Diskuse

Lincoln končí s osmiválci, luxusní Fordy dostanou jen V6

13.3.2013

Lincoln se chystá ukončit výrobu svého posledního osmiválcového modelu. Příští generace SUV Navigator dostane V6 stejně jako ostatní modely luxusní americké značky.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 13.03.2013  15:01

    Jen aby si

    pod sebou Lincoln nepodřezal větěv. U GM se osmiválců rozhodně vzdát nechtějí a u chrysleru zatím taky ne. Takže zákazník chtějící V8 půjde ke konkurenci.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 13.03.2013  15:16

      « Re: Jen aby si

      preco by mal ist zakaznik ku konkurencii ked novy V6 v lincolne mu ponukne vacsi vykon ako stary V8 ;-) ? Pocet valcov je dnes uz nic nevraviace cislo a aj americania uz zacinaju chapat ze dolezity je vykon a nie pocet valcov...
      • 10 Reagovat !

        foto DEVIL

        DEVIL 13.03.2013  15:56

        « Re: Re: Jen aby si

        amíci, co smýšlejí o počtu válců, resp. o úspoře, tak takoví si mnohdy spíše vybírají mezi Toyotama apod. ale "pravý" amík je věrný V8... Fordův EcoBoost má svoje pro i proti, ale nikdy nebude mít charakteritiku V8 natož bublavý zvuk... a mít tak velké SUV jen s V6 je potupa jako prase! Už jen z tohoto hlediska nechápu tak mizivé % prodeje Navigatora, že ho ještě utopí nedůstojným motorem, vzhledem k tradici jako je u GM... Poměrně brzy zřejmě i Expedition dorazí ss V6 :-) Představa Escalladeho Platinum s V6 je docela směšná >:D
      • 10 Reagovat !

        foto EauRouge

        EauRouge 13.03.2013  16:07

        « Re: Re: Jen aby si

        Na počtu válců záleží. Přechod z V8 na V6 je ještě relativně rozumný krok vstříc efektivitě pokud se jedná o běžné auto, ne o supersport nebo tak. Ale třeba přechod z V6/R6 na čtyřválce je třeba u výkonnějších sedanů(okolo 300k) ohromný krok zpět - čtyřválce mají horší projev, méně výkonu ve vyšších otáčkách, na dálnici se musí přetáčet aby vůbec drželi rychlost a hrubší chod. Umíte si představit, že sedíte v prémiovém sedanu a skrz řadičku cítíte vibrace motoru? Nemluvě o trvanlivosti.
        Podobné je to u třívalců, které i přes všechny vyvažovací hřídele apod. stejně nikdy nebudou mít stejně hladký chod jako čtyřválce a výš.
        Já osobně bych nechtěl mít v autě za třeba 1,5mega čtyřválec, to mi přijde neadekvátní.
      • 10 Reagovat !

        foto -LJ-

        "LJ" 13.03.2013  17:46

        « Re: Re: Jen aby si

        to zas pise nekdo kdo tomu nerozumi,V8 si kupuju proto,protoze zivotnost je asi 1000x delsi nez u mensich motoru...americani chapou porad to samy,objem nenahradis,pokud nechces porad navstevovat servis....jinak,lincoln by se mel vyhrabat z toho kde je a nemyslim ze tohle je spravna cesta v usa nemit V8
        • 10 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 14.03.2013  08:14

          « Re: Re: Re: Jen aby si

          Tak tak....u velkých SUV tu V8 ku zákazník chce, ko když za tím třeba tahá přívěs s jachtou, tam se mu ta V8 náramně hodí a žádný Ecoboost ji nikdy neahradí, v tahu, síle, zvukovém projevu a v jednoduchosti.
  • 00 Reagovat !

    foto DEVIL

    DEVIL 13.03.2013  15:50

    Explorer?

    Silně pochybuju, že autor někdy viděl Navigator v reálu. Pak by v životě nenapsal takovou blbost, jako že je Navigator luxusní brácha Exploreru! Pokud vím i se to dá vyštrachat na googlu, je Navigator z velké částí spřízněn s EXPEDITIONEM. Explorer je kratší i užší a používá úplně jinej povozek, resp. platformu... Když už autor neví, mohl to vzít aspoň tedy logicky rozměrově, když Explorer má jen jednu délku a Jak Expedition tak Navigator mají SWB a LWB...
  • 00 Reagovat !

    foto Ham-

    Ham. 13.03.2013  16:04

    A stařičká Evropa

    se futruje dvanáctiválci, desetiválci a osmiválec má kdejaká tuctovka. Amíci pěkně měknou. >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 13.03.2013  19:34

    svět se v p*del obrací

    Aj Linkoln? 8-s 8-s 8-s To aby jsme svoje V12 a V8 neprodávali, zachvíli to bude exotika.
  • 00 Reagovat !

    foto anti99

    anti99 13.03.2013  20:18

    Navigator

    Povodny text z Motor trendu , hovori ze novy Navigator bude lahsi, spotreba a vykon V6-ky, ktora sa bude mozno montovat , bude upravena oproti povodnemu motoru co sa dnes montuje. Ako by asi Eemericania tahali za svojimi SUV lodicky?
    Ale bude to skoda ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto maro-01

    maro-01 13.03.2013  20:29

    ecoboost vs V8

    na tie EcoBoosty od Fordu je verejna masirka o tom, ze na tahanie lodi a inych ptakovin je V6 Ecoboost vhodnejsi ako V8 (lepsi zatah, zivotnost porovnatelna a lepsia ekonomika). Na youtube su porovnavacky v tahani do kopca (F150 vs Chevy Silverado, GMC Siera a Dodge RAM 1500). Chce to ale odvahu opustit Hemi alebo iny V8 okolo 6 litrov a ist do 'oturbenej' 3.5 litrovej V6. Marketing je ale svina, Ford prelomi aj verejnu mienku casom. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 14.03.2013  08:16

      « Re: ecoboost vs V8

      dokud nezačnou první svolávačky na výměny motorů >:D
      • 00 Reagovat !

        foto DEVIL

        DEVIL 14.03.2013  09:17

        « Re: Re: ecoboost vs V8

        tak ono s EcoBoost ford probelmy ma uz od zacatku, staci si to najit na netu. Jsou to sice problemy "dětské", ale na*ere to, že s tím člověk prolítá víc do servisu >:D Minulé léto jsem měl možnost okusit V6 EcoBoost ve Flexu a ano, musím uznat, že to motor je živey, ale tím to končí. Spotřeba dle slov majitele jen o 2 litry nižší, než se standardním V8 (s V8 s vypinatelnými válci to bude cca ne stejno). Nicméně zátah EcoBoostu je sice odspodu dobry, ale pak najednou zasviští Turbo a auto až nepříjemně vyrazí... Zvuk, který se snaží dohnat potrubím, jako sorry, ale to se moc nepovedlo. Pro nakažený V8, nebo pro ty, co chtějí do BIG SUV důstojný motor bezpečně u V8 zůstanou. Motor V8 má příjemnější charakteristiku, žadný zacuknutí, prostě krásný plynulý zátah s dokonale bublavým motorem. Ale kdo chce mít pod zadkem trubo, ten ať si V6 pořídí... I tak je ale US V8 a i nadále u některých značek bude "nesmrtelným" motorem a to právě díky jednuduchosti a výkonové rezervě, kterou V6 s turbem evidentně nemá... Hmmm, který motor bude mít delší životnost, je tím pádem úplně jasné...
        • 00 Reagovat !

          foto 4bytelnykola

          4bytelnýkola 14.03.2013  09:27

          « Re: Re: Re: ecoboost vs V8

          naštěstí si můžeš ještě koupit třeba pořádnej pickup f-150, kde ty 8mi válce pořád v nabídce jsou
          • 00 Reagovat !

            foto chico

            chico 23.03.2013  07:48

            « Re: Re: Re: Re: ecoboost vs V8

            Pořádnej Pick Up začína až od F-250 ale jen začíná ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 14.03.2013  15:35

          « Re: Re: Re: ecoboost vs V8

          Njn, Ford se dal na turba.

          GM na to jde vypínáním válců, přímým vstřikem, systémem Start/Stop a redukcí hmotnosti.
          Výsledek - žere to stejně, turbo není potřeba a pořád je to V8. Chrysler na to jde podobně jako GM.

          Uvidíme co si zákazník zvolí, ale zatím GM spolu Chryslerem Forda přehrávaj rozdílem třídy :-)
        • 00 Reagovat !

          foto chico

          chico 23.03.2013  07:55

          « Re: Re: Re: ecoboost vs V8

          Tak o životnosti není vůbec co řešit V8 bylo a bude s životností někde jinde.Proč zaklady motoru neměnej jsou 30 let starý a dělaj to pořad a vědí proč. Někde tam mam video jak Ford Ecoline 4,6 stejnej motor se dava do lincolnu tak tam ma přes 1kkk mil. To V6 a sturbem bez uhony nenalítá. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto chico

          chico 23.03.2013  08:01

          « Re: Re: ecoboost vs V8

  • 00 Reagovat !

    foto Vencos

    Vencos 19.03.2013  20:49

    jde o prachy

    Když už za ten ekobůst vydali tkaovjech prachů, oc by ho necpali všude,že...
    Já jsem hlavně zvědav,jak to bude vypadat za mnoho let,až budou ty ecoboosty jako ojetiny. Což je vám sice fuk,protože chcete rejžovat z novejch aut,že... Jen aby pověst neutrpěla újmu...

    V tomhle bych vsadil na GM, kdy i do nové Sierry/Silverada budou montovat obstarožní šestiválec z konce osmdesátých let, samozřejmě patřičně vylepšný. Ale bude nesmrtlenej a auto s nim bude mocct bejt nechutně levný... Na práci bude vždycky nejlepší Chevy...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku (†80): Posádka lodi nám bránila

Polští záchranáři, kteří skočili pro Jana Třísku…

Dva polští turisté Jarosław Jasita (40) a Jarosław Ruda (39) si výletní plavbu po Vltavě představovali trochu…

 

iSport.cz

Příbram vyhrála šlágr v Hradci, druhou ligu vede Opava před Budějovicemi

Příbram vyhrála šlágr v Hradci, druhou ligu vede…

SOUHRN 9. KOLA | Fotbalisté Příbrami v 9. kole druhé nejvyšší soutěže vybojovali důležité vítězství 2:0 na…

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl, vypiloval i techniku

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl,…

Jeden, dva, tři… osm! Obdivuhodná série Viktorie nekončí, v Mladé Boleslavi jen napsala další kapitolu. S prstem…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…