Lotus Europa S: nové fotografie

Lotus Europa S: nové fotografie

 
 

Rok po premiéře se nejnovější odlehčené dítko dočkalo nové sady prezentačních fotografií.

Orientace Lotusu na lehké, ale současně praktičtější vozy, není jen nějakým rozmarem manažerů firmy. Podle marketingových průzkumů žádá trh resp. potenciální zákazníci, vozy se sportovním duchem, které však lze s minimálním utrpením používat ke každodenním jízdám. Do takové skupiny však žádný ze současných Lotusů nepatří a proto přišel model Europa S, jehož vývoj trval od prvního konceptu k sériové výrobě jen 28 měsíců.

Lotus Europa S má vnější rozměry 3900 x 1714 x 1120 mm a rozvor 2330 mm, takže je o 10 centimetrů delší než kupé Exige. Novinka samozřejmě ctí firemní pravidlo o nízké pohotovostní hmotnosti sportovních vozů, když váží jen 995 kg. To je více než v případě nekompromisního Exige S, ale to je přeci jen extrémní model, se kterým Europa S nesoupeří. Naopak Lotus zdůrazňuje, že jde o model, který nabídne podstatně více pohodlí. To neznamená zdaleka jen větší prostor uvnitř vozu, ale při pohledu na výšku 1120 mm je důležité také zvýšení vstupního profilu dveří o 90 mm, oproti Exige. 40 mm z toho bylo dodáno ke zvětšení výšky bočního skla. Větší je prostor i pro zavazadla (154 dm3).

Nízká hmotnost má svůj původ v použití hliníkového prostorového rámu, kompozitových povrchových panelech karosérie a také v novém uspořádání kompozitové přídě, která má konstrukcí definované deformační vlastnosti pro případ nehody. Kompozitová příď je schopna absorbovat třikrát až čtyřikrát více energie než ekvivalentní struktura vyrobená z konvenční oceli.

Kupé bude mít motor uložený před zadní nápravou v ocelovém pomocném rámu. Půjde o přeplňovaný motor Ecotec 2,0 l o výkonu 149 kW při 5400 ot./min a s nejvyšším točivým momentem 263 Nm při 4200 ot./min. Přeplňování zajistilo této jednotce plochou křivku točivého momentu, která již od 2000 ot./min dosahuje 90 % maxima. Zrychlení Lotusu Europa S z klidu na 96 km/h bude trvat 5,5 sekundy, akcelerace z 0 na 100 mph (160 km/h) je otázkou 14 sekund. Nejvyšší rychlost udávaná výrobcem činí 225 km/h.

Lotus Europa S bude nabízen na všech trzích, na nichž je značka zastoupena, mimo automobilových trhů USA a Kanady.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Lotus Europa Diamond: stylová oslava výročí Lotus Europa Diamond: stylová oslava výročí

Britská automobilka Lotus v letošním roce oslavuje výročí…

Lotus Europa: nastupují dvě nové verze na opačných stranách nabídky Lotus Europa: nastupují dvě nové verze na opačných stranách nabídky

Do Ženevy již tradičně dorazí i britská automobilka…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního hotelu. Je za tím Moskva?

Ruského exposlance zastřelili v Kyjevě u luxusního…

V centru Kyjeva podlehl střelným zraněním bývalý ruský poslanec Denis Voroněnkov. Potvrdila to ukrajinská…

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu: Zranil se řidič i spolujezdkyně

Honda po střetu s náklaďákem dopadla na střechu:…

U dopravní nehody osobního automobilu a náklaďáku na Chodově, při které jedno z aut skončilo na střeše,…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…