Lotus plánuje nové sportovní modely proti Porsche, počítá se zvýšením odbytu na 8 tisíc vozů
V příštích pěti letech by měla produkce vzrůst ze současných zhruba 2,5 tisíc aut na 6 až 8 tisíc ročně. V současné době působí na třiceti trzích, jejich počet by se měl takřka zdvojnásobit. Nové Lotusy budou mít sedmistupňové dvouspojkové převodovky, nastavitelnou aerodynamiku i tlumiče, budou moci jezdit na etanol i elektřinu. Zaměří se také více na luxus, otázkou je, zda lehoučké sportovní řady Elise či Exige dostanou nějakého nástupce. S crossoverem na základě čtyři roky starého konceptu APX se ale nepočítá.
Budoucí Lotusy budou konkurovat Porsche a Ferrari. Tedy alespoň některé, zejména ideový nástupce slavného typu Esprit. Pro něj se počítá s motorem 4,8 l V10 z Lexusu LFA, jenže těch bude pouze 500 kusů a Toyota těžko bude pokračovat ve výrobě drahých agregátů pro dalšího externího odběratele. Pravděpodobnější alternativou je pětilitrový vidlicový osmiválec z Lexusu IS-F. Dodávkám svých motorů V8 4,4 l se dvěma turbodmychadly se nebrání ani mnichovské BMW.
Lotus se svým majitelem, kterým je malajský Proton, pracuje na vývoji sériové verze městského vozítka EMAS. To bylo představeno letos v Ženevě a za jeho tvary stojí Italdesign. Do funkční podoby byla ovšem dotažena pouze pětidveřová verze Comfort, kterou by měl prodávat Proton v Asii a na Středním východě. Pod značkou Lotus bude vznikat kratší třídveřový vůz, který se v Ženevě jmenoval EMAS3 a byl pouhou maketou. Oba budou mít pod kapotou již známý tříválec z vlastního vývoje o objemu 1,2 litru, který bude sloužit jako podpora elektromotoru a bude zvyšovat akční rádius. Menší třídveřový hybrid se bude prodávat globálně.
Na zmíněném tříválci, který může spalovat také etanol, se neustále pracuje, divize Lotus Engineering v tomto projektu uzavřela partnerství se společností Fagor Ederlan, sériová výroba motoru je již velmi reálná. V Paříži se zcela určitě objeví koncept nějakého nového modelu v životní velikosti. Jakého ovšem, to je zatím ve hvězdách. Tam jsou i výsledky budoucí orientace britského výrobce. Byť se již v minulosti pokoušel o luxusnější vozy, nakonec se vrátil ke kořenům – lehkým sportovním autům s motory menších objemů. A teď má přijít opět změna.