Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Londýn: za vjezd do centra zaplatí sportovní auta a SUV 25 liber

Starosta Londýna Ken Livingstone pokračuje ve svém boji za lepší vzduch v centru Londýna. Jeho cílem je snížit emise CO2 do roku 2025 o 60 %, jedním z prostředků je zvýšení poplatků za vjezd do centra města, které byly zavedeny v roce 2003.
Zpět na článek
13. 2. 2008 08:44
13. 2. 2008 08:50
neregistrovaný "hmmm"
13. 2. 2008 09:30
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 10:29
13. 2. 2008 10:49
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 2. 2008 14:00
neregistrovaný "skl_"
13. 2. 2008 10:52
neregistrovaný "oz"
13. 2. 2008 14:56
neregistrovaný "skl_"
13. 2. 2008 15:33
neregistrovaný "Ferrarista"
13. 2. 2008 15:50
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 16:41
neregistrovaný "skl_"
13. 2. 2008 15:40
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 17:37
13. 2. 2008 22:11
neregistrovaný "Ferrarista"
14. 2. 2008 11:37
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 2. 2008 21:44
anonym
13. 2. 2008 13:41
neregistrovaný "nextrom"
14. 2. 2008 08:37
neregistrovaný "Peter1254"
13. 2. 2008 17:01
neregistrovaný "VAsut"
13. 2. 2008 18:01
neregistrovaný "antizeleny"
13. 2. 2008 19:33
anonym
14. 2. 2008 11:27
neregistrovaný "Michal Polan"
14. 2. 2008 19:56
anonym
13. 2. 2008 09:35
13. 2. 2008 09:38
13. 2. 2008 10:53
neregistrovaný "Chris K."
13. 2. 2008 15:52
neregistrovaný "Ambroz"
13. 2. 2008 16:14
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 16:29
neregistrovaný "ozawasa-n"
13. 2. 2008 16:49
neregistrovaný "skl_"
13. 2. 2008 19:45
neregistrovaný "ozawasa-n"
13. 2. 2008 20:11
neregistrovaný "tramvaják"
14. 2. 2008 11:04
neregistrovaný "skl_"
14. 2. 2008 07:59
neregistrovaný "Fiti"
14. 2. 2008 13:00
anonym
14. 2. 2008 13:15
anonym
14. 2. 2008 16:57
neregistrovaný "stunty"
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 08:44
Poplatok
Ja som za... :yes: Mohli by nieco podobne vymysliet aj u nas v BA lebo situacia je uz niekedy neunosna..v centre mesta sa stale smochtaju nejake Hummre, Q7, Land Cruiser ci RangeRover...a to nehovorim o pretekoch zbohatlikov pocas plnej premavky na autach typu BMW M ci porsce Turbo..taketo auta nemaju co v centre mesta robit a ich zjavne solventny majitel nech si kupi na cestu do centra mesta nejake adekvatne vozidlo a nie hovado z okruhu ci z hor
Rozbalit vlákno
28
neregistrovaný "hmmm"
13. 2. 2008 08:50
Re: Poplatok
ja jsem proti... co2 ma s cistotou vzduchu ve meste malo spolecnyho...
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 08:53
Re: Poplatok
Je rozdiel v emisiach takeho 4,2V8 a klasiky v podani npr.Fabie...ci nie? cize vyznam to urcite mat bude
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 09:30
Re: Poplatok
Vyznam to ma, ale jedine tehdy kdyz oba vozy najedou stejne km a nebo v takovem pomeru aby se nevyhoda vetsi spotreby velkeho motoru opravdu projevila i na ovzdusi.
Nicmene to nevidim jako v poradku, kdyz se takove modely vyrabi a prodavaji, plati se za ne dane atd. atd. a nasledovne s nima nemuzes nikam jet . Pak by tedy musel prijit zakon, ktery zakazuje vyrobu velkych motoru a tezkych aut.
Osobne me prijde jako hloupost, ze stale vic automobilek vyviji SUV, kde v podstate neni nikde pro takove vozy uplatneni. Mozna jen kdyz nekdo bydli v lese, ale i na to dnes staci normalni auto, protoze tak nepristupne cesty existuji jen zridka. SUV proste nedava smysl, jen spoustu lidi se nechalo zlakat barevnou reklamou o svobode a volnem pohybu prirodou. Opak je pravdou, zadna svoboda neexistuje a priroda je stale vic zabetonovana, zaasfaltovana a zastavena prumyslovym drekem. ;-\
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 09:37
Re: Poplatok
Ja sa inak tiez divym, ze nikto neobmedzuje vyrobcov...su tu sice emisne limity, ale nebolo by zle obmedzit ako si aj ty napisal velkost motora...viem, ze niekomu sa to pacit nebude, pretoze je vela ludi, ktory sa zastavaju velkych aut so silnymi motormi(aj ja ich mam rad), ale proste treba to nejak obmedzit, planeta je len jedna, ropa sa tiez mina a ako hovorim je uderene aby majitel 2,5tonoveho Range Rovera jazdil po historickom centre v meste...a mimo mesto sa dostane mozno par krat do roka na lyzovacku. Nemam nic proti SUV, ale nestaci do mesta SUV rozmerov npr.CR-V???to je to iste ako keby som chcel ist na rally Dakar na Fiate 500, tak isto na mna posobi LandCruiser v ulicke centra
13. 2. 2008 10:29
Re: Poplatok
Provoz vozů s velkou spotřebou ve městě je opravdu na hlavu. Majitelé sice budou protestovat a přidají něco o osobní svobodě, demokracii a osobní volbě, ale v tomto případě (jako v mnoha jiných) by ta osobní volba měla jít stranou. Ano, jim je jedno že jim to žere, ale ovzduší to zatěžuje nás všech. Nejsem paušálně proti velkým autům, to bych nebyl registrovaný na auto.cz, ale ni miniauto.cz. V mnoha situacích je jejich provoz opodstatněný, ne tak ve městě, neřku-li v historickém jádru. Zde by opravdu měli jezdit maximálně Smarty a jim podobní.
Problém je ale jinde. Tkví v myšlení většiny lidí. To auto funguje jako osobní reklama. Pokud přijedu na schůzku v RR (nebo cokoli podobného) říkám tím - já na to mám a tudíž budu i spolehlivý a platící partner v obchodu. A problém není jen v majitelích. Problém je i v nás všech. Protože jak něco podobného vidíme, nenechá nás to úplně chladnými, co si budeme povídat. Proto bychom možná měli začít pracovat na sobě. Podobná auta obdivovat v podmínkách pro které byla stvořena a v tom městě ocenit, když na schůzku partner přijede metrem, na kole a nebo ve Smartu.
Co se týče regulací automobilek, tam bych viděl největší potenciál. Dokud se budou SUV a jim podobné vozy chrlit po obrovských sériích a lidé budou mít peníze (a to budou), pak se budou vesele prodávat dál. Jak napsal "nextrom", většina těchto vozů jezdí stejně po silnicích a ve městech, protože ani není možnost jezdit někde po lesích. A upřímně řečeno, ani by ta možnost být neměla. A lidí co bydlí v Kanadě u jezera tako ve srovnání se světovou populací tolik není. Tam je samozřejmě auto typu Mitsubishi L200 opodstatněné, nemám námitek.
Koukám, že bych už mohl přestat... Jen jedna poznámka - jak je vidět, je problém přijít s nějakým komplexním řešením podobné otázky. Poukazuje na to, že auta s dieselovými motory jsou osvobozena od poplatku, pokud mají emise nižší než 120. Ale zrovna diesely, bez FAP, jsou do města asi to nejhorší... Dnešní doba ale přeje CO2-eq emisím a tak se podle nich hodnotí vše. Ale někde se holt musí začít...
neregistrovaný "Kubajsu"
13. 2. 2008 10:49
Re: Poplatok
Já myslím, že v Londýně je to nastavený celkem dobře (až na to, že produkce CO2 by asi zrovna ve městě neměla být hlavním kritériem). Chceš si vozit zadek ve velkém autě na místech, kde je jeho provoz naprosto neopodstatněný, tak plať víc než ostatní...
neregistrovaný "skl_"
13. 2. 2008 14:00
Re: Poplatok
CO2 pouzivaju preto, ze je to dostupny a certifikovany udaj pre kazdy znacku, povinny uz dlhe roky pre kazde predane nove auto v UK a napr. je od neho odvodena aj sadzba cestnej dane. Takze iba pouzivaju existujucu databazu...
neregistrovaný "oz"
13. 2. 2008 10:52
Re: Poplatok
nemyslim ze tych dotycnych milionarov to nejak vyraznejsie trapi.v Londone ziju ludia kt maju napr 6 aut,ale nie ako "milionari" v CSSR (2 octavie,mercedes,audi...) ale Gallardo,430,RR,Bentley a Range..takze pre nich Ł20 vela naozaj nie je.ver tomu ze si nevies predstavit ake maju oni prijmy.
ale svojim sposobom suhlasim so starostom,pretoze kazdy na Ferrarku tomu zo semaforov ukuri co to da,tym padom vznika hluk a emisie.
p.s. pre ludi kt neboli v Londone - v uliciach je Bentley Conti tolko ako v Prahe mercedesov.tak uz vies o com starosta hovori
Avatar - Dragon.001
13. 2. 2008 14:15
Re: Poplatok
Tady je to fakt banda id1otů. Víte o autech *, jste ovlivnění zelenou diktatůrou a demagogií. Tohle se tu fakt nedá číst. Vzhledem k tomu, že jsem motory a vůbec auta studoval na čvut musím vám ve skratce něco říct.

Ono je vše o enegii. Když vůz o určité váze chci rozjet na řekněme 100km/h. Potřebuju na to nějakou energii. A je úplně jedno jak velký motor mi ji dodá, jestli mě roztáhne kůň atd. Energie bude přád stejná. Druhá věc je, že motor má takzvané optimální zatížení a výkonnostní rezervu. Kdy je nejefektivnější a má nejnižší spotřebu (kdysi to fáčka měly na otáčkoměru zeleně). Když dám do velkého auta malý motor, musím jej neustále točit mimo toto pásmo a v reálu mám mnohem vyšší spotřebu než třeba i dvojnásobný motor který ale to zelené pásmo neopustí. (U extrámních objemů pak stoupá spotřeba díky větším vnitřním strátám, ale ty tu neuvažuju). Takže neznamená menší motor = menší spotřeba. Mnohdy je to opačně.

Takže to co by měl udělat je hodnotit auta podle váhy. Apelovat na nové lehčí materiály. SUV může klidně vážit jako Octávka a mít i stejné emise. Otázkou je jen cena.

Další věc je. Já mám auto a žena á auto. To máme mít jako ještě jedno navíc? Každý jedno na cestu do práce a jedno extra na mimoměsto?! Náklady, a hlavně kam to ve městě zaparkovat?

Já bych takovýhle problémy s autama vůbec neřešil. Víc jak 100 let tu už jezděj, tak těch 25 - se to už nep0sere a pak stejně dojde ropa a budeme mít po ptákách všichni a budem jezdit na kole :-!

ZAMYSLETE SE LIDI - KAŽDÁ Z TEPELNÝCH ELEKTRÁREN V SEVERNÍCH ČECHÁCH VYPRODUKUJE ZA DEN TOLIK CO2 SÍRY, POPÍLKU A DALŠÍCH ŠKODLIVIN JAKO VŠECHNY AUTA ZA STEJNOU DOBU NA NAŠICH SILNICÍCH!!! POSTAVTE DALŠÍ 2 BLOKY TEMELÍNA A ZAVŘETE JEDNU JEDINOU TEPELNOU ELEKTRÁRNU. V TEN OKAMŽIK JAKO BY ZMIZELA VŠECHNY AUTA Z NAŠICH SILNIC!!! :yes:
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 14:44
Re: Poplatok
S tvojim poslednym stlpcom plne suhlasim...treba dobudovat atomky a tieto tepelne elekt.pozatvarat, to strasne skodi..ale to je mimo temu.

Podla vahy vozidla by neuspeli, lebo kto to bude vazit alebo ako by to kontrolovali? takto to vyriesia tym stylom, ze velke auto ma logicky velky motor...cize obmedzili to na 3,0 litra a vsetko co ma nad 225g CO2 bude platit..cize ked si to tak zoberies je to velmi pribuzne tomu co si napisal..akurat sa na to pozeraju z opacnej strany.
neregistrovaný "skl_"
13. 2. 2008 14:56
Re: Poplatok
Sorry, tema fakt nebola o CO2 vypustanom elektratnami v cechach. Skus si niekedy v pracovny den zajst do centra Londyna a sprav si dlhsiu prechadzku a nezabudni zhlboka dychat (nebude to iba CO2..) Potom si nieco najdi napr. o priemernych prijmoch ludi co robia v City alebo o cenach prenajmov kancelarii. Potom ti mozno dojde, ze toto neni o hrani sa na zachranovanie planety ale o udrzanie bysnisu v oblasti ktora ma jeden z najvyssich HDP na svete...
neregistrovaný "Ferrarista"
13. 2. 2008 15:33
Re: Poplatok
To u nás bylo myšlené jako píklad a jinak problém není v co2 jak populisti tvrdí. Ten je v těžkých kovech, nox, co, a mnoha dalších. U starších naft ještě popílek. Toto vše se odvíjí od množství spáleného benzínu(nafty) a kvalitě paliva, spalování + čištění výfukových plynů. A jak jsem už výše napsal ani jedna z těhle věcí přímo nezáleží na obsahu motoru.

Jinak do příjmů lidí mi nic není, ať si vydělávají kolik chtějí. Každý má právo si vydělat kolik dokáže a nikdo nemá právo mu ty peníze brát jen proto, že se zdá většině méně schopných lidí nadprůměrný. To už tu jednou bylo a jsem rád že píšu v minulém čase!
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 15:50
Re: Poplatok
Jenze existuje a existovalo spoustu lidi kteri si mysleli, ze jsou nadprumerni a to delali tak dlouho az prisel ten cas, kdy jim ti podprumerni vse vzali. Pak byli najednou ti podprumerni nadprumernymi >:D .
Tohle opakovani hry se bohuzel neda zastavit i kdyz ted nekomu dela kratkou chvili radost byt nadprumernym...

Zastavit by to slo jedine tehdy kdyby prestala existovat lidska hloupost 8-s
neregistrovaný "skl_"
13. 2. 2008 16:41
Re: Poplatok
Myslim, ze si stale mimo temy: v Londyne ide v prvom rade o zlepsenie kvality prostredia, to je bez debaty. A chcel som iba naznacit, ze vzhladom na "cenu" je toto prostredie a kvalita zivota dost mizerna.. iste, tak je to vsade vo velkych mestach.. Londyn je proste iba prvy a myslim, ze casom to v nejakej forme bude bezne aj inde (proste preto, ze je to v zaujme samotnych miest)
Co sa tyka toho AKO sa cong.charge vybera, to je druha vec...kazdopadne v sucasnosti je CO2 jednoducho pouzitelne kriterium (v UK) na meranie emisii a v zasade plati ze vysoke CO2 = vysoke emisie. Spravna otazka je ale napr. preco aspon ciastocne nezvyhodnuju diesle s casticovymi filtrami...
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 15:40
Re: Poplatok
Myslel jsem, ze z prispevku je jasne, ze nikdo nechce nacpat trivalec z Pola do Q7 a ze se mluvi o tezkych autech s velkymi motory.
13. 2. 2008 17:37
Re: Poplatok
V pořádku, já si taky studuju svoje. Jen bych se dovolil oponovat výroku o tom, že větší motor velmi často žere víc než malý. Tady se nejedná o jízdě po dálnici, kde si to někdo v litrovém autě žene 160. To pak ta spotřeba může být vyšší než u třílitru. Souhlas. My se tu bavíme o městském provozu. Nemůžeš než nesouhlasit, že prostě auta s velkým objemem ve městě žerou mnohonásobně víc než auta s malým. To by jinak dávali do pětistovky dvadvojku.
Hlavně tu jde o to, že se něco dělá s dopravní situací ve městech. Ta poznámka ohledně koupi dalšího vozu do rodiny je tak trochu bezpředmětná. Ono prostě auto v principu do města nepatří, že...
A k lehkým vozům toto. Ano, energie je základní kámen všeho. Souhlas. Lehčí auto bude se stejným motorem žrát míň, ano. To, že lehké materiály stojí víc je dané faktem, že jejich výroba prostě stojí víc. A proč stojí víc? Protože se ještě nezaplatil vývoj výrobního procesu a dostatečně se na tom nevydělalo a taky proto, že ta výroba si žádá speciální materiály. Jejich výroba je mnohdy velice energeticky náročná (podívejme se na hliník). A jsme u emisí zase...uf
:*)
neregistrovaný "Ferrarista"
13. 2. 2008 22:11
Re: Poplatok
Ano částečně s tebou souhlasím, ale přečti si můj první příspěvek důkladně. Odkazuju na to, že mnoho lidí nemá na to. Aby si koupili jedno auto do města na ježdění do práce a jiné na cestování. Mnoho lidí nemá ani na druhé auto do rodiny pro manželku. Říkám, že pokud tedy soi koupí miniauto s minimotorem ale budou do Londýna dojíždět řekněme ze satelitu vzdálenýho 30 km. Tak to auto s malým motorem reálně za cestu tam a zpět vyprodukuje více škodlivin než s obsahově větším. Nikdo se po dálničním přivaděči z práce nebude šourat 80.

Pokud budu bydlet ve městě a koupím si teda 2 auta, prcka a větší. Plyne otázka 1. kam ve městě s 2 auty. 2. svinstvo vyprodukovaný při výrobě 2 auta (od dolů na žel. rudu, vysoké pece železáren, plasty v autě z ropy atd...) + fixní znečištění = pneu, úniky náplní + el. energie atd.

Ale nejvíc mi vadí honba za co2. A to je úplně zcestný. co2 je nejsnáze odstranitelný například výsetbou zeleně. Všichni se honí za tím, kolik co2 který motor vyprodukuje. A znova opakuju, že to závisí na množství spáleného benzínu a tím spotřebované energie. A větší objem prostě se nerovná automaticky větší spotřeba. Ale ok. Všem ale uniká větší problémy: oxid uhelnatý, oxidy dusíku, sloučeniny síry a olova, saze, těžké kovy atd. A i kdyby větší motor spálil víc paliva a vyprodukoval víc co2. A zároveň lepší technikou spalování a čištění výfukových plynů vypustil méně toho všeho, co jsem tu vyjmenoval. Je podstatně ekologičtější a méně škodí lidem. Vypouští to co mi všichni s každým výdechem co2, to odstraní kdejaký strom. Ale kdo z vás vydechuje oxid uhelnatý? olovo? rtuť?

Na toto se nedá koukat jednostranně objem je špatný. Svět není jen černobílý!
neregistrovaný "Kubajsu"
14. 2. 2008 11:37
Re: Poplatok
No pokud se chceš bavit o účinnosti (kolik energie dostaneš z paliva), tak průměrný spalovací motor má ideální účinnost pouze v oblasti maximálního točivého momentu a na plný plyn (kromě pár vyjímek s proměným sacím potrubím a časováním ventilů...). A jak chceš s třílitrem jezdit po městě na plný plyn... Ve městě je využití výkonu motoru celkem malé, takže je nízká i účinnost.
anonym
13. 2. 2008 21:44
Re: Akurat si zabudol na par veci
Vnutorne straty tvojho velkeho motora su podstatne vyssie, nez u maleho, a napr. na volnobeh, co je dost casty rezim v meste, ti zozerie aj niekolkonasobne viac. Okrem toho, vacsi motor = vyssia hmotnost (motor, prevodovka, diferencial, proste vsetko je masivnejsie a tazsie). Dalej: rovnice v realnom svete neplatia, lebo neplati idealny stav. Ergo ten tvoj velmy motor pri zrychlovani aj tak zozerie viac, nez maly (samomebou zavisi od okolnosti), okrem ineho ta k tomu bude nutit tvoje ego, ktore si budes hladkat pri kazdom zrychlovani a ukazovat aky si ty ftak. Asi tolko.
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 13:41
Re: Akurat si zabudol na par veci
Omezit vyrobce nepujde uz z tech duvodu, ze cim vetsi auto (pokud uspesne) tim vetsi vydelek. Mala auta by tedy musela byt patricne draha aby se produkce vyplacela, protoze jinak dojde k tomu, ze vyrobci budou tlacit na zakonodarce nejakou hlouposti a budou chtit stale rychlejsi obnovu vozoveho parku. Mohlo by to vyustit v autodiktaturu ktera v nekterych zemich uz existuje. Tam jste nuceni auto obnovovat behem velice kratke periody, at se vam to libi nebo ne. Takovy pripad slouzi ale jen vyrobcum a prodejcum, ale nikoliv zivotnimu prostredi.

Nevim ktery dabel stval automobilky ulicemi aby vyrabely stale vetsi a vetsi auta, ale musel mit obrovske rozmery 8-s.

Sveho casu byly napr. v Italii vysoke dane na auta nad 2 litry obsahu. Ted, kdyz diky EU tento zakon padnul, jakoby se roztrhnul pytel a kazde Peppino chce jezdit SUV. Samozrejme, ze takova auta v uzkych ulickach vypadaji docela smesne, nicmene jejich majitele jsou presvedceni o vysokem statusu ktere tyto vozy znazornuji. Clovek se citi silnejsi v takovem voze a tak to nechava i znat sve okoli. O tom si muze myslet kazdy co chce, ale jen by z toho nemela vzniknout diskuze na bazi zavisti...
neregistrovaný "Peter1254"
14. 2. 2008 08:37
Re: Akurat si zabudol na par veci
Zakaz vyroby je nezmysel. Vyrabat sa bude to co ludia chcu. Nadavat na vyrobcov nema teda zmysel. SUV dava v lese zmysel. Nezmysel je, ked si to ludia kupuju na jazdenei po meste. A problem s Londynom su zapchy. Co mas z toho, ked sa tam autom sice dostanes, ale stojis v kolone.
neregistrovaný "VAsut"
13. 2. 2008 17:01
Re: Akurat si zabudol na par veci
Kdo urci co tam patri a co ne ? NArodni vybor nebo komise ? POmoct to uz tu bylo
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 18:08
Re: Akurat si zabudol na par veci
V kazdom pripade auto nema co v centre robit...a uz vobec nie taketo hovada. A kto to urci?Bud mesto ako v pripade Londyna alebo nejaky zakon, kto by to asi urcoval..
neregistrovaný "antizeleny"
13. 2. 2008 18:01
Re: Akurat si zabudol na par veci
no jeste by jsi to mel vylepsit ze ti co jedí casteji pravou víckovou a dovoli si plzen nebo skotskou, tak budou mit drazsi PHM. Cest soudruhu.
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 18:09
Re: Akurat si zabudol na par veci
Auta nemaju co v centre mesta robit..odtoho existuje MHD...zbytocna debata na tuto temu
anonym
13. 2. 2008 19:33
Re: Akurat si zabudol na par veci
Jsem rád, že s Tebou mohu souhlasit a že se tu sešlo tolik rozumných lidí. Auta mám rád, ale do měst jsou opravdu často zbytečná.
neregistrovaný "Michal Polan"
14. 2. 2008 11:27
Re: Akurat si zabudol na par veci
Spíš téměř vždy, než často.
anonym
14. 2. 2008 19:56
Re: Akurat si zabudol na par veci
No nechtěl bych čekat, až mi přivezou rohlíky na koňském povozu, nebo bych nechtěl zažít stěhování bez aut ;-)
13. 2. 2008 09:35
bomba
takze se svym Trabikem bych se vlezl jeste do te nizsi sazby...hmm.. ja dycky rikal - objem nicim nenahradis ;) :yes: :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
1
13. 2. 2008 09:40
A co takhle SUV s cistejsimy plyny nez osobaky???
To je zajmave.. co bude Londyn delat za tam bude chtit nejake SUV ktere plni EURO5 a je to hybrid?? Co asi dela Paul McCartney se svym RX400h???
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MajoThePuk
13. 2. 2008 09:42
Re: A co takhle SUV s cistejsimy plyny nez osobaky???
Hybridy su bez poplatkov...takze si myslim, ze pan Paul McCartney kludne moze prist do centra londyna...a aj keby musel zaplatit tych 25 libier, myslim ze panovi McCartney-mu by to problem asi nerobilo
neregistrovaný "Chris K."
13. 2. 2008 10:53
hybridy a ine
Hybridy su v centre zadarmo uz teraz, aj auta s kapacitou tusim nad 7 miest. Takze Land Rover Discovery, ktory ma v zadu 4 sklopne sedacky na sedenie bokom CC neplati.:-) Bez ohladu na to, kolko ludi sa v nich vezie.

Neplatia klasicke taxiky, ktore su pohanane dieselovym motorom Nissan z 80. rokov a dostali vynimku na emisie. A neplatia ani tzv. minicabs, co su vlastne taxiky sukromnych firiem (funguju ale len na zavolanie na telefonne cislo, monopol maju cierne taxi).

Preto je v LDN zaregistrovanych niekolko Bentleys, Lamborghinis, Ferraris a Porsches ako minicabs :-)

S poplatkami pre SUV suhlasim, pri vsetkej ucte, ale Q7 (hoci v terene nepouzitelne) a dalsie posobia v meste trapne, ako Harley pre panelakom. V LDN im hovoria Chelsea Tractors, 90 z nich ine ako asfalt neuvidi a svojho casu leteli tzv. blatove spreje - clovek to nastriekal na auto a vyvolal dojem, ze prave prebrodil bazinu. A potom zase umyl.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ambroz"
13. 2. 2008 15:52
Hloupost je nakažlivá
Nejde ani tak o to, jaká je situace v Londýně. Problém je v tom, že příklady táhnou. Takže milionářům v Londýně to asi moc vadit nebude, ale za pár let bychom mohli platit za vjezd prakticky kamkoliv. Státní správa i místní samosprávy jsou velmi chytlavé pokud jde o dodatečné zdroje příjmů. Neříkám, že se nemá dělat nic, ale fandím spíše německému modelu. Ten skutečně povede k vyřazení neekologických aut z provozu a ne jako ten z Londýna k dalšímu zdanění.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "nextrom"
13. 2. 2008 16:14
Re: Hloupost je nakažlivá
Nevim ktery mestsky model je nejlepsi, ale pravdepodobne to neprinese vubec nic nikde. Problem je proste v poctu motorizovaneho obyvatelstva ve mestech. To mnozstvi aut je tak obrovske, ze jen samotna hloupost by ted mohla namitnout, ze clovek je jen zaslepenym zelenym. O elektrarnach se nema cenu bavit, je to uplne jine tema a ma sve specificke problemy. Kdyz zustaneme u aut tak zjistime, ze v prumyslovych zemich je koncentrace automobilu velka a kazde auto stojici v kilometrovych kolonach je zaplneno prumerne 1,2 clovekem.
Protoze zatim jeste neexistuje zadne privatni osobni zivotni prostredi musime si tedy to spolecne delit a tady na nas ciha budouci problem, kde se nam zacnou zakonodarci hrabat v osobni oblasti.
Prvni takova "vlastovka" ted prave prileta v podobe zakazu koureni v hospodach a restauracich na zapade. Tak to u aut nebude jinak.

Pojem pasivni koureni by se dal nejak aplikovat i v automobilove oblasti...
13. 2. 2008 21:47
Re: Hloupost je nakažlivá
S tím Německem radši prrr. Bydlím v Berlíně, takže ten úžasný model zažívám na vlastní kůži a řeknu ti - není větší pítchoviny, než todle. Jak řekl starosta jedný městský části - roky jsme se snažili svést provoz na pár ulic s tím, že ostatní budou mít klid. Tendle model ale nutí provoz rozprostřít a tím tedy zatížit všechny, ne jen těch pár chudáků, co bydlí (a to velice levně, na to by se nemělo zapomínat!!) u hlavních tahů :no: :no: :no:
neregistrovaný "ozawasa-n"
13. 2. 2008 16:29
nic než tahání peněz
začne to drahými vozy s objemnými motory. Ty si přece nekupujou lidi bez příjmů - tak to snesou. Pak ještě(zapomeňme na všeobecně evropsky vysoké spotřební daně PHM) by to mohla být auta obsazená méně jak třemi osobami. Až se odstěhují majetní do hybridů - přijdou na přetřes maloobjemová auta. Pak to budou elektromobily, protože při výrobě el. energie se přece ničí planeta.... a tak to půjde dál a dál - nebojte - oni si vždycky něco najdou......
Rozbalit vlákno
5
13. 2. 2008 16:38
Re: nic než tahání peněz
a s tim jsi se jeste nesmiril?.. ;-\
neregistrovaný "skl_"
13. 2. 2008 16:49
Re: nic než tahání peněz
Ok, ale: preco by mal hocikto "nicit planetu" zadarmo?
neregistrovaný "ozawasa-n"
13. 2. 2008 19:45
Re: nic než tahání peněz
to je sice pravda - ale podle tohoto vzorce bychom museli zpoplatnit vjezd zásobování - velkoobjemové saze :-) - bojkotovat olym.v Číně - protože tam má katalyzátor možná tak každá pátá rikša(nevím jaké "i/y", tak mně nekamenujte) a řidiče trabantů bychom měli na jejich srazech střílet(jinak jsou to super kucí). Nejde o nic jiného než naoko něco řešit, místo skutečného řešení pohonu aut....
neregistrovaný "tramvaják"
13. 2. 2008 20:11
Re: nic než tahání peněz
Naprosto souhlasím. Tahat peníze je jediné co státní správu napadne když se zamyslí nad ekologií. Dobrá nejezděte do centra autem, ale jak funguje tady často omílaná MHD ? Když musím brát tramvaj s rozběhem abych se tam nacpal nemůže se nikdo divit že jedu autem.
P.S. čím asi jezdí Livingstone ? Tramvají těžko že by měli auta radnice vyjímku ... ;-\
neregistrovaný "skl_"
14. 2. 2008 11:04
Re: nic než tahání peněz
Presne o tom to je, ako sa tie prachy pouziju... Proste ak sa budu iba tahat prachy od tych co jazdia autom, tak sa nezmeni nic. Ak sa z nich tie prachy tahat nebudu tak sa tiez nezmeni nic. Pokial sa tie prachy ale kompletne a efektivne pouziju na rozvoj ekologickej dopravy, alebo sa bude priamo podorovat vyvoj eko pohonov a pod. tak sa veci zacnu hybat...
anonym
13. 2. 2008 21:50
Zmysel to nema, ale aspon zvysi prijmy mesta
na nejaku dobu a snad ceny MHD neporastu tak rychlo. Inak, existuje dalsia sadzba, pre kamiony nad 12t, tie platia 200 Libier za vstup do mesta vobec (nie len do centra), ak nesplnaju emisne limity (ergo starsie stroje).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Fiti"
14. 2. 2008 07:59
A co TIRY, náklaďáky, AUTOBUSy
K tomu můžeme připočítat všechny TIRY, náklaďáky, AUTOBUSy, všichni mají víc jak 225 mg/km CO2. Takže po rozložení nákladů bude 1 jízdenka MHD stát 50,- . Tím se to prodraží tak, že bude levnější jízda autem. A je to jako podle té písničky - vědro má ve dně díru milá Lízo .......
Rozbalit vlákno
1
anonym
14. 2. 2008 08:01
Re: A co TIRY, náklaďáky, AUTOBUSy
Trochu logiky by neuskodilo... ten autobus ma mozno 2-3-krat viac CO2 nez SUV, ale odvezie 10-krat viac ludi...
anonym
14. 2. 2008 13:00
Zdarec
>:D
Rozbalit vlákno
0
anonym
14. 2. 2008 13:15
O.K
Zdarec Lidi
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "stunty"
14. 2. 2008 16:57
James May, TopGear:
Ken Livingstone decided, that if you earn a living and pay a TAX, and spend some of whats left on a car, and spend a value added TAX on that car, and then pay road TAX to put it on the road, and fuel duty TAX, and value added TAX on the fuel duty TAX.... YOU SHOULD THEN PAY 25 POUNDS - TAX - TO DRIVE IN THE CENTER OF THE CAPITAL!

Hovoří za vše.
Rozbalit vlákno
0