Lotus Elise/Exige 2006: lehká auta, lehký facelift

Lotus Elise/Exige 2006: lehká auta, lehký facelift

 
 

Mnoho drobných změn v úspěšné řadě Lotusu se promítne do prodloužení života aktuální generace lehkých roadsterů a kupé o několik dalších sezón.

Už je to deset let, co se ve Frankfurtu objevil první Lotus Elise jako moderní interpretace firemní filozofie, stručně vyjádřené rovnicí nízká hmotnost+malý výkonný motor=sportovní vlastnosti. O pět let později dostal model novou karosérii, před dvěma lety se k otevřeným modelům přidal ještě nový Lotus Exige s pevnou střechou. Všechny modely mají uprostřed umístěný čtyřválec 1796 cm3, který je mimo nejvýkonnější Exige plněný atmosféricky. Výkony dosud pokrývaly rozsah 90 až 166 kW, pohotovostní hmotnosti jen 785 až 900 kg.

Ze 75 tisíc Lotusů vyrobených od vzniku firmy v roce 1948, nese celá třetina jméno Elise/Exige.

Zákazníci Lotusu dostanou v novém modelovém roce příležitost více si přizpůsobit svůj exemplář vysněnému obrazu. Nově se nabízejí dvě sportovní a dvě luxusní sady, které lze navíc do značné míry kombinovat.

Standardem všech vozů modelového roku 2006 jsou koncová světla z prvků LED, které nejenže lépe plní svou funkci (brzdová světla se rozsvítí asi o 0,2 s dříve), ale jsou také o 36 % lehčí (absolutně váží 0,6 kg) než původní koncové světlo s klasickými žárovkami.

Specifickým komfortním prvkem je nové těsnění kolem bočních dveří, lepší přehled o aktuálním režimu jízdy budou poskytovat otáčkoměr a rychloměr s nelineárními stupnicemi. Otáčkoměr má zmenšené rozestupy v nízkých otáčkách do 3000 ot./min, v dramatičtějším pásmu 3000 až 10000 ot./min jsou mezery mezi ryskami pro lepší přehlednost větší. Sériová výbava nově zahrnuje centrální zamykání u všech modelů.

Pedálová skupina má zcela novou konstrukci. Ani zde není zapomenuto na hmotnostní přístup, když jsou na ocelová ramena pedálů připevněny hliníkové šlapky. Škrtící klapka je ovládána elektronicky, brzdový pedál je strměji zpřevodován, takže i zde došlo ke zkrácení dráhy chodu pedálu.

Nově vyvinuté pneumatiky Yokohama Neova AD07 LTS jsou exkluzivním prvkem na Lotusu Elise.

Poprvé jsou v automobilu zabudována nová sedadla ProBax, která podle výrobce výrazně zlepšují komfort sezení, podporou specifického tvarování lidské páteře, což usnadňuje krevní oběh a nakonec také snižuje únavu řidiče, zkracuje reakční časy.

Základní cena modelu Elise 2006 činí v Británii 27995 liber, Exige 2006 příjde na 29995 liber.

Touring Pack (+1995 britských liber) zahrnuje elektricky ovládaná okna, kožený interiér (4 barvy v nabídce), rádio s přehrávačem MP3 a zvukovou a teplotní izolaci interiéru.

Super Touring Pack (+1995 britských liber) navíc zahrnuje airbag řidiče a spolujezdce, kůží obšitý sportovní volant a páku ruční brzdy, startování motoru tlačítkem, a několik dalších luxusní detailů.

Sportovní sada (+1495 britských liber) pro Elise/Exige obsahuje dvojitý olejový chladič (jeden je standardem pro všechny modely), protiprokluzový systém Lotus, pro Elise pak také sportovnější nastavení podvozku a extrémně lehká kola z hliníkové slitiny. Exige má již sportovní podvozek v sérii, takže v sadě jsou navíc např. sportovní sedadla s předpřipravenými úchyty pro čtyřbodové bezpečnostní pásy (okruhové použití).

Super Sports Pack (+2495 britských liber) obsahuje navíc proti Sports Packu hliníková kola, která uspoří 1,2 kg neodpružené hmotnosti na každém kole, závodní podvozek s nastavitelnými stabilizátory a tlumiči Bilstein, u nichž lze nastavovat zvlášť tlumení pro propružení do karosérie a zvlášť pro vypružení ven z karosérie. V nabídce je také okruhový trubkový ochranný rám s homologací FIA.

V nabídce Lotusu je neobvykle široká škála 21 barev.

Vnější rozměry Elise jsou 3785 x 1719 x 1117 mm, rozvor 2300 mm.

Nejrozšířenější Elise 111R má čtyřválec s japonským původem o výkonu 141 kW při 7800 ot./min a nejvyšším točivém momentu 181 Nm při 6800 ot./min. Zrychlení 860 kg těžkého vozu je v případě sprintu na 100 km/h otázkou 5,2 s, akcelerace až k metě 160 km/h trvá 13 s (Exige 13,2 s). Nejvyšší rychlost činí 241 km/h. Exige je pomalejší kvůli spojlerům generujícím vyšší přítlačné síly, zlepšující trakci ve vysokých rychlostech (ekvivalent 42 kg při rychlosti 160 km/h).

Spolupracujeme s TipCars.com
Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici

Vysoký maďarský vládní činitel nešetrně přirovnal šéfa…

Rozstříhali standartu a rozdávali bitcoiny, skoro nikdo si ale dar od Ztohoven nevybral Rozstříhali standartu a rozdávali bitcoiny, skoro nikdo si ale dar od Ztohoven nevybral

Jen málokdo v době současné bitcoinové mánie nelitoval,…

 

Štítky Lotus

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není

Automobily Lotus nejsou o ohromném výkonu, ale zejména o…

Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Dnes 18:55

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Veselý předvedl druhý nejlepší výkon v sezoně, přesto Fenerbahce padlo

Veselý předvedl druhý nejlepší výkon v sezoně,…

Ani druhý nejlepší výkon českého basketbalisty Jana Veselého v sezoně Evropské ligy neodvrátil domácí porážku…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…