Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Sériový crossover Lincoln MKT již na silnicích

Ondřej Láník
Diskuze (0)
I americké značky, které byly dlouhá léta reprezentovány dlouhými osmiválcovými limuzínami, se přes relativně krátkou epizodu s velkými SUV, nakonec orientují na crossovery. Lincoln jeden z těch největších testuje před zahájením výroby.

Modelové portfolio Lincolnu prochází v posledních letech radikální proměnou. Z tradičních modelových řad v nabídce zůstal už jen 5,5metrový sedan Town Car. Zbývající modelové řady patří k nynější americké moderně, která má být protipólem k podobně individualistickým hranatým Cadillakům.

Lindoln MKT se představil letos v lednu na autosalonu v Detroitu jako studie. Sériové provedení zkombinuje design konceptu se současnými modely Lincolnu. Dostane charakteristickou masku ve tvaru křídel, dynamicky tvarované boční linie a výrazný ostře skloněný zadní sloupek karoserie. Zajímavostí je standardně sedmimístný interiér se sedadly ve třech řadách. Novinkou bude funkce Cross Traffic Alert, která monitoruje mrtvý úhel při vyjíždění z parkovacího místa, a navigační systém nové generace SYNC.

První snímky sériového provedení zatím neukazují co vše zbylo z výrazného řešení přídě a zádě. Na druhou stranu nás nechává nahlédnout do interiéru. Jisté je, že subtilní přístrojová deska z konceptu je nahrazena zřejmě některým koncernovým řešením.

MKT využívá shodnou platformu jako sedan MKS a Ford Flex. Studie Lincoln MKT byla dlouhá 5293 mm, široká 1999 mm, vysoká 1623 mm a měla rozvor náprav 3066 mm. Všechna čtyři litá kola byla obuta do pneumatik o rozměru 285/35 ZR21.

Na výběr u sériového provedení budou dva šestiválcové motory – atmosférický 3,7 litru nebo přeplňovaný 3,5 EcoBoost. Tato pohonná jednotka je ukázkou downsizingu ve vyšších objemových třídách, který zřejmě v nejbližších letech zredukuje množství osmiválcových verzí. Díky kombinaci dvou turbodmychadel a přímého vstřikování dosahuje o 20 % nižší spotřeby než srovnatelně silný atmosférický motor, výkon je 250 kW a točivý moment má maximum 460 Nm.

Ford příští rok nasadí tento motor i do Lincolnu MKS. Do pěti let by měla roční produkce pohonných jednotek EcoBoost postupně dosáhnout 750 tisíc kusů napříč všemi třídami a značkami koncernu Ford. Na rok 2009 Lincoln také chystá facelift nejmenšího modelu MKZ.

Ondřej Láník
Diskuze (0)