Lotus EVE Hybrid: malajsijská budoucnost?
Lotus EVE Hybrid v sobě ukrývá tři technologie: systém stop-start, paralelní hybrid a převodovku CVT. Hlavním záměrem konstruktérů bylo radikálně snížit spotřebu a emise CO2, při zachování dynamických vlastností vozu.
Lotus EVE Hybrid má zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 82 kW (110 k) a elektromotor o výkonu 30 kW (41 k). Automobil mohou pohánět oba zdroje síly společně, případně jednotlivě pouze elektromotor nebo benzínový motor.
Za základ pro vývoj vozu EVE Hybrid posloužil Proton Gen.2 se zážehovým čtyřválcem 1,6 l a manuální převodovkou. Lotus EVE Hybrid při současném použití elektromotoru i benzinové pohonné jednotky podává výkon 105 kW (141 k) a točivý moment 233 Nm. Dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9 s a má maximální rychlost 189 km/h při emisích 134 g/km a tomu odpovídající spotřebě 5,6 l paliva na 100 km.
Konvenční Proton má výkon 82 kW (110 k) a točivý moment 148 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,6 s, maximální rychlost má stejnou jako EVE Hybrid, ale emise dosahují 172 g/km a spotřeba 7,2 l na 100 km.