reklama


Proton Satria Neo R3 Lotus Racing: Oslava návratu do formule 1

Proton Satria Neo R3 Lotus Racing: Oslava návratu do formule 1

 
 

Malajský Proton přichystal limitovanou sérii nabroušeného hatchbacku Satria Neo s přídomkem R3 Lotus Racing.

Kapitálové propojení malajského Protonu s britským Lotusem je všeobecně známé, stejně jako to, že se letos Lotus vrátil do nejprestižnější kategorie motoristického sportu. Ten současný ovšem nemá s prapůvodním týmem Colina Chapmana mnoho společného, sídlí totiž právě v mateřské zemi Protonu – Malajsii. A výrobce z jihovýchodní Asie hodlá tento fakt marketingově využít.

Automobil s poněkud komplikovaným označením Satria Neo R3 Lotus Racing vychází z hatchbacku Satria Neo, není však určen pro automobilové soutěže třídy R3, jak by se mohlo zdát, ale pro běžné smrtelníky. R3 je název ladičské firmy, která se na úpravách podílela. Barevné provedení odpovídá novému Lotusu T127 F1 a ten zase převzal tradiční schéma monopostů této značky z padesátých a šedesátých let: britskou závodní zelenou se žlutým pruhem.

Řadový šestnáctiventilový čtyřválec CamPro CPS objemu 1597 cm3 má výkon 108 kW (147 k) v 7000 min-1 a točivý moment 168 Nm v 5000 min-1, jeho maximální otáčky jsou 7500 min-1, je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou. Pohonná jednotka, která se spouští tlačítkem, i výfukový systém prošly revizí u R3. Nové jsou vačkové hřídele, titanové sací potrubí i karbonový přívod vzduchu s filtrem K&N.

Podvozek má rozvor 2440 mm. Tlumiče DFV (Dual Flow Valve) dodal švédský Öhlins a jsou nastavitelné, kotoučové čtyřpístkové brzdy s vnitřním chlazením pocházejí od AP Racing a disponují ABS a EBD. Aerodynamika byla oproti výchozí Satrii Neo CPS M/T řádně upravena, jiné jsou nárazníky, na střeše našel místo spoiler, kapota motoru je z karbonu a všechny tyto prvky nesou logo R3. V interiéru nechybí dvojice airbagů a bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, ani kožené čalounění v kombinaci s uhlíkovými vlákny. Hlavice řadicí páky je hliníková, jak se sluší a patří.

Satria Neo R3 Lotus Racing měří na délku 3905 mm, je 1710 mm široká a 1410 mm vysoká. Jezdí na šestnáctipalcových litých kolech Advanti s pneumatikami Bridgestone Adrenalin rozměru 205/45, a to poměrně ostře. Dokáže uhánět rychlostí 205 km/h, na poloviční sprintuje z klidu za 9,2 s. Na malý hatchback nepříliš zavedené značky vcelku slušné výkony.

Vznikne ovšem jen v pětadvaceti exemplářích, jeden bude stát v přepočtu 26.000 eur. Proton již před lety z evropského (i českého) trhu zmizel, svoje automobily dováží pouze do Velké Británie. Nemusí procházet úpravou řízení, i v Malajsii se totiž jezdí vlevo. Po popisované speciální sérii se však jen zapráší a všechny vozy zůstanou doma, jedenáct z nich je totiž již rezervováno.

Představení ostré Satrie Neo se v Kuala Lumpuru 30. března zúčastnili i jezdci týmu Lotus Racing F1 Jarno Trulli, Heikki Kovalainen a Fairuz Fauzy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci

Pokud znovuzavedení trestu smrti neschválí turecký…

Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice

Dozorčí rada německé automobilové skupiny Volkswagen…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 






 
Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Včera

Někdy to vypadá, jako kdyby se kola automobilu jedoucího určitým směrem otáčela nebo dokonce stála, přestože pohyb vozu je jasně zřetelný. Čím to je?




Blesk.cz

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby se nepřidali k teroristům

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby…

Východní Libye zakázala občanům mezi 18 a 45 lety vycestovat bez povolení úřadů. Řada z těch, kdo zemi opustí,…

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o loupeži úplně ignorovali!

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o…

Policisté byli přistiženi přímo při činu! Muž a žena v uniformě se oddávali intimním hrátkám při službě v…

 

iSport.cz

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Nebyl to pro Spartu jednoduchý večer. Pražský celek ale dokázal urvat cennou výhru na ledě Mladé Boleslavi 4:2,…

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku, Pardubice dál padají

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku,…

Hokejisté Liberce měli dnes první příležitost obhájit Prezidentský pohár. V rámci kompletního 49. kola bojovali…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama