Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln MKT: Výroba luxusního crossoveru potvrzena

Diskuze (3)
Lincoln využil výstavy Pebble Beach Concours d’Elegance k oficiálnímu oznámení, že koncept luxusního crossoveru MKT se příští rok dostane do sériové výroby. O pohon se bude starat přeplňovaný šestiválec EcoBoost, který bude pohánět všechna čtyři kola.

Modelové portfolio Lincolnu prochází v posledních letech radikální proměnou. Z tradičních modelových řad v nabídce zůstal už jen 5,5metrový sedan Town Car. Ostatní modely nahradil na přelomu tisíciletí Lincoln LS a následně současný sedan střední třídy MKZ (dříve Zephyr). Dalšími modely nového designového směru jsou pětimetrový sedan MKS a kompaktní crossover MKX, i nadále je nabízeno také velké SUV Navigator.

Lincolny MKZ a MKX se už na trhu etablovaly a posílily podíl Lincolnu ve svých segmentech. Sedan MKS se začal prodávat až letos, ale první čísla naznačují že půjde také o úspěšný model. K této ofenzivě se příští rok přidá velký crossover MKT, který sleduje nejnovější trendy. V nabídce Lincolnu bude méně konvenční alternativou k MKS a zařadí se mezi menší crossover MKX a Navigator.

Jako studie se MKT představil letos v lednu na autosalonu v Detroitu. Sériové provedení zkombinuje design konceptu se současnými modely Lincolnu. Dostane charakteristickou masku ve tvaru křídel, dynamicky tvarované boční linie a výrazný ostře skloněný zadní sloupek karoserie. Zajímavostí je standardně sedmimístný interiér se sedadly ve třech řadách. Novinkou bude funkce Cross Traffic Alert, která monitoruje mrtvý úhel při vyjíždění z parkovacího místa, a navigační systém nové generace SYNC.

MKT využívá shodnou platformu jako sedan MKS a Ford Flex. Studie Lincoln MKT byla dlouhá 5293 mm, široká 1999 mm, vysoká 1623 mm a měla rozvor náprav 3066 mm. Všechna čtyři litá kola byla obuta do pneumatik o rozměru 285/35 ZR21.

Na výběr u sériového provedení budou dva šestiválcové motory – atmosférický 3,7 litru nebo přeplňovaný 3,5 EcoBoost. Tato pohonná jednotka je ukázkou downsizingu ve vyšších objemových třídách, který zřejmě v nejbližších letech zredukuje množství osmiválcových verzí. Díky kombinaci dvou turbodmychadel a přímého vstřikování dosahuje o 20 % nižší spotřeby než srovnatelně silný atmosférický motor, výkon je 250 kW a točivý moment má maximum 460 Nm.

Ford příští rok nasadí tento motor i do Lincolnu MKS. Do pěti let by měla roční produkce pohonných jednotek EcoBoost postupně dosáhnout 750 tisíc kusů napříč všemi třídami a značkami koncernu Ford. Na rok 2009 Lincoln také chystá facelift nejmenšího modelu MKZ.

Diskuze (3)
20. 8. 2008 15:59
Takhle se to dela
Kdyby si z tohoto vozu vzali vsechny automobilky priklad,to by bylo krasne na silnici :-! .Opravdu povedeny kousek.Budiky jsou dokonalost sama,stejne jako vlastne cely interie i exterier. :yes: :yes:
20. 8. 2008 15:36
Nadhera
Nadherny design ktery je povedl. Lincoln :yes: :yes: