Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln MKZ Hybrid: Poslední z hybridních trojčat

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Luxusní odnož amerického Fordu uvolnila oficiální informace o hybridní verzi sedanu MKZ, která slaví svou premiéru na autosalonu v New Yorku.

Ford Fusion (nemá nic společného s evropským modelem stejného jména) a jeho luxusnější dvojče Mercury Milan se již jako hybridy v USA prodávají. Nyní přichází řada na nejluxusnějšího koncernového zástupce střední třídy: Lincoln MKZ. I on bude od modelového roku 2011 k mání v této verzi.

Je poháněn řadovým čtyřválcem Duratec objemu 2488 cm3 pracujícím s Atkinsonovým cyklem. Zážehový agregát má rozvod DOHC, čtyřventilovou techniku a hlavu i blok z hliníkové slitiny. Dává 116 kW (158 k) při 6000 min-1, jeho točivý moment vrcholí hodnotou 183 Nm při 2250 min-1. Doplňuje jej synchronní elektromotor s permanentním magnetem, který nabízí 79 kW (108 k) při 6500 min-1. Celá soustava poskytuje maximálních 142 kW (194 k).

Síla hybridního systému je přenášena na přední kola pomocí ústrojí eCVT simulujícím činnost převodovky s plynule měnitelným převodem. Elektromotor je napájen nikl-metal hydridovými články. Na čistě elektrický pohon je vůz schopen jet rychlostí až 76 km/h. Spotřeba by měla dosáhnout ve městě jen 5,7 l/100 km, na dálnici pak 6,5 l/100 km. To by jej dle slov automobilky činilo nejúspornějším luxusním sedanem v Americe (Lincoln je řazen výše než sesterské modely Fordu a Mercury).

Podvozek má rozvor 2728 mm, zavěšení všech kole je nezávislé, vzadu víceprvkové, na obou nápravách najdeme stabilizátory. Řízení je hřebenové, čtveřice kotoučových brzd nepostrádá ABS, elektronickou kontrolu stability ani funkci regenerace energie při deceleraci. 4821 mm dlouhý, 1834 mm široký a 1445 mm vysoký vůz jezdí na sedmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami P225/50 R17.

Je vybaven funkcemi SmartGauge a EcoGuide. Ty poskytují informace v reálném čase o tom, jak si řidič vede ve spotřebě paliva a pomáhají mu tímto způsobem optimalizovat jeho jízdu. V pravé části přístrojového panelu se pak objevují modré nebo bílé květy.

RSS (Reverse Sensing System) informuje řidiče akustickým signálem o blížících se objektech za ním, které nemůže vidět. Vnější zpětná zrcátka jsou rozdělena na dvě části, první zprostředkovává klasický zadní pohled, druhá pak zobrazuje tzv. mrtvý úhel.

Ke vstupu dovnitř není třeba klasického klíčku, stačí nadefinovat kombinaci stisků tlačítek prostřednictvím KEK (Keyless Entry Keypad). Elektronika si je zapamatuje pro pozdější použití. Belt-Minder signalizuje nezapnuté bezpečnostní pásy, MyKey umožňuje nastavit rychlost automobilu a hlasitost audia tak, aby vyhovovaly bezpečnosti dětí na palubě. Kromě toho dříve hlásí klesající hladinu benzinu. EasyFuel známe i z evropských Fordů, hrdlo palivové nádrže postrádá tradiční uzávěr.

Komunikační a zábavní systém Sync lze ovládat hlasem, umožňuje připojit mobilní telefon přes bezdrátové rozhraní Bluetooth, samozřejmostí je také podpora MP3 přehrávačů. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou všestranně elektricky nastavitelná a disponují polohovou pamětí, ale také vyhříváním a chlazením.

Hlavním konkurentem Lincolnu MKZ Hybrid je nedávno představený Lexus HS250h. Ford doufá, že nabídkou hybridního modelu v luxusním balení přiláká více nových zákazníků. Popisovaný automobil bude pochopitelně z celé trojice nejdražší, ceny však dosud nebyly zveřejněny. Na trhu se objeví na podzim.

Kromě něj v současné době Lincoln vyrábí řadu MKZ i s vidlicovým šestiválcem řady Duratec objemu 3,5 litru.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
1. 4. 2010 10:50
Re: Nu...
:yes:
zadok ma normalne rozosmial >:D taky vyraz v zadku to sa len tak nevidi
1. 4. 2010 09:14
Nu...
Auto se mi asi nikdy nebude libit s takovou maskou a zadni casti svetel!

Ale musim s radosti priznat, ze pristrojovy stit, tedy jen ten stit je SUPER, cisty - lehky - prehledny a elegantni! :yes: