Tesle Motors přibude konkurence. Britská Lightning Car Company představila svůj vlastní elektromobil s názvem GT, který by se měl začít prodávat začátkem příštího roku.
Zajimalo by me jak nabijeni probiha... Pokud chcete nabit tyhle baterie (kapacita bude jiste vysoka vzhledem k dojezdu), zajimal by me proudovy odber - predpokladam, ze v garazi ze zasuvky to asi za 10 minut nenabijete...;)
autíčko design vážně hodně vyváženej přítulnej i agresivní, a britskej :-) je poznat, že je to brit, ale vykazuje krásu jako ital :-)
ps: v budoucnu budou hmm nabíjecí stanice hodně rozšířené o kavárny a jiné věci, které vám budou krátit čas, během dobíjení aut :-)
Snad už teď máš u čerpaček možnost občerstvení apod., ne? Takže se prostě jen rozšíří o pár stojanů na elektriku. Nebo si myslíš, že budou dělat nové stanice?
tak podla mna ak by bolo elektro aut s nanobateriou aspon 10% tak by sa elektrocerpadla nachadzali aj na parkoviskach v obchodnych centrach a hypermarketoch a pod.
Jednoduchý výpočet: pokud budu průměrně potřebovat 50kW výkonu na 400 km při průměrné rychlosti řekněme 80 km/h, tak je potřeba 5x50kW hodin, tj 250kW/h. Pokud tohle chci do auta narvat na jednofázovou přípojku 230V za 10 minut, muselo by tam téci během těch 10 minut 1500 kW/h, což je nějakých 6521 ampér. I kdyby to jelo na 3 fáze tak to bude cca 3000 Ampér. Já mám na baráku jistič 32 A 3fáz. Kdybych to chtěl nabíjet doma tak by to trvalo 16 hodin. A kdybych počítal tarif 3 kč za 1kWh tak za nabití zaplatím 750 kč. Takže běžte dopr...ele s elektromobilem.
Hm, ale mluvime o supervykonnem aute, s tomu odpovidajici spotrebou. Pro bezny s motorem nekde okolo 40kW si vydelte naklady tak 5ti, mozna i vice. Pak se dostavame na zlomek nakladu spalovaciho motoru. Byl bych opatrnejsi s rychlymi soudy.
Tak si to spočítej. Nic není perpetum mobile. Když mám fabii TDI tak mi žere 5.7 litru, moc to nehoním. to vychází při ceně 30kč za litr (u Globudu ale za 28,50 kč) na 1.71 kč/km, nehledě na to jak jsou elektromobily drahý, pokud obšem nějaký jsou.
Moc se mi ty proudy nezdály, ale máš asi pravdu...
Bude to sice asi o něco míň, při 80kmh to může brát třeba 30kW, ale míň už asi ne.
3000A - to už by byly pořádný kábly, to by člověk ani neohnul...
Nabíjení bude muset být určitě vyšším napětím než 230V nebo 400V.
Myslim, ze s elektromotorem bude potrebny ustaleny vykon pro 80 km/h mensi. Vzdyt i Fabia s 41 kW motorem pojede po rovince ustalenou cca 160km/h. Pri 80km/h bych odhadoval potrebny vykon pro udrzovani stale rychlosti tak 1/4 ze 41 kW, cili neco okolo 10-15kW. Je to prekvapive malo. Mozna tu ma nekdo realna cisla.
trabant měl 20kW a hov..no to jelo. takže když budem počítat 30kW tak je to asi reálnější na ustálenou jízdu, na co ale sporťák s 30 kW? To ale pořád neřeší nabíjecí čas. Ohmův zákon a zákon zachování energie je nekompromisní. Pokud chci výkon z auta vymáčknout musím ho tam taky stejně narvat. takže nabíjení z domácí přípojky musí být několik hodin minimálně. Změna napětí vůbec nic neřeší (ohmův zákon)
Prečo hľadáš za každú cenu negatíva?
Skús si overiť, za akých podmienok motor Trabanta dával 20 kW výkonu. A za akých podmienok dával maximálny krútiaci moment. A zistíš, že vpodstate v ktoromkoľvek režime jazdy s Trabantom, si využíval vpodstate len zlomok výkonu motora - maximum si možno využíval krátky čas počas rozjazdu a riadnom vytočení motora do otáčok. A to je jediný čas, kedy je vyšší výkon potrebný.
Elektromotor ponúka maximálnu hodnotu krútiaceho momentu v rámci takmer celého spektra pracovných otáčok, resp. v celom rozsahu otáčok motora krútiaci moment takmer neklesá. To znamená, že ťažnú silu motora máš k dispozícii vpodstate stále a pri rovnakej hmotnosti auta si vystačíš s výrazne slabším elektromotorom voči spaľovaciemu motoru. Elektromobil si v ideálnom prípade vystačí s jediným stálym prevodom bez potreby nastaviteľnej prevodovky.
Všimni si najmä rok vzniku...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
1899....a už vtedy naftové spoločnosti potláčali výhody elektriny kvôli vlastnému prospechu...Keby sa elektrický pohon áut vyvíjal už od vzniku automobilu, kde by sme boli dnes...
V cine v jednom z najvacsich miest Xiang moze v meste premavat moped, skuter a motorka iba s elektromotorom, ak si viete predstavit to mnozstvo co tam beha a ze nejde o zapadnu europu a ani sev,ameriku a pritom tento prechod nebol problematicky, myslim ze to bolo este v r.2002 alebo 4
Tak to je revoluce v bateriove technice!! Pokud jsou ty paramatry pravdive, tak zivotnost 15 let a par minut dobijeni jsou parametry, ktere temto bateriim oteviraji cestu do beznych aut. Nejdrive do luxusnich a za par let po poklesu ceny i do beznych. Prave nastal okamzik zlomu - bod od ktereho bude vse jinak.
Diky, dovolil jsem si kratky vytah, protoze ty parametry jsou temer neuveritelne. Zda se, ze elektromobili jsou mnohem blize nez si kdo myslel.
Zivotnost - pres 20+ let (oproti 5let ostatnich baterii).
Doba nabijeni
Toto auto je najmä exponátom, ktorý ukazuje svetu, čo elektrina dokáže, a čo dokáže vycibrený ľudský um a šikovné ruky. V reáli autu s hmotnosťou 1,5-2 tony plne postačí elektromotor s výkonom 50 kW, a to kladie voči uvádzaným parametrom tohto vozidla výrazne menšie nároky na energiu.
Je úplne jasné, že v nanomateriáloch je budúcnosť, ale nadšencov, ktorí túto skutočnosť predpovedajú už dosť dlhý čas, nejak nikto veľmi nepočúva. Asi až praktické výsledky ľudí zobudia.
každopádne, hoci to mnohí nechcú počuť, a už vôbec nie uznať, v elektrine je budúcnosť a čas, keď budeme naše autá tankovať zo zásuvky nie je ďaleko.
A tí, čo kričia, že dobiť tieto baterky na plnú kapacitu doma za 10 minút nebude možné, mám len jednu otázku: kto kde píše, že takéto dobíjanie sa robí priamo z domácej siete cez obyčajnú zásuvku? Kľudne k elektromobilu môže patriť nabíjací vozík s kapacitormi, ktorý sa bude pomaly počas celého dňa "kŕmiť" z bežnej siete, a večer z neho dobiješ svojho tátoša na plnú kapacitu za zmieňovaných 10 minút...
Ešte by ma zaujímala reálna cena týchto batérií, zatiaľ je predpoklad astronomickej sumy, čo o pár rokov nemusí byť už pravda...
Tak to ani ja, ale verím, že to majú vyriešené, inak by s tým ťažko šli takto na verejnosť. Aj keby skutočnosť 5x prikrášlili, dobitie za hodinu na dojazd 400 km je tiež vynikajúca hodnota.
Tak si predstav, že pôjdeš "tankovať" a pri stojane si postojíš v reáli možno 15-20 minút, a najazdíš s tým potom povedzme tých 300-400 km (v ideálnom prípade). Vieš si predstaviť tie rady a nekonečné čakanie na "čerpačkách" a tú elektráreň pri každej z nich? Čerpanie z domácej siete je oveľa pohodlnejšie, menej bolestné a vcelku reálne.
no to je otazne.. kazdopadne reagujem skor na to ako tu niekto vypisuje ako je to naprd ze sa to doma bude dlho nabijat bla bla.. ja som si isty ze sa jednoducho najde riesenie ako "tankovat" energiu rychlo a lacno.. bodka ostatne su keci..
ale polemika ako to asi bude je celkom zaujimava :-) mna este napriklad napadol jeden model: vymena baterii.. predstav si ze niekam zaparkujes .. nejaky robot ti zo spodku auta vymeni blok baterii za iny nabity, zaplatis a ides.. vsetko riadene pocitacom, ten ti zmera ako je tvoja stara baterka vybita kolko teda ziskas energie jej vymenov, kolko mas zaplatit atd atd.. nieco ako vratne flase.. samozrejme ma to uskalia: kompatibilita napr ale ako napad dobre nie? :-)
Povedačky....ak sa to naozaj pedáva, mal by byť niekde nejaký cenník. Cena v základe môže byť rovnaká ako u Li-ioniek, ale čo s ňou ešte narobia obchodníci...
Bylo by opravdu hezké, kdyby něco takového existovalo, ale myslím, že tyto baterie by se nejdříve objevily ve vojenské technice nebo v kosmických projektech a ne v luxusním autě. Nejspíše se někdo přepsal v desetinné čárce nebo v jednotce.
Asi mas dobry prehlad o vojenskej technike alebo kozmickych projektoch... Vies zarucene potvrdit ze tato technologia nebola este pouzita? Si myslis, ze NASA predava kazdy patent, ktory ziska (alebo pre nu nikto ziska)? Mozno mas pravdu a nepouzivaju ju.. lebo uz maju lepsiu. Vyvoj nezastavis
Jak jsem psal vyse - ty udaje jsou z katalogoveho listu jiz pres rok normalne prodavane baterie. Zda se, ze ten pokrok je tak razantni, ze se mu mnozi zdrahaji uverit. Ocekavejte elektromobily za par mesicu v nasich ulicich.
Rikam. Ve vlaknu "Re: Prulom v bateriich" vlozil pan kolega mira.m. ve druhem prispevku odkaz - "datasheet baterii". Kdyz projedes ten web cely, tak tam jiste najdes co hledas.
Odporúčam naštudovať si niečo o nanomateriáloch, ich princípe, štruktúrach a tak podobne. Je to veľmi zaujímavé čítanie. Napríklad:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Čistý titan baterie neobsahuje. Jde pouze o jeho sloučeniny - titaničitany (TiO3)2- . Není problém je vyrábět ve velkém z oxidu titaničitého a nějakého hydroxidu (bude ještě záleřet na kationtu). Samotný TIO2 je za hubičku, hydroxidy taky nejsou drahé. Technologie výroby není náročná - drahá bude značka a patent :-)
Spis me udivuje ze tu sou samy rendery a to auto se ma zacit prodavat zacatkem pristiho roku? Myslim ze to bude jeste chvilku trvat nez se neceho takovyho dockame.
To je skôr zbožné želanie ako realita, aj pri uvádzaných parametroch by som bol asi opatrný - ale ako vravím, aj keby pravdu prikrášlili o 100%, stále sú to vynikajúce parametre. A až toľko, predpokladám, neprestrelili.
Aj pre nas milovnikov spalovacich motorov je to vyborna sprava. Dokazete si predstavit, co to spravi s cenou ropnych produktov, ked sa zacnu rozsirovat elektromobily ako plnohodnotna konkurencia k "normalnym" autam?
Ked poklesne dopyt po rope? (teda nemyslim teraz rast Ciny a Indie, ale aj oni budu chciet jazdit lacnejsie). Samozrejme to este nejaky ten rok potrva a cena ropy bude este rast, elektro technologie budu spociatku drahe, ale raz to pride a dufam, ze to bude o hodne skor ako dojdu zasoby ropy (a EU nam zakaze jazdit na fosilne paliva)
To nevim, ale dokazu si predstavit, co to udela s cenami elektriny. Proto tvrdim, ze nejblizsi budoucnost je plug-in hybrid (byt treba jen s malym dobijecim spalovacim motorkem). Protoze moznost udrzovat v nejistote oba tabory - ropne i elektricke monopoly, bude absolutne klicova pro budouci ceny energii.
Vy nevěřící Tomášové, zavezte své benzíňáky a nafťáky do šrotu,elektromobil je konečně realitou! Podobné parametry, které uvádí tato automobilka pro tento svůj elektromobil, vykazují i jiní výrobci roztroušení všude po světě a mnohdy se jedná o renomované výrobce automobilů nebo baterií. Všichni plánují rozjezd sériové výroby elektromobilů na počátek roku 2009, nejpozději 2010, vesměs se už přijímají objednávky jako je tomu v případě Ligthningu. Ceny vozidel budou konkurenceschopné klasickým vozům (elektromobil je konstrukčně jednodušší a při masové výrobě musí jít pod cenu klasického vozu). Náklady na jeden kilometr jízdy se pak pohybují v řádu 20 až 30 haléřů/km (při nočním tarifu elektřiny) a to i v případě tohoto supersportu, všude ve světě (vyspělém) vycházejí tyto náklady na 1/10 nákladů na standartní (fosilní) palivo. To nemluvím vůbec o ekologii a skleníkových plynech, když např. Francie vyrábí elektřinu ze 75% v atomových a 15% ve vodních elektrárnách, tedy bez jakékoli produkce skleníkových plynů. Doporučuji zadat do vyhledávače "elektromobil" a pečlivě si pročíst nalezené odkazy, zejména jednotlivých výrobců. Revoluce v osobní dopravě je velmi blízko a nová epocha právě přichází - spalovací motor vyhrál na 100 let bitvu, ale válku vyhraje elektromobil. A teď se dal do vítězného tažení, máte to štěstí jako automobiloví nadšenci, že můžete být svědky tohoto okamžiku, aniž si jej uvědomujete. Aby jste totiž nebyli překvapeni jeho explozivním rozšířením, jako jsme to před "nedávnem" zažili v oblasti mobilních komunikací. Před 15 lety byl pro mnohé z nás mobilní telefon skoro sci-fi a hlavně velká neforemná krabice, ze které se skoro nedovoláte, dnes máte každý kdo tu píšete v kapse malou krabičku, kterou berete jako naprosto samozřejmou součást vašeho života, a kromě bezchybného telefonování umí spoustu dalších užitečných věcí, o kterých by se vám ani nesnilo. Naše děti se jednou budou smát tomu, že jsme spalovali a tím mrhali tak vzácnou surovinou, jako je ropa, ze které se dá jinak vyrobit spousta užitečnějších věcí, než ji jen tak prohnat spalovacím motorem za trochu pohybu a hlavně odpadního tepla. :-)
Ono to nebylo tak jednoduché. Spalovací motor byl prostě jednodušší a pohodlnější. V době, kdy se rozhodovalo, která koncepce zvítězí bylo jednodušší převést vlakem několik sudů s benzínem, než někam natáhnout elektrické vedení.
Elektromobil má sice mnohem vyšší potenciál, ale jako u všeho prostě musel počkat až na něj přijde řada.
Navíc v některých oblastech s nízkou elektrifikací bude dosti obtížné vytlačit vozidla na fosilní paliva, i kdyby se jednalo o CNG apod.
Proto stale rikam, a nikdo mi to neveri, ze idealnim resenim na nejblizsich 20 let je hybrid, s elektromotorem, jako hlavnim motorem a spalovacim, jako dobijecim doplnkem. Prave proto, ze celosvetova infrastruktura pro ciste elektromobily jeste nejaky ten rok nebude dostatecna.
Nemůžu s tebou až tak souhlasit. Onen problém se bude týkat především rozvojových států, a ty spíše upřednostní vozy na CNG (apod.PHM) než drahé a na údržbu drahé hybridy.
Vybudovat dostatecne mnozstvi verejnych pripojek, ale hlavne vybudovat dostatecne kapacity jadernych elektraren to je na desitky let. A to i ve vyspelych zemich. Za druhe baterie budou zpocatku velmi drahe a proto mit v aute "nadrz" na 400km bude pro vetsinu ekonomicky nedostupne. Proto vidim hybrid na nejblizsich 10-20 let jako idealni reseni. Navic kdo jezdi autem na dovolenou nebo sluzebky do mene vyspelych zemi, asi by nebyl rad, ze mu tam jeho elektromobil po 300 km zastavi a dal se nehne.
De facto sis sám odpověděl, nárůst spotřeby energie bud postupný nikoliv skokový. Západní svět musí svou energetickou síť modernizovat tak jako tak.
Rozhodně nechci být falešným prorokem, a proto nechci bouchat pěstičkou do stolu, že tak to bude a jinak ne. Pro mě je jen jedno důležité, aby se mi dýchalo čím dál lépe, a to mi snižování jen emisí CO2 nezaručí.
No ona to zase takova selanka nebude. Jakmile se zacnou elektromobily rozsirovat, tak stejne rychle zacne take rust cena elektriny a nejspise dojde take zpocatku na male elektricke krize, dokud se nevybuduji dalsi atomove zdroje. Da se cekat, ze pri techto parametrech baterii, pujde rozsireni elektromobilu rychlejsim tempem nez vystavba atomovych elektraren - to je na desitky let. Jinak ale v zasade souhlasim - je to tady.
Možno si pre vlastnú potrebu postavíš elektráreň doma....veternú, solárne panely, tepelný výmenník...možnosti sú, len to chce správneho človeka a chytiť za správny koniec.
podla mna hlavna energia buducnosti bude energia zemskeho jadra.. staci spravit dierku do zeme ohriat si tam vodu... nic jednoduchsie, s pohladu cloveka snad ani nevycerpatelne.. parada.. len to treba postavit na nohy..
Kucí, já vám nevím, hale. Hrozně bych si přál jezdit za levno. Hrozně bych si přál aby to byla pravda. Ale!!! Jedno autíčko na baterky už jsem měl...a furt to bylo vybitý! A to sem jezdil jenom po kuchyni, jako kluk, žejo.
Mno a pokud by to všechno technicky bylo pravda, honem by nám to všechno zdanili tak, že bychom jezdily za stejný prachy jako dneska.
Víte kolik stojí benzín? A víte kolik z ceny benzínu (pro zjednodušení 31 Kč/litr) jsou různé daně? Daně jsou přes 16 Kč/litr... Takže já bych se tolik neradoval, i kdyby to byla technicky pravda.
Ale přece jenom vosmihrnek a kvedlačka mezi sedačkama, to je Auto! Ostatní jsou jenom vozítka, někdy ani to ne.
Jel jsi Franto nekdy tramvaji? Tramvaj vazi 16 tun prazdna a rozjede se, kdyz chce, plna se 160kW do kopce jako splasena. Neklepe se, nerve, nesmrdi a pri brzdeni vyrabi proud.
Hale, tramvají jsem jel. Bylo to príma. Seděl jsem u vokýnka. Tramvaj se neklepal, neřvala a nesmrděla jak píšeš, asi jsme jeli stejnou.
Ale ta tramvaj neměla baterky,nahoře měla troley - česky špagát ze kterýho brala tu štávu abychom jeli. Tento princip nezpochybňuji, to je O.K.
Ale baterky, jó, to je jiná...
Nevím, jak výše uvedený stroj bude fungovat v praxi a jak bude drahý. Ale co vím téměř jistě, že kdyby vše fungovalo stoprocentně tak nám to naši milovaní politici osolí tak, že jezdit budeme za stejné peníze jako dnes. I kdybys vynalezl perpetum mobile, nakonec se díky vysokým daním nevyplatí. Takový je zákon neschopných řídících úředníků. Tak chci jen krotit tvůj optimismus.
Ciao!
Dost lidi tu pise nesmysly. Za prve: elektromotor neni spalovaci motor, u ktereho zavisi ostre ucinnost na zatizeni. Proto silna spalovaci auta hodne zerou, i kdyz s nimi pojedete stejne jako se slabym. U elektro bude spotreba zavisla jen na odvedene praci, ne na max vykonu motoru. Takze elektroauto s mensim vykonem NEBUDE MIT ZASADNE MENSI spotrebu energie, jen o neco diky nizsi hmotnosti motoru a baterii. Za druhe: vykon pri ustalene rychlosti treba 80km/h je mnohem mene nez 50kW, jak nekdo psal, spise tak 10x mene. V takovem rezimu ma spal. motor naprosto mizivou ucinnost kolem 10%.