Devátý start na proslulé dakarské rallye čeká Aleše Lopraise, poprvé však nebude závodit s kamionem Tatra.

Speciál frenštátského týmu totiž pořadatelé nepustili na start, a tak se Loprais domluvil na spolupráci s nizozemským týmem Veka a pojede s kamionem MAN. Ani nečekaná změna nemění nic na jeho cílech, chce bojovat o medailové umístění a vítězství.

„Ambice zůstávají stejné. I když rozjezd budu mít asi pomalejší, možná o to rychlejší bude finiš. Těžko říct. Dakar je vždy extrémně těžký,“ řekl Loprais ČTK před odletem do Buenos Aires, kde bude rallye v neděli 4. ledna zahájena. „Až v cíli se uvidí, jaká byla příprava. Teď je brzy hlásat, zda jsme spokojeni nebo ne. Ve skrytu duše ale věřím, že ano. Nemám žádné podezření, že bychom něco zanedbali,“ uvedl.

Loprais debutoval na Rallye Dakar v roce 2006, kdy byl členem posádky svého strýce Karla. Od roku 2007 se posunul na pozici pilota a jeho maximem se stalo třetí místo hned při premiéře. Teď se ale musí vyrovnat se změnou značky.

„Je to celkově jiná koncepce auta. Jinak se chová v zatáčkách, v rychlosti. Má jiné rozložení vah, jiné brzdy. Kompletně jiné. V nové modifikaci jsem s ním najel 250 kilometrů a nějaký čas bude trvat, než se s ním sžiju. Musím to ale udělat rychle, nesmí mi to pole ujet. Musím hned jet na maximum auta i svých možností,“ řekl Loprais k přesunu do vozu MAN.

Změna však podle něj má i citový rozměr. „Královna je naše dítě, to bylo nejzásadnější pouto. Pak další věci. Časové napětí nebo finanční náležitosti. Jiná značka a částečně i jiný tým. Budu si ale pamatovat jen to dobré,“ uvedl Loprais, který svůj poslední závodní speciál Tatra 815 4x4 pojmenoval Queen 69.

Nizozemský tým Veka nasazuje do Rallye Dakar čtyři kamiony, tři v hlavní kategorii. Loprais tak poprvé v kariéře bude mít přímo v závodě i týmové kolegy, kteří by mu měli být připraveni v případě potřeby pomoct.

„Měli bychom spolupracovat a pomáhat si navzájem. Nikdy jsem to nezažil, vždy jsem jezdil sám. Uvidíme, jestli mi to přidá třeba větší pocit jistoty na trati. Jsem ale zvyklý se koukat při závodě jen dopředu a neohlížet se za sebe,“ uvažoval Loprais, který díky většímu týmu bude mít k dispozici větší množství dat pro nastavení auta, tlumičů či využití pneumatik.

Stejně jako v minulosti pořadatelé slibují, že pro závodníky připravili extrémně náročnou rallye. Loprais to ale neřeší. „Minulý Dakar vypadal na papíře hrůzostrašněji a extrémně dlouhý. Čísla ale na Dakaru kolikrát nic neznamenají. Máte etapu, která má „jen“ 220 kilometrů a přitom se trápíte v dunových polích a je extrémně těžká,“ podotkl.

Nejnáročnější část rallye čeká v Chile na poušti Atacama. „Tam se rozhodne. Naopak začátek a konec je rallyeový. Pojede se totiž také několik etap, které dobře známe z mistrovství světa. Tam to bude o sprintu a rozdílu sekund a minut. Ne desítek minut,“ řekl.

Další náročnou částí rallye představují maratonské etapy bez asistence. „To bude oříšek, vše bude jen na posádkách. Výhodu by mohly mít větší týmy. Budeme tomu muset přizpůsobit jízdu. Pojetí maratonských etap je za posledních pět let novinkou. Známe je z afrického Dakaru a tam to rozhodovalo. Budeme muset přemýšlet nad stavy aut,“ dodal Loprais.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu Česká elektronika bude napájet evropskou vesmírnou sondu

Astronomický ústav Akademie věd ČR ve spolupráci s…

Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony Šlechtová nesouhlasí s Babišovým rozpočtem. Chce víc peněz na regiony

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO)…

Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise

Sněmovna schválila návrh ČSSD na zřízení vyšetřovací…

Babiš nechá Agrofert ve svěřenském fondu i po odchodu z úřadu Babiš nechá Agrofert ve svěřenském fondu i po odchodu z úřadu

Andrej Babiš by se mohl po odchodu z Ministerstva financí…

 

Štítky Tatra Dakar 2015

 

Přidat názorDiskuse: Loprais: Dakar poprvé bez tatry

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

TEST: Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Dnes 12:51

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!




Blesk.cz

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na skejtu, pak hraní na lavičce

Matěj Homola z Wohnoutů: Pro dceru do školy na…

Zpěvák skupiny Wohnout Matěj Homola (43) je moderní táta. Nejdřív na skateboardu vyzvedl svou dcerku ze školy a…

Poslanci odkývali výměnu televizí: Ty musí ustoupit mobilům

Poslanci odkývali výměnu televizí: Ty musí ustoupit mobilům

Novela zákona, kterou proslavil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) sliby o snížení cen za mobilní data, prošla…

 

iSport.cz

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli. Připomíná mu Šilhavého

Kysela: Italský kouč Sparty? Beton jsme nehráli.…

Možná nikdo z Čechů nezná nového kouče Sparty Andreu Stramaccioniho lépe než Marek Kysela. Jednu sezonu ho zažil…

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i nenaleštěná současnost

Tady půjde Slavii o titul: Dvojaké vzpomínky i…

Před lety tu slavně porazila AS Řím, později na stejném místě euforicky postupovala do Ligy mistrů přes Ajax…

 

Reflex.cz

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Proč jsou Litevci největšími pijáky v Evropě?

Světová zdravotnická organizace vydala před několika dny souhrnnou zprávu o množství alkoholu vypitého…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…