Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus nás napíná, oznámil dvě světové premiéry pro Ženevu

Michal Fokt
Diskuze (8)
Vážně - Lotus oznámil na příští týden hned dvojici novinek. Tou jednou bude zcela určitě Evora 400 Roadster. Ale co ta druhá?

Poté, co úplně neklapl avizovaný restart značky se záplavou zcela nových sportovních vozů se Lotus vylízává z červených čísel postupně za pomoci průběžné modernizace stávajícího portfolia a zlepšování kvality produktů, která prý nebyla vždy úplně prvotřídní. S tím se ale jen těžko strhává pozornost veřejnosti i médií, jakkoli je každý posun Lotusu vpřed vítaný, minimálně v komunitě příznivců sportovních aut.

Letos by to ale mohlo být jiné - Lotus totiž oznámil hned dvě premiéry na ženevský autosalon a to už přinutí zbystřit i hodně otrlé motoristy. Šéf automobilky Jean-Marc Gales se zatím tváří tajemně, ale s ohledem na loňskou premiéru modelu Evora 400 lze očekávat, že jednou z nich bude otevřená verze tohoto hethelského topmodelu.

Co se toho druhého týče, můžeme opravdu jen spekulovat, jisté je jen to, že Lotus zatím nechystá vůbec žádný nový model, bude to tedy zase "jen" nějaký derivát stávajících vozů. Spekuluje se o modelu Evora, zaměřeném na okruhy, ale také o vylepšeném Exige se 400oňovým V6 právě z Evory 400. Celkem bude na stánku k vidění čtveřice aut, dvě premiéry doplní 3-Eleven a Elise Cup 250.

Michal Fokt
Diskuze (8)
Avatar - Glaukos
25. 2. 2016 14:20
první novinkou
je Evora Sport 410

[odkaz]
25. 2. 2016 07:51
Evora
V pondělí jsem o ní dostal přednášku. Auto je na dnešní dobu nepřesně sestavené, nelícuje interiér, občas se musí víc bouchat dveřmi, když protestují zámky, cena by vzhledem k tomu jak vypadá interiér měla být nižší atd...

Ale, dotyčný ji jezdil pár dní. U žádnýho podobnýho auta nezažil tak úžasně poddajný a zároveň pevný podvozek. Filtrace děr i kočičích hlav byla údajně bezprecedentní, pocit z řízení umožnil jezdit naplno od prvních chvil a vodit si auto až neskutečným způsobem, reakce motoru, převodovky a hlavně řízení byly naprosto úžasný.

Ano, je to malovýrobce. Ano, zpoždění nových modelů je tristní. Ano, jejich výbava nekoresponduje s dobou. A ano, jezdí stále jako nic jiného za ty peníze... ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 2. 2016 20:10
ta evora
je fenomenalna.... taketo auto uz nikdy nikto nevyrobi.... a kludne ju mozu vyrabat vecne .. stale je ako nova ( akoby prisla len vcera ) a bez jedinej chybicky :yes: lotus ;-) :yes:

evora roadster o tom uz vieme.... a potom je tu este exige a elise... takze uvidme.... zeby elise s nejakym prepacovanym dizajnom? lebo ma vo vyrobe vydrzat este peknych par rokov.... davalo by to zmysel
24. 2. 2016 19:04
Re: Exige se 400k
jj, nekoukal jsem pořádně na nadpis tvého příspěvku, pardon ;-) Jinak Evora je parádní...
Avatar - Bully_
24. 2. 2016 18:50
Re: Exige se 400k
U Komo-Tec se da s Exige V6 za relativne priznivou cenu lehce dostat na 460k. a 500Nm, jejich predvadecka ma s timhle vykonem dokonce hmotnost 1100kg, u jineho vozu se dostali i pod tunu.
Co se tyka novinek, tak to vidim jako autor clanku: dlouho avizovany skladaci hardtop pro Evoru a stejne vykonove navyseni V6ky na 408k. konecne i pro Exige.
Pripravuje se sice kompletni prepracovani uspesneho Elise, predevsim ve smyslu uzivatelske privetivosti (nastupovani pres prahy a celkove prostor v interieru), ale na to je podle me jeste hodne brzy.