vlákno
2
15. 8. 2017 19:46
Re: Hezky popsaný příběh, ale..
Asik jim došly škvarky.
Anebo se jim postup prací a kvalita výroby nepozdávala, a nechtěli naše výzkumníky živit dvacet let, než z nich vypadne nějakej životaschopnej vynález... A tak se není čemu divit, že to nijak vlastně nedopadlo.
Nějakej verk, snad se to jmenovalo Beta a Škoda Eltra snad byla na elektriku, a byla to dost hrůza, no a když teda viděli co je tady možný docílit, tak jim došlo, že žádnej veletrh by si asi na zadek t týhle krásy nesednul, a ukončili to. Co si budem nalhávat, žádnej krásnej vágen by od nás bez zahraničního vedení nevyjel...
16. 8. 2017 07:48
Re: Hezky popsaný příběh, ale..
Souviselo to i s nepřijetím emisních zákonů v USA. Asi by se to dalo najít přesně, ale v paměti nějak poblikává, že to byla Kalifornie, kde byla hlavní snaha o zavedení určitého procenta bezemisních vozidel. A ten zákon nebyl přijat. Takže trochu * do vazu podnikatelskému záměru kanaďanům...
Avatar - Ada je zase tady
15. 8. 2017 23:06
Normálka
Každý elektromobil zákonitě skončí nezdarem, pokud není vybudována síť rychlonabíjecích stanic a auto není levnější, než podobný vůz se vznětovým motorem.
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2017 07:43
ehm?
Domnívám se, že titulek je poněkud zavádějící. Pro Liaz se v žádném případě nejednalo o fiasko. To přišlo až později, jako důsledek rozhodnutí vedení v éře Ing. Soudka. Konstrukce elektromobilu naopak ukázala nové možnosti konstrukce karoserií. A dlužno dodat, že časově ještě před polohliníkovou audinou. Je sice pravda, že karoserie vznikla na prkně Liazu, ale konstruovaná malou českou dodavatelskou firmou. Ta později dělala i kabinu Xena/Fox, Pragu Grand, podílela se na vývoji holandských autobusů VDL, německých zemědělských strojů Krone a další...
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2017 08:20
A ještě dodatek ke spojování dílů karoserie
Uzavřené i otevřené Al profily byly v místech, kde tvořily povrch karoserie lepeny do spojovacích Al odlitků PU lepidlem. V ostatních místech byly svařeny. Podlaha, motorová stěna a střecha z Alucobondu byly rovněž lepeny PU lepidlem. Ostatně stejné to je na kabinách Xena a Fox.
Projektově byl zpracován van a sedan. Pouze ve třídvéřové variantě. Pětidvéřové provedení byla fikce designéra. V reálu by znamenalo zvýšení hmotnosti o cca 60kg, což s ohledem dojezd nebylo v té době na pořadu dne.
Rozbalit vlákno
0