Lotus plánuje nové sportovní modely proti Porsche, počítá se zvýšením odbytu na 8 tisíc vozů

Lotus plánuje nové sportovní modely proti Porsche, počítá se zvýšením odbytu na 8 tisíc vozů

 
 

Britský Lotus má nový management a spřádá plány do budoucnosti. Chce zvýšit výrobu a konkurovat Porsche a zřejmě i Ferrari.

V příštích pěti letech by měla produkce vzrůst ze současných zhruba 2,5 tisíc aut na 6 až 8 tisíc ročně. V současné době působí na třiceti trzích, jejich počet by se měl takřka zdvojnásobit. Nové Lotusy budou mít sedmistupňové dvouspojkové převodovky, nastavitelnou aerodynamiku i tlumiče, budou moci jezdit na etanol i elektřinu. Zaměří se také více na luxus, otázkou je, zda lehoučké sportovní řady Elise či Exige dostanou nějakého nástupce. S crossoverem na základě čtyři roky starého konceptu APX se ale nepočítá.

Budoucí Lotusy budou konkurovat Porsche a Ferrari. Tedy alespoň některé, zejména ideový nástupce slavného typu Esprit. Pro něj se počítá s motorem 4,8 l V10 z Lexusu LFA, jenže těch bude pouze 500 kusů a Toyota těžko bude pokračovat ve výrobě drahých agregátů pro dalšího externího odběratele. Pravděpodobnější alternativou je pětilitrový vidlicový osmiválec z Lexusu IS-F. Dodávkám svých motorů V8 4,4 l se dvěma turbodmychadly se nebrání ani mnichovské BMW.

Lotus se svým majitelem, kterým je malajský Proton, pracuje na vývoji sériové verze městského vozítka EMAS. To bylo představeno letos v Ženevě a za jeho tvary stojí Italdesign. Do funkční podoby byla ovšem dotažena pouze pětidveřová verze Comfort, kterou by měl prodávat Proton v Asii a na Středním východě. Pod značkou Lotus bude vznikat kratší třídveřový vůz, který se v Ženevě jmenoval EMAS3 a byl pouhou maketou. Oba budou mít pod kapotou již známý tříválec z vlastního vývoje o objemu 1,2 litru, který bude sloužit jako podpora elektromotoru a bude zvyšovat akční rádius. Menší třídveřový hybrid se bude prodávat globálně.

Na zmíněném tříválci, který může spalovat také etanol, se neustále pracuje, divize Lotus Engineering v tomto projektu uzavřela partnerství se společností Fagor Ederlan, sériová výroba motoru je již velmi reálná. V Paříži se zcela určitě objeví koncept nějakého nového modelu v životní velikosti. Jakého ovšem, to je zatím ve hvězdách. Tam jsou i výsledky budoucí orientace britského výrobce. Byť se již v minulosti pokoušel o luxusnější vozy, nakonec se vrátil ke kořenům – lehkým sportovním autům s motory menších objemů. A teď má přijít opět změna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí? Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí?

Česká koruna posílila na úrovně, které jsme naposledy…

Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie

U hlavního vchodu do závodu největšího tuzemského výrobce…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Dnes 16:51

VW Group opět mění vedení svých značek. Nových šéfů se dočkají v Bugatti a Bentley, kterým dosud vládne Wolfgang Dürheimer.




Blesk.cz

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…