Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Loremo: spotřeba 1,5 l na 100 km

V Mnichově sídlící společnost Loremo AG pracuje na vývoji a výrobě automobilu, jehož kombinovaná spotřeba má mít hodnotu 1,5 l na 100 km.
Zpět na článek
14. 6. 2007 09:08
neregistrovaný "Dušan"
14. 6. 2007 09:30
neregistrovaný "sword2"
14. 6. 2007 09:25
neregistrovaný "0ndra"
14. 6. 2007 10:07
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 10:26
neregistrovaný "jjk"
14. 6. 2007 12:40
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 12:46
neregistrovaný "_Teddy_"
14. 6. 2007 13:10
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 13:19
neregistrovaný "chrono"
14. 6. 2007 13:52
anonym
14. 6. 2007 13:53
neregistrovaný "misogsk"
14. 6. 2007 14:31
anonym
14. 6. 2007 15:26
neregistrovaný "mamlas"
15. 6. 2007 09:30
neregistrovaný "misogsk"
14. 6. 2007 14:57
neregistrovaný "Mirda"
14. 6. 2007 16:28
neregistrovaný "michal"
16. 6. 2007 22:35
neregistrovaný "chrono"
17. 6. 2007 23:40
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 13:16
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 13:06
neregistrovaný "yaroukh"
14. 6. 2007 13:23
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 14:29
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 14:58
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 15:26
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 16:10
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 16:32
anonym
15. 6. 2007 08:31
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 16:59
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 17:00
neregistrovaný "yeti"
15. 6. 2007 08:29
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 16:27
neregistrovaný "huml"
14. 6. 2007 17:09
neregistrovaný "yeti"
15. 6. 2007 12:06
neregistrovaný "huml"
14. 6. 2007 18:47
neregistrovaný "Vincek"
15. 6. 2007 08:44
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 09:39
neregistrovaný "mamlas"
14. 6. 2007 10:51
neregistrovaný "dfgh"
14. 6. 2007 11:53
neregistrovaný "bolek"
14. 6. 2007 12:52
neregistrovaný "papo"
14. 6. 2007 15:01
14. 6. 2007 15:13
anonym
14. 6. 2007 16:32
neregistrovaný "huml"
14. 6. 2007 17:58
neregistrovaný "wojta"
14. 6. 2007 17:59
neregistrovaný "wojta"
15. 6. 2007 00:27
neregistrovaný "bzony"
20. 6. 2007 14:49
neregistrovaný "SchYZo"
neregistrovaný "Dušan"
14. 6. 2007 09:08
Dveře?
Eko-přístup se mi líbí.Určitě to je směr, kudy by se mohlo ubírat více firem v automobilovém průmyslu. Jen u tohoto vozu postrádám boční dveře. Ne že bych byl z cukru, ale představa jak do toho auta lezu za deště... ;-\
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "sword2"
14. 6. 2007 09:30
Re: Dveře?
vyzerá to fakt divne liezť cez akoby kapotáž motoru(ja viem že má motor v strede)alebo cez kufor....myslím že takúto akrobaciu si v mojom veku radšej odpustím(a to nemám ani 35)...takže spotreba :yes: ale za praktickost :no:
neregistrovaný "0ndra"
14. 6. 2007 09:25
bezpečnost
zajímalo by mě, jak to bude vypadat s bezpečností u vozu 450 kg těžkýho, řekl bych že žádná sláva... jinak opravdu zajímavý auto, hlavně s ohledem na cenu
Rozbalit vlákno
32
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 10:07
Re: bezpečnost
právě tou nízkou váhou bude to auto bezpečné. Na úplné zastavení mu bude stačit mnohem kratší dráha, takže ke střetu často ani dojít nemusí. Přeci nechete tvrdit, že např. BMW X5 s provozní hmotností 2180kg je bezpečné právě díky hmotnosti? Dnešní automobilky jsou trochu ve slepém kruhu, aby zvýšily bezpečnost a komfort, tak se zvyšuje i hmotnost což paradoxně bezpečnosti spíše škodí. Což platí i o spotřebě, výraznějšího snížení lze dosáhnout především snížením hmotnosti.
neregistrovaný "jjk"
14. 6. 2007 10:26
Re: bezpečnost
V pripade auto - staticka prekazka mas uplnu pravdu. Ale v pripade 2 dynamickych ucastnikov toto auto dopadne velmi zle. Napr. spomenuta X5 by mala pri celnom naraze a rovnakej rychlosti 5 nasobnu hybnost! To by ti ani minimalna brzdna draha nepomohla, jednoducho by ta zosrotovalo a tlacilo este dobrych 100 metrov.
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 12:40
Re: bezpečnost
pri stretu dvou aut mas pravdu. Ale co se na to podivat takhle: kdyz bude moje brzdna draha kratsi, mohu tim v pripade celniho narazu prodlouzit brzd.drahu protejsiho vozidla, popr. se mu vyhnout, protoze ja budu moci ridit mnohem lepe nez on ve "2 tunove strele", kterou nelze ovladat. Na uvedenou hybnost jsem prave narazel s ohledem na vzrustajici hmotnosti novych aut, ze to neni zase tak moc bezpecne (kdyz budu mit tezsi auto nez ostatni, tak mam vetsi sanci, protoze sesrotuju ja je a ne oni me). Driv se u velkych sedanu uvazovalo tak, ze by mely byt schopny pri srazce s mensim autem sami absorbovat vesti dil energie nez ti mensi. Jejich deformacni zony k tomu byly uzpusobeny.
neregistrovaný "_Teddy_"
14. 6. 2007 12:46
Re: bezpečnost
HM, a ako si prisiel na to, ze lahsie auto bude mat kratsiu brzdnu drahu? Ono totiz maximalna brzdna sila ktoru pneumatika na vozovku prenesie je normalova_sila*koeficient_trenia, pricom ta normalova_sila je hmotnost*gravitacne_zrychlenie (zjednodusene, pri smyku, neuvazujem teplotu, drobenie pneumatiky, a kopec dalsich faktorov).
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 13:10
Re: bezpečnost
nechces tím tvrdit, že kamion a osobni auto zabrzdi/zastaví napr. ze 100 km/h na stejné vozovce stejny rychle? Pokud budou mít obě auta ABS je potreba zastavit predevsím stervačnost těch aut. A tady znamená vyšší hmotnost jednozančně minus, a to nemluvim o mnohem vyssi poloze teziste, ktere pohrne cele auto dopredu, cimz odlehci zadni kola vic nez napr. u sedanu. Ano, BMW X5 bude mit sice brutalni brzdy, ale urcite se bude lepe ridit pod plnymi brzdami lehci auto.
neregistrovaný "chrono"
14. 6. 2007 13:19
Re: bezpečnost
mas asi medzery vo fyzike... Kamion zastavi tak isto rychlo,resp. na takej istej drahe ako osobne auto,pokial budu mat pneumatiky s rovnakym koeficientom trenia...Inak povedane,brzdna draha nezavisi od hmotnosti. Od hmotnosti sice zavisi Kineticka energia vozu,ale od tej istej hmotnosti zavisi aj brzdna sila,ktora sa rovna tiazovej sile krat koeficient trenia medzi pneumatikami a asfaltom. Cize ked to das do rovnice,tak ti hmotnost auta vypadne:

1/2 m.v(na druhu) = m.g.f

=>hmotnost "m" vypadne... Neuvazujem samozrejme pri brzdeni prehrievanie pneumatik, vednutie brz a ine cinitele.. ;-)
anonym
14. 6. 2007 13:52
Re: bezpečnost
No, fyziku umíš. Zapomínáš ale na klopný moment My, který rozděluje zatížení mezi nápravy. Jeho velikost závisí staticky nejen na poloze těžiště, ale i na uspořádání agregátů nebo uložení nákladu. Provozně je dynamicky úměrný výkonu brzd a adhezi. Je prakticky nemožné, i na suchém asfaltu, zastavit běžný kamion s návěsem, na téže dráze, jako běžný osobák. Pokud si to chceš ověřit, jeďte vedle sebe, nikdy před kamionem. :-)
neregistrovaný "misogsk"
14. 6. 2007 13:53
Re: bezpečnost
Medzery mas ty. Uz len sedliacky rozum da, ze kamion s osmymi obrovskymi pneumatikami maju dokopy, vacsi sucinitel odporu ako auto zo 4 pneu. Navyse pneu na kamione ma vacsi valivy odpor ako pneu na osobnom aute. Takze uz len z tohoto pohladu je tvoj argument velmi spatny. Navyse neuvazujes o hybnosti, ktory ma co do cinenia s hmotnostou. Takisto sa nesmies na tento problem pozerat z hladiska kinematiky, ale dynamiky. :-!
anonym
14. 6. 2007 14:31
Re: bezpečnost
Teoreticky by auto s 2t a 0.5t meli mit priblizne stejnou brzdnou drahu. Srovnavat to ale s kamionem je trochu nesmysl. Je to pomerne dost konstrukce odlisne auto. Spis bych porovnaval to BMW a napriklad fabii (i kdyz i tadu jsou odlisnosti). Meloby to vyjit zhruba nastejno.
Pokud to mam vysvetlit laicky a trochu nepresne, tak auto s dvoujnasobnou hmotnosti sice musi ubrzdit dvojnasobek k. energie, ale k tomu mu pomaha jeho dvojnasobna hmotnost, ktera ho tlaci na vozovku dvojnasobnou silou.
V konecnem dusledku jsou rozdily dane predevsim podvozkem a pneumatikami, protoze ty mluvi do toho, jak se to vse prenese an vozovku. Hmotnost nema vliv (tedy pokud zanedbame aerodinamiku).
neregistrovaný "mamlas"
14. 6. 2007 15:26
Re: bezpečnost
Už jsem to psal výš, ale vidím, žes to nepochopil. Tak tedy ještě jednou. Sedni si na kolo, jeď a pak zkus zastavit, jak umíš nejrychleji, ale jen v sedě. Pak to samý ve stoje. Pokud máš slušný brzdy a adhezi, tak v druhém případě, přepadneš na hubu a zadní kolo se na brzdění nebude vůbec podílet. To je ten důsledek klopného momentu My. Analogicky, auto sice na hubu nepřepadne, protože nemá ani dost vysoko těžiště, a ani dost velkou styčnou plochu předních kol, aby přenesla na vozovku sílu nutnou k překlopení auta. To spíš při výkonných brzdách bude klouzat se zablokovnými koly. Nicméně, podle uspořádání agregátů a polohy těžiště, a jako důsledek klopného momentu, si rozdělí auto zatížení náprav a tím i schopnost přenosu výkonu brzd na vozovku. Ergo kladívko, takové P 911 si v důsledku motoru vzadu, bude odlehčovat zadní nápravu daleko míň, než třeba něco s těžkým dieslem vpředu. To jen zvedne zadek, zapne na něm ABS, a povalí prakticky jen po předních. Čím to bude mít kratší rozvor, než ta 911, tím bude markantnější rozdíl. Kolik asi tak myslíš, že na tom předku, dokáže přenést brzdné síly? No rozhodně míň, než kdyby mohl efektivně brzdit všemi čtyřmi koly. Teoreticky asi polovic, praxe je tak 0,6, protože se ten zadek do vzduchu nevznese. Takže aby dvě stejně těžká auta, při stejném koeficientu tření, zastavila stejně, musí mít nejen stejnou styčnou plochu pneumatik, ale i stejný výkon brzd a stejný klopný moment My. A pokud budou různě těžká, musela by být zachována úměra v kombinaci zmíněných parametrů. Což sice někdy jde, ale někdy už ne.
neregistrovaný "misogsk"
15. 6. 2007 09:30
Re: bezpečnost
Taras nezmysli chlapce, taras take hluposti az to boli. Prva vec to o com hovoris ty(a aj to velmi skreslene) je kynematika hmotneho bodu. Tu sa zanedbava dost vela podstatnych veci. Ak sa pozries na problem cez dynamiku, prides na to, ze to co pises su hluposti, ono sa na to staci pozriet len cez sedliacky rozum a uz niekym namerane hodnoty. A zabudas na podstatnu vec a tou je HYBNOST, ktora je priamo umerna rychlosti a HMOTNOSTI. Toto by si vedel, ak by si uspesne dokoncil 2 ludovu.
neregistrovaný "Mirda"
14. 6. 2007 14:57
Re: bezpečnost
Hezka diskuze. Ovsem teorie je jedna vec a praxe druha. Pan kolega je ze Slovenska a proto asi nevidel spot Besipu, v kterem 10x za vecer varuji ridice kamionu, aby nejezdili blizko za osobakem protoze jejich brzdna draha je vyrazne delsi - prakticky dokumentovano ukazkou. To ze kamion zastavi na kratsi draze je jeden z rozsirenych smrtelnych omylu.
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 16:28
Re: bezpečnost
řekl bych, že porovnáváte jablka s hruškami. leva strana dává kinetickou energii vozidla, ale pravá udává tak max. sílu potřebnou k "uthnruí" stojícícho vozidla, resp. je to síla, kterou je potřeba překonat k tomu, aby se vozidlo dostalo do smyku. Brzdná síla se vyvíjí sevřením kotouče destičkami. Obě auta asi budou mít ABS, takže k tomuto utržená ani nedojde. Přítlačná síla destiček na kotouč, která ho donutí zastavit by se asi dala spočítat z tlaku v brzdové soustavě na plochu destiček atd.(viz. brzové asistenty, které při krit.brzdění zvyšují tlak v soustavě) a tam máte hmotnost vozidla kde? aby jste ji z Vaší rovnice pokrátil? Tam se totiž ta hmotnost projeví silou otáčení kotouče, který je potřeba zastavit. Při teoreticky stejném brzdném tlaku pak bude lehčí vozidlo zpomalovat rychleji, protože jeho setrvačnost je nižší.
neregistrovaný "chrono"
16. 6. 2007 22:35
Re: bezpečnost
najjednoduchsi figel ako sa vyhnut porovnavaniu hrusiek a jablk (pozor,neplati vzdy...) je ze skontrolujes ci sedia jednotky... Rovnica ktoru som vyssie napisal je overena,podobny priklad som riesil na fyzikalny seminar a je o to dobre :-! ,akurat je tam zanedbanych mnoho cinitelov,s ktorymi by pocianie bolo zbytocne zlozite.
neregistrovaný "michal"
17. 6. 2007 23:40
Re: jednotky
obavam se, ze ta rovnice ani neni napsana dobre. Pri porovnani jednotek totiz vlevo prebyva metr. A proc? Protoze jste asi resili pohyb telesa po nakolnene rovine, tedy jeho pohybova energie=sila po draze (1/2*m*v(na 2)=m*g*f*s), kde s je draha, kterou to teleso urazi, aby ti energii vubec melo. Ale copak nekdo brzdi tak, ze ma zablokovana kola a brzdi trenim pneu o vozovku? Ale hlavne doporucuji prostudovat pojem HYBNOST, abys pochopil, proc v samosce plny nakupni vozik zastavis hur nez prazdny. >:D
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 13:16
Re: jednotky
nechces tím tvrdit, že kamion a osobni auto zabrzdi-zastaví napr. ze 100 km/h na stejné vozovce stejny rychle? Pokud budou mít obě auta ABS je potreba zastavit predevsím stervačnost těch aut. A tady znamená vyšší hmotnost jednozančně minus, a to nemluvim o mnohem vyssi poloze teziste, ktere pohrne cele auto dopredu, cimz odlehci zadni kola vic nez napr. u sedanu. Ano, BMW X5 bude mit sice brutalni brzdy, ale urcite se bude lepe ridit pod plnymi brzdami lehci auto.
neregistrovaný "yaroukh"
14. 6. 2007 13:06
Re: jednotky
> právě tou nízkou váhou bude to auto bezpečné

Tak to bych rád viděl ty crash-testy.
Jinými slovy: ROFL + myslím si, že jsi zatraceně na omylu.
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 13:23
Re: jednotky
hezky jsi to vytrhl z kontextu. Samozřejmě, že k nízké hmotnosti patří ještě další aktivní a pasivní systémy, které tam jistě budou a bez kterých by si to dnes nikdo nekoupil (min. airbagy, ABS). Ale nižší hmotnost je jednoznačné plus v pasivní bezpečnosti. Smart ForTwo má cca 800kg a skoro žádnou deformační zónu a je snad málo bezpečný?
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 14:29
Re: jednotky
ano. pri narazu do nedeformovatelny prekazky zazijes diky minimalni deformaci auta takovy pretizeni ze budes mit vnitrnosti na sra*ku. michale z tvych prispevku shledavam ze nejses velkej kamarad s fyzikou ... nech si to projit hlavou nez sem neco napises
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 14:58
Re: jednotky
ať už do nedeformovatelný překážky narazí yeti ve stejné rychlosti se Smartem nebo Octavií, bude od jisté rychlosti (cca 80km/h) výsledek stejný - vnitřnosti se utrhnou tam i tam. Ale o nedef. překážce jsem nepsal já, toho sis jistě všiml, když čteš moje příspěvky, takže si přečti znovu ten první.
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 15:26
Re: jednotky
reagoval jsem na "Smart ForTwo má cca 800kg a skoro žádnou deformační zónu a je snad málo bezpečný?" pri 80km/h budou asi jak ve Smartu tak v Octavii kaput ale pri 50 to bude sakra rozdil. a pokud mam reagovat na tvuj prvni prispevek tak me nezbyvat nez opakovat co uz tady nekolikrat zaznelo hmotnost NEMA VLIV NA BRZDNOU DRAHU!! a ani do znacne miry vyska teziste (leda ze by bylo tak vysoko, ze pri brzdeni bys s autem udelal kotoul), protoze podle zatizeni naprav bude taky rozdelen brzdny tlak.
neregistrovaný "michal"
14. 6. 2007 16:10
Re: jednotky
"hmotnost NEMA VLIV NA BRZDNOU DRAHU!! a ani do znacne miry vyska teziste"

aha, takze kdyz se do kamionu (např. 12tun) namontuji brzdy treba z Fabie (cca 1,3 tuny - 10x mene nezv ten kamion) a pak ty dve soupravy budou brzdit vedle sebe na stejny silnici, tak asi ten kamion zastavi driv nez ta Fabie, protoze ma vlastne vetsi stycnou plochu se silnici, tudiz vetsi plochu na prenos brzdne sily a kola zatizena vetsi hmotnosti...? opravdu to chcete tvrdit?
anonym
14. 6. 2007 16:32
Re: jednotky
> kdyz se do kamionu namontuji brzdy treba z Fabie

k smíchu, na to nemá smysl reagovat :no:
neregistrovaný "michal"
15. 6. 2007 08:31
Re: reagovat
zkuste si přečit na co jsem reagoval, samozřejmě, že je to nesmysl, montovat brzdy z Fabie na kamion, ale když si někdo myslí, že kamion a osobák zastaví na stejné dráze...
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 16:59
Re: zabava
s tebou to je zabava :))
prozradim ti maly tajemstvi jediny nacem zavisi brzdna draha je SOUCINITEL TRENI a TIHOVE ZRYCHLENI, pokud soucinitel treni budem uvazovat = 1 tak tvoje decelerace je rovna zemskemu tihovemu zrychleni G a tedy nejakych 9,81m/s^2. tak ciste hypoteticky kdyz budes svoje ferrari prohanet na Jupiteru (2,4 zemskych G) tak i tvoje brzdeni bude o 2,4x kratsi (casove)
priklad: na Zemi ze 100km/h (27,8m/s) na nulu zastavis za 2.83s na draze 39.3m ..na Jupiteru ti to bude trvat 1,2s na draze 16.7m a predstav si ze na Jupiteru bude Ferrari 2,4x tezsi (ve smyslu tiha a ne hmotnost jestli vis jakej mezi tim je rozdil ... uvazoval jsem rovnomerne primocarou deceleraci se zanedbanim mnoha dalsich vlivu, kterymi priroda oplyva .. napr. odpor vzduchu, valivy odpor atd.)
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 17:00
Re: zabava
s tebou to je zabava :))
prozradim ti maly tajemstvi jediny nacem zavisi brzdna draha je SOUCINITEL TRENI a TIHOVE ZRYCHLENI, pokud soucinitel treni budem uvazovat = 1 tak tvoje decelerace je rovna zemskemu tihovemu zrychleni G a tedy nejakych 9,81m/s^2. tak ciste hypoteticky kdyz budes svoje ferrari prohanet na Jupiteru (2,4 zemskych G) tak i tvoje brzdeni bude o 2,4x kratsi (casove)
priklad: na Zemi ze 100km/h (27,8m/s) na nulu zastavis za 2.83s na draze 39.3m ..na Jupiteru ti to bude trvat 1,2s na draze 16.7m a predstav si ze na Jupiteru bude Ferrari 2,4x tezsi (ve smyslu tiha a ne hmotnost jestli vis jakej mezi tim je rozdil ... uvazoval jsem rovnomerne primocarou deceleraci se zanedbanim mnoha dalsich vlivu, kterymi priroda oplyva .. napr. odpor vzduchu, valivy odpor atd.)
neregistrovaný "michal"
15. 6. 2007 08:29
Re: zabava
s tebou je taky zábava, jen doufám, že nebudeš nikdy brzdit za mnou. Když nemá váha auta vliv na brzdnou dráhu, zkus si do svého auta naložit navíc 400kg nákladu a jdi si to vyzkoušet. Ty tady pořád jen uvádíš souč.tření * tíhové zrychlení, ale už jsi nějak zapoměl, že to tíhové zrychlení působí na hmotnost vozidla, aby vůbec nějakou tíhu mohlo mít. Z tvého popisu ty vypadá, jakoby jsi brzdil jen zablokovanými koly, resp. jejich "gumováním". Ale když máš ABS, což skoro všichni mají, tak se brzdná energie pohlcuje v brzdách. zkus si přečíst můj příspěvek výše.
neregistrovaný "huml"
14. 6. 2007 16:27
Re: zabava
podle tvy logiky, kdy hmotnost nema vliv na brzdnou drahu, plati, ze auto projede zatacku stejne rychle bez ohledu na zatizeni? ma prece porad stejny gumy?
teorie je hezka vec, ale v praxi je tam tolik faktoru, ktery jsi vypustil, ze nemas sanci je pojmout. vyzkousej to s tim kamionem, ale nejdriv se se vsemi rozluc.
nicmene lehci auta jsou zcela jasne mene bezpecna kvuli jiz zminenemu stretu s auty tezsimi. zatimco se pri celnim narazu tezsi auto nezastavi uplne a pokracuje ve smeru jizdy, lehci auto je naopak mrsteno zpet proti smeru jizdy a z toho se odviji pretizeni, kteremu jsou posadky vystaveny.
dalsi pohromou je vyska celni partie auta a obrovsky rozdil znamena i nekolik malo cm (napriklad pri snizeni podvozku). napr SUV maji tendenci pri celnim stretu nizsi auta prejet. vyhnou se tak deformacnim zonam a pokraciji primo do prostoru kabiny. take proto se ve svete objevuji protesty proti nesmyslnemu pouziti tezkych SUV ve mestech. :no:
neregistrovaný "yeti"
14. 6. 2007 17:09
Re: zabava
souhlasim s tebou ve vsem jen ne s tou hmotnosti a jejim vlivem na brzdnou drahu. nemuzes srovnavat auto s nakladakem jsou ponekud odlisne. kdybych mel dost penez :) postavil bych ti karu ktera by mela 50tun a preci by si zastavil jak nejakej manik v octavce a pak by ti vrtalo hlavou ... tak v hmotnosti to asi nebude :)
neregistrovaný "huml"
15. 6. 2007 12:06
Re: zabava
pisou ti to vsichni ostatni... pomijis dalsi faktory jako je teziste, zmeny zatizeni jednotlivych kol (to plati se i s temi nejvykonejsimi brzdami) a zejmena v realnem svete vykon brzd. nebavime se o tvem idealnim modelu, ale o realnych autech a kamionech. I pri brzdeni z 50km/h je rozdil mezi autem a kamionem rapidni a rozdil se vic nez primo umerne zvetsuje se na mokru! Tam by prece podle tve teorie mel mi kamion jasne navrch - vetsi stycna plocha pri snizene trakci a mensi naroky na vykon brzd. ;-)
neregistrovaný "Vincek"
14. 6. 2007 18:47
Re: zabava
Bože, ty si případ... ...Smart ForTwo má cca 800kg a skoro žádnou deformační zónu a je snad málo bezpečný?... Ze všeho nejhorší je rychlá decelarace. Ta se dá zpomalit tím, že se deformují deformační zóny auta, ke kterýmu si připoutanej. Když by si nepotřeboval deformační zóny, k čemu by ses potom poutal? Palubka má taky minimální deformační zóny (2 mm) >:-[]
neregistrovaný "michal"
15. 6. 2007 08:44
Re: zabava
Smart má speciální rám celého auta, který je navržen jako deformační zóna, jinak by vůbec nebyl schopen obstát v crash-testech (tyhle mini vozy se jinak odrazí jako míček od překážky). Jeho deformační zóna není jen před kabinou posádky, ale je to celý rám auta. Jasně, že deformační zóny jsou potřeba, jen bych řekl, že čím míň energie je potřeba absorbovat tím lépe pro všechny - tzn. ce nejižší rychlost nárazu(max. snížená rychlým brzděním) a nižší hmotnost, abyste neprojel vším co Vám stojí v cestě.
neregistrovaný "mamlas"
14. 6. 2007 09:39
Vždy se najde nějaký minimalista
Záměrem to trochu připomíná ideu Aerovky cililink. To ale bylo auto, a sedělo se v něm, i v kufru, čelem vpřed a minimalismu odpovídala i cena. Tady to, je spíš sado-maso za kilogramovou cenu letadla.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dfgh"
14. 6. 2007 10:51
Lacne vozenie do prace a na nakupy
Na kazdodenne cestovanie do prace a na nakupy idealne auticko.
Cena sa mi zda na vybavu, bezpecnost trochu privysoka. Ale pre nemcov ako tretie auto do rodiny NO problem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "bolek"
14. 6. 2007 11:53
parada
>:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "papo"
14. 6. 2007 12:52
hm
...a co tam pri stretu zozadu???tam asi vaha nepomoze...egoisticky radsej tazsiu X5
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
14. 6. 2007 15:01
málo
Spotřeba skoro jak Fabie HTP...........................
Rozbalit vlákno
0
anonym
14. 6. 2007 15:13
Bez sanci
Nemam rad marketingove manipulatory, nicmene toto je hezka ukazka, jak to dopadne, kdyz konstrukter hracicka dostane volnou ruku a vymysli unikatni reseni, bez ohledu na to, ze se to ma taky prodavat. Kupovat to budou normalni lide, na normalni denni pouzivani, s nejakymi predstavami o aute. A to konstrukteri zcela ignorovali s tim, ze lidi presvedci aby mysleli jinak. To se ale v minulosti nikdy nepovedlo a nepovede se to ani ted. Netvrdim, ze jich nejake mnozstvi neprodaji a treba i vydelaji. Ale masovou zalezitosti se to nikdy nestane, prave proto, ze nebere do uvahu potreby a mysleni "mas". Troufl bych si tvrdit, ze prodeje budou vyrazne mensi nez u ztratoveho Smartu. Dokonce bych rekl, ze takova auta ekologickym vozum spise skodi, protoze vnucuji lidem predstavu, ze ekologicke auta je nejaky podivny paskvil, o ktery se nema cenu zajimat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "huml"
14. 6. 2007 16:32
Re: Bez sanci
hlavne to nakonec bude jezdit za 4 litry, snizi se maximalka apod. Jen snaha na sebe upozornit, protoze se senzacnima hodnotama to vydaj vsude... Jako TESLA - slavnej americkej paskvil, kterej prisel o tretinu udavanejch hodnot a dodneska to auto neni schopny realnyho provozu....
neregistrovaný "wojta"
14. 6. 2007 17:58
podoba
ale jen jako, berte to s nadhledem . ten vývoj malých aut s malou spotřebou a malým motůrkem vozy z někdy 50. a 60. let typu Goggomobil, Maserschmitt, Isseta a podobně. a taky mýho tráboše svým dvouválcem a výkonem. až na pár detailů (neberu design) ten diesel, spotřebu a umístění motoru vzadu...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "wojta"
14. 6. 2007 17:59
podoba
ale jen jako, berte to s nadhledem . ten vývoj malých aut s malou spotřebou a malým motůrkem vozy z někdy 50. a 60. let typu Goggomobil, Maserschmitt, Isseta a podobně. a taky mýho tráboše svým dvouválcem a výkonem. až na pár detailů (neberu design) ten diesel, spotřebu a umístění motoru vzadu... :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "bzony"
15. 6. 2007 00:27
kamion
V prispevcich vyse pisete o tom, ze hmotnost nema vliv na brzdnou drahu vozidla. Pisete, ze X5 zabrzdi na stejne draze jako Fabie a pritom je 2x lehci. Ale nesmime zapomenout, ze je to vyvazene take vykonejsimi brzdami. Kdybyste dali brzdy z X5 do Fabie, tak X5 jsi ani neskrtne.
jiny pr. Prazdny kamion ma taky kratsi brzdnou drahu nez plne nalozeny. A to bereme v uvahu stejne brzdy a podvozky
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SchYZo"
20. 6. 2007 14:49
ble
s tym uzasnym zrychlenim 20 sekund si to mozu strcit do (_|_) :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0