Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Europa: nastupují dvě nové verze na opačných stranách nabídky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Do Ženevy již tradičně dorazí i britská automobilka Lotus, která zde představí nové verze modelu Europa. První z nich stojí na nejnižším stupni a představuje základní provedení, zatímco pod označením SE je ukrytá vrcholná verze.

Lotus Europa v základním provedení bude standardně vybaven airbagem řidiče i spolujezdce a startovacím tlačítkem. V nabídce se zařadí pod současný model S a zákazníci na evropském trhu za něj zaplatí 37.500 Euro bez daně a poplatků (zhruba 950.000,- Kč).

Lotus Europa SE je stejně jako další dvě verze vybavena dvoulitrovým přeplňovaným motorem, ale se zvýšeným výkonem ze 147 kW (200 k) na 165 kW (225 k) a točivý moment vzrostl z 272 Nm na 300 Nm. Verze SE nyní dosahuje zrychlení z 0 na 96 km/h za 5,5 s a z 0 na 160 km/h za 13,0 s. Maximální rychlost vrcholné verze je 229 km/h.

U modelu SE došlo i na úpravy vzhledu a na voze jsou použita nová litá kola, která jsou vpředu sedmnáctipalcová a vzadu osmnáctipalcová. Za novými disky se ukrývají nové kotoučové brzdy o průměru 308 mm od společnosti AP Racing.

Europa SE má i luxusnější provedení interiéru, který byl upraven divizí Lotus Design a má prvotřídní kožené čalounění, pokrývající všechny plochy interiéru i sportovní sedadla. Standardní výbavou je kvalitní audio systém, airbag řidiče i spolujezdce a startovací tlačítko. Za Europu SE zákazníci zaplatí 41.500 Euro bez daně a poplatků (zhruba 1.050.000,- Kč).

Obě nové verze Lotusu Europa jsou navrženy a připraveny speciálně pro evropské zákazníky a jejich prodej v Evropě bude spuštěn od června letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - sargis
3. 3. 2008 19:00
Re: startovaci tlacitko
Ty nevies, o com je Europa. Podla PR vyrobcu to ma byt male GT a k tomu sa priblizuje iba verzia SE. Zvysna modelova rada je len zbytocny mutant Elise.
Avatar - sargis
3. 3. 2008 18:57
startovaci tlacitko
No parada, ze je v seriovej vybave, majitelov Europy s bolavejsim chrbatom uz asi nebavilo natacat motor klukou :-) Za povsimnutie ale stoji cenovy rozdiel - za 100.000 korun navyse dostanem hektar koze, ine kolesa, lespie audio a 25 koni? To sa mi zda pri Lotuse ako dobra investicia.