Devátý start na proslulé dakarské rallye čeká Aleše Lopraise, poprvé však nebude závodit s kamionem Tatra.

Speciál frenštátského týmu totiž pořadatelé nepustili na start, a tak se Loprais domluvil na spolupráci s nizozemským týmem Veka a pojede s kamionem MAN. Ani nečekaná změna nemění nic na jeho cílech, chce bojovat o medailové umístění a vítězství.

„Ambice zůstávají stejné. I když rozjezd budu mít asi pomalejší, možná o to rychlejší bude finiš. Těžko říct. Dakar je vždy extrémně těžký,“ řekl Loprais ČTK před odletem do Buenos Aires, kde bude rallye v neděli 4. ledna zahájena. „Až v cíli se uvidí, jaká byla příprava. Teď je brzy hlásat, zda jsme spokojeni nebo ne. Ve skrytu duše ale věřím, že ano. Nemám žádné podezření, že bychom něco zanedbali,“ uvedl.

Loprais debutoval na Rallye Dakar v roce 2006, kdy byl členem posádky svého strýce Karla. Od roku 2007 se posunul na pozici pilota a jeho maximem se stalo třetí místo hned při premiéře. Teď se ale musí vyrovnat se změnou značky.

„Je to celkově jiná koncepce auta. Jinak se chová v zatáčkách, v rychlosti. Má jiné rozložení vah, jiné brzdy. Kompletně jiné. V nové modifikaci jsem s ním najel 250 kilometrů a nějaký čas bude trvat, než se s ním sžiju. Musím to ale udělat rychle, nesmí mi to pole ujet. Musím hned jet na maximum auta i svých možností,“ řekl Loprais k přesunu do vozu MAN.

Změna však podle něj má i citový rozměr. „Královna je naše dítě, to bylo nejzásadnější pouto. Pak další věci. Časové napětí nebo finanční náležitosti. Jiná značka a částečně i jiný tým. Budu si ale pamatovat jen to dobré,“ uvedl Loprais, který svůj poslední závodní speciál Tatra 815 4x4 pojmenoval Queen 69.

Nizozemský tým Veka nasazuje do Rallye Dakar čtyři kamiony, tři v hlavní kategorii. Loprais tak poprvé v kariéře bude mít přímo v závodě i týmové kolegy, kteří by mu měli být připraveni v případě potřeby pomoct.

„Měli bychom spolupracovat a pomáhat si navzájem. Nikdy jsem to nezažil, vždy jsem jezdil sám. Uvidíme, jestli mi to přidá třeba větší pocit jistoty na trati. Jsem ale zvyklý se koukat při závodě jen dopředu a neohlížet se za sebe,“ uvažoval Loprais, který díky většímu týmu bude mít k dispozici větší množství dat pro nastavení auta, tlumičů či využití pneumatik.

Stejně jako v minulosti pořadatelé slibují, že pro závodníky připravili extrémně náročnou rallye. Loprais to ale neřeší. „Minulý Dakar vypadal na papíře hrůzostrašněji a extrémně dlouhý. Čísla ale na Dakaru kolikrát nic neznamenají. Máte etapu, která má „jen“ 220 kilometrů a přitom se trápíte v dunových polích a je extrémně těžká,“ podotkl.

Nejnáročnější část rallye čeká v Chile na poušti Atacama. „Tam se rozhodne. Naopak začátek a konec je rallyeový. Pojede se totiž také několik etap, které dobře známe z mistrovství světa. Tam to bude o sprintu a rozdílu sekund a minut. Ne desítek minut,“ řekl.

Další náročnou částí rallye představují maratonské etapy bez asistence. „To bude oříšek, vše bude jen na posádkách. Výhodu by mohly mít větší týmy. Budeme tomu muset přizpůsobit jízdu. Pojetí maratonských etap je za posledních pět let novinkou. Známe je z afrického Dakaru a tam to rozhodovalo. Budeme muset přemýšlet nad stavy aut,“ dodal Loprais.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 

Štítky Tatra Dakar 2015

 

Přidat názorDiskuse: Loprais: Dakar poprvé bez tatry

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 





 
Bez pomoci zahraniční nehodu nevyřešíte: Nabourali vás v cizině? Bez advokáta nepochodíte!

Nabourali vás v cizině? Bez advokáta nepochodíte!

Dnes 08:00

Celý půlrok trvalo, než se náš čtenář domohl náhrady za své poškozené auto z chorvatské dovolené. Bez právní pomoci by ničeho nedosáhl a smířil se s opravou z vlastní kapsy. Na co si dát pozor při cestách do ciziny?




Blesk.cz

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník. Encefalitida hrozí také ze sýrů

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník.…

Máte pocit, že je na klíšťata ještě brzy? Opak je pravdou. Odborníci už zaznamenávají případy, kdy se lidé…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Jeřábek s Plekancem asistencí pomohli k výhře, přihrávku má i Kaše

Jeřábek s Plekancem asistencí pomohli k výhře,…

SOUHRN | Jakub Jeřábek a útočník Tomáš Plekanec pomohli v pátečním zápase NHL asistencí k výhře Montrealu 3:2 ve…

 

Reflex.cz

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…

Václav Klaus ml.: Miloš Zeman? Moje truchlivá volba

Václav Klaus ml.: Miloš Zeman? Moje truchlivá volba

Volbou prezidenta, evropskými dotacemi i koaličním jednáním v Praze i Berlíně se zabývá ve své pravidelné…