Musím se smát, krásne jsi mi to teď napsal . Já tady nebyl, nestíhal jsem dnes, tak jsem se soustředil jen na golfa a odskočil jsem jen na polo (tam ti to tada moc nevyslo, víš). Takže tohle? No, my, co máme logo - Lotus - tetovaný na pravém předloktí, tak my víme, že jsou ikony, o který snad není potřeba říkat vůbec nic. Jsou chladná, mlžná rána, která mě inspirují tak, že vždy když dosnídám dvě vajíčka na slanině, no na slanině, miluju je s parmskou šunkou, tak když zlomím v palcích poslední toast, dopiji kávu, obléknu Levi Strauss, model 501. Nahoru bílé bavlněné triko, na oči Ray ban z roku 58 a tiše v garáži z červených nenahozených cihel vklouznu na sedadlo téhle vosy. Jakmile vyletím nad horizont a opustím živé ploty, ocitnu se v krajině sých snů. Je nám tam s Lotusem krásně...
Tak ted si to u tebe asi seredne rozleju, ale musim s kynem souhlasit. Prijde mi to jako slepenec. IMHO je na Exige znat, ze prvotridni design(er) je poradne mastnej. Ale presto to nektere male firmicky dokazou vyresit na urovni: Fioravanti F100(R), Mitsuoka Orochi (tohle bude asi hodne sporne), Sivax Xtile. Z Lotusu je mym favoritem Esprit, ten se mi libi HODNE. Byt na tom financne tak, ze bych si mohl kupovat auta v tehle cenove hladine, Exige bych se obloukem vyhnul. Jeho design na me pusobi spis jako dilo nadsence nez profesionala. Nic ve zlem.
V pohode. Me jen rozciluje, kdyz nekdo rekne, ze to stoji za h.. a nerekne proc a co by si vybral misto toho. Jo, jo Esprit......., k tomu neni co dodat jen povzdechnout "proc ho nemam"
A ja pro presnost doplnuji, (stejne jako u 340R - kde se ovsem tohoto cisla nedosahlo!) ze oznaceni 240 R by melo znacit pomer koni na tunu - zaokrouhlene to plati Ale zajimalo by me, proc tam davaj motory od Toyoty? Ne, ze by byly spatne 1.8 - 181 kw je kurevsky dobra hodnota, snad to nebude mdle dole...Jak se jmenuje ten vlastnik?? Je to nejaka indoneska firma ci co - bal jsem se, ze Lotus potopi, ale zda se, ze je tomu presne naopak.
A tohle auto se ridi v kozenych rukavickach!!!
myslim, ze autor zapomnel dodat, ze je motor preplnovany. teda spis se o tom dohaduji. vykon 240koní lze z 1,8 dostat (viz nejsilnejsi caterham, ktery ma 1,8 a 230koni), ale urcite ne 236nm... takze jedina moznost je kompresor nebo turbo, jinak to nevidim. na stranky lotusu jsem se nedival, ale prijde mi to logicky. on ten motor je dobry uz v zakladu 1,8 a 192 koni, stejna jako motor v integre - jen ta je podstatne rychlejsi nez treba celica nebo corolla, do ktery se tenhle motor taky daval... ale to jsme nekde jinde...
Na stránkach Lotusu píšu "supercharged and intercooled", takže preplňovaný s medzichladičom stlačeného vzduchu. Prepočet 170 lbft mi vyšiel na 230 Nm. Štandardná verzia je samozrejme atmosféra.