24.4. 2013 Michal Fokt

Poplatky za vjezd do Londýna: Platit budou i hybridy!

Poplatky za vjezd do Londýna: Platit budou i hybridy!

Nová, přísnější pravidla vstoupí v platnost 1. července a sítem neplaceného vjezdu neprojdou dokonce ani nejmodernější hybridy. Poděkovat za to mohou paradoxně turbodieselům...

Slavná Congestion Charge, která umožňuje vjet zdarma do centra Londýna pouze automobilům, jejichž emise oxidu uhličitého činí měně než 100 g/km, letos slaví desáté narozeniny a to je událost, kterou je třeba oslavit ...dalším zpřísněním pravidel!

Od prvního července vstupuje v platnost nařízení, které dovoluje vjezd do centra bez denního poplatku 10 liber pouze těm autům, jejichž emise CO2 činí 75 a méně gramů na kilometr. Asi vás toto rozhodnutí překvapí, protože jsou rázem ze hry všechny klasické hybridní automobily v čele s oblíbenou Toyotou Prius, důvod je ovšem prozaický...

Zohledňování pouze emisí CO2 nahrává autům, která rozhodně žádné město, i přes pokusy o vytvoření jejich zelené image ve svých ulicích nechce: turbodieselům. Těch, které se papírově dostanou pod 100 g/km, je celá řada a tak Londýn s hrůzou sledoval, jak se původně 10% podíl nafťáků v centru zvýšil v průběhu let na více než 50 %. V důsledku toho nyní ulice v centru zapáchají víc, než před zavedením Congestion Charge. Byrokratické rozhodnutí tedy zase jednou nezafungovalo, pokud tedy nebylo smyslem pouze vybírat poplatky za každou cenu.

A právě této dieselizaci Londýna spolehlivě zabrání snížení hranice CO2 na 75 g/km, tak nízké emise žádný současný produkční diesel nemá. A bohužel ani žádný hybrid, které byly právě kvůli svému čistému provozu ve městech velmi vítané. Zadarmo do centra Londýna tedy budou moci vjet nově pouze elektromobily, elektromobily s prodlouženým jízdním dosahem a plug-in hybridy. Tím se ovšem těm, kteří do centra musí jezdit denně, poněkud zkomplikuje situace, protože nabídka podobných automobilů je v současnosti v Evropě extrémně malá.

Congestion Charge musí platit každé nadlimitní auto, které vjede do centra města v pracovních dnech od 7.00 do 18.00, výjimkou jsou svátky. Desetilibrový poplatek určitě není nízký, mnohem horší je ovšem nezaplatit jej, pokuta činila až 120 liber, i tu ale zpřísnění zvýší až na 130 liber.

Ovšem aby tímto rozhodnutím nebyli poškozeni ti, kteří si pořídili (ty skutečně) ekologicky šetrné vozy právě kvůli Congestion Charge, budou zařazeni do programu Ultra Low Emission Discount (ULED), jenž jim zajistí výjimku pro další tři roky, tedy do 24. června 2016. Asi nepřekvapí, že do ULED nelze přihlásit žádný turbodiesel...

Londýnské emisní zóny inspirovaly řadu dalších měst, velký rozruch vyvolal zejména plán Paříže na eliminaci starších aut a výjimkou nebude brzy ani Česko.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…