Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lightning GT: 650koňový elektromobil

Diskuze (67)
Tesle Motors přibude konkurence. Britská Lightning Car Company představila svůj vlastní elektromobil s názvem GT, který by se měl začít prodávat začátkem příštího roku.

Lightning GT má proti Tesle Roadster podstatně vyšší výkon. Celkem zhruba 650 koní (477 kW) je k dispozici prostřednictvím čtyř samostatných elektromotorů o výkonu 120 kW. Vysoký je také točivý moment – 750 Nm je díky lineárnímu záběru elektromotorů k dispozici téměř okamžitě. Čas potřebný pro zrychlení z 0 na 96 km/h je 4,0 sekundy, maximální rychlost je 208 km/h.

Baterie NanoSafe jsou vyráběné pomocí nanotechnologií na bázi titaničitanů. Jejich životnost je 12 let, což je ve srovnání se současnými bateriemi (životnost 3–5 let) velký pokrok. Navíc Lightning slibuje kapacitu 85 % po 15 tisících nabíjecích cyklech. Baterie se nabíjí pouze přibližně 10 minut, dojezd je až 400 km.

Vnější rozměry jsou délka 4445 mm, šířka 1940 mm a výška 1200 mm. Rozvor je dlouhý 2590 mm. Karoserie je vyrobena z karbonu, její hmotnost ale není známa.

Lightning Car Copany už přijímá objednávky, záloha je 15 tisíc liber (přes 500 tisíc Kč), konečná cena zveřejněna nebyla. Možné jsou individuální úpravy interiéru i vnějšího designu. Výroba se rozeběhne na začátku příštího roku.

Diskuze (67)
7. 3. 2008 22:10
Re: Nesmysly
Celkom dobre napisane. :-)
7. 3. 2008 21:26
Re: Kucí, já vám nevim, hale
Jel jsi Franto nekdy tramvaji? Tramvaj vazi 16 tun prazdna a rozjede se, kdyz chce, plna se 160kW do kopce jako splasena. Neklepe se, nerve, nesmrdi a pri brzdeni vyrabi proud.
7. 3. 2008 20:59
Nesmysly
Dost lidi tu pise nesmysly. Za prve: elektromotor neni spalovaci motor, u ktereho zavisi ostre ucinnost na zatizeni. Proto silna spalovaci auta hodne zerou, i kdyz s nimi pojedete stejne jako se slabym. U elektro bude spotreba zavisla jen na odvedene praci, ne na max vykonu motoru. Takze elektroauto s mensim vykonem NEBUDE MIT ZASADNE MENSI spotrebu energie, jen o neco diky nizsi hmotnosti motoru a baterii. Za druhe: vykon pri ustalene rychlosti treba 80km/h je mnohem mene nez 50kW, jak nekdo psal, spise tak 10x mene. V takovem rezimu ma spal. motor naprosto mizivou ucinnost kolem 10%.
Avatar - T613
7. 3. 2008 17:17
Re: Elektromobil vítězně táhne
De facto sis sám odpověděl, nárůst spotřeby energie bud postupný nikoliv skokový. Západní svět musí svou energetickou síť modernizovat tak jako tak.
Rozhodně nechci být falešným prorokem, a proto nechci bouchat pěstičkou do stolu, že tak to bude a jinak ne. Pro mě je jen jedno důležité, aby se mi dýchalo čím dál lépe, a to mi snižování jen emisí CO2 nezaručí.
7. 3. 2008 16:50
Re: Nesmysl
praveže som po to nejak nedosiel, inac by som sa nepytal ;-) este sa tam skusim povrtat viac