Lotus Elise/Exige 2006: lehká auta, lehký facelift

Lotus Elise/Exige 2006: lehká auta, lehký facelift

 
 

Mnoho drobných změn v úspěšné řadě Lotusu se promítne do prodloužení života aktuální generace lehkých roadsterů a kupé o několik dalších sezón.

Už je to deset let, co se ve Frankfurtu objevil první Lotus Elise jako moderní interpretace firemní filozofie, stručně vyjádřené rovnicí nízká hmotnost+malý výkonný motor=sportovní vlastnosti. O pět let později dostal model novou karosérii, před dvěma lety se k otevřeným modelům přidal ještě nový Lotus Exige s pevnou střechou. Všechny modely mají uprostřed umístěný čtyřválec 1796 cm3, který je mimo nejvýkonnější Exige plněný atmosféricky. Výkony dosud pokrývaly rozsah 90 až 166 kW, pohotovostní hmotnosti jen 785 až 900 kg.

Ze 75 tisíc Lotusů vyrobených od vzniku firmy v roce 1948, nese celá třetina jméno Elise/Exige.

Zákazníci Lotusu dostanou v novém modelovém roce příležitost více si přizpůsobit svůj exemplář vysněnému obrazu. Nově se nabízejí dvě sportovní a dvě luxusní sady, které lze navíc do značné míry kombinovat.

Standardem všech vozů modelového roku 2006 jsou koncová světla z prvků LED, které nejenže lépe plní svou funkci (brzdová světla se rozsvítí asi o 0,2 s dříve), ale jsou také o 36 % lehčí (absolutně váží 0,6 kg) než původní koncové světlo s klasickými žárovkami.

Specifickým komfortním prvkem je nové těsnění kolem bočních dveří, lepší přehled o aktuálním režimu jízdy budou poskytovat otáčkoměr a rychloměr s nelineárními stupnicemi. Otáčkoměr má zmenšené rozestupy v nízkých otáčkách do 3000 ot./min, v dramatičtějším pásmu 3000 až 10000 ot./min jsou mezery mezi ryskami pro lepší přehlednost větší. Sériová výbava nově zahrnuje centrální zamykání u všech modelů.

Pedálová skupina má zcela novou konstrukci. Ani zde není zapomenuto na hmotnostní přístup, když jsou na ocelová ramena pedálů připevněny hliníkové šlapky. Škrtící klapka je ovládána elektronicky, brzdový pedál je strměji zpřevodován, takže i zde došlo ke zkrácení dráhy chodu pedálu.

Nově vyvinuté pneumatiky Yokohama Neova AD07 LTS jsou exkluzivním prvkem na Lotusu Elise.

Poprvé jsou v automobilu zabudována nová sedadla ProBax, která podle výrobce výrazně zlepšují komfort sezení, podporou specifického tvarování lidské páteře, což usnadňuje krevní oběh a nakonec také snižuje únavu řidiče, zkracuje reakční časy.

Základní cena modelu Elise 2006 činí v Británii 27995 liber, Exige 2006 příjde na 29995 liber.

Touring Pack (+1995 britských liber) zahrnuje elektricky ovládaná okna, kožený interiér (4 barvy v nabídce), rádio s přehrávačem MP3 a zvukovou a teplotní izolaci interiéru.

Super Touring Pack (+1995 britských liber) navíc zahrnuje airbag řidiče a spolujezdce, kůží obšitý sportovní volant a páku ruční brzdy, startování motoru tlačítkem, a několik dalších luxusní detailů.

Sportovní sada (+1495 britských liber) pro Elise/Exige obsahuje dvojitý olejový chladič (jeden je standardem pro všechny modely), protiprokluzový systém Lotus, pro Elise pak také sportovnější nastavení podvozku a extrémně lehká kola z hliníkové slitiny. Exige má již sportovní podvozek v sérii, takže v sadě jsou navíc např. sportovní sedadla s předpřipravenými úchyty pro čtyřbodové bezpečnostní pásy (okruhové použití).

Super Sports Pack (+2495 britských liber) obsahuje navíc proti Sports Packu hliníková kola, která uspoří 1,2 kg neodpružené hmotnosti na každém kole, závodní podvozek s nastavitelnými stabilizátory a tlumiči Bilstein, u nichž lze nastavovat zvlášť tlumení pro propružení do karosérie a zvlášť pro vypružení ven z karosérie. V nabídce je také okruhový trubkový ochranný rám s homologací FIA.

V nabídce Lotusu je neobvykle široká škála 21 barev.

Vnější rozměry Elise jsou 3785 x 1719 x 1117 mm, rozvor 2300 mm.

Nejrozšířenější Elise 111R má čtyřválec s japonským původem o výkonu 141 kW při 7800 ot./min a nejvyšším točivém momentu 181 Nm při 6800 ot./min. Zrychlení 860 kg těžkého vozu je v případě sprintu na 100 km/h otázkou 5,2 s, akcelerace až k metě 160 km/h trvá 13 s (Exige 13,2 s). Nejvyšší rychlost činí 241 km/h. Exige je pomalejší kvůli spojlerům generujícím vyšší přítlačné síly, zlepšující trakci ve vysokých rychlostech (ekvivalent 42 kg při rychlosti 160 km/h).

Spolupracujeme s TipCars.com
Islámský svět dnes přepne do nočního režimu Islámský svět dnes přepne do nočního režimu

Postní měsíc ramadán, který začíná dnes po západu slunce,…

Nízké sazby dusí pojišťovny, ty nemohou vhodně investovat Nízké sazby dusí pojišťovny, ty nemohou vhodně investovat

Byznys s rizikem se v Česku přestává vyplácet, většina…

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Platí prodej Sazky? Spor míří k Ústavnímu soudu Platí prodej Sazky? Spor míří k Ústavnímu soudu

Složitým sporem o platnost smlouvy o prodeji loterijní…

 

Štítky Lotus

 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není

Automobily Lotus nejsou o ohromném výkonu, ale zejména o…

Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020…

 



 
Dejte si jedno kolo Severní smyčky s Petrem Fulínem!

Dejte si jedno kolo Severní smyčky s Petrem Fulínem!

Dnes 10:55

O víkendu se jeden další podnik evropského šampionátu cestovních vozů. Na Severní smyčce!




Blesk.cz

Zemřel svůdník Sue Ellen ze seriálu Dallas: Herec Jared Martin podlehl rakovině!

Zemřel svůdník Sue Ellen ze seriálu Dallas: Herec…

Představitel Dusty Farowa, kovbojského krále rodea a svůdce Sue Ellen Ewingové ze seriálu Dallas, Jared Martin…

Žitný chléb: 5 důvodů, proč byste ho měli jíst

Žitný chléb: 5 důvodů, proč byste ho měli jíst

Pokud dáváte na to, co jíte, měl by být ve vašem jídelníčku zařazený i žitný kváskový chléb. Prozradíme vám 5…

 

iSport.cz

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

Tvrdík šije do Berbra: Všichni tleskali, úroveň jak ve stalinském Rusku!

Tvrdík šije do Berbra: Všichni tleskali, úroveň jak…

O víkendu se rozhodne o králi české fotbalové ligy, o týden později dojde ke zvolení nového šéfa české kopané. V…

 

Reflex.cz

JXD se omlouvá čtenářům: Melanie není feministka, ale hulvátská arogantní křesťanka

JXD se omlouvá čtenářům: Melanie není feministka,…

Dvakrát po sobě jsem zde chválil Melanii Trump za to, že prosazuje ideál moderní emancipované ženy. Mýlil jsem…

Drzost a nestoudnost komunistů ve sněmovně nezná mezí, je to ostuda země

Drzost a nestoudnost komunistů ve sněmovně nezná…

Nestoudnost některých komunistických poslanců a poslankyň nezná mezí. Marta Semelová opakovaně obhajuje masového…