Lotus Elise/Exige 2006: lehká auta, lehký facelift

Lotus Elise/Exige 2006: lehká auta, lehký facelift

 
 

Mnoho drobných změn v úspěšné řadě Lotusu se promítne do prodloužení života aktuální generace lehkých roadsterů a kupé o několik dalších sezón.

Už je to deset let, co se ve Frankfurtu objevil první Lotus Elise jako moderní interpretace firemní filozofie, stručně vyjádřené rovnicí nízká hmotnost+malý výkonný motor=sportovní vlastnosti. O pět let později dostal model novou karosérii, před dvěma lety se k otevřeným modelům přidal ještě nový Lotus Exige s pevnou střechou. Všechny modely mají uprostřed umístěný čtyřválec 1796 cm3, který je mimo nejvýkonnější Exige plněný atmosféricky. Výkony dosud pokrývaly rozsah 90 až 166 kW, pohotovostní hmotnosti jen 785 až 900 kg.

Ze 75 tisíc Lotusů vyrobených od vzniku firmy v roce 1948, nese celá třetina jméno Elise/Exige.

Zákazníci Lotusu dostanou v novém modelovém roce příležitost více si přizpůsobit svůj exemplář vysněnému obrazu. Nově se nabízejí dvě sportovní a dvě luxusní sady, které lze navíc do značné míry kombinovat.

Standardem všech vozů modelového roku 2006 jsou koncová světla z prvků LED, které nejenže lépe plní svou funkci (brzdová světla se rozsvítí asi o 0,2 s dříve), ale jsou také o 36 % lehčí (absolutně váží 0,6 kg) než původní koncové světlo s klasickými žárovkami.

Specifickým komfortním prvkem je nové těsnění kolem bočních dveří, lepší přehled o aktuálním režimu jízdy budou poskytovat otáčkoměr a rychloměr s nelineárními stupnicemi. Otáčkoměr má zmenšené rozestupy v nízkých otáčkách do 3000 ot./min, v dramatičtějším pásmu 3000 až 10000 ot./min jsou mezery mezi ryskami pro lepší přehlednost větší. Sériová výbava nově zahrnuje centrální zamykání u všech modelů.

Pedálová skupina má zcela novou konstrukci. Ani zde není zapomenuto na hmotnostní přístup, když jsou na ocelová ramena pedálů připevněny hliníkové šlapky. Škrtící klapka je ovládána elektronicky, brzdový pedál je strměji zpřevodován, takže i zde došlo ke zkrácení dráhy chodu pedálu.

Nově vyvinuté pneumatiky Yokohama Neova AD07 LTS jsou exkluzivním prvkem na Lotusu Elise.

Poprvé jsou v automobilu zabudována nová sedadla ProBax, která podle výrobce výrazně zlepšují komfort sezení, podporou specifického tvarování lidské páteře, což usnadňuje krevní oběh a nakonec také snižuje únavu řidiče, zkracuje reakční časy.

Základní cena modelu Elise 2006 činí v Británii 27995 liber, Exige 2006 příjde na 29995 liber.

Touring Pack (+1995 britských liber) zahrnuje elektricky ovládaná okna, kožený interiér (4 barvy v nabídce), rádio s přehrávačem MP3 a zvukovou a teplotní izolaci interiéru.

Super Touring Pack (+1995 britských liber) navíc zahrnuje airbag řidiče a spolujezdce, kůží obšitý sportovní volant a páku ruční brzdy, startování motoru tlačítkem, a několik dalších luxusní detailů.

Sportovní sada (+1495 britských liber) pro Elise/Exige obsahuje dvojitý olejový chladič (jeden je standardem pro všechny modely), protiprokluzový systém Lotus, pro Elise pak také sportovnější nastavení podvozku a extrémně lehká kola z hliníkové slitiny. Exige má již sportovní podvozek v sérii, takže v sadě jsou navíc např. sportovní sedadla s předpřipravenými úchyty pro čtyřbodové bezpečnostní pásy (okruhové použití).

Super Sports Pack (+2495 britských liber) obsahuje navíc proti Sports Packu hliníková kola, která uspoří 1,2 kg neodpružené hmotnosti na každém kole, závodní podvozek s nastavitelnými stabilizátory a tlumiči Bilstein, u nichž lze nastavovat zvlášť tlumení pro propružení do karosérie a zvlášť pro vypružení ven z karosérie. V nabídce je také okruhový trubkový ochranný rám s homologací FIA.

V nabídce Lotusu je neobvykle široká škála 21 barev.

Vnější rozměry Elise jsou 3785 x 1719 x 1117 mm, rozvor 2300 mm.

Nejrozšířenější Elise 111R má čtyřválec s japonským původem o výkonu 141 kW při 7800 ot./min a nejvyšším točivém momentu 181 Nm při 6800 ot./min. Zrychlení 860 kg těžkého vozu je v případě sprintu na 100 km/h otázkou 5,2 s, akcelerace až k metě 160 km/h trvá 13 s (Exige 13,2 s). Nejvyšší rychlost činí 241 km/h. Exige je pomalejší kvůli spojlerům generujícím vyšší přítlačné síly, zlepšující trakci ve vysokých rychlostech (ekvivalent 42 kg při rychlosti 160 km/h).

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš představil nové ministry. Na ministerstvo průmyslu zamíří šéfka Svazu obchodu Babiš představil nové ministry. Na ministerstvo průmyslu zamíří šéfka Svazu obchodu

Hnutí ANO vymění v chystané koaliční vládě s ČSSD…

Český výrobce boxovacích pytlů a míčů hlásí rekordní tržby Český výrobce boxovacích pytlů a míčů hlásí rekordní tržby

Prostějovské společnosti Gala, která vyrábí míče,…

 

Štítky Lotus

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Lotus Elise/Exige 2006: lehká auta, lehký facelift







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli Studii kvality nových aut vévodí korejské značky. Němci se propadli

Za první rok podle údajů od zákazníků některé značky…

 



Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není

Automobily Lotus nejsou o ohromném výkonu, ale zejména o…

Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020…

 



 
Spolupráce Volkswagenu a Fordu není ničím novým: Co z ní v minulosti vzešlo?

Spolupráce Volkswagenu a Fordu není ničím novým: Co z ní v minulosti vzešlo?

Dnes 12:56

Nedávno jsme psali o chystaném partnerství mezi Fordem a Volkswagenem. Spolupráce mezi oběma automobilkami se však datuje až do poloviny 90. let.




Blesk.cz

Domácí hamburger, salát z pomerančů a feta po řecku: 3 recepty, které musíte zkusit

Domácí hamburger, salát z pomerančů a feta po řecku:…

Je tady víkend a to je nejlepší čas zkusit v kuchyni něco nového. Což takhle naservírovat rodině třeba domácí…

Duchovní dostal za teror v Jakartě trest smrti. U soudu byly stovky policistů

Duchovní dostal za teror v Jakartě trest smrti. U…

Trest smrti udělil indonéský soud radikálnímu duchovnímu Amanu Abdurrahmanovi. Dostal ho za organizaci…

 

iSport.cz

Šokující momenty MS: boží ruka, smrt za vlastní gól i Zidanova hlavička

Šokující momenty MS: boží ruka, smrt za vlastní gól…

Dvacet kapitol už čítá seriál s názvem mistrovství světa ve fotbale. Minulý týden se v Rusku rozeběhlo…

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

 

Reflex.cz

Belgický starosta chce proměnit architektonickou památku na velký bordel s prostitutkami

Belgický starosta chce proměnit architektonickou…

Opuštěný hangár se statusem architektonické památky se v belgickém městě Ostende změní v „bordel“. V novém…

Dominik Landsman: Jak přežít mateřskou dovolenou bez trvalých následků

Dominik Landsman: Jak přežít mateřskou dovolenou bez…

Mateřská dovolená je pojem, který budí vášně, ale i netečnost. Jsou lidé, kteří mateřskou dovolenou berou jako…