Proton Satria Neo R3 Lotus Racing: Oslava návratu do formule 1

Proton Satria Neo R3 Lotus Racing: Oslava návratu do formule 1

 
 

Malajský Proton přichystal limitovanou sérii nabroušeného hatchbacku Satria Neo s přídomkem R3 Lotus Racing.

Kapitálové propojení malajského Protonu s britským Lotusem je všeobecně známé, stejně jako to, že se letos Lotus vrátil do nejprestižnější kategorie motoristického sportu. Ten současný ovšem nemá s prapůvodním týmem Colina Chapmana mnoho společného, sídlí totiž právě v mateřské zemi Protonu – Malajsii. A výrobce z jihovýchodní Asie hodlá tento fakt marketingově využít.

Automobil s poněkud komplikovaným označením Satria Neo R3 Lotus Racing vychází z hatchbacku Satria Neo, není však určen pro automobilové soutěže třídy R3, jak by se mohlo zdát, ale pro běžné smrtelníky. R3 je název ladičské firmy, která se na úpravách podílela. Barevné provedení odpovídá novému Lotusu T127 F1 a ten zase převzal tradiční schéma monopostů této značky z padesátých a šedesátých let: britskou závodní zelenou se žlutým pruhem.

Řadový šestnáctiventilový čtyřválec CamPro CPS objemu 1597 cm3 má výkon 108 kW (147 k) v 7000 min-1 a točivý moment 168 Nm v 5000 min-1, jeho maximální otáčky jsou 7500 min-1, je spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou. Pohonná jednotka, která se spouští tlačítkem, i výfukový systém prošly revizí u R3. Nové jsou vačkové hřídele, titanové sací potrubí i karbonový přívod vzduchu s filtrem K&N.

Podvozek má rozvor 2440 mm. Tlumiče DFV (Dual Flow Valve) dodal švédský Öhlins a jsou nastavitelné, kotoučové čtyřpístkové brzdy s vnitřním chlazením pocházejí od AP Racing a disponují ABS a EBD. Aerodynamika byla oproti výchozí Satrii Neo CPS M/T řádně upravena, jiné jsou nárazníky, na střeše našel místo spoiler, kapota motoru je z karbonu a všechny tyto prvky nesou logo R3. V interiéru nechybí dvojice airbagů a bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, ani kožené čalounění v kombinaci s uhlíkovými vlákny. Hlavice řadicí páky je hliníková, jak se sluší a patří.

Satria Neo R3 Lotus Racing měří na délku 3905 mm, je 1710 mm široká a 1410 mm vysoká. Jezdí na šestnáctipalcových litých kolech Advanti s pneumatikami Bridgestone Adrenalin rozměru 205/45, a to poměrně ostře. Dokáže uhánět rychlostí 205 km/h, na poloviční sprintuje z klidu za 9,2 s. Na malý hatchback nepříliš zavedené značky vcelku slušné výkony.

Vznikne ovšem jen v pětadvaceti exemplářích, jeden bude stát v přepočtu 26.000 eur. Proton již před lety z evropského (i českého) trhu zmizel, svoje automobily dováží pouze do Velké Británie. Nemusí procházet úpravou řízení, i v Malajsii se totiž jezdí vlevo. Po popisované speciální sérii se však jen zapráší a všechny vozy zůstanou doma, jedenáct z nich je totiž již rezervováno.

Představení ostré Satrie Neo se v Kuala Lumpuru 30. března zúčastnili i jezdci týmu Lotus Racing F1 Jarno Trulli, Heikki Kovalainen a Fairuz Fauzy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeský hejtman Zimola rezignoval na svou funkci Jihočeský hejtman Zimola rezignoval na svou funkci

Jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD) rezignoval na…

Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka Na trať Posázavského pacifiku se vrátí lokomotiva Bardotka

Výletníky na trati Posázavského pacifiku začne od soboty…

Z parketu Jany Steckerové: Euro pookřálo Z parketu Jany Steckerové: Euro pookřálo

Po vítězství Emmanuela Macrona v prvním kole…

Merkelová: Britové mají o brexitu iluze. Nečekejte stejná práva jako v EU Merkelová: Britové mají o brexitu iluze. Nečekejte stejná práva jako v EU

Británie nebude mít po vystoupení z Evropské unie stejná…

 

Štítky Lotus Proton

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 






 
Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Největší francouzsko-německý motorový průšvih!

Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Francouzsko-německý motorový průšvih!

Dnes 08:00

V roce 2006 uvedl Citroën modernizovanou první generaci C4. Největší její novinkou byla úplně první aplikace zcela nových motorů. Počáteční nadšení ale po čase vystřídaly rozpaky.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Válka vdovy po Ornestovi Kolářové s Janečkovou: Je smutné, že takhle mluví, říká moderátorka Pošty pro tebe

Válka vdovy po Ornestovi Kolářové s Janečkovou: Je…

Od pohřbu herce Jiřího Ornesta (†70) utekl více než týden, ale ty dvě si k sobě stále nenašly cestu. Vdova…

 

iSport.cz

Slovensko se před MS bojí! Všichni z NHL odmítli přijet, hrozí blamáž

Slovensko se před MS bojí! Všichni z NHL odmítli…

Obavy jsou na místě. Slovenští fanoušci se před hokejovým šampionátem v Německu a Francii strachují o udržení…

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona smetla Osasunu 7:1

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona…

Fotbalisté Realu Madrid a Barcelony se ve 34. kole La Ligy činili. „Bílý balet“ vyhrál na půdě La Coruni jasně…

 

Reflex.cz

Revoluční krok v Zimbabwe: Nemáte na školné pro děti? Můžete platit živou kozou či ovcí

Revoluční krok v Zimbabwe: Nemáte na školné pro…

V roce 1980 se obyvatelé někdejší britské kolonie Rhodesie dočkali vytoužené nezávislosti. Ovšem od roku 1987…

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí říkat „zakladatel míru a národní jednoty, vůdce národa...

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí…

Autoritářští vládcové světa si zakládají i na svých nejrůznějších titulech, která pak používají především…